Mercedes, Yeni EQE Sportif Sedan Türkiye’de

®
Çok Okunanlar

Tesla Istanbul’da Ferko LINE yeni bir showroom açtı…

TESLA, İSTANBUL’DA FERKO LINE’DA BİR SHOWROOM AÇTI Tesla genel merkezden yapılan açıklamaya göre; Bu hafta sonu, İstanbul Avrupa Yakası'ndaki ilk Tesla...

Yerli ERP çözümü olan HarmonyERP’yi kullanıyor

KNS Otomotiv Tüm Üretim Maliyetleri ve Verimliliklerini HarmonyERP İle Planlıyor Hava kanalları, bagaj raf sistemleri, LED iç aydınlatmalar, elektronik modüller,...

Allianz Partners Üst Yönetiminde Üç Stratejik Atama

Allianz Partners,şirketin büyüme stratejisini desteklemek amacıyla yönetim kademesinde gerçekleştirdiğiüçüst düzey atamayıduyurdu. Laurent Floquet şirketin yeni Operasyon Direktörü (COO) olurken,...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 76,15 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 76,15 dolardan işlem görüyor Dün 76,50 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı bu seviyede...

Yeni MG HS, İngiltere’deEn İyi Aile SUV’u Seçildi

Türkiye’de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen MG markası, yeni HS modeli ile başarı ve ödüllerine yenilerini eklemeye devam...

Petrol fiyatları düştü, ABD ham petrol stokları yükseldi

Fed'in faizleri sabit tutmasıyla petrol fiyatları düştü, ABD ham petrol stokları yükseldi... Petrol fiyatları, ABD Federal Rezervi'nin (Fed) faiz oranlarını...

Tofaş yatırımcısına tek kazandıran şirket oldu….

Ocak ayında otomotiv şirketleri arasında yatırımcısına tek kazandıran Tofaş oldu.... Borsa İstanbul'da işlem gören otomotiv şirketleri arasında ocakta hisseleri yüzde...

EQE ilk etapta, 613 kilometreye kadar menzil sunan 292 HP (215 kW) gücündeki EQE 350+ ve 625 HP (460 kW) gücündeki Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ versiyonlarıyla satışa sunuluyor.

EQC ve EQS’in ardından Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanan EQE’nin başlangıç fiyatı 2.379.500 TL olarak belirlendi.

Mercedes-EQ markasının lüks sedanı EQS’in ardından, elektrikli araçlara özel EVA2 adındaki elektrik mimarisine dayanan bir sonraki modeli Yeni EQE, IAA MOBILITY 2021’deki dünya lansmanının ardından, Türkiye yollarındaki yerini almaya hazır. Sportif üst sınıf sedan, EQS’in tüm temel işlevlerini daha kompakt bir oluşumla sunuyor. Yeni EQE, ilk etapta 292 HP (215 kW) gücündeki EQE 350+ (WLTP’ye göre enerji tüketimi: 18,7-15,9 kWsa/100 km; CO2 emisyonu: 0 gr/km) ve 625 HP (460 kW) gücündeki Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ versiyonlarıyla satışa sunuluyor. EQE 350+, 292 HP gücündeki elektromotoruyla WLTP’ye göre 613 kilometreye kadar menzil sunabiliyor. Otomobilin üretimi, dünya pazarı için Bremen’de, Çin pazarı içinse Pekin’de yapılıyor.

İlerici lüks ile üst sınıf

Mercedes-EQ’nun tüm karakteristik unsurlarını taşıyan EQE, kavisli hatlar ve önde konumlandırılan kabin tasarımı (Cab-Forward) ile sportif, ‘amaca yönelik bir tasarım’ sunuyor. Duyusal saflık; cömertçe şekillendirilen yüzeyler, azaltılan ek yerleri ve kesintisiz geçişlerle yansıtılıyor. Ön ve arka tampon-tekerlek mesafesi kısa tutulurken, arka kısımda keskin bir spoyler ile dinamizm destekleniyor. Gövdeyle aynı hizada olan 19 ila 21 inçlik jantlar, kaslı omuz çizgisiyle birlikte EQE’ye atletik bir görünüm kazandırıyor.

