Michelin’den Lastiklerin Ömrünü Uzatacak İpuçları

®
Çok Okunanlar

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları; Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki...

(OSD) 2024 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı

Yılın İlk Çeyreğinde Üretim Yüzde 3, İhracat Yüzde 1 Arttı Pazar Yüzde 24 Büyüdü!  Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024...

Yeni Mercedes-Benz G 580, arazi yetenekleri

Mercedes-Benz’in yeni modelleri ve en son teknolojik gelişmeleri Auto China 2024’te sektörün önde gelenleri ve ziyaretçilerle buluşuyor. Dünya prömiyerini...

Aşınmış lastikleriyle de performans ve güvenli sürüşten ödün vermeyen dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin, lastiklerin uzun ömürlü kullanılabilmesi için kullanıcılara önerilerde bulundu.

For the truly hardcore, an available Carbon Fiber Track Package features exposed 20-inch carbon fiber wheels with 0.5-inch

Dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin, hem çevre hem de maliyet faktörlerini düşünerek, uzun ömürlü lastik teknolojilerini müşterileriyle buluşturuyor. Lastiklerin yasal sınır olan 1.6 mm’ye kadar kullanılması gerektiğini savunan Michelin, lastiklerin fiziksel, çevresel ve insan faktörü olmak üzere üç ana kategorideki faktörden zarar gördüğünü belirtiyor.

Michelin Türkiye Pazarlama Direktörü Ayşem Suner

Aşınma, hasar, yol şartlarından zarar gören lastiklerin kilometre ömrünün önemli ölçüde azaldığını belirten Michelin, lastik yüzeyinde, yanaklarında meydana gelen kesik, yırtık ve şişlikler nedeniyle ömrünü tamamlayan lastiğin, yol ve yolcu güvenliği için bir tehdit unsuru olduğunun altını çiziyor.

For the truly hardcore, an available Carbon Fiber Track Package features exposed 20-inch carbon fiber wheels with 0.5-inch-

En büyük düşman, insan: Lastiğin ömrünü tehdit eden bir diğer faktör ise insan faktörü olarak ön plana çıkıyor. Lastiğin rutin kontrollerinin yapılmaması, doğru lastik hava basıncında tutulmaması, patlak şekilde kullanılmış bir lastiğin yeniden şişirilmesi lastik ömrünü doğrudan etkiliyor. Ayrıca farklı tipteki lastiklerin eş zamanlı olarak kullanılması, ani hızlanma ve frenlemeye bağlı kullanış biçimleri, jant ve lastiğin ebatlarının eşleşmemesi, mevsime göre lastik kullanılmaması, balans ayarının yapılmaması nedeniyle lastikler, direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesine neden oluyor.

Hava koşulları; aşırı sıcaklık, yağmur, kar, buz, yağ ve gres yağı gibi çevresel faktörlerden de olumsuz etkilenen lastiklerin kilometre ömrü önemli ölçüde azalıyor.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler