Mercedes-AMG GT 4-Kapılı Coupé Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

8 Milyon Aracı İlgilendiren Ulusal Taşıt Tanıma

Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) Taşıt Sahibi” Mükellef 2024 Yılı Birim Fiyat...

Japonya’da Savaş Sonrası Yenilikler-3…

Bir üretim sisteminin ve ona bağlı olan müteahhitler ağının yeniden tasarlanması ve yeniden kurulmasının en çarpıcı örneği, kuşkusuz Japon...

Yayalara Yol vermeyen Minibüsler

Trafikte araç kullanan sürücülerin yayalara yol vermemesi çağımızın en önemli sorunlarından biri...  Yayaya yol vermemek hem bir hak ihlalidir hem...

Hyundai, GM’nin Rusya’daki St.Petersburg’daki otomobil fabrikasını satın aldı

Hyundai sözcüsü Yulia Tikhonravova konferansta gazetecilere verdiği demeçte; Güney Koreli otomobil üreticisi Hyundai Motor, Rusya'nın St.Petersburg kentinde Amerikalı General...

İlk bakışta AMG GT ailesinin bir üyesi olduğunu gözler önüne seren Yeni AMG GT 4-Kapılı Coupé, tasarım mimarisi, gövde orantıları ve bünyesinde barındırdığı tasarım detaylarıyla “Duygusal Saflık” tasarım felsefesini takip ediyor.

Kaslı görünüme sahip motor kaputu ile ailenin en genç üyesi, başarılı AMG GT modellerinin tasarım felsefesini korumaya devam ediyor. Markanın yalın tasarım yaklaşımını devam ettiren bu model, görünümüyle dinamizm, güç ve performans gibi kavramları çağrıştırıyor. AMG GT R modelinde olduğu gibi ön panjurun arkasına radyatörün önünde konumlandırılan AIRPANEL sistemi, aracın aerodinamik verimliliğini arttırıyor. İnce MULTIBEAM LED farlar, AMG’ye özgü ön ızgara, köpek balığı burnu ve Jet-Wing (6 silindirli modelde A-Wing) gibi detaylar ailenin en genç üyesine karakteristik AMG GT görünümü kazandırıyor.

Çerçevesiz yan camlar ve arkada konumlandırılan eğimli ön cam, Coupé’ye ait diğer özellikler olarak öne çıkıyor. Ayrıca dört kapı olmasına rağmen AMG GT modeline has siluet korunmaya devam ediyor. Güçlü omuz çizgisi kadar şişkin ve dışa doğru çıkıntılı arka çamurluklar güç ve performansa vurgu yaparken, arka tasarım ise AMG GT ailesinden izler taşıyor. Oldukça ince LED stop lambaları karakteristik bir görünüm sunarken, kademeli olarak açılan spoyler aktif aerodinamik yapıya vurgu yapıyor.

8 silindirli modellerde üç yatay kanatçıklı hava girişine sahip ön tampon, Jet-Wing, ihtişamlı bir arka difüzör ve trapez formlu çift egzoz çıkışı dikkat çekerken, 6 silindirli versiyonda tek kanatçıklı hava girişine sahip ön tampon, yuvarlak çift egzoz çıkışı ve daha sade tasarımlı bir difüzor kullanılıyor.

Farklı AMG modellerinde kullanılan 4,0 litre hacimli V8 biturbo motor yeni Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ modelinde 639 BG ve 2.500 ile 4.500 d/d arasında 900 Nm tork üretiyor. Yüksek verimlilik seviyesine sahip ileri teknoloji ürünü motoru sayesinde yeni AMG GT 4-Kapılı Coupé’nin en üst güç versiyonu, 315 km/s maksimum hıza sahip ve 0’dan 100 km/s hıza sadece 3,2 saniyede ulaşıyor.

Piezo tipi enjektörlere sahip direkt enjeksiyon, tamamen alüminyumdan krank yatağı, supap zamanlaması, hava-su soğutmalı intercooler gibi teknolojilere kadar ECO start-stop ve süzülme fonksiyonu ile silindir kapatma özelliği de yakıt verimliliğine katkı sağlıyor. Silindir kapatma özelliği, güç gereksiniminin düşük olduğu ortamlarda iki, üç, beş ve sekiz numaralı silindirleri kapatıyor ve böylece yakıt tüketimini önemli oranda azaltıyor. Sistem “Comfort” sürüş modu seçili olduğunda 1.000 ile 3.250 d/d arasında etkin oluyor ve gösterge panelindeki bildirim ile sürücüyü motorun o anki konumu hakkında bilgilendiriyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...