London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Otomotiv tedarik zincirinde yaşanan sorunlar!

®
Çok Okunanlar

Çin, DTÖ’de AB’nin elektrikli otomobillere yönelik tarife artışına meydan okuyor

Çin Ticaret Bakanlığı yaptığı açıklamada, Çin'in AB'nin elektrikli otomobil ithalatına yönelik tarife artışı nedeniyle Dünya Ticaret Örgütü'nde (DTÖ) dava...

Renault Group Finans Direktörü Thierry Pieton

Renault Group, yılın ilk 9 ayında 37,7 milyar avro grup geliri elde etti. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Renault Group, 2024'ün...

Toyota’nın yeni nesil Land Cruiser Prado’su Türkiye’de

Toyota, yeni nesil Land Cruiser Prado'yu tanıtıma özel 9 milyon 750 bin lira tavsiye edilen liste fiyatıyla Türkiye'de satışa...

Volkswagen’in üçüncü çeyrekte karı yaklaşık yüzde 42 düştü

Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını da bünyesinde bulunduran VW Grubu, yılın üçüncü çeyreğine ilişkin nihai finansal sonuçlarını...

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), otomotiv tedarik zincirinde yaşanan sorunlarla ilgili güncel araştırmasını paylaştı. Buna göre, otomotiv tedarik sanayisinde faaliyet gösteren firmaların önemli bir kısmı 2021 yılıyla beraber yaşadıkları en büyük sorunun yüksek hammadde, yarımamul ve girdi fiyatları olduğunu belirtti. Katılımcıların yüzde 50’si başta sac-metal ve plastik olmak üzere, bakır, alüminyum ve PVC’de yaşanan fiyat artışlarınısektörün yaşadığı en büyük problem olarak gösterdi.Global anlamda birçok üreticiye yansıyan çip krizinin etkilerinin de yer aldığı araştırmada, tedarik sanayi firmalarının yüzde 30’u müşterilerinin yaşadığı çip sorunu nedeniyle üretimlerinde düşüş olduğunu ifade etti. Bununla birlikte, üretimlerinde çip kullanan tedarik sanayicilerinin yüzde 59’u çip krizini teslim süresindeki gecikmeye bağlarken, yüzde 23’ü temin edememe, yüzde 18’i ise yüksek fiyatla ilişkilendirdi. Araştırmada ayrıca, her 10 otomotiv tedarik sanayisi firmasından 7’sinin konteyner sorunu yaşadığı ve bunun temel sebebinin konteyner fiyatlarındaki artış olduğu da dikkatleri çekti.

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), pandeminin tedarik zincirinde sebep olduğu sorunlarla ilgili güncel bir araştırma yayınladı. Otomotiv tedarik sanayisinde faaliyet gösteren 160 firmanın katıldığı anketin sonuçları, Türkiye’deki tedarikçilerin 2021 yılıyla birlikte yaşadıklarıen büyük sorunun yüksek girdi  fiyatları olduğunu ortaya koydu.Global anlamda birçok üreticiye yansıyan çip krizinin etkilerinin de yer aldığı araştırmaya göre, tedarik sanayi firmalarının yüzde 30’u müşterilerinin yaşadığıçip sorunu nedeniyle üretimlerinde düşüş olduğunu ifade etti. Bununla birlikte, üretimlerinde çip kullanan tedarik sanayicilerinin yüzde 59’u çip krizini teslim süresindeki gecikmeye bağlarken, yüzde 23’ü temin edememe, yüzde 18’i ise yüksek fiyatla ilişkilendirdi.

Plastik, sac-metal, bakır, alüminyum ve PVC’de yüksek fiyat sıkıntısı

TAYSAD araştırmasında, tedarik sanayisi firmalarına ana tedarik maddelerinde yaşanan sıkıntılar kalem kalem soruldu. Buna göre, firmaların yüzde 54’ü sac-metal tedarikinde en çok yüksek fiyattan etkilendiğini bildirdi. Bu sorunu yüzde 33’le teslim süresindeki gecikmeler ve yüzde 13’letemin problemleri izledi. Aynı şekilde, katılımcı firmaların yarısı plastik tedarikinde de yüksek fiyattan şikayet ederken, yüzde 30’u plastiklerin teslim sürelerinde gecikme sorunu yaşadıklarını ifade etti. Firmaların yüzde 20’si ise plastik temininde sıkıntılar yaşadığını vurguladı. Katılımcılar, alüminyum, bakır ve PVC gibi ürünlerde de fiyatların çok yüksek olması nedeniyle sorunlar yaşadıklarını aktardı.

