Mercedes-Benz’in geleceğini sürdürülebilirlik yönlendiriyor

®
Çok Okunanlar

General Tire yeni dört mevsim lastik

General Tire yeni dört mevsim lastik Grabber Cross A/S ile “Yola Çık ve Ötesini Keşfet” Bir Continental markası olan General...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3....

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

İspanya Grand Prix’sinden…

İspanya Grand Prix'sinde Oracle Red Bull Racing'den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin...

Elektrikli araç ve C-SUV segmentinde zirvede

Togg, bu yıl en değerli ve güçlü markalar arasında Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, “Türkiye 125-Türkiye'nin...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek...

MAN, Türkiye’deki ilk çift hikaye otobüs teslimatı

MAN, Türkiye'deki ilk çift hikaye otobüs teslimatını Turgutreis Group Turizm'e yaptı...  MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., bir ilke imza...

Mercedes-Benz, üçüncü yıllık ESG Konferansı’nda iddialı ve ölçülebilir hedeflere ulaşma konusundaki kararlılığını ortaya koydu. Geleceğin yönlendirdiği ve tüm değer zincirine net bir şekilde odaklanan Mercedes-Benz, sürdürülebilirlik konularını günlük işlerine de dahil ediyor. 2020’lerin ikinci yarısında yeni araç filosunda elektrikli araçların yüzde 50’ye varan payını hedefleyerek elektrikli binek araç portföyünün küresel olarak genişlemeye devam etmesi bunun bir yönü. 2020’lerin sonunda ise üretimden kaynaklanan CO2 emisyonlarının yüzde 80 oranında azaltılması hedefleniyor. Ayrıca, 2039 yılına kadar dünya çapında Mercedes-Benz’e ait tüm üretim tesislerinin yüzde 100 yenilenebilir enerjiyle çalıştırılması hedefleniyor.

Bu bağlamda stratejik odaklanmayı taktiksel esneklikle birleştiren şirket, ekolojik ve ekonomik düzeyde sürdürülebilir bir geleceğe doğru yoluna devam ediyor. Ayrıca, tüm şirket genelinde sosyal ve idari konularla ilgili girişimler bütünsel bir sürdürülebilirlik yaklaşımına katkıda bulunuyor. Bu, Mercedes-Benz’in ‘Adil Dönüşüm’e katkıda bulunduğu çeşitli önlemleri de içeriyor.

Mercedes-Benz CEO’su Ola Källenius Mercedes-Benz’in her zaman yarına olan inancıyla hareket ettiğini ve bu öncü ruhun iklimin korunmasında Mercedes-Benz’in üzerine düşen rolü oynayabilmesi ve işini her açıdan daha da sürdürülebilir hale getirebilmesi için kilit öneme sahip olduğunu belirterek “2039’a kadar net karbon sıfır için çaba göstermeye devam ediyoruz ve ESG ilkelerinin uzun vadeli değer yaratmayı mümkün kıldığına inanıyoruz” diyor.

Mercedes-Benz Doğruluk, Yönetişim ve Sürdürülebilirlikten Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Renata Jungo Brüngger de sürdürülebilirlik ve ESG’nin özellikle dönüşüm dönemlerinde, işlerinin her yönünün ayrılmaz bir parçası olduğunun altını çiziyor. Ayrıca sürdürülebilirlik koordinasyonunun karbonsuzlaştırmadan insan hakları ve yönetişim gibi sosyal konulara kadar tüm ESG yelpazesini kapsayan bütüncül yaklaşımlarını vurguladığını söylüyor.

Karbonsuzlaştırma ve sürdürülebilir ürünlere odaklanma yolunda

Mercedes-Benz’de karbonsuzlaştırma, şirketin 2039 yılına kadar yeni araç filosunu tüm değer zinciri boyunca ve araçların tüm yaşam döngüsü boyunca net karbon-nötr hale getirmeyi amaçlayan Ambition 2039 hedefleri tarafından yönlendirilmeye devam ediyor. 2023’te elde edilen önemli başarılar arasında yaşam döngüsü karbon emisyonlarının araç başına 46,3 tona (2020: 49,7 ton) düşürülmesi yer alıyor. Gelecek model nesilleri 2020’lerin sonuna kadar binek araç başına net yaşam döngüsü karbon emisyonlarını yüzde 50’ye kadar azaltmayı hedefleyerek bunu önemli ölçüde hızlandıracak.

CO2’i azaltılmışçelik ve alüminyum ile geri dönüştürülmüş malzemeler tedarik zincirinin karbonsuzlaştırılmasını sağlıyor

Mercedes-Benz, tedarik zincirini karbondan arındırma konusunda güçlü bir ilerleme kaydediyor. Bunun bir örneği, yenilenebilir enerji ile çalışan elektrik ark ocakları (EAF) kullanılarak işlenen CO2’i azaltılmışçelik. Şirket bu teknolojinin ABD ve Avrupa’da kullanımını yaygınlaştırıyor. Ayrıca, MMA modellerindeki birincil alüminyumun en az üçte biri Avrupa’daki yenilenebilir kaynaklardan elde edilen elektrik kullanılarak üretilecek. Bu da normalde Avrupa’da kullanılan alüminyuma kıyasla en az yüzde 40 CO2 tasarrufu sağlayabilir. Geri dönüştürülmüş alüminyum kullanımı da artıyor. Mercedes-Benz’in Mettingen’deki dökümhanesinde kullanılan özel bir alaşım, en az yüzde 25 oranında kullanılmış hurda içeriyor. Bir kg alüminyum başına 2,8 kg CO2 olan karbon ayak izi, geleneksel alüminyum için Avrupa ortalamasından yaklaşık yüzde 70 daha düşük.

Şirketin ‘Döngüsellik için Tasarım’ yaklaşımı doğrultusunda, seri üretim araçlarda ikincil hammaddelerin payının artırılmasına yönelik çalışmalar da devam ediyor. Hedef, 2030 yılına kadar birincil kaynak kullanımını geleneksel yaklaşıma kıyasla yüzde 40 oranında azaltmak. 2030 yılına kadar binek araç filosunda ikincil ham maddelerin payının ortalama yüzde 40’a çıkarılması hedefleniyor.

Konsept CLA Serisi yüzde 40 daha az karbon ayak izi ile dikkat çekiyor

Mercedes-Benz, IAA 2023’te Concept CLA Serisi’ni tanıtarak yeni MMA platformunda inşa edilecek araç ailesi hakkında da bir fikir verdi. MMA araçlarının karbon ayak izi, tüm değer zinciri boyunca, önceki mimariye kıyasla yüzde 40 daha düşük olacak. MMA platformu ayrıca çift yönlüşarj yoluyla aracın ötesinde de avantajlar sunuyor. Bu, aracın elektrik şebekesinin bir parçası olarak Araçtan Eve (V2H) veya Araçtan Şebekeye (V2G) işlev görmesini sağlıyor. Örneğin, bir elektrik kesintisi sırasında eve enerji verebiliyor. Aynı şekilde, gün boyunca fazla güneş enerjisini depolayabilir ve ardından gece şebekeyi besleyebiliyor.

Diğer Haberler

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için olanaklarla birlikte çalışabilirin da bir...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti kampanyasını duyurmak üzere hazırlanmış reklam filmi,...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek marka oldu. OPET Genel Müdürü...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3. ayağı, 7,4 kilometre uzunluğundaki Sakarıılıca...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni bir Nissan sahibi olmak için...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye ve Hyundai araçlarına sahiplerine üstün...

İspanya Grand Prix’sinden…

İspanya Grand Prix'sinde Oracle Red Bull Racing'den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken,...