Mercedes-AMG SL 43 ve AMG SL 63 4MATIC Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu kaliteli hizmet ve ulaşılabilirfiyat...

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10F...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya...

TOSFED İstanbul Park’ta Yağmur Altında Son Tango

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED...

Togg ve Firefly elektrikli araç pazarını sarsıyor

Türkiye'nin en yeni otomobil şirketi Togg'un ilk iki Avrupa modeli, Euro NCAP güvenlik testlerinde olağanüstü sonuçlar elde etti. Elektrikli aile...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi....

Efsanevi SL, Mercedes-AMG SL 43 & Mercedes-AMG SL 63 4MATIC olarak artık Türkiye’de…

Yeni Mercedes-AMG SL 43 ve Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+, Formula 1™’den aktarılan elektrikli egzoz gazı turbo beslemesi özellikleri ile dünyada ilke imza atıyor. Yeni otomobillerde SL ruhu ve sportifliği Mercedes-AMG lüks ve teknolojisiyle birleşirken ıslak kavramalı ve arkadan itişli AMG SPEEDSHIFT MCT 9G şanzıman sayesinde hızlanma esnasında gaz emirlerine daha süratli tepki veriliyor. Üstün AMG Sürüş Performansı için geliştirilen alüminyum kompozit roadster mimarisi ile seride 1989’dan bu yana ilk defa 2+2 oturma düzeni tasarlandı.

Zarif dış tasarım detaylarına sahip, AMG ailesinin yeni üyeleri aynı zamanda zengin standart donanımlarıyla da öne çıkıyor. Hem dinamikleri hem de verimliliği artıran AMG Aerodinamik Paketi sayesinde de hava akışı talebe göre yönlendirilip aerodinamik performans geliştiriliyor. Elektrikli tente tavan ise yeni SL’lerde ağırlığı 21 kilogram azaltıyor ve daha düşük bir ağırlık merkezi sunuyor. İç mekânda ise analog ve dijital dünyayı buluşturan hiperanalog kokpit ile lüks koltuklar bulunuyor.

AMG yüksek performanslı kompozit fren sistemi sayesinde de fren mesafesi kısalırken kontrollü yavaşlama olanağı sağlanıyor. İki otomobilde de standart olarak sunulan arka aks yönlendirmesi de daha dengeli ve çevik bir sürüş deneyimi yaratıyor. Mercedes-AMG ailesinin yeni üyeleri AMG DYNAMIC SELECT ve AMG DYNAMIC PLUS sürüş modlarıyla tüm beklentilere yanıt veriyor. Ayrıca MBUX ve sürüş destek sistemiyle yolculuk kolaylaşırken akıllı cihazlarla bağlantılı çok sayıda hizmet seçeneği de bulunuyor.

Mercedes-AMG SL 43 & Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+

Mercedes-AMG ailesinin yeni üyeleri Mercedes-AMG SL 43 ve Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+, ilk kez seri üretim bir otomobilde doğrudan Formula 1™’den aktarılan elektrikli egzoz gazı turbo beslemesi özelliğiyle dünyada ilk olma özelliğine sahip. Bu teknoloji doğrudan Formula 1™’den aktarılıyor ve Mercedes-AMG Petronas F1 Takımı tarafından uzun yıllardır kullanılıyor. Yeni nesil turbo ise tüm devir bandı boyunca ani gaz tepkisi sunarak, verimliliği artırırken daha dinamik sürüş deneyimi sunuyor. Mercedes-AMG SL 43 ve Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ ayrıca zengin standart donanımıyla da öne çıkıyor.

Mercedes-AMG Yeni SL’i, V8 motorlu Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ motoru (ortalama yakıt tüketimi 13.4 – 13.0 l/100 km ortalama CO2 emisyonu 294-283 gr/km) ve yenilikçi bir başlangıç olan Mercedes-AMG SL 43 motoru (ortalama yakıt tüketimi 9,4-8,9 lt/100 km, ortalama CO2 emisyonu 214-201 gr/km) sunuyor. Tente tavanlı 2+2 koltuklu üstü açık modelin motor kaputunun altında 4,0 litre sekiz silindirli ve 2,0 litre dört silindirli yüksek performanslı benzinli motorlar yer alıyor.

