Mercedes-Benz elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payını artıracak

®
Çok Okunanlar

Caterpillar, Moto GP Sponsor…

Borusan Cat’in başarıyla temsil ettiği Caterpillar, Moto GP sürücüsü Jack Miller’ın sponsoru oldu. Avustralyalı Moto GP sürücüsü Jack Miller,...

Anadolu Otoyolu’nda kilometrelerce kuyruk

Yurtta etkili olan kar yağışı nedeniyle AnadoluOtoyolu'nun Düzce ve Sakarya kesiminde ulaşım çift yönlü durdu. Bölgede etkili olan yağış dolayısıyla otoyolun Düzce ve Sakarya kesimlerinde kayan...

Doğuş Otomotiv Polonyalı Wielton ile distribütörlük anlaşması

Doğuş Otomotiv, yeni bir küresel iş birliğine imza attı. Polonya menşeli WIELTON S.A. ile treyler ve semi treyler ürünlerinin...

Mercedes-Benz’in geleceğini sürdürülebilirlik yönlendiriyor

Mercedes-Benz, üçüncü yıllık ESG Konferansı'nda iddialı ve ölçülebilir hedeflere ulaşma konusundaki kararlılığını ortaya koydu. Geleceğin yönlendirdiği ve tüm değer zincirine...

Türkiye’de 2022 yılında satılan her beş elektrikli otomobilden biri Mercedes-EQ oldu

2022 yılında 4 yeni EQ modelini satışa sunan ve 1.559 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleştiren Mercedes-Benz, 2023’te satışlarındaki elektrikli otomobil payını %10’un üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Mercedes-Benz binek otomobil satışlarını geçen yıla göre %21,2 artırarak Premium segmentin lideri oldu.

Mercedes-Benz, hafif ticari araç satışlarında yılı %3,7 artışla kapadı, 8+1 yolcu taşımacılığında liderliğini korudu.

Mercedes-Benz,yıl boyunca devam eden yarı iletken ve lojistik engellerine rağmen güçlü talep sayesinde toplam satışları bir önceki yıla göre yüzde 16 artırarak yaklaşık 25 bin araç seviyesine ulaştırdı. Markanın 2022 yılında binek otomobil satışları, bir önceki yıla göre yüzde 21,2 artarak 18 bin 630 adede ulaştı ve bu sayede marka, Premium segment otomobillerde en yüksek satış adedine ulaşarak liderliğe yerleşti. Şirketin hafif ticari araç satışları, önceki yıla göre yüzde 3,7 arttı. Mercedes-Benz, 8+1 yolcu taşımacılığında liderliğini korudu.

Mercedes-Benz elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payını artıracak

Elektrikli model atağına devam eden Mercedes-Benz, 2022 yılında 4 farklı elektrikli modeli pazara sundu. 2025’ten itibaren, tüm yeni araç mimarilerinin yalnızca elektrikli olacağını ve müşterilerin her model için tamamen elektrikli bir alternatif seçebileceğini açıklayan Mercedes-Benz, 2022 yılında Türkiye lansmanını yaptığı ve elektrikli otomobillerde verimlilik, lüks ve konforu yeni bir seviyeye taşıyan modelleri sayesinde 1.559 adet elektrikli araç satış ile 2021 yılına göre yüzde 365 artış gerçekleştirdi.Türkiye’de satılan her beş elektrikli otomobilden biri EQ markalı oldu. Mercedes-BenzOtomotiv, 2023 yılında elektrikli otomobil satışlarının toplam satışları içerisindeki payınıyüzde10’un üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Şükrü Bekdikhan: “Elektrikli araç satışlarında önümüzdeki yıllarda aşacağımız rekorlar serisini başlattık.”

“2022 yılını çarpıcı sonuçlarla kapatmaktan memnunuz” diyen Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, “2039 itibarıyla karbon nötr olmak gibi hem iddialı hem de önemi giderek artan iklim krizi karşısında, elektrikli araç satışlarında önümüzdeki yıllarda daha da geliştirmeyi planladığımız rekorlar serisini başlattık. Sene başında tek şarjla 1.000 km menzile ulaşan EQXX ile Mercedes-Benz mühendisliğinin elektrikli otomobillere nasıl bir gelecek çizdiğini hep beraber gördük. Bu yıl Türkiye’de lansmanını yaptığımız, üstün özellikleriyle dikkat çeken EQS’in yanı sıra, sportif üst sınıfsedanımız EQE,EQA ve EQB modellerimiz, otomotivde elektrikli otomobiller için yeni standartlar belirleyen yaklaşımımızın müşterilerimizin beklentilerine cevap vererek genel kabul sağladığını gösterdi.2023 yılı hedeflerini anlatan Bekdikhan, “2023 heyecan dolu bir yıl olacak. Yaratacağımız yeni ekosistemle müşteri odaklılığına yeni bir standart ve ölçüt getirmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda yalnızca en iyi müşteri deneyimi için yeni bir rekabet kültürü doğmasına ve lüks perakende sektöründe köklü bir değişimin başlamasına da öncülük edeceğiz.

Ülkemizde otomobil şarj altyapısındaki yatırımlarla birlikte, elektrikli otomobil satışlarımızın payının daha da artmasını ve toplam satışlar içinde yüzde10’un üzerine çıkacağını öngörmekteyiz. 2023 yılında, merakla beklenen Yeni E-Serisi veCLE modellerimizi bu sene içinde müşterilerimizle buluşturmayı ve premium segmentteki liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Mercedes-Benz’in çok net bir hedefi var: En çok arzu edilen otomobilleri yapmak. 2023 yılında da bu sözümüzü tutmaya devam edeceğiz” dedi.

Tufan Akdeniz: “8+1 yolcu taşımacılığındaki liderliğimizi 2022 yılında da koruduk.”

Mercedes-Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar Ürün Grubu İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz ise; “Hafif ticari araçlarda 2022, pandemiden bu yana devam eden lojistik sorunlarına bağlı olarak son iki aya kadar satışların görece zayıf gerçekleştiği bir yıl oldu. Ancak özellikle aralık ayında bu sorunları büyük ölçüde çözerek, bekleyen talebi karşılamada önemli yol kat ettik. 8+1 yolcu taşımacılığındaki liderliğimizi 2022 yılında da korumanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yılın ilk 11 ayında, ortalama aylık satış sayılarımız yaklaşık 420 araç seviyesinde yer alırken, sadece aralık ayında 1.650 adedin üstüne çıktık. Böylece, hafif ticari araçlar kategorisindeki 26 yıllık tarihimizdeki en yüksek aylık satış adedine ulaştık. Yılın son ayında orta segmentte satılan her üç hafif ticari araçtan biri Mercedes-BenzVito oldu. Yine aynı ayda,hafif ticari araç kategorisinde şimdiye kadarki en yüksek pazar payını yüzde 33,8 ile elde ettik.2022’de Mercedes-Benz Vito’nun ülkemizdeki yirmi beşinci yaş gününü, 40 bin adedi aşan satış rakamıyla kutladık. Öte yandan, pandemiden bu yana değişen aile alışkanlıkları trendlerine paralel olarak karavana dönüştürülebilen Sprinter’le müşterilerimize Mercedes-Benz lüksünü ve konforunu, ihtiyaçlara göre özelleştirilebilen bir altyapı ile sunmuş olduk. 2023 yılında tedarik ve lojistik sorunlarının 2022’ye göre görece azalacağını öngörüyoruz. Piyasa koşullarına paralel olarak artan pazar içerisinde çevik adımlar atarak, performansımızı sürdürmeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...