Elektrikli otomobillere özgün tasarım

Yenilikçi farlar ve siyah radyatör ızgarası Mercedes-EQ neslinin yeni üyesi EQE’ye atletik bir yüz kazandırıyor. Sadece benzersiz bir görünüm sunmakla kalmayan siyah radyatör ızgarası aynı zamanda ultrason, kamera ve radar gibi sürüş destek sistemlerinin çeşitli sensörlerine ev sahipliği yaparak önemli bir sorumluluk da üstleniyor. Aracın karakteristik tasarımını yansıtan gündüz LED’lerine ek olarak gece sürüşünüze destek olan DIGITAL LIGHT farlar standart olarak sunuluyor.

Çarpıcı dış tasarım

Çerçevesiz, coupé benzeri kapılara sahip aerodinamik siluet ve yüksek, güçlü omuz çizgisi, özgün tasarım öğesi olarak öne çıkıyor. Aerodinamik ve aeroakustik olarak optimize edilen yan aynalar omuz çizgisine sabitleniyor. Krom vurgular, camların yay çizgisiyle tasarım ve silueti tamamlıyor.

Geniş iç mekân

613 kilometreyi bulan menzil

EQE, 292 HP (215 kW) gücündeki EQE 350+ ve 625 HP (460 kW)’lik Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ olmak üzere ilk etapta iki farklı versiyonla piyasaya sürülüyor. Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+, Mercedes-AMG’nin elektrikli sürüş performansı için en üst seviyeyi oluşturuyor. EQE 350+’nın bataryası yaklaşık 90 kWsa kullanılabilir enerji kapasitesine sahip olup WLTP’ye göre 613 km’ye kadar menzil sunuyor.

Havalı süspansiyon ve arka aks yönlendirme

Dört kollu ön süspansiyon ve çok kollu arka süspansiyona sahip yeni EQE’nin süspansiyonu, tasarım olarak yeni S-Serisi ile benzeşiyor. EQE, opsiyon olarak ADS+ adaptif süspansiyon sistemine sahip AIRMATIC havalı süspansiyon ile tercih doğrultusunda donatılabiliyor. Standart olarak sunulan arka aks yönlendirme ile EQE, şehir içinde kompakt bir otomobil kadar yüksek manevra kabiliyeti sunuyor. 10 dereceye kadar açıya sahip arka aks yönlendirme ile dönüş çapı 12,5 metreden 10,7 metreye düşürülüyor.

İç mekânda yüksek kaliteli temiz hava

Mercedes-Benz, ENERGIZING AIR CONTROL Plus paketi ve HEPA filtresi ile EQE’de kapsamlı bir hava kalitesi çözümü sunuyor. Sistem, filtre, sensörler, kontrol ekranı ve klimadan oluşuyor. HEPA filtre, yüksek filtreleme seviyesiyle dışarıdan gelen partikülleri, polenleri ve diğer maddeleri hapsediyor. Aktif karbon kaplama, kükürt dioksit ve nitrojen oksitlerin yanı sıra iç mekândaki kokuları da azaltıyor. 2021 yılında Avusturya Araştırma ve Test Enstitüsü (OFI), isteğe bağlı olan bu özelliği sağlayan kabin hava filtresi virüs ve bakterileri uygun şekilde filtrelediği için Mercedes-Benz’i “OFI CERT” ZG 250-1 sertifikasıyla ödüllendirdi.

Ön iklimlendirme özelliği ile sürüş öncesinde içerideki havayı temizlemek de mümkün. Aracın içindeki ve dışındaki partikül değerleri klima ekranında gösteriliyor. Dış hava kalitesi düşük olduğunda, sistem otomatik olarak iç sirkülasyon moduna geçerken yan camları veya açılır tavanı kapatmayı da önerebiliyor.

