Mazda Esnek Üretim Modeliyle Geleceğe Hazırlanıyor

®
Çok Okunanlar

Ekspertizde yeni dönem başladı…

TÜV SÜD D-Expert Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger, ikinci el araç satışı yapan işletmelerin, satış tarihinden önce üç gün içinde ekspertiz...

4WD-Four Wheel Drive-Magazine / İlk Sayısı Nisan’da…!

4WD (Four Wheel Drive) Off-Road Magazine, yayın hayatına başlıyor... İlk sayısı Nisan ayında 21 -30 Nisan Tarihleri arasında 2017 İstanbul...

Fiat Fiorino Yine Çok Avantajlı…

Fiat Professional, mayıs ayında Fiat Doblo ve Fiorino’nun Cargo ve Combi gövde tipleri ile Fiat Pratico için “Uzatılmış Garantili...

Test Sürüşü: Kuga ST-Line 1.5 Ecoblue 120 beygir 8AT

Yazar: Mehmet Tıknaz Öncelikle Ford Kuga'nın test sürüşünü 43.000 km'de biraz geçte olsa yapabildik. Kuga'nın dış tasarımına ve araca dışarıdan...

Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden Mazda, Japonya Hofu Fabrikası’nda gerçekleştirdiği yeniliklerle üretim kabiliyetini artırdı. H2 üretim hattında yapılan geliştirmeler sayesinde Japon üretici; aynı anda, aynı seri üretim hattında farklı modelde otomobiller ve motor tiplerini üretebilecek.  Anlık ihtiyaçlara birkaç gün içinde hızlı bir şekilde adapte olabilen, markanın çok yönlü çözüm stratejisinin bir parçası olan esnek modellemeye sahip üretim hattı, 2022 yılında gün yüzüne çıkacak bir dizi SUV modeline de ev sahipliği yapacak…

 Japon otomotiv devi Mazda, hali hazırda Mazda6 ve Mazda CX-5 modellerinin üretildiği H2 üretim hattında, elektrikli güç aktarma organlarına da sahip olacak geniş ürün gamını üretebilecek kapasiteye ulaşmak adına kapsamlı değişikliklere gittiğini duyurdu. Yeni modellere ve değişen taleplere hızlı bir şekilde yanıt verebilen bu gelişmiş üretim modellemesi, Mazda’nın Monotsukuri adını verdiği yenilikçi inovasyon yaklaşımının en son örneği olarak adlandırılıyor.

Üretim hattı İhtiyaca göre şekillendirilebiliyor

Mazda’nın çok yönlü çözüm stratejisinin önemli bir ayağı olan geliştirmeler sonucunda, üretim hattı değişen ihtiyaçlara göre şekillendirilebiliyor. Bu sayede aynı hat üzerinde büyük veya küçük platformlu, içten yanmalı veya elektrikli motorlu, enlemesine ya da uzunlamasına motor yerleşimine sahip otomobiller üretilebilecek. İleriye dönük karma üretim felsefesi, aynı zamanda 2022 yılında tanıtılacak SUV modellerine de hayat verecek.

Tesisin yarısından fazlası esneklik stratejisine göre kurgulandı

Yeniden düzenlenen üretim hattının kalbini, çapraz dolly bandı modellemesi oluşturuyor. Yeni yapıda sabit konveyör bantları ve askılarına yer verilmiyor ve hat fiziksel olarak özgür kılınıyor. Sabit bantlar ve askıların yerine zeminle aynı hizada bulunan paletlere yer veriliyor ve bu paletler “dolly silindirler” vasıtasıyla hareket ediyor. Sabit üretim hattına göre çok daha hızlı şekillendirilebilen bu üretim hattına gelecekte daha fazla bölüm eklenerek kapasite genişletilebiliyor. Kolay hareket eden paletli yapı sayesinde çalışanların daha serbest bir alana kavuştuğunu dile getiren Mazda Motor Corporation Kıdemli Genel Müdürü Takeshi Mukai, Hofu Fabrikası’nın yarısından fazlasının yeni stratejiye göre kurgulandığını belirtiyor. Yatırım maliyetlerini yüzde 10 düşüren bu strateji, geleneksel montaj hattını geliştirme sürecinin 5’te 1’i kadar zaman alıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...