Mühendislik Devi ZF ile Venturi Formula E’den Uzun Vadeli Teknik Ortaklık

®
Çok Okunanlar

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Geçtiğimiz Ocak ayında E – Mobilite adında bir elektrik bölümü açan ZF; 2013 yılında kurulan, Leonardo Di Caprio’nun da kurucu ortakları arasında yer aldığı, Gildo Pallanca Pastor’a ait Formula E takımı Venturi için 2018/2019 sezonu boyunca güç aktarma organları üretiyor.

Ortaklık ile beraber araç değişimi olmadan daha yüksek yoğunluklu, hatta daha sert teknik rekabet olan yarışlarda ZF tahrik hattı ile daha yüksek verimlilik ve daha iyi performans verileri sağlanacak.

ZF Race Engineering Genel Müdürü Norbert Odendahl ortaklıkla ilgili: “Bu ortaklığa odaklanıyoruz. Konuyla ilgili 5.000 adet akıllı elektrikli tahrik çözümü çalışanı istihdam ettik. Motor sporlarının geleceğine odaklanmak istiyoruz ve Venturi ile yaptığımız ortaklığın bu konuda önemli olduğunu düşünüyoruz.” sözlerini paylaştı.

ZF Race Engineering, ortaklık kapsamında motor sporlarında Venturi Formula E Team Experience için yeni aktarma organları ve şasi bileşenleri geliştirecek. ZF, 2016/17 sezonu başlangıcında da FIA Formula E elektrikli yarışlarında yarışmak için Venturi Formula E Ekibi ile uzun vadeli bir teknoloji ortaklığına girmişti. Venturi süspansiyon sistemi teknolojisini, parçaları ile birlikte simülasyon ve test kaynaklarında da kullanacak olan ZF, bunun yanı sıra diğer teknolojik gereçler için de Venturi’ye destekte bulunacak.

Tüm sistem ZF’nin tamamen motor sporlarında kullanılmak üzere geliştirilen ilk elektrikli güç aktarma organıdır. Üstün performans ve yüksek tork gücüne ek olarak Formül E aktarma organı, seri uygulamalarda görülenlerden çok daha fazla verime sahiptir.

Ortaklığın en etkileyici yanı ise; elektrikli motor, invertör ve şanzıman ürünlerini kapsayan, yeni bir yürüyen aksam tasarımının ve geliştirilme sürecinin tamamen ZF tarafından gerçekleştiriliyor olması. Ortaklık kapsamında oluşturulacak aksamın, Venturi yarış arabasının çekirdeğini oluşturması amaçlanıyor. FIA Formula E serisinin dördüncü sezonunda test edilecek ve beşinci sezonun ilk çeyreğinden itibaren kullanılmaya başlanacak bu motorlar ile Venturi’nin Formula E’nin yeni sezonundan zaferle ayrılması hedefler arasında.

Ayrıca yeni geliştirilen invertör, ZF’nin yüksek performanslı silisyum karbür modülleriyle ilk güç elektroniği ürünüdür. İnvertörün kasası tamamen karbon fiber takviyeli plastikten yapılmıştır. Akıllı kontrol yazılımı, hacimli üretimde yıllarca süren testlere dayanmaktadır ve özellikle motor sporlarının özel taleplerine uyarlanmıştır.

ZF Race Engineering’in CEO’su Norbert Odendahl heyecan verici bir sezon geçirmeyi dört gözle beklediğini şu sözleri ile belirtiyor: “Klasik çekirdekli motor sporlarında uzman olduğumuz amortisör ve debriyaj gibi ürünlere ek olarak, şimdi yetkinliğimizi vurgulamak için özellikle zor şartları olan bu alanda yeni ZF elektrikli yürüyen aksamı kullanmak istiyoruz. Bu amaç doğrultusunda Formula E, tam da bunu yapmamız için en uygun platformu sağlıyor.”

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...