Mercedes-AMG SL 43 Turbo besleme, kayış tahrikli marş jeneratörünü (RSG) de besleyen 48 voltluk elektrik sistemi ile çalışıyor. Sonuç olarak, Mercedes-AMG SL 43, 381 hp (280 kW) güç ve 480 Nm tork kullanıma sunuyor. Ayrıca belirli sürüş durumlarında RSG anlık olarak 14 hp (10 kW) ek güç sağlıyor. Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ ise 585 hp (430 kW) güç ve 800 Nm tork kullanıma sunuyor.

SL ruhu ve sportifliği Mercedes-AMG lüks ve teknolojisiyle birleşiyor

SL, 70 yıllık köklü geçmişiyle safkan bir yarış otomobilinden üstü açık lüks bir spor otomobile dönüştü ve bir efsane olarak otomobil tarihine adını yazdırmış durumda. Yeni Mercedes-AMG SL bu köklü tarihe bir başka kilometre taşıyla damgasını vuruyor. Orijinal SL ruhu ve sportifliği modern Mercedes-AMG lüks ve teknolojisiyle birleşiyor. 2+2 koltuklu roadster yeni motor seçenekleri ile teknoloji meraklısı alıcıları hedefliyor. Ön aksta nispeten hafif dört silindirli motor ve arkadan itiş kombinasyonu ile Mercedes-AMG SL 43 ayrıca üstün sürüş dinamikleri sunuyor.

Islak kavramalı ve arkadan itişli AMG SPEEDSHIFT MCT 9G şanzıman

Elektrikli egzoz gazı turbo beslemesi olmadan kompakt Mercedes AMG modellerinde uzun süredir enine kullanılan M139 koldu dört silindirli motor, Mercedes-AMG SL 43 ‘te uzunlamasına konumlandırılıyor. Arkadan itişli üretilen Mercedes-AMG SL 43 ve dört çeker olan Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ AMG SPEEDSHIFT MCT 9G şanzıman (MCT = Çok Plakalı Kavrama) ile donatılıyor. Bu örnekte ıslak kavrama tork konvertörünün yerini alıyor. Bu çözüm, ağırlığı azaltıyor ve daha düşük ataleti sayesinde özellikle hızlanma ve yük değişikliklerinde gaz emirlerine daha hızlı tepki veriyor. Özenle kalibre edilen yazılım kısa vites değiştirme süreleri dışında gerektiğinde birden çok vites küçültme olanağı da sağlıyor. Bunun dışında, “Sport” ve “Sport+” sürüş modlarındaki ara gazı işlevi sürüş keyfine katkı sağlıyor. Ayrıca, hızlı kalkış için RACE START işlevi de bulunuyor.

Üstün performans ise standart. Mercedes-AMG SL 43 , 0-100 km/s hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlıyor ve 275 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ için ise bu değerler 0-100 km/s hızlanma 3,6 saniye ve 315 km/s maksimum hız.

Üstün AMG Sürüş Performansı için alüminyum kompozit roadster mimarisi

R232 kasa kodlu SL, Mercedes AMG tarafından geliştirilen tamamen yeni bir araç mimarisine dayanıyor. Yeni boyut konsepti, 1989 yılından (Mercedes SL model serisi R129) bu yana ilk kez 2+2 oturma düzenine izin veriyor. Bu, yeni SL’i daha kullanışlı kılıyor. Arka koltuklar günlük işlevselliği arttırıyor ve 1,50 metreye kadar (çocuk oto koltuğu ile 1,35 metreye kadar) yolcular için alan sunuyor. Ek oturma alanına gerek olmadığında koltukların arkasına takılan hava perdesi, ön koltuk yolcuların boyun bölgesini hava akımından koruyabiliyor. Veya ikinci koltuk sırası, örneğin bir golf çantası gibi, ek saklama alanı olarak kullanılabiliyor.