10 tedarikçiden 7’si konteyner sorunu yaşıyor

Araştırma, son zamanlarda sıklıkla dile getirilen konteyner sorununa otomotiv tedarik sanayisi açısından da ışık tuttu. Buna göre, tedarik sanayi firmalarının yüzde 72’si konteyner tedarik sorunu yaşadığını, yüzde 28’i sorun yaşamadığını belirtti. Konteyner tedarik sorunu yaşayanlar ise sorunun temel sebebi olarak yine yüksek fiyatlara işaret etti. Konteyner sorunlarının temel sebepleri yüzde 60 yüksek fiyat, yüzde 35 temin edememe ve yüzde 21 gemilerde yer bulunmaması şeklinde sıralandı.

Ani üretim değişikliği kararları tedarik sanayisindeki verimliliği etkiliyor

Araştırmada öne çıkan diğer bulgular, OEM’lerinani üretim planlamasındaki değişiklerin yansıması ve ilk çeyrek satış hacimleriyle ilgili oldu. Bu kapsamda, otomotiv tedarik sanayisi temsilcilerinin yüzde 81’i, OEM’lerin üretim planlamalarındaki ani değişiklik kararlarının verimliliği olumsuz etkilediğinin altını çizdi.Üretimde yaşadıkları verimsizliğin yanında, girdi fiyatlarındaki artışların satış fiyatlarına yansımaması  sebebi ile ekonomik olarak sıkıntılar yaşaya nfirmaların yüzde 85’i satış hacimlerinde 2020 yılına göre herhangi bir değişiklik olmadığını belirtti. 2020 yılına göre satış hacimlerini artıranların oranı yüzde 48, satış hacimleri düşen firmaların oranı ise yüzde 52 oldu.

Diğer Haberler

Toyota’nın yeni nesil Land Cruiser Prado’su Türkiye’de

Toyota, yeni nesil Land Cruiser Prado'yu tanıtıma özel 9 milyon 750 bin lira tavsiye edilen liste fiyatıyla Türkiye'de satışa sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, araç,...

Renault Group Finans Direktörü Thierry Pieton

Renault Group, yılın ilk 9 ayında 37,7 milyar avro grup geliri elde etti. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Renault Group, 2024'ün ilk 9 ayına ilişkin finansal...

Çin, DTÖ’de AB’nin elektrikli otomobillere yönelik tarife artışına meydan okuyor

Çin Ticaret Bakanlığı yaptığı açıklamada, Çin'in AB'nin elektrikli otomobil ithalatına yönelik tarife artışı nedeniyle Dünya Ticaret Örgütü'nde (DTÖ) dava açtığını söyledi. AB Komisyonu Salı günü...

Brent petrolün varil fiyatı 72,55 dolar

Cuma günü 75,74 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı bu seviyede tutunamayarak, günü 75,55 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat...

Volkswagen’in üçüncü çeyrekte karı yaklaşık yüzde 42 düştü

Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını da bünyesinde bulunduran VW Grubu, yılın üçüncü çeyreğine ilişkin nihai finansal sonuçlarını duyurdu. Buna göre, grubun geçen yıl...

Üretimi son 4 yıldır ilk kez düştü

Toyota açıklamasına göre Japon üreticinin, Nisan-Eylül 2024 küresel üretimi önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7 geriledi. Böylelikle Toyota'nın mali yarı yıl küresel araç üretimi...

Castrol Auto Service, 50 İlde 100 Servis Noktasıyla

Castrol Auto Service, 50 İlde 100 Servis Noktasıyla Güvenilir ve Kaliteli Araç Bakım Hizmetini Genişletiyor Madeni yağ pazarının lider markalarından Castrol’ün her marka araç sahibi...

Tırmanma Heyecanı Kınık’ta Yaşandı

AVIS 2024 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 6. ayağı olan İzmir Kınık Belediyesi Ali Ramiz Özkan Tırmanma Yarışı, İzmir Motorsporları ve Otomobil Spor Kulübü (İMOK) tarafından...

Nissan İnoto Sivas’ta açıldı…

28 yılı aşkın süredir Kayseri’de hizmet veren Nissan İnoto, Sivas’ta bir yeni showroom daha açtı. Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi açılışı Nissan İnoto tarafından Sivas’ta...

Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı

İspanya’da hızlı büyüyen Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı Madrid’de düzenlenen FIAA 2024’e katılan Temsa, sergilediği 4 farklı aracıyla etkinliğin ilgi odağı oldu. 2024...

Nissan Yılmaz Sakarya’da açıldı…

25 yılı aşkın süredir Kocaleli’de hizmet veren Nissan Yılmaz, Sakarya’da bir yeni showroom daha açtı. Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi açılışı Nissan Yılmaz tarafından Sakarya’da...

PETRONAS Madeni Yağlar, Goodyear Italia İle İş Birliği

PETRONAS Madeni Yağlar, Goodyear Italia İle İş Birliğini Duyurdu PETRONAS'ın dünya çapında madeni yağ ve fonksiyonel sıvılar üreten ve pazarlayan birimi PETRONAS Madeni Yağlar (PLI),...