Michelin satışlarını yüzde 16.3 artırdı

®
Çok Okunanlar

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Michelin, 2021 yılında satışlarını yüzde 16.3’lük artışla 23 milyar 795 milyon Euroya yükseltirken, net gelirini ise 1 milyar 220 milyon Euro artışla 1 milyar 845 milyon Euroya çıkardı. 

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Michelin, 2021 yıl sonu finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre Michelin grubu, 2 milyar 966 milyon euroluk segment faaliyet geliri elde ederek gücünü ve iş modeli esnekliğini bir kez daha göstermiş oldu. Söz konusu dönemde grubun satışları yüzde 16.3’lük artışla 23 milyar 795 milyon Euroya yükselirken, net geliri ise 1 milyar 220 milyon Euro artışla, 1 milyar 845 milyon Euro olarak gerçekleşti. Lastik satış adetleri yüzde 11.8 oranında, lastik dışı satışları ise yüzde 7.7 oranında artış kaydetti. Otomotiv segmentinde 18 inç ve üzeri lastiklerdeki pazar payı kazanımları sayesinde, olumlu orijinal ekipman / değişim iş kolu karması grubun teknolojik inovasyon alanındaki liderliğini bir kez daha ortaya koymuş oldu. Grubun açıklanan 2021 performansı, “Michelin in Motion” stratejik planının üç önemli sac ayağını oluşturan ‘Çalışanlar’, ‘Kârlılık’ ve ‘Gezegen’ için belirlenen 2030 hedefleri ile uyumlu oldu. Yönetim pozisyonunda görev alan kadınların oranı yüzde 28.9’a yükselirken, işletme sermayesi üzerinden yüzde 10.3 oranında getiri elde edildi. “Race to Zero” anlaşmasının imzalanmasıyla birlikte çevre taahhütleri güçlendirildi.

“Grubumuz gücünü ve esnekliğini bir kez daha kanıtladı”

Michelin Grubu CEOsu Florent Menegaux konuya ilişkin olarak yaptığı değerlendirmede; “Michelin, 2021 yılında bir yandan çalışanlarını korumaya yönelik önceliğini sürdürürken diğer yandan son derece zorlu koşullarda oldukça iyi sonuçlar elde etti. Karşılaştığımız birçok zorlukla her gün başarılıyla mücadele eden tüm çalışanlarımıza içtenlikle teşekkürlerimi sunuyorum. Elde ettiğimiz sonuçlar bize grubumuzun gücünü ve esnekliğini bir kez daha kanıtladığını gösteriyor. Michelin in Motion stratejimizin kesintisiz olarak uygulanması konusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz” açıklamasında bulundu.

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...