Hafif alüminyum kompozit şasi, kendini destekleyen alüminyum space-frame iskeletten oluşuyor. Tasarım maksimum rijitlik sağlarken üstün sürüş dinamikleri, yüksek konfor sportif gövde oranları için mükemmel bir temel oluşturuyor. Gövde mimarisinin amacı, yanal ve dikey dinamiklere odaklanarak AMG Sürüş Performansını sunarken üstün konfor ve güvenlik konusunda yüksek standartları karşılamak.

Kullanılan gelişmiş malzemelerle düşük ağırlık ile yüksek rijitlik seviyesi elde ediliyor. Örneğin ön cam çerçevesinde alüminyum, magnezyum, fiber gibi kompozit malzemeler kullanılıyor. Bu yüksek rijitlik seviyesi ile birlikte ışık hızında açılan arka takla barları gelişmiş bir koruma sunuyor.

Zarif dış tasarım detaylarıyla yeni giriş seviyesi versiyon

Zengin standart donanımıyla öne çıkan AMG ailesinin yeni üyeleri Mercedes-AMG SL 43 ve Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ ayrıca konfor ve güvenliği artıran çok sayıda opsiyon ve çok sayıda kişiselleştirme olanağı da bulunuyor.

Mercedes-AMG SL 43’ün dış tasarımı, sekiz silindirli Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ versiyonundan küçük farklılıklara sahip. Örneğin farklı ön ve arka tamponlara sahip. Ayrıca köşeli yerine yuvarlak çift egzoz çıkışına sahip. SL; uzun dingil mesafesi, kısa ön ve arka çıkıntılar, uzun motor kaputu, eğimli ön cam, geride konumlandırılmış kabin ve güçlü arka kısım gibi karakteristik tasarım unsurları ile dikkat çekiyor. Tüm bu tasarım unsurları karakteristik SL siluetini oluşturuyor. Hacimli çamurluklar ve yan panellerle aynı hizada büyük çaplı hafif alaşım jantlar güçlü ve dinamik bir görünüm kazandırıyor. Mercedes-AMG SL 43, standart olarak 20 inç hafif alaşım jantlarla donatılıyor. Ayrıca sekiz silindirli Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ modelinde aerodinamik olarak optimize edilen ve hava direncini azaltan 21 inçlik hafif alaşım jantlar da sunuluyor.

Dinamikleri ve verimliliği artırmak için AMG Aerodinamik Paketi

Aktif hava kontrol sistemi, en önemli aerodinamik iyileştirme teknolojilerinden biri. Üst hava girişinin arkasındaki yatay panjurlar elektronik olarak kontrol ediliyor ve aktüatör motorlarla açılıp kapatılabiliyor. Böylece hava akışı talebe göre yönlendirilerek aerodinamik performansı iyileştiriliyor.

NorMalde panjurlar kapalı. En yüksek hızda bile. Bu konum hava direncini azaltıyor. Sadece belirli koşullarda ve soğutma havası gereksinimi yüksek olduğunda, panjurlar açılıyor ve soğutma havasının ısı eşanjörüne akması sağlanıyor. Sistem, son derece zekice ve hızlı kontrol ediliyor.

Aynı özellik araç gövdesine kusursuz bir şekilde entegre edilen açılır arka spoyler için de geçerli. Spoyler sürüş koşullarına göre konumunu ayarlıyor. Bunu yaparken; Sürüş hızını, dikey ve yanal ivme dışında direksiyon hızını dahil kontrol yazılımı çok sayıda parametreyi dikkate alıyor. Spoyler, yol tutuş özelliklerini optimize etmek veya sürtünmeyi azaltmak için 80 km/s’den itibaren beş farklı açı uyguluyor.