Elektrikli akıllı navigasyon

Elektrikli Akıllı Navigasyon, şarj durakları da dahil olmak üzere çok sayıda faktöre bağlı olarak en hızlı ve en uygun rotayı planlıyor, sürüş tarzındaki değişikliğe dinamik olarak tepki veriyor. Buna MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sisteminde mevcut batarya kapasitesinin, şarj olmadan başlangıç noktasına dönmek için yeterli olup olmadığı bilgisinin görselleştirmesi de dahil. Rota hesaplamasında, rotaya manuel olarak eklenen şarj istasyonları tercih ediliyor.

İsteğe bağlı MBUX Hyperscreen ile kokpitte ekran zenginliği

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+’ta standart olarak sunulan MBUX Hyperscreen ile aracın iç mekânında üç ekran, bir cam panel altında birleşerek tek ekran gibi görünüyor. Bağımsız ara yüze sahip olan 12,3 inçlik OLED ekran, öndeki yolcular için yolculuğu daha eğlenceli hale getiriyor. Sürücünün, yolcunun önündeki ekranına bakıp bakmadığını algılayan kamera tabanlı engelleme sistemi mevcut. Bu durumda sistem, sürücü sürüş esnasında yandaki ekrana baktığında dinamik içeriği sürücü için otomatik olarak karartıyor.

MBUX liderliğini koruyor

Kısa süre önce EQS ile tanıtılan yeni nesil MBUX, EQE’de de yer alıyor ve bilgi-eğlence, konfor ve araç işlevi için çok sayıda kişiselleştirilmiş öneride bulunuyor. Sıfır katmanlı tasarımı sayesinde kullanıcının alt menüler arasında gezinmesi veya sesli komut vermesi gerekmiyor. En önemli uygulamalar, duruma bağlı olarak en görünür alanda sunuluyor. Böylece EQE sürücüsü karmaşık işlemlerden kurtuluyor.

Birçok durumda destek sağlayan sürüş sistemleri

EQE, pek çok işlev ile donatılmış olan yeni sürüş destek sistemine sahip. ATTENTION ASSIST’in hafif uyuklama uyarısı (MBUX Hyperscreen ile) bunlardan biri. Sistem, kamera ile sürücünün göz kapağı hareketlerini analiz ediyor. Sürücü, önünde yer alan ekrandan sürüş destek bilgilerine kolayca ulaşabiliyor.

Verimli güç-aktarma sistemi

Tüm EQE versiyonlarının arka aksında elektrikli güç-aktarma sistemi (eATS) bulunuyor. 4MATIC versiyonlarında ayrıca ön aksta da bir eATS bulunuyor. Elektromotorlar, sürekli tahrik edilen senkron motorlar PSM ile AC motorun rotoru kalıcı mıknatıslarla donatılıyor, böylece güç desteğine gerek kalmıyor. Bu tasarım, yüksek güç yoğunluğu, verimlilik ve güç sabitliği gibi avantajlar sunuyor. Arka akstaki motorda uygulanan ve her biri üç fazlı iki sargıdan oluşan altı fazlı tasarım, güçlü bir yapıyı beraberinde getiriyor.

EQE 350+’da lityum iyon batarya on modülden oluşuyor ve 90 kWsa enerjiyi kullanıma sunuyor. Şirket içinde geliştirilen yenilikçi batarya yönetimi yazılımı, servis güncellemelerine izin veriyor. Böylece, EQE’nin enerji yönetimi yaşam döngüsü boyunca güncel kalıyor.

Yeni nesil bataryada, hücre kimyasının sürdürülebilirliği açısından önemli bir adım atıldı. Optimize edilen aktif malzeme, 8:1:1 oranında nikel, kobalt ve manganezden oluşuyor. Bu, kobalt içeriğini yüzde 10’un altına düşürüyor. Geri dönüşümün optimizasyonu, Mercedes-Benz batarya stratejisinin önemli bir ayağını oluşturuyor.

