Nissan Tam 30 Yıldır Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Otomotiv sektörünün dikkat çeken oyuncusu Nissan, Türkiye’deki varlığını 30 yıldır sürdürüyor.

Kurulduğu günden bu yana dikkat çeken satış başarıları yakalayan Japon menşeili markanın 30 yıllık yolculuğunda sektöre yön verdiği tutumunu güçlendirerek koruyor.

Liderliği DNA’sında barındıran Nissan’ın “başkalarının yapmaya cesaret edemediğini yapmak” mottosuyla geçirdiği 30 yılda güvenli, kapsayıcı ve ilham veren marka konumlaması için çalışmalarına devam ediyor.

Geniş bayi ağı, satış ve satış sonrası destekleriyle müşterilerine maksimum fayda sağlamayı hedefleyen ve Türk tüketicisi nezdinde her zaman yüksek kalite imajı olan Nissan markası Türkiye distribütörlüğü resmi olarak 17 Aralık 1993 tarihinde İstanbul Ticaret Odası Sicil (Eminönü) de tescil edilerek kuruldu.

Ortaklık yapısı %60 Japon Sumitomo ve %40 BMC şeklinde gerçekleştirildi. Bu tarihten itibaren 25 adet NX Coupe, 50 adet Bluebird, 10 adet Altima, 550 adet B13 kodlu Sunny, 100 adet civarında NX Coupe ve 3 adet 200 SX gibi efsane modelin satışı gerçekleştirildi. Türkiye’ye yeni ticari ünvanı ile ithal edilen ilk model Japonya’da üretilen ve 1994 model olan Nissan Sunny (Hatchback ve Sedan) 1.6 oldu. İlk parti ise Haydarpaşa Limanı’na 9 Ocak 1994 tarihinde 625 adet olarak indirildi. 2000 yılında Sumitomo grubu kalan %40’lık hisseyi de satın aldı ve şirketin ünvanı, bugünkü ünvanı da olan Nissan Otomotiv A.Ş. oldu. 01.10.2015 tarihinde ise Nissan Global, Sumitomo’dan tüm Nissan Otomotiv hisselerini satın aldı.  Bu tarihten itibaren Nissan Otomotiv, 01.04.2022 tarihine kadar Nissan Global AMIO bölgesine bağlı olarak faaliyetini sürdürmüş olup, bu tarihten itibaren ise Nissan Avrupa’ya bağlanarak, halen Nissan Avrupa’nın da bir parçası olduğu AMIEO bölgesine bağlı olarak, ülkemiz pazarında Türk tüketicisine hizmet sunmaktadır. Nissan Türkiye’nin güçlü tarihi geçmişindeki en yüksek satış adedi 2017 yılında 34.822 adetle gerçekleşti.

Nissan’ın globalde de 90. yılı olan 2023 senesi, yepyeni başarıları ve marka vizyonuna yapılan yatırımlarla dikkat çeken bir sene oldu. Nissan globalde de 90. Yılına özel gelecek vizyonunu sergileyen elektrikli konsept araçlarını tanıtmıştı. Nissan, 2030 yılına kadar Avrupa’da %100 tamamen elektrikli binek araç satışına ulaşma hedefine öncülük eden #EV36Zero ile tamamen elektrikli bir geleceğe doğru yolculuğunu hızlandırıyor. Nissan’ın, mobilitenin daha sürdürülebilir ve daha güvenli bir gelecek sunmasını hedeflediği Ambition 2030 gelecek vizyonu kapsamında, 2050 yılına kadar ürünlerinin yaşam döngüsü boyunca karbon nötr olma küresel hedefinde bir başka önemli kilometre taşıdır.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...