Mercedes-AMG SL 43 ve Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ için opsiyonel olarak sunulan Aerodinamik Paketi, ön ve arka tamponlarda daha büyük kanatçıklar ve daha büyük bir arka difüzör içeriyor. Bu, yere basma kuvvetini ve aerodinamik sürtünmeyi daha da iyileştiriyor. Arka spoylerin değiştirilen hız eşikleri ve en dinamik konumda 26,5 derecelik (22 derece yerine) daha dik açısı da buna katkıda bulunuyor.

Daha az ağırlık ve daha düşük ağırlık merkezi için tente tavan

Yeni SL’nin daha sportif konumlandırması metal açılabilir tavan yerine elektrikli tente tavan tercihini beraberinde getirdi. 21 kilogramlık ağırlık avantajı ve daha düşük ağırlık merkezi, sürüş dinamikleri dışında yol tutuşu özelliklerini de iyileştiriyor. Z-katlama mekanizması alandan ve ağırlıktan tasarruf sağlarken, ayrıca bir tente örtüsüne de gerek kalmıyor. Tentenin tasarımı, tente açıldığında tamamen düz bir konum oluşturuyor. Mühendisler aynı zamanda günlük kullanım konforu ve etkin ses yalıtımı konularına da özen gösterdi. Üç katmanlı tasarım; gergin dış kabuk, tavan kaplaması ve aralarına yerleştirilen kaliteli 450 gr/m² PES keçe olmak üzere gelişmiş bir akustik mattan oluşuyor. Tente, 60 km/s hıza kadar sürüşlerde sadece 15 saniyede açılıyor veya kapanıyor.

“Hiperanalog” kokpitli ve standart lüks koltuklu iç mekân

Mercedes-AMG SL’in iç tasarımı, analog geometri ile dijital dünyanın “hiperanalog” bir kombinasyonunu içeriyor. Üç boyutlu çerçeveye entegre tamamen dijital gösterge paneli ve MBUX bilgi-eğlence sistemi modern bir görünüm sunarken, farklı kişiselleştirme seçenekleri de sunuyor. Simetrik tasarımlı kokpit dijital ekranlar dışında dört adet türbin tasarımlı havalandırma çıkışıyla da dikkat çekiyor.

Genel olarak simetrik bir tasarıma sahip konsola karşın kokpit sürücü odaklı bir yapı sunuyor. Gösterge panelinin yüksek çözünürlüklü 12,3 inç ekranı, güneş ışığından kaynaklanan yansımaları önleyen yüksek teknoloji ürünü bir vizörle destekleniyor. Tente açıkken güneş ışınlarının rahatsız edici yansımalarını önlemek için orta konsoldaki dokunmatik ekranın eğimi de 12 ile 32 derece arasında ayarlanabiliyor.

Yeni nesil MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) sezgisel bir kullanım sunuyor ve öğrenme yeteneğine sahip. Yeni Mercedes-Benz S-Serisi ile tanıtılan ikinci nesil MBUX’un bazı işlevlerini ve işletim yapısını kullanıma sunuyor. SL’de beş ekran stili üzerinden AMG’ye özel içerikler ekleniyor. Ayrıca “AMG Performance” veya “AMG TRACK PACE” gibi özel menü öğeleri de sportif karakterin altını çiziyor.

SL standart olarak elektrikli ve lüks koltuk ve döşeme seçenekleri ile donatılıyor. İsteğe bağlı olarak deri, napa deri ve napa AMG deri döşemelerle AMG spor ve AMG Performance koltuklar sunuluyor. Opsiyonel olarak sunulan manufaktur macchiato bej/titanyum grisi veya manufaktur trüf kahvesi/siyah döşemeler özel bir dokunuş sağlıyor. AMG Performance koltuklar, sarı veya kırmızı dekoratif dikişli napa deri ve DINAMICA mikrofiber kombinasyonuyla tercih edilebiliyor.

Parlak siyah dışında, dekoratif süslemelerde ve orta konsol da alüminyum, karbon ve manufaktur krom siyah seçenekleri de bulunuyor. Standart ısıtmalı AMG Performance direksiyon, napa deri ve napa deri/MICROCUT mikrofiber olarak sunuluyor.

Kısa fren mesafesi için AMG yüksek performanslı kompozit fren sistemi

Yeni geliştirilen AMG yüksek performanslı kompozit fren sistemi, kontrollü ve mükemmel yavaşlama değerleri sağlıyor. Kısa fren mesafesi, hassas tepki, yüksek stabilite ve yüksek dayanıklılık seviyesiyle en zorlu kullanımları destekliyor. Yokuşta kalkış desteği dışında ıslak zeminde ön hazırlık ve kuru fren gibi işlevler sürüş konforunu arttırıyor.

Hafif kompozit fren diskleri sürüş dinamiklerine ve viraj performansına katkı sağlıyor. Fren diski (dökme çelikten) ve fren diski kabı (alüminyumdan) özel pimlerle birbirine bağlanıyor. Bu tasarım, daha da iyi fren soğutması için alan kazanımı sağlıyor.

Arka aks yönlendirmesi, kıvraklığı ve dengeyi iyileştiriyor

Mercedes-AMG SL 43 ve Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ için aktif arka aks yönlendirmesi standart olarak sunuluyor. Hıza bağlı olarak arka tekerlekler ya ön tekerleklerle ters yönde ya da aynı yönde dönüyor. Sistem böylece hem çevik hem de dengeli sürüş özellikleri sunuyor. Ön tekerlek direksiyon oranı daha direkt, bu da limitlerde aracı daha az direksiyon yönlendirmeyi avantajı sağlıyor.

Konfordan dinamiğe altı farklı sürüş modu ve AMG DYNAMICS

“Kaygan”, “Konfor”, “Spor”, “Spor+” ve “Kişisel” olmak üzere beş AMG DYNAMIC SELECT sürüş modu dışında isteğe bağlı AMG DYNAMIC PLUS Paketinde bulunan “Yarış” sürüş modu konforludan dinamiğe farklı kullanım gereksinimlerine cevap veriyor. AMG DYNAMIC SELECT sürüş modları dışında SL modellerinde ayrıca AMG DYNAMICS özelliği de bulunuyor. Bu entegre araç dinamiği kontrolü, direksiyon karakteristiği ve ek ESP® işlevlerinde kıvraklığı artıran müdahalelerle ESP®’nin işlevini genişletiyor.

Özgün bir görünüm için zengin çeşitlilik ile SL donanım programı

Mercedes-AMG SL kapsamlı standart donanım dışında farklı opsiyonel eklemelerle, sportif ve dinamikten lüks bir şıklığa kadar çok farklı müşteri beklentilerini karşılayan bir çeşitlilik sunuyor. Metalik hiper mavi ve AMG mat monza grisi olmak üzere iki özel SL rengi dahil on iki gövde rengi, üç tavan rengi ve birkaç yeni jant tasarımı sunuluyor.

Daha keskin, zarif veya dinamik bir görünüm için üç dış tasarım paketi bulunuyor;

  • AMG Dış Krom Paketi, ön spoylerde, yan marşpiye kaplamasında ve arkada zarif, parlak krom vurgular içeriyor.
  • AMG Gece Paketi’nde, ön lip, yan marşpiye kaplamaları, ayna kapakları ve arka difüzördeki kaplama gibi dış tasarım öğeleri parlak siyah uygulanıyor. Karartılmış egzoz çıkışı ile birlikte bu detaylar seçilen gövde rengine bağlı olarak kontrast veya akıcı geçiş oluşturuyor.
  • AMG Gece Paketi II, radyatör ızgarası, model yazısı ve arkada Mercedes yıldızı gibi noktalarda parlak siyah öğeler içeriyor.
  • AMG Dış Karbon Paketi ile gelen karbon fiber eklentiler SL’in motorsporları tarihini çağrıştırıyor. Karbon parçalar, ön tampondaki lip ve kanatçıklar dışında yan gövde süslemelerini içeriyor. Ayrıca, parlak siyah egzoz çıkışları ve difüzör karbon veya parlak siyah uygulanıyor.

