Nissan Yeni Sürdürülebilirlik Planı Raporu

®
Çok Okunanlar

Hamilton Ferrari’den şikayetçi

Yedi kez dünya şampiyonu olan pilot, yağmurlu havada aracı kontrol etmenin neredeyse imkânsız olduğunu belirtti. Hamilton, “Islak zeminde ikinci...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya...

Petrol fiyatları, ABD’nin tarife hamleleri ve OPEC+ üretim kararıyla düştü

Petrol fiyatları, ABD ticaret tarifelerine ilişkin yeni gelişmeler ve OPEC+ ittifakının üretim artırımı kararının ardından geriledi. Uluslararası gösterge Brent ham...

Brent petrolün varili 69,70 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,70 dolardan işlem görüyor. Dün 70,17 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü...

Sınırları Aşan Kadınlar TransAnatolia 2025

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan 15. TransAnatolia Rally Raid, bu yıl kadın yarışmacıların katılımıyla dikkat...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 6 Aylık Verilerini Açıkladı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 6 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemiyle paralel seyreden...

509.400 araç teslimatı gerçekleştirdi…

Škoda Auto, 2025 yılının ilk altı ayında dünya genelinde 509.400 araç teslimatı gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde...

Yeni plan ve rapor ile The Arc iş planına ve Nissan’ın uzun vadeli vizyonu Ambition 2030’a ulaşmak için çevresel ve sosyal programların geliştirilmesine dair hedef ve çıktılar paylaşılıyor.

Nissan Motor Co.Ltd., Ambition 2030 vizyonuna doğru yürürken, sürdürülebilirliği merkezine aldığı çıktılarını paylaştığı Entegre Rapor 2024’ü yayınladı.

Açılış raporu sadece Nissan’ın vizyonunu, stratejilerini, iş planlarını ve finansal bilgilerini değil, aynı zamanda toplum üzerindeki orta ve uzun vadeli etkisini de sunuyor. Nissan, çeşitli faaliyetlerle güvenli ve emniyetli toplumlar yaratmayı, toplumun ilerlemesine katkıda bulunmayı ve doğanın ile ekosistemlerin yenilenmesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Şirketin girişimleri arasında beşinci nesil Nissan Yeşil Programı 2030 (NGP2030) ve Nissan’ın sosyal girişimlerinin stratejik bir derlemesi olan Nissan Sosyal Programı 2030 (NSP2030) yer alıyor. Her ikisi de şirketin genel iş stratejisini destekliyor.

Nissan Yeşil Programı 2030

Nissan, 2002 yılında ilk orta vadeli çevre eylem planı olan Nissan Yeşil Programı’nı (NGP) açıklamış ve o zamandan bu yana “insanlar, araçlar ve doğanın ortak yaşamı” şeklindeki uzun soluklu çevre felsefesini gerçekleştirmek için çalışıyor.

Yeni Nissan Yeşil Programı, NGP2030’da ise ise iklim değişikliği, kaynak bağımlılığı, hava kalitesi ve su şeklinde temel önceliklere dayanıyor. Nissan, karbon nötrlüğe doğru ilerlemek, döngüsel bir ekonomiye geçiş yapmak ve doğa ile ekosistemler üzerindeki bağımlılığı ve etkiyi en aza indirmek için küresel sıcaklık artışını 1,5 santigrat derece ve altıyla sınırlayan bir senaryoya uyum sağlamaya çalışıyor.

NGP2030’daki kilit sürdürülebilirlik hedefleri şunlardır: 

  • Araç başına yaşam döngüsü CO2¹ emisyonlarının %30² oranında azaltılması
  • Araç başına üretim kaynaklı CO2² emisyonlarının %52² oranında azaltılması
  • Japonya, ABD, Avrupa ve Çin gibi dört büyük pazarda yeni modeller için araç başına sürüş CO2² emisyonlarının %50² oranında azaltılması. Buna ek olarak, Nissan küresel olarak aynı kategorideki CO2² emisyonlarını %32,5² oranında azaltacaktır.
  • Japonya, ABD, Avrupa ve Çin’de sürdürülebilir malzeme oranının %40’a çıkarılması

Nissan Sosyal Programı 2030

Nissan Sosyal Programı 2030(NSP2030) kapsamlı bir eylem planı olarak Nissan’ın sosyal girişimlerinin geliştirilmiş bir devamlılığı niteliğindedir. The Arc’ın bir temeli olarak hizmet eden NSP2030, Nissan Ambition 2030’a ulaşılmasına katkıda bulunuyor. İnsan merkezli bir yaklaşımla Nissan, çalışanları, toplulukları, ortakları ve toplumla birlikte büyümeye kararlı hareket ediyor. Bu bütünsel yaklaşım, şirketin toplum üzerinde olumlu bir etki yaratmasına, gerçek anlamda sürdürülebilir bir işletme olmasına ve gelecek nesiller için daha iyi bir dünya yaratmasına yardımcı oluyor.

