Maserati Levante Hybrid, Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

Binlerce Hyundai otomobili motor yangını korkusuyla geri çağrıldı

2015 ve 2017 yılları arasında üretilen Hyundai Santa FE (DM) modelleri için Pazartesi günü Avustralya'da Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı...

Özgür Yücetürk: Ticaretin geleceğine yön vermeyi sürdüreceğiz.

Ford Otosan’ın Gölcük Fabrikası’nda ürettiği Avrupa’nın en güçlü, Türkiye’nin ilk tam elektrikli ticari aracı Ford E-Transit, ticari filoları bir...

Otomotiv ihracatında 9 ayda 4 milyar 115 milyon 528 bin dolar

Sakarya'dan 9 ayda yapılan ihracat 4,1 milyar dolara ulaştı... Türkiye'nin otomotiv ihracatında başı çeken illerden Sakarya, bu yıl 9 ayda...

Maserati Levante Hybrid, Türkiye’de satışa sunuldu…

Hibrit motor teknolojisini, V6 benzinli motorun performansı ve dizel motorun yakıt tüketimiyle buluşturan Levante, çevreci karakterini dış görüntüsüne de yansıtarak lüks otomobiller dünyasında fark yaratıyor.

Yüksek performansla birlikte yakıt tasarrufuna odaklanan Levante Hybrid, 2 litrelik 4 silindirli benzinli motoruyla, yavaşlama ve frenleme anında oluşan enerjiyi geri kazanmak için 48 Volt hibrit sistemi bir arada kullanıyor. 330 HP güç ve 450 Nm tork üreten Levante Hybrid, V6 benzinli ile eşdeğer; dizel versiyondan ise daha yüksek beygir gücü üretiyor ve 0’dan 100 km/s hızlanmasını sadece 6 saniyede tamamlıyor. Hibrit teknolojisi, WLTP normuna göre 231-252 gr/km CO2 emisyon değerine ulaşıyor ve 350 HP V6 versiyonuna kıyasla yüzde 18’in üzerinde yakıt tasarrufu sağlıyor.

100 yılı aşkın tarihi boyunca performanslı ve lüks otomobilleri dünya yollarıyla buluşturan Maserati’nin, elektrifikasyon stratejisinin önemli adımlarından biri olan Levante Hybrid, Türkiye’de satışa sunuldu. “SUV’ların Maserati”si, hibrit teknolojiyi yansıtan mavi renkli tasarım detayları, Trident (üç dişli mızrak) logosunun yer aldığı ön ızgarasından başlayarak iç ve dış tasarımındaki yenilikçi stil unsurları ile dikkatleri çekiyor.

Levante: DNA’sına sadık kalan hibrit 

Levante Hybrid’de, 4 silindirli, 2,0 litrelik benzinli motor, yavaşlama ve fren anında oluşan enerjiyi geri kazandıran 48 Volt hibrit sistemle bir arada kullanıyor. Yoluna hibrit motorla devam ederken; DNA’sına da sadık kalan Maserati, en üst seviyede performans ile üstün yakıt tasarrufu sağlamayı hedefleyen bir çözüm sunuyor. Daha az yakıt tüketimi ile daha yüksek performans sunan hibrit sistem, benzinli V6 ile eşdeğer bir performans sunuyor ve önemli oranda yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu da Levante Hybrid’i benzinli veya dizel Levante versiyonlarından daha verimli hale getiriyor.

Dizelin alt devirdeki yüksek torkuyla 6 silindirli motorun gaz tepkilerini bir arada sunan Levante Hibrit, Maserati’nin kendisine has sesini de koruyarak; üstün sürüş keyfi sunuyor. 350 HP V6 benzinli motorun performans değerlerini sunan hibrit sistem, WLTP normuna göre benzine kıyasla yüzde 18 ve dizele kıyasla yüzde 3 oranında CO2 emisyonlarında azalma sağlıyor.

Levante’nin motoru 330 HP güç ve 450 Nm tork üretiyor. Maksimum torkunu 2.250 d/d’de üreten motor henüz 1.750 d/d’de maksimum torkunun yüzde 90’ını kullanıma sunuyor ve bu değerlerle dört tekerlekten çekişli Levante Hybrit’i sadece 6 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Aynı zamanda 240 km/s maksimum hıza da olanak tanıyor. Levante Hybrid, V6 benzinli ile eşdeğer ve dizelden daha yüksek güç üretiyor. Dizel versiyondan daha yüksek beygir gücü üreten sistem, 165 HP/lt ile benzinliden daha yüksek litre başına güç üretimine sahip, WLTP normuna göre 231-252 gr/km CO2 emisyon değerine ulaşıyor ve 350 HP V6 versiyonuna kıyasla yüzde18’nin üzerinde yakıt tasarrufu sağlıyor. Maserati 48 volt hibrit sistemi ise; BSG, batarya, eBooster ve bir DC/DC dönüştürücü olmak üzere dört bölümden oluşuyor. Alternatör görevi gören BSG (Kayışlı Marş Jeneratörü) fren ve yavaşlama anında oluşan enerjiyi geri kazanıyor ve bagajdaki bataryayı şarj ederek eBooster motora güç sağlıyor. eBooster, motorun düşük devirdeki güç üretimini arttırmak üzere geleneksel turbo beslemeyi destekliyor. Hibrit sistem çalışma stratejisi gereği, ister batarya isterse de BSG aracılığıyla olsun eBooster’ın ihtiyaç duyulduğunda kullanılabilir olmasını sağlıyor. BSG ve eBooster kombinasyonu, Spor modda motor en yüksek devire ulaştığında ekstra bir destek sağlayarak performansı en üst seviyeye taşırken, Normal modda ise yakıt tüketimi ve performansı dengeliyor.

Dikkat çekici tasarım, mavi iç ve dış detaylar

Levante’nin tasarımı, coupe çizgileri, beş kişilik iç mekan ve mükemmel bir aerodinamik verimliliği bir araya getiriyor. Dikkat çekici ön ızgaranın da etkisiyle “SUV’ların Maserati’si” uzaktan bile rahatlıkla fark ediliyor. 2021 model yılı için güncellenen yenilikçi ön ızgara bu versiyonda krom olarak kullanılıyor.

“Azzurro Astro” adı verilen yeni metalik üç katmanlı mavi renk ile tanıtılan Levante Hibrit’te, tıpkı Ghibli’de olduğu gibi bazı ayrıntılar kobalt mavisi ile vurgulanıyor. Maserati bu renk ile hibrit versiyonları diğer modellerden ayrıştırıyor. Kabin içinde yüksek çözünürlüklü ve gelişmiş grafiklere sahip 8,4 inçlik ekran, uygulanan tasarım sayesinde havalandırma ızgaralarıyla birlikte bütünleşerek kavisli tek bir ekran gibi görünüyor. Ekranın hemen altında ise zarif tasarımıyla iklimlendirmeye ait kumanda paneli bulunuyor. Gösterge panelinin ortasında 7 inç büyüklüğünde bir TFT bilgi ekranı bulunuyor. Bunun her iki yanında analog, ancak modern ve güncel grafiklerle büyük boy hız ve devir göstergesi yer alıyor. Parlak ve mat siyah renklerin dönüşümlü olarak uygulanmasıyla elde edilen efektler modern görünümü destekliyor.

Dışarıdan bakıldığında mavi renk; üçlü yan havalandırma kanalı, fren kaliperleri ve C sütunu logosunu süslüyor. Aynı renk koltukların dikişlerinde olmak üzere iç mekânda da kullanılıyor. Levante Hibrit, yeni logolarla özel bir görünüme de kavuşuyor. Otomobilin C sütununda üç dişli mızrak logosu yer alırken; GT logosu üçlü yan hava kanallarının üzerini süslüyor. Levante’nin hibrit versiyonuna yeni bir bagaj kapağı üzeri logosu eklenirken; bilgi-eğlence sistemindeki logo da yenileniyor. Levante Hybrid, müzik keyfini de de en üst seviyeye taşıyor.  Kabin içinde standart olarak; 8 hoparlörlü 600 Watt gücünde ses sistemi sunuluyor. Harman Kardon Premium ve Bowers & Wilkins Premium Surround ses sistemleri de isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor. 

Q4 Akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi

Levante Hibrit, Maserati’nin Q4 Akıllı Dört Tekerlekten Çekiş Sistemi ile donatılıyor. Sistem, ön aksa bir tahrik mili ile bağlanan bir transfer kutusu içine monte edilen ve elektronik olarak kontrol edilen çok plakalı bir kavramaya dayanıyor. Sistem, düşük tutuşa sahip yol koşullarında bile Maserati’nin geleneksel arkadan itiş sisteminin avantajlarını sağlıyor. Normal sürüş koşularında torkun tamamını arka aksa aktaran Q4 sistem, daha kaygan yüzeylerde veya arka tekerleklerin tutunma zorluğu yaşadığı sürüş koşullarında sistem büyük bir hızla reaksiyon gösteriyor ve 150 milisaniye gibi kısa bir sürede torku 50:50 oranında olacak şekilde ön ile arka aks arasında paylaştırıyor. Akıllı tork dağılımına sahip Q4 Akıllı Dört tekerlekten Çekiş Sistemi her zaman devrede olup tork dağılımını sürüş koşullarına göre büyük bir hızla ayarlıyor. Tork dağılımındaki değişiklik hissedilmese de sistemin etkinliği ekrandan anlık olarak izlenebiliyor. Standart olarak sunulan arka akstaki Sınırlı Kaymalı Diferansiyel (LSD) ise tüm sürüş koşullarında optimum tutuş sağlıyor. Asimetrik kilitleme özelliği, güç altında yüzde 25 ve serbest kaldığında yüzde 35 kilitlenme sağlıyor. Torque vectoring özelliği ise LSD ve Q4 Akıllı Dört Tekerlekten Çekiş Sistemi ile birlikte sportifliğe ve sürüş keyfine katkı sağlıyor. Sistem virajlarda iç tekerleğe hafif bir frenleme kuvveti uygularken dış tekerleğe daha fazla tork aktarıyor.