Maksimum sürüş keyfi için AMG DYNAMIC PLUS Paketi

Çok sayıda yüksek performanslı bileşeni bir araya getiren AMG DYNAMIC PLUS Paketi, Mercedes-AMG SL 43 ‘te isteğe bağlı, Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+’da ise standart olarak sunuluyor:

  • Dinamik AMG motor takozları, sürüş koşullarına bağlı olarak motoru gövdeye daha sıkı veya daha esnek bir şekilde bağlıyor. Bu, tüm sürüş koşulunda sürüş dinamikleri ve konfor arasında mümkün olan en iyi dengeyi sağlıyor.
  • Elektronik kontrollü AMG sınırlı kaymalı arka diferansiyel, dinamik virajlarda ve anlık hızlanma sırasında çekiş gücünü tekerleklere daha hızlı ve hassas bir şekilde iletiyor.
  • “YARIŞ” sürüş modu, daha hızlı gaz pedalı tepkisi ve daha anlık motor tepkisi pist performansı sunuyor. AMG direksiyon düğmeleri üzerinden ek sürüş modu olarak seçilebiliyor.
  • On milimetre alçak yapı ağırlık merkezini düşürüyor ve sürüş dengesini iyileştiriyor.
  • Sarı AMG fren kaliperleri, artan sürüş dinamikleri potansiyelini vurguluyor. 

Sürüş destek sistemleri ve MBUX ile hayat kolaylaşıyor

Kimi opsiyon olan sürüş destek sistemleri, çok sayıda sensör, kamera ve radar yardımıyla yeni SL’in çevresini izliyor. Akıllı yardımcılar yıldırım hızıyla müdahale edebiliyor. Güncel Mercedes C-Serisi ve S-Serisi’nde olduğu gibi, sürücü örneğin hız uyarlama, mesafe takibi, yön ve şerit değişikliklerine yardımcı olan birkaç yeni ve gelişmiş sistem tarafından destekleniyor. Bu, olası çarpışmalara tepki vermeyi kolaylaştırıyor. Sistemlerin işleyişi, gösterge panelindeki yeni bir ekran konsepti ile görselleştiriliyor.

Gösterge panelindeki yeni yardım ekranı, tam ekran görünümünde sürüş destek sistemlerinin nasıl çalıştığını anlaşılır ve şeffaf bir şekilde gösteriyor. Sürücü, kendi otomobilini, şeritleri, şerit çizgilerini ve otomobilleri, kamyonları ve iki tekerlekli taşıtları gibi diğer yol kullanıcılarını burada 3-Boyutlu olarak görebiliyor. Yeni, animasyonlu yardım ekranı, gerçek zamanlı olarak 3-Boyutlu bir sahneye dayanıyor.

Çok sayıda bağlantılı hizmet sunuluyor

MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sistemi birçok dijital hizmete olanak tanıyor. Dokunmatik ekran veya direksiyondaki dokunmatik kumanda düğmeleri aracılığıyla sezgisel kullanım konsepti, Apple CarPlay ve Android Auto ile akıllı telefon entegrasyonu, Bluetooth bağlantısı ile eller serbest kullanım ve bunlardan bazıları.

Teknik Özellikler

Mercedes-AMG SL 43

Motor
Silindir adedi/düzeni 4/Sıralı
Hacim cc 1991
Güç, Hp/ kW, d/d 381/280, 6750
Ek güç (Boost) hp /kW 14/10
Tork Nm, d/d 480, 3250-5000
Güç aktarımı
Sistem kurulumu Arkadan itiş
Şanzıman AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (Çok plakalı kavramaya sahip otomatik şanzıman)
Ebatlar ve ağırlıklar
Dingil mesafesi mm 2700
Uzunluk/genişlik/yükseklik mm 4705/1359/1915
Dönüş çapı m 13
Bagaj hacmi lt 213-240
Boş ağırlık (EC) kg 1810
Yükleme kapasitesi kg 335
Depo kapasitesi/yedek lt 70/10
Performans, tüketim, emisyon
Hızlanma 0-100 km/s sn 4.9
Maksimum hız km/s 275 (elektronik sınırlandırma)
Karma yakıt tüketimi, WLTP lt/100 km  

9.5 – 8.9 l/100 km

Karma CO2 emisyonu, WLTP gr/km 214-201

Teknik Özellikler

Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ 

Motor
Silindir adedi/düzeni V8
Hacim cc 3982
Güç, Hp/ kW, d/d 585/430, 5500-6500
Tork Nm, d/d 800, 2500-5000
Güç aktarımı
Sistem kurulumu Dört Çeker
Şanzıman AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (Çok plakalı kavramaya sahip otomatik şanzıman)
Ebatlar ve ağırlıklar
Dingil mesafesi mm 2700
Uzunluk/genişlik/yükseklik mm 4705/1354/1915
Dönüş çapı m 12.40
Bagaj hacmi lt 213-240
Boş ağırlık (EC) kg 1970
Yükleme kapasitesi kg 320
Depo kapasitesi/yedek lt 70/10
Performans, tüketim, emisyon
Hızlanma 0-100 km/s sn 3.6
Maksimum hız km/s 315 (elektronik sınırlandırma)
Karma yakıt tüketimi, WLTP lt/100 km 13.4 – 13.0 l/100 km
Karma CO2 emisyonu, WLTP gr/km 294-283

Diğer Haberler

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı ilk hataları da beraberinde getirdi....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi ile WLTP verilerine göre ortalama 399 km menzil sunan...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü desteğini bir kez daha gösterdi....
XPeng, Almanya'daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

XPeng, Almanya’daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

Çinli olan Elektrikli araba-Üretici XPeng, 2025 yılına kadar Almanya'da 3.000 ila 3.500 adet satış planlıyor...
Elektrikli Mercedes-Benz eActros 600, Paris Moda Haftası'na sıfır emisyon lojistiği getiriyor

Elektrikli Mercedes-Benz eActros 600, Paris Moda Haftası’na sıfır emisyon lojistiği getiriyor

Bir elektrik <a href="https://google.co.uk/search?q=mercedes">mercedes-Benz eActros 600 ve HVO üzerinde çalışan bir Actros L ProCabin, önde...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti....
Çalışma, Avrupa'nın otomobil üreticilerinin düşüşünü öngörüyor

Çalışma, Avrupa’nın otomobil üreticilerinin düşüşünü öngörüyor

2035'ten itibaren avrupa Birliği'nde fosil yakıtlı yanmalı motora sahip yeni otomobil ve hafif ticari araçların...
AB'nin 2035'teki içten yanmalı motor yasağını revize edeceği söylendi

AB’nin 2035’teki içten yanmalı motor yasağını revize edeceği söylendi

avrupa'nın en büyük otomobil üreticileri pazarın geleceğine ilişkin kararı beklerken Brüksel'de hava belirsizlikle dolu. avrupa...
Volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikasını yeniden düzenliyor

Volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikasını yeniden düzenliyor

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=volkswagen">volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikası'nın (GMD) yeniden düzenlenmesi için rotayı belirledi: Şirket, Özgür Saksonya Eyaleti...
Zeekr BAE ve AW Rostamani'den Özel Zeekr 7X Büyük Turu

Zeekr BAE ve AW Rostamani’den Özel Zeekr 7X Büyük Turu

320 kilometrelik bir yolculuk bir dayanıklılık testi olabilir, ancak 22 Kasım 2025 Cumartesi günü Zeekr...
TV yıldızı Nick Knowles, Isuzu elçisi olarak yeni göreve başladı

TV yıldızı Nick Knowles, Isuzu elçisi olarak yeni göreve başladı

Nick Knowles, Isuzu'ya elçi olarak katılıyor ve uygulamalı uzmanlığını ve güvenilir TV kişiliğini markaya getiriyor.Yeni...
1/2 milyon elektrikli otomobil: Volvo, elektrifikasyondaki yeni dönüm noktasını kutluyor