Sürekli yüksek performans ve kesintisiz hızlanma, EQE’nin sürüş felsefesini karakterize ediyor. Gelişmiş güç-aktarma sistemi, enerji geri-kazanım gibi farklı enerji verimliliği çözümlerini bünyesinde barındırıyor. Yüksek voltajlı batarya, aşırı çalışma veya fren modunda mekanik dönme hareketinin elektrik enerjisine dönüştürülmesiyle şarj ediliyor. Sürücü, yavaşlamayı üç aşamada (D+, D, D-) ayarlayabiliyor ve ayrıca direksiyon simidinin arkasındaki kulakçıklarla süzülme işlevini manuel olarak seçebiliyor veya DAuto modunu da kullanabiliyor.

ECO Assist duruma göre optimize edilmiş iyileşme sunuyor. Yavaşlama en verimli sürüşü sağlamak üzere yoğunlaşıyor veya azalıyor. Ayrıca önde tespit edilen araçlar için reküperatif yavaşlama da uygulanıyor. Reküperatif yavaşlama, örneğin trafik ışıklarında aracı durdurarak sürücüyü destekliyor. Frene basmak zorunda kalmayan sürücü, kelimenin tam anlamıyla tek pedallı sürüşün keyfini sürüyor.

Yüksek akustik ve titreşim konforu ile kontrast ses deneyimleri

Bagaj kapağına sahip bir sedan olarak EQE, gürültü, titreşim, rijitlik gibi üst düzey NVH (Gürültü/Titreşim/Rijitlik) konforu sunmak üzere gelişmiş çözümlerle donatılıyor. Elektrikli güç-aktarma sisteminde (eATS), mıknatıslar ve rotorların içinde NVH (Gürültü/Titreşim/Rijitlik) için optimize edilen çözümler kullanılıyor. Ayrıca, eATS’nin her yerinde NVH (Gürültü/Titreşim/Rijitlik) örtüsü şeklinde özel bir köpük bulunuyor.

Son derece etkili yay/kütle bileşenleri, ön camın altındaki traversten bagaj tabanına kadar kesintisiz ses yalıtımı sağlıyor. Ham gövde aşamasında çok sayıda taşıyıcıya akustik köpükler yerleştiriliyor.

EQE ile sürüşler, akustik bir deneyime dönüşüyor. Burmester® 3D surround ses sistemi, EQE Silver Waves ve Vivid Flux olmak üzere iki ses ortamı sunuyor. Silver Waves duyusal ve temiz bir ses sunarken EV meraklılarına yönelik Vivid Flux, kristalimsi, sentetik ancak insani bir ses sunuyor. Ses deneyimleri merkezi ekrandan seçilebiliyor veya kapatılabiliyor.

İleri seviyede pasif ve aktif güvenlik

Özellikle kaza güvenliği olmak üzere “Bütünsel Güvenlik İlkeleri” her zaman geçerli. Diğer tüm Mercedes-Benz modelleri gibi, EQE de sağlam bir yolcu kabinine, özel deformasyon bölgelerine ve PRE-SAFE® dahil, modern güvenlik sistemlerine sahip.

EQE’nin tamamen elektrikli bir platform üzerinde yükseliyor olması, güvenlik konsepti için yeni tasarım olanakları da sağlıyor. Örneğin, alt gövdede çarpmaya karşı korumalı alanda batarya montajı için uygun bir alan bulunuyor. Ayrıca büyük bir motor bloğu olmadığından, önden çarpışma davranışları daha da iyi modellenebiliyor. Standart çarpışma testlerine ek olarak, aracın çeşitli ek yük durumlarındaki performansı doğrulandı ve Araç Güvenliği Teknoloji Merkezi’nde (TFS) kapsamlı bileşen testleri yapıldı.

Teknik Özellikler:

