Geçtiğimiz Ocak ayında E – Mobilite adında bir elektrik bölümü açan ZF; 2013 yılında kurulan, Leonardo Di Caprio’nun da kurucu ortakları arasında yer aldığı, Gildo Pallanca Pastor’a ait Formula E takımı Venturi için 2018/2019 sezonu boyunca güç aktarma organları üretiyor.
Ortaklık ile beraber araç değişimi olmadan daha yüksek yoğunluklu, hatta daha sert teknik rekabet olan yarışlarda ZF tahrik hattı ile daha yüksek verimlilik ve daha iyi performans verileri sağlanacak.
ZF Race Engineering Genel Müdürü Norbert Odendahl ortaklıkla ilgili: “Bu ortaklığa odaklanıyoruz. Konuyla ilgili 5.000 adet akıllı elektrikli tahrik çözümü çalışanı istihdam ettik. Motor sporlarının geleceğine odaklanmak istiyoruz ve Venturi ile yaptığımız ortaklığın bu konuda önemli olduğunu düşünüyoruz.” sözlerini paylaştı.
ZF Race Engineering, ortaklık kapsamında motor sporlarında Venturi Formula E Team Experience için yeni aktarma organları ve şasi bileşenleri geliştirecek. ZF, 2016/17 sezonu başlangıcında da FIA Formula E elektrikli yarışlarında yarışmak için Venturi Formula E Ekibi ile uzun vadeli bir teknoloji ortaklığına girmişti. Venturi süspansiyon sistemi teknolojisini, parçaları ile birlikte simülasyon ve test kaynaklarında da kullanacak olan ZF, bunun yanı sıra diğer teknolojik gereçler için de Venturi’ye destekte bulunacak.
Tüm sistem ZF’nin tamamen motor sporlarında kullanılmak üzere geliştirilen ilk elektrikli güç aktarma organıdır. Üstün performans ve yüksek tork gücüne ek olarak Formül E aktarma organı, seri uygulamalarda görülenlerden çok daha fazla verime sahiptir.
Ortaklığın en etkileyici yanı ise; elektrikli motor, invertör ve şanzıman ürünlerini kapsayan, yeni bir yürüyen aksam tasarımının ve geliştirilme sürecinin tamamen ZF tarafından gerçekleştiriliyor olması. Ortaklık kapsamında oluşturulacak aksamın, Venturi yarış arabasının çekirdeğini oluşturması amaçlanıyor. FIA Formula E serisinin dördüncü sezonunda test edilecek ve beşinci sezonun ilk çeyreğinden itibaren kullanılmaya başlanacak bu motorlar ile Venturi’nin Formula E’nin yeni sezonundan zaferle ayrılması hedefler arasında.
Ayrıca yeni geliştirilen invertör, ZF’nin yüksek performanslı silisyum karbür modülleriyle ilk güç elektroniği ürünüdür. İnvertörün kasası tamamen karbon fiber takviyeli plastikten yapılmıştır. Akıllı kontrol yazılımı, hacimli üretimde yıllarca süren testlere dayanmaktadır ve özellikle motor sporlarının özel taleplerine uyarlanmıştır.
ZF Race Engineering’in CEO’su Norbert Odendahl heyecan verici bir sezon geçirmeyi dört gözle beklediğini şu sözleri ile belirtiyor: “Klasik çekirdekli motor sporlarında uzman olduğumuz amortisör ve debriyaj gibi ürünlere ek olarak, şimdi yetkinliğimizi vurgulamak için özellikle zor şartları olan bu alanda yeni ZF elektrikli yürüyen aksamı kullanmak istiyoruz. Bu amaç doğrultusunda Formula E, tam da bunu yapmamız için en uygun platformu sağlıyor.”