1/2 milyon elektrikli otomobil: Volvo, elektrifikasyondaki yeni dönüm noktasını kutluyor

Volvo, elektrifikasyonda yeni bir dönüm noktasını kutluyor: İsveçli premium otomobil üreticisi birkaç hafta önce 500.000'inci...
Stellantis, Tesla Supercharger Ağ Entegrasyonu ile EV Şarj Erişimini Genişletiyor

Stellantis, Tesla Supercharger Ağ Entegrasyonu ile EV Şarj Erişimini Genişletiyor

stellantis, Kuzey Amerika, Japonya ve Güney Kore'deki seçkin stellantis akülü Elektrikli araçları (BEV'ler) için Kuzey...
Rimac, 60 kişilik Verne robotaksi filosuyla Tesla'yı geride bırakıyor

Rimac, 60 kişilik Verne robotaksi filosuyla Tesla’yı geride bırakıyor

Otomotiv yöneticilerinin sahnelerde parlak ışıklar ve yüksek sesli müzik eşliğinde büyük vaatlerde bulunmasına alışkınız. Dünya...
Teşvikleri kaldırın ve yakıt kurallarını değiştirin

Teşvikleri kaldırın ve yakıt kurallarını değiştirin

başkan Donald Trump yönetimi birkaç saat önce ABD'deki otomobil endüstrisinin yönünü kökten değiştirebilecek bir reformu...
Geely, 2027'de Batı Avrupa'ya 200.000 ihracat hedefliyor

Geely, 2027’de Batı Avrupa’ya 200.000 ihracat hedefliyor

Geely arabaÇin'in ikinci büyük otomobil üreticisi, ihracat hedeflerini önemli ölçüde artırdı. Automotive News'in haberine göre...
Bugatti Broward ile ortaklık ruhunu ve otomotiv mükemmelliğini kutluyoruz

Bugatti Broward ile ortaklık ruhunu ve otomotiv mükemmelliğini kutluyoruz

Bugatti, otomotiv zarafeti, lüksü ve performansı konusunda benzersiz standartların peşinden gitmeye devam ettikçe, bir asırdan...
eBay, Van Yılın Dönüşümü Ödülleri kısa listesini açıkladı

eBay, Van Yılın Dönüşümü Ödülleri kısa listesini açıkladı

eBay, Birleşik Krallık'taki en iyi yapılardan bazılarını sergileyen 2025 Yılın Van Dönüşümü Ödülleri'nin kısa listesini...
Subaru of America Kasım 2025 satışlarını bildirdi

Subaru of America Kasım 2025 satışlarını bildirdi

Subaru of America, Inc. Başkanı ve Operasyon Direktörü Jeff Walters: "Perakendecilerimiz, tatil sezonunda Subaru'ya benzersiz...
Nissan, Çin'de N6 PHEV lüks sedanını tanıttı

Nissan, Çin’de N6 PHEV lüks sedanını tanıttı

<a href="https://google.co.uk/search?q=Nissan">Nissan Çin pazarına yönelik ilk plug-in sedan modeli olan N6'yı az önce duyurdu. N6...
Arabanızda, yenileme olarak kabul edildiğinden ve sizin bunu bilmediğiniz için MOT'dan geçmenizi gerektiren altı değişiklik

Arabanızda, yenileme olarak kabul edildiğinden ve sizin bunu bilmediğiniz için MOT’dan geçmenizi gerektiren altı değişiklik

Bir aracı kişiselleştirmek İspanya'daki sürücüler arasında yükselen bir trend haline geldi. Elbette siz kendiniz veya...
ZDK: E-otomobil pazarı "yanlış bir patlama ile yeni bir başlangıç ​​arasında"

ZDK: E-otomobil pazarı “yanlış bir patlama ile yeni bir başlangıç ​​arasında”

Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi'nin (KBA) Kasım ayına ait mevcut yeni araç tescil rakamları da akülü...