Hamburg – Almanya’da otomobil talebi belirsiz ekonomi nedeniyle ivme kazanmıyor. Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi Cuma günü yaptığı açıklamada, Nisan ayında Reuters’den gelen bilgileri teyit ettiği için Nisan ayında 311.000’in hemen altında yeni otomobiller bir yıl öncesine kıyasla yolda bir yüzde daha az araç kullandı. Zaten yılın başında yeni kayıtlar hafifçe küçüldü. Yalnızca Şubat ayında, Flensburg otoritesi, otomobil satışları Mart ayında bir miktar daha düştü.
Geçen ay, BMW birinci sınıf üreticiler arasında yüzde 17,4 ile en yüksek kayıt büyümesini kaydetti. Mercedes yüzde 1,6 oranında artarken, Audi kaybedenler arasında yüzde 12,8 ile eksi oldu. Görüntü, seri üreticilere benziyordu: Fransız markaları Renault ve Peugeot, her biri yüzde 4 oranında artarken, Ford’un satışları% 1 oranında düştü. Pazar lideri VW, araçlarının yüzde ondan daha azını yendi.
Nisan ayında elektrikli otomobiller tarafından güçlü bir büyüme kaydedildi. Bununla birlikte, toplam yeni kayıtlardaki payları yüzde 1,5 gibi düşük tek haneli oranlarda kaldı (bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,1). Foot, eğer Alman üreticiler gelecek E aylarında piyasaya yeni E modelleri getireceklerse, payın artmaya devam edeceğini umuyor. Otomatik uzman, daha sonra hızlı bir şekilde yaklaşık yüzde beşin payına ulaşılabileceğini söylüyor.
Danışmanlık firması EY Peter ayağını “Ekonomi şu anda sorunsuz bir şekilde çalışmıyor – ne Almanya’da ne de Avrupa’da.” Hem tüketicilerin hem de şirketlerin ekonomik beklentileri son zamanlarda daha da kötüleşti. Fuß bu nedenle yeni otomobil pazarının bu yıl en iyi şekilde durmasını bekliyor. Yılın başından beri KBA’ya göre, 1.19 milyon araçla bir yıl öncesine göre yüzde 0.2 daha az yeni otomobil kaydedildi.