  • NSP2030’un altı ayağı güvenlik, kalite, sorumlu kaynak kullanımı, fikri mülkiyet, toplulukların ve çalışanların gücüdür. Şirketin 2030’a doğru her bir sütun için hedefleri ve eylem planları bulunuyor, bu da programdan elde edilen sosyal değerin daha net olmasını sağlıyor.
  • Nissan’ın en büyük önceliği her zaman insan olmuştur ve insan haklarına saygı, çabalarının merkezinde yer alıyor. Bu, şirketin kurumsal kültürünün temeli olarak yansıtılıyor.
  • ‘Çalışanların gücü’ sütunu Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık(DEI), çalışanların insan hakları, öğrenme ve gelişim ile sağlık ve güvenliği kapsar. Nissan’ı, tüm çalışanların kendilerini güçlendirilmiş, desteklenmiş ve özgün benlikleri olabildikleri ve tam potansiyellerine ulaşabildikleri ödüllendirici bir çalışma ortamı haline getirmeyi amaçlamaktadır. Bu, hem şirketin hem de çalışanlarının birlikte geliştiği ve yenilikçiliği daha da ileriye taşıdığı bir kurumsal kültürün teşvik edilmesiyle sonuçlanır. Nissan, LGBTQ+, çalışan ebeveynler, çok kültürlülük ve daha fazlasına odaklanan mevcut çalışan kaynak grupları (ERG’ler) ile DEI’ye özellikle bağlıdır. Bu ERG’ler daha açık ve yenilikçi bir işyeri için çalışan odaklı faaliyetleri destekliyor.

Nissan’da Sürdürülebilirlik

NGP2030 ve NSP2030, Nissan’ın yeni iş planı olan ve şirketin uzun vadeli vizyonu Ambition 2030’a bir köprü görevi gören The Arc’ın temel unsurlarıdır. Nissan’ın sürdürülebilirlikten sorumlu yöneticisi Joji Tagawa konuyla ilgili şunları söyledi: “Uzun vadeli vizyonumuza doğru ilerleyişimizin tüm ortaklarımızı ve paydaşlarımızı kapsamasını ve onlara fayda sağlamasını sağlamak için, fikir ve görüş alışverişinde bulunmak, çabalarımızı geliştirmek üzere onlarla işbirliği yapmamız çok önemlidir. Birlikte, şirketin kendisini sürdürülebilir kılmak ve nihayetinde sürdürülebilir bir topluma katkıda bulunmak için geleceğe istikrarlı bir şekilde hazırlanmalıyız. Bu, Nissan’ın kurumsal amacı ile de uyumludur: İnsanların yaşamlarını zenginleştirmek için inovasyonu teşvik etmek.”

Nissan, daha temiz, daha güvenli ve daha kapsayıcı bir dünyaya ulaşma yolunda sürdürülebilirliği şirketin temel taşı olarak merkeze alarak en uygulanabilir ve uygun yollarla ilerletmeye devam edecektir.

Diğer Haberler

Sınırları Aşan Kadınlar TransAnatolia 2025

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan 15. TransAnatolia Rally Raid, bu yıl kadın yarışmacıların katılımıyla dikkat çekiyor. Türkiye’nin ve dünyanın en...

Razgatlioğlu’nun Donington’daki üç golü

Toprak Razgatlıoğlu (BMW), Donington Park'taki İngiltere Turu'nda üçlüyü tamamladı. Dünkü Race1 zaferinin ardından Türk sürücü, Superpole Yarışı ve Race2'de de zafer kazandı. Pazar günkü her iki yarışta da ön tarafta SC1'i tercih ederken, arka...

TOSFED Ralli Kupası Fethiye’ye Gitti

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası dördüncü yarış olan Kapadokya Rallisi, Petrol Ofisi Takımı adına yarışan Kerem Kazaz-Corentin Silvestre takımının birinciliği ile sona erdi. Kaza aynı...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 – 28 Haziran tarihlerinde düzenlenen yarışlar,...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya da taşıdı. Bu sayede Eşarj...

Yeni Opel Frontera Aile Dostu Çözümleri ve Ulaşılabilir Fiyatlarıyla

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Frontera ile geniş hacimli fonksiyonel bir SUV arayan ailelerin tercihi olmayı sürdürüyor. Aile dostuyeni Frontera, yalnızca dayanıklı tasarımı, akıllı...

Çin markaları Eskişehir’deki Fabrikasında Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group ile Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding’in kurduğu ortak girişim grubu Urzat,...