    EQE 350+ Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+  
Güç-aktarma sistemi
Elektromotor Tip Sürekli tahrikli senkron motor Sürekli tahrikli senkron motorlar  
Güç HP (kW) 292 (215) 625 (460)  
Tork Nm 530 950  
Hızlanma 0-100 km/s sn 6,4 3,5  
Maksimum Hız km/s 210 220  
Kullanılabilir batarya enerjisi (WLTP) kWs 90,56 90,56  
Çalışma gerilimi Volt 328,5 328,5  
Entegre şarj (standart/opsiyon) kW 11/22 11/22  
AC şarj süresi, üç faz (11/22 kW) sa 8,25/4,25 8,25/4,25  
DC şarj kapasitesi, maksimum kW 170 170  
DC şarj süresi, hızlı şarj noktası ile dk 32 32  
DC şarj: 15 şarj sonrası maksimum menzil (WLTP) km 250’ye kadar 180’e kadar  
Araç
Uzunluk/genişlik/yükseklik mm 4.946/1.961/1.512 4.964/1.906/1.492  
Dingil mesafesi mm 3.120 3.120  
Bagaj hacmi, VDA lt 430 430  
Elektrik tüketimi ve menzil
Enerji tüketimi (WLTP) kWsa/100 km 19,3-15,7 23,2-20,3  
CO2 emisyonu (WLTP) gr/km 0 0  
Menzil (WLTP) km 545-613 444-518  

Diğer Haberler

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı günü geriledi... Uluslararası gösterge Brent ham...

18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

Sıfır Emisyon ve Verimlilik: KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans'a Teslim Etti Keyou, ilk hidrojenli içten yanmalı motora (H2ICE) sahip...

Yeni Nissan Qashqai’de nakit alım desteği

Nissan Türkiye’nin kış kampanyaları devam ediyor Nissan modelleri Şubat kampanyasında 200.000TL’ye kadar nakit alım desteğine ek olarak 12 ay yüzde sıfır faiz fırsatları ile dikkat...

Country News Categories - UK

Volvo Cars reports January sales…

Volvo Cars reported global sales of 50,820 cars in January, down 5 per cent compared to the same period last year. While the sale...

The first-ever BMW M3 CS Touring

With the first-ever BMW M3 CS Touring, BMW M GmbH adds another special-edition model to its high-performance vehicle line-up. This exclusive new derivative builds...

USA

Volkswagen chooses Dassault Systemes’ platform to optimise manufacturing

French software group Dassault Systemes, opens new tab on Tuesday announced a long-term partnership with Volkswagen, opens new tab to accelerate the German automaker's transition...

Tesla’s California car registrations down 12% in 2024, report shows

Tesla's, opens new tab electric-vehicle registrations in California fell about 12% last year, according to industry data, indicating mounting challenges for the automaker in the...

DE

Stellantis übernimmt vollständige Kontrolle über Produktionsaktivitäten für eDCT-Getriebe in Frankreich und Italien

Stellantis hat Anteile des 2018 mit dem belgischen Unternehmen Punch Powertrain – einem Spezialisten für die Herstellung von Automobilgetrieben – gegründeten Joint Ventures vollständig...

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ist ab sofort bestellbar

Der neue Alfa Romeo Ibrida Q4 mit elektrifiziertem Allradantrieb ist ab sofort bestellbar. Die vierte Modellvariante des italienischen „Sport Urban Vehicle“ kombiniert einen Turbobenziner...

IT

PEUGEOT E-2008: VIAGGIARE IN ELETTRICO COME CON UN TERMICO

Torino.  Alcuni temono che con una vettura elettrica non sia possibile fare dei lunghi viaggi oppure che la durata del viaggio diventi infinita a...

Gennaio positivo per Alfa Romeo con Junior in vetta

Alfa Romeo inizia il 2025 con una crescita sostenuta in termini di quota di mercato: con 2.283 immatricolazioni, il marchio ha registrato una quota...

FR

Tarik Yaou nommé Directeur de Jeep France

D’abord consultant en stratégie d’entreprise à Londres, Tarik Yaou a entamé sa carrière dans l’industrie automobile il y a dix-sept ans en intégrant les...

Performant et électrifié : le nouveau trio de SUV Opel Grandland, Frontera et Mokka

Avec les tout nouveaux Grandland et Frontera ainsi que le nouveau Mokka, Opel propose le trio de SUV le plus récent du marché, avec un modèle adapté à tous...

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı günü geriledi... Uluslararası gösterge Brent ham...

18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

Sıfır Emisyon ve Verimlilik: KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans'a Teslim Etti Keyou, ilk hidrojenli içten yanmalı motora (H2ICE) sahip...