Benzersiz Maserati Tasarımı ve Gerçek SUV Performansı

Levante, geleneksel Maserati tasarım hatları ve üstün yol performansını sunan gerçek bir SUV ve markanın kendine özgü asfalt performansını harmanlıyor. Üstün rijitlik seviyesi sunan şasi, ağırlık merkezini düşürürken 50:50 olmak üzere ideal ön/arka ağırlık dağılımı sağlıyor. Hafif yapı prensibi ile aracın toplam ağırlığını düşürmeye yardımcı olan şasi, aynı zamanda sürücü ve beraberindeki yolculara üstün güvenlik seviyesi de sunuyor. Şasinin ön tarafında sağlam bir yapıyı beraberinde getiren dökme alüminyum dikmeler kullanılırken, arka kısımda ağırlık dağılımını da optimize etmek amacıyla daha ağır çelik kullanılıyor. Kapı, motor kaputu ve bagaj kapağında son derece hafif alüminyum devreye giriyor. Bunun dışında örneğin konsol taşıyıcısı gibi noktalarda magnezyum da kullanılıyor. Alçalan gövde ile sadece sürtünme azalmıyor, aynı zamanda ağırlık merkezi düşüyor ve ani ağırlık transferlerinin gövde salınımlarına etkisi önemli oranda azalıyor ve yüksek hızlarda çok daha dengeli ve çok daha stabil bir sürüş elde ediliyor. Havalı süspansiyon Normal ve Park dahil altı farklı yükseklik ayarı sunuyor. Sürücü, konsoldaki kumanda paneli ile manuel olarak veya sürüş modlarını seçerek sürüş yüksekliğini ayarlayabiliyor. En alçak konumdan en yüksek konuma yükseklik değişimi 75 mm olup Park seviyesi ile 85 mm’ye ulaşıyor. Araç hareketsiz haldeyken, sürücüyü ve yolcuların araca girip-çıkmasını kolaylaştırmak için yükseklik Aero 2 modundan 10 mm daha da alçalarak 45 mm alçalıyor. Araç 24 km/s hıza ulaştığında süspansiyon Normal seviyeye dönüyor. Araç yüksekliği sürüş güvenliğini desteklemek üzere sürüş hızına bağlı olarak değişiyor. Yüksek hızlarda araç yüksekliğini düşüren sistem belirlenen sürüş hızlarının altında örneğin off-road modunda aracı yükseltmeye izin veriyor. Ayrıca farklı sürüş modları Levante Hybrid’i değişken sürüş koşullarına uyarlama olanağı sunuyor. Araç çalıştığında ilk olarak Normal mod etkinleşiyor. Kullanıcınının tercihine göre Sport ve Off Road ve ayrıca Trofeo donanımındaki Corsa sürüş modları ise Levante’nin karekterinin ve üstün performansının her koşula uyum sağlayabildiğini vurguluyor.

En Güncel Teknolojiler, Aktif Sürüş Yardımcısı ve “Maserati Connect”

Hibrit Levante, sürücüsünün kullanım tercihlerine göre tamamen kişiselleştirilebilen ve yüksek performanslı bir “Kullanıcı Deneyimi” sunan güçlü Android Automotive işletim sistemine sahip MIA (Maserati Akıllı Asistan) bilgi-eğlence sistemi sunuyor. Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi etkinleştirildiğinde 145 km/s hıza kadar tüm bakımlı yollarda kullanılabiliyor. Sürücü yorgunluğunu azaltan sistem aracı kendi şeridinde ortalıyor ve sürücü tarafından belirlenen hızı tamamen otomatik olarak korumaya devam ediyor. Sistem bir radar ve yola dönük bir kamera ile çalışıyor. Çok işlevli kamera, yol işaretlerini algılıyor ve öndeki aracın mesafesini ve hızını hesaplıyor. Sürücü istediği zaman aracın kontrolünü ele alabiliyor.

Levante Hybrid, bağlantılı araç teknolojisiyle de müşteri deneyimini daha üst seviyeye taşıyor. “Maserati Connect Programı” sayesinde gelişmiş bağlanabilirlik çözümleri sunan hibrit Levante; kullanıcısına otomobilinin durumu takip edebilmesine olanak sağlıyor. Ayrıca servis zamanı geldiğinde gerekli bildirimleri vererek hayatını kolaylaştırıyor. Maserati Connect aynı zamanda acil durumlarda ve çalınma durumunda yardım sağlayarak güvenliği iyileştiriyor. Kullanıcı, akıllı telefon, akıllı saat veya sanal kişisel asistanlar (Amazon Alexa ve Google Assist) aracılığıyla Connect Uygulaması üzerinden Maserati’siyle her an iletişim kurabiliyor. Entegre, bağlantılı navigasyon sistemi sayesinde sürücü her zaman gerçek zamanlı trafik bilgilerinin ve sürekli güncellenen haritaların keyfini sürebiliyor.

Maserati Levante Hybrid, ülkemizde 1.931.366 TL’lik başlangıç fiyatıyla satışa sunuluyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...