“Oktay, deneyimli ve yetkinliği kanıtlanmış bir yönetici”

®
Çok Okunanlar

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

MAN, otobüs işletmeciliğini sürdürülebilir bir şekilde kârlı hale getirmek için planladığı kapsamlı önlemler paketi doğrultusunda, bölümü yeniden yapılandırdı ve yeni yönetimi belirledi. Yeni oluşturulan ‘Head of Bus (HoB) görevine getirilen Barbaros Oktay, tüm otobüs fonksiyonlarının tek çatı altında toplandığı, mühendislik, üretim, satış ve kalite alanlarının yönetiminden sorumlu olarak doğrudan CEO’ya bağlı olacak.

Ağır ticari araçların küresel ve köklü markası MAN Truck & Bus, otobüs segmenti yönetimindeki girişimci yaklaşımını güçlendiriyor. Bu doğrultuda MAN Truck & Bus, birimi dönüştürmeye yönelik kapsamlı önlem paketinin bir parçası olarak otobüs bölümünün yönetimini yeniden düzenledi. Yeni oluşturulan Head of Bus (HoB) görevine atanan Barbaros Oktay, otobüs bölümünün genel girişimci sorumluluğunu üstlenecek. Oktay, doğrudan MAN CEO’su Alexander Vlaskamp’a rapor edecek, Otobüs Mühendisliği, Üretim, Satış ve Kalite birimlerinin yönetiminde organizasyonel sorumluluğa sahip olacak. Bu yeni otobüs organizasyonu yapılanmasında oluşturulan Otobüs CFO, Otobüs CHRO ve Otobüs CPO fonksiyonları da, Head of Bus’ın bağlı iş ortakları olarak hareket edecekler.

“Oktay, deneyimli ve yetkinliği kanıtlanmış bir yönetici”

MAN Truck & Bus SE CEO’su Alexander Vlaskamp, atama ile ilgili olarak, “Barbaros Oktay, uluslararası alanda deneyimli ve yetkinliği kanıtlanmış bir yöneticidir. Başlıca görevi; kazançları artırmak ve otobüs is ünitesini yeniden sürdürülebilir bir şekilde kârlı hale getirmek için kapsamlı bir önlemler paketini tutarlı bir şekilde uygulamak olacaktır. Bunun başarılı olmasını sağlamak için, bu yeni rolü önemli ölçüde güçlendirdik” şeklinde konuştu.

Barbaros Oktay’ın pozisyonunu için “Head of Bus ve MAN’ın otobüs işletmesinin genel girişimci sorumluluğu” açıklamasında bulunan Alexander Vlaskamp, “Tüm Yönetim Kurulu adına, Barbaros Oktay’a yeni görevine hoş geldiniz diyor ve üstlendiği bu önemli sorumlulukta başarılarının devamını diliyorum. Otobüs segmenti, kamyonlar, kamyonetler ve harici motorların yanı sıra yolcu ve yük taşımacılığına ilişkin hizmetlerle birlikte MAN Truck & Bus’ın ürün portföyünün gelecekte de önemli bir parçası olmaya devam edecektir” dedi.

Barbaros Oktay’ın MAN’daki 19 yıllık kariyeri

MAN Truck & Bus’taki kariyerine 2004 yılında MAN Türkiye A.Ş.’nin Ankara’daki üretim tesisinde başlayan Barbaros Oktay, Grup içinde otobüs segmentindeki çeşitli yöneticilik görevlerinde bulundu. Barbaros Oktay son olarak, Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak TRATON’da ‘Head of Bus Solutions’ ve MAN Truck & Bus SE’de ‘Head of Engineering Bus, Product and Project Management’ görevlerini sürdürüyordu.

Otobüs pazarında gecikmeli toparlanma 

2019’da yaklaşık 7.400 adet olan otobüs segmentindeki satışlar, 2021’de yaklaşık 4.600 adede kadar düşmüştü. Son 2022’de olumsuz şartlar geçerliliğini korudu ve satışlar 2021 yılına göre yaklaşık 180 adet artarak yaklaşık 4.800 araca yükselse de, Corona krizinden ağır darbe alan otobüs pazarındaki toparlanma gecikmeli olarak devam ediyor. Rusya-Ukrayna krizine ek olarak, Avrupa’daki genel ekonomik durumun halen netleşmemesi, buna bağlı olarak artan malzeme ve enerji maliyetleri nedeniyle farklı zorluklar da pazarı etkiliyor.

Sürdürülebilir kârlı bir otobüs işi için kapsamlı önlemler

MAN Truck & Bus, otobüs segmentinde başarılı bir toparlanma için, hem maliyetleri hem de satışları iyileştirmeye yönelik önlemler de dahil olmak üzere kazançları iyileştirmeye yönelik kapsamlı önlemler belirledi. MAN’daki bu yeni organizasyonel yapılanma ile birlikte, otobüs segmentini yeniden başarıya ulaştırmak için önemli bir adım daha atıldı.

Pazardaki gergin duruma rağmen MAN’ın otobüs segmentinin geleceğine güvenle bakabileceğine inanan CEO Alexander Vlaskamp, şöyle konuştu:

“MAN, başta şehiriçi ve şehirlerarası otobüsler olmak üzere, pazardaki en modern ve yenilikçi otobüs portföylerinden birine sahip. Ödüllü araçlarımız, işletmeciler, sürücüler ve yolcular tarafından son derece iyi karşılanmakta. Üstün nitelikli ürünlerimiz, motivasyonu yüksek ekibimiz ve müşterilerimize yakınlığımız, otobüs segmentindeki olumlu gelişmeler için en iyi ön koşulları oluşturmaktadır.”

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...