Motor yağları konusunda dünya pazar lideri

®
Çok Okunanlar

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına...

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

LIQUI MOLY Genel Müdürü Ernst Prost, krizdeki fırsatlar konusunu ele alıyor

Motor yağı ve katkısı uzmanı Alman şirketi LIQUI MOLY Genel Müdürü Ernst Prost bu sirkülerinde bu krizin, şirketin on iki yıl önceki mali krizde de başardığı gibi tüm dünyada pazar payı kazanmak ve çok daha büyük rakipleri tahtlarından indirmek için bir fırsat sunduğunu anlatıyor.

Değerli Arkadaşlar!
Shell, Aral, Mobil, Castrol, BP… Fransa’da Total, İtalya’da Agip,
İspanya’da Repsol, Brezilya’da Petrobras, Malezya’da Petronas,
Rusya’da LUKOIL ve Çin’de Sinopec; aynı motor yağı cinsinden
ABD’de onlarcası ve üstelik her ülkede bir kaç devlet kuruluşu daha
var… Bunlar bizim yarıştıklarımız, rakiplerimiz. Dünyanın en büyük
holdingleri de bunlar arasında. Bizimle aynı şeyi isteyen yüzlerce
marka: Motor yağı satmak. Bunların arasında bazı günler bizim bir
yıllık ciromuz kadar kâr yapan da var. Büyüklük oranlarını kafanızda
canlandırabilmeniz için söylüyorum. Amacınız büyümekse bunlar,
hedefinize doğru yürürken yolunuzdan kaldırmak zorunda olduğunuz
oldukça ağır kayalar. İşimizin 2/3 kadarını yurtdışıyla yaptığımıza
göre her ülkedeki alfa şirketlere tek tek meydan okumaktan başka
çaremiz yok. Bu durumda konfeksiyon işi olmaz, 150 ülkede geliştirip
kurduğumuz her şey terzi elinden çıkmış gibi olmak zorunda. Her
ülkenin kendine ait kültürü, her tüketicinin kendi özel istekleri, her
rakibin de kendi özel silahı var. Karşı karşıya olduğumuz ve her gün,
çoğunlukla ofansif ama sıklıkla da defansif şekilde mücadele ettiğimiz
cephe, aşırı geniş bir cephe ve durum da şundan ibaret: Star Wars
filmindeki gibi “The Empire Strikes Back”, yani imparatorluk misilleme
yapıyor…

Normal çalışma sisteminde bu satış cephesinin aynı anda birden
fazla kesimini yarıp geçebilme şansımız, şimdiki krizde olduğunun
yarısı kadar bile değil. Böyle bir fırsat bir daha kolay kolay ele
geçmez. En son mali kriz izlenimi altında, yine dünya çapında taaruz
davullarını çalmıştık. Bu, on iki yıl önceydi. O zaman inanılmaz
ölçüde zemin kazanıp çok sayıda rakibin önüne geçmiştik. Aynı anda
bir çok yerden saldırmak elbette güç ister. Ama şimdi performansımız
konusunda yeni müşterileri ikna edip onları rakiplerimizden çekip
almak için de yine çok uygun bir zaman. İşte bu, sevgili çalışma
arkadaşlarım, bizi Corona’nın çok ötesine götürecek büyük plan,
hatta en büyük plan…

Nereye gidersek gidelim; her yerde küresel oyuncularla veya yerel
kahramanlarla ve çoğu zaman da her ikisiyle birden karşı karşıya
kalıyoruz. Ama biz, dünyanın en çetin pazarında, yani memleketimiz
Almanya’da pazar lideri ve en iyi yağ markası olduk. Aynısını neden
başka ülkelerde de başaramayalım? Zaman içinde, deyim yerindeyse
biz de tam bir kalibre haline geldik ve artık küçük kalibre de
sayılmayız. Bunların dışında ise şunlar geçerli: “Büyük balık küçük
balığı yemiyor, hızlılar yavaşları yiyor.” Biz de hızlıyız zaten; ayrıca
hırslı, çalışkan ve uyanığız da.

Bu kriz, bize şimdiye kadar sadece zorlukla erişebildiğimiz pazarları
fethetme fırsatını sunuyor. Şimdi, toplam hizmet paketimizle
kendimizi ispatlamak için neler yapabildiğimizi ve başarabildiğimizi,
ülkeler ve müşteriler için neler yapmaya hazır olduğumuzu etkileyici
bir şekilde gösterebiliriz. Uluslararası alanda 1 milyar irtibatla tesis
ettiğimiz çevrimiçi reklam kampanyamızla ilk adımı atmış olduk.
Motor yağı konusunda dünya pazar lideri… Neden olmasın? Bunu
Almanya’da ve aynı şekilde başka ülkelerde de başardık. 20 yıldır, bu
vizyonları gerçek kılmak için çalışıyoruz. Zaman hiç bu kadar uygun
olmamıştı. O halde hemen işe koyulalım!

Saygılarımla
Ernst Prost
Genel Müdür

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...