Onarım hatasıyla kaza yapabilirsiniz. Dikkat!

®
Çok Okunanlar

MICHELIN’İN POLONYA OLSZTYN’DEKİ ÜRETİM TESİSİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMA

MICHELIN’in Polonya Olsztyn’deki üretim tesisi, Kamyon ve Binek Otomobil lastiği pazarındaki gelişmelere daha iyi yanıt vermek adına dönüşümden geçiyor. Michelin,...

Automechanika Istanbul 23-26 Mayıs 2024

Türkiye, ihracatta yakaladığı başarıyı her yıl artırarak sürdürürken, ülke ihracatına 14,5 milyar dolar ile önemli katkıda bulunan otomotiv sektörü...

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

OPEC+, daha yüksek fiyat artışları durumunda devreye girebilir

Petrol fiyatlarının, İran-İsrail geriliminin yol açtığı arz endişeleri nedeniyle yılın en yüksek seviyelerini gördükten sonra jeopolitik riskler nedeniyle yakın...

Otomotiv sektörü büyüklüğü ve etki alanı açısından dünyanın önemli sanayi alanlarından biri konumunda. Bir ülkedeki sanayileşmenin göstergesi olmasının yanı sıra ekonominin de lokomotif sektörlerinden biri olduğu aşikar. Ancak Covid-19 salgınının ilk döneminde tüm dünyada üretimin durmasıyla otomotiv sektörü önemli ölçüde daraldı, vatandaşlar pandeminin ilk döneminde ikinci el araca yöneldi. Peki, ikinci el araçların değerini nasıl korumalıyız?İşte Auto King’den ikinci el aracının değerini korumanızın ipuçları. alım-satımında en önemli konunun aracın orijinalliğini bozmamak olduğunu söyledi. Günümüzde sürücülerin aracın bir kazaya karıştığında ithal yedek parça maliyetleri nedeniyle merdiven altı işletmelere yöneldiğinin altını çizen Atakan, bu noktada araç kullanıcılarının bazı konulara dikkat etmeleri gerektiğini belirtti. Atakan, önemli noktaları şöyle sıraladı;

Onarım hatasıyla kaza yapabilirsiniz. Dikkat!

Kaza istatistiklerinde genel olarak sürücünün otoyol hipnozuna maruz kaldığını ve/veya başka bir aracın frenin patladığının açıkladığını söyleyen Atakan, ancak bu için farklı bir boyutunun olabileceğinin de altını çizdi.  Dikkatsizlik diye anlatılan bir kazada yanlış seçim yapılmış bir onarım merkezinden, hatalı ve arızalı, standart dışı bir onarımdan veya malzeme kullanımından bahsedilmesi gerektiğini de savunan Atakan, bu konudaki fikirlerini de ve oluşabilecek kazaları aşağıdaki gibi sıraladı.

  • “Lastik tamiri uygun standartlarda yapılmadığı zaman aracın kaza yapması veya takla atması olasılıklar dahilindedir.
  • Mekanik aksamda çıkma parça kullanılmış veya kullanım ömrünü tamamlamış değişimi yapılmayan aktarma parçaları nedeniyle sürücüler aracın sürüş kabiliyetinin yitirebilir, bu da beklenmedik bir kazaya davetiye çıkarabilir.
  • Bakımlarda araç km bilgisine göre tavsiye edilen bakımların, fren hidrolik seviye ve sistem kaçak testlerinin, sıvı seviye ölçümlerinin yapılması önemlidir.
  • Gece yolda seyir halinde bir aracın arka uyarıcı lambalarının yanmaması ve bu nedenle ortaya çıkan arkadan bir araca park veya seyir halinde çarpmalar yaşanabilir.
  • Araç direksiyon kutusunda yapılan standart dışı onarım ve revizyonlar nedeniyle direksiyonda kilitlenmeye bağlı kazalar gerçekleşebilir.
  • Yapay zeka kullanılan araçlarda; şerit takip, takip mesafe gibi sistemlerde arıza olması durumunda yetersiz adaptasyon gerçekleşebilir.
  • Jant tamirlerinde güvenliği riske atabilecek seviyede onarımlar ve jant odak notasında olan eğriliklerin ve derin yanak hasarların düzeltilmemesi kazaya sebep olabilir.
  • Sürüş güvenliğini etkileyen fren sisteminde uygun olmayan malzeme kullanımı ve yanlış yapılan işçilikler nedeniyle araç fren mesafesinden kaynaklı kazalar gerçekleşebilir” açıklamasında bulundu.
Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler