Maserati Levante Hybrid, Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

Audi, yeni A8 serisinde Goodyear’ı tercih etti

Audi A8, farklı desen ve ebattaki lastikler ile donatılacak: UltraGrip Performance kış lastikleri 235/55R18 104H XL ve 265/40R20 104V XL...

Yeni P Zero lastik, en zorlu rakiplerini geride bıraktı

Yeni P Zero lastik, en zorlu rakiplerini geride bıraktı. Pirelli’nin “amiral gemisi” lastiği, saygın Alman dergisi Auto Bild tarafından...

Maxion İnci Jant Grubu Gönüllüleri

Maxion İnci Jant Grubu, IMPACT2030’un Küresel Amaçlar İçin Çalışanlar programını Türkiye’de başlatan ilk şirket oldu.Sürdürülebilirliği faaliyetlerinin merkezine koyan Türk otomotiv tedarik...

Nakliyat Sigortasında Yeni Dönem

Aksigorta, müşteri odaklılık ve dijitalleşme stratejisi doğrultusunda müşterilerine daha hızlı hizmet verebilmek ve onların hayatlarını kolaylaştırabilmek adına Nakliyat Sertifikası...

Maserati Levante Hybrid, Türkiye’de satışa sunuldu…

Hibrit motor teknolojisini, V6 benzinli motorun performansı ve dizel motorun yakıt tüketimiyle buluşturan Levante, çevreci karakterini dış görüntüsüne de yansıtarak lüks otomobiller dünyasında fark yaratıyor.

Yüksek performansla birlikte yakıt tasarrufuna odaklanan Levante Hybrid, 2 litrelik 4 silindirli benzinli motoruyla, yavaşlama ve frenleme anında oluşan enerjiyi geri kazanmak için 48 Volt hibrit sistemi bir arada kullanıyor. 330 HP güç ve 450 Nm tork üreten Levante Hybrid, V6 benzinli ile eşdeğer; dizel versiyondan ise daha yüksek beygir gücü üretiyor ve 0’dan 100 km/s hızlanmasını sadece 6 saniyede tamamlıyor. Hibrit teknolojisi, WLTP normuna göre 231-252 gr/km CO2 emisyon değerine ulaşıyor ve 350 HP V6 versiyonuna kıyasla yüzde 18’in üzerinde yakıt tasarrufu sağlıyor.

100 yılı aşkın tarihi boyunca performanslı ve lüks otomobilleri dünya yollarıyla buluşturan Maserati’nin, elektrifikasyon stratejisinin önemli adımlarından biri olan Levante Hybrid, Türkiye’de satışa sunuldu. “SUV’ların Maserati”si, hibrit teknolojiyi yansıtan mavi renkli tasarım detayları, Trident (üç dişli mızrak) logosunun yer aldığı ön ızgarasından başlayarak iç ve dış tasarımındaki yenilikçi stil unsurları ile dikkatleri çekiyor.

Levante: DNA’sına sadık kalan hibrit 

Levante Hybrid’de, 4 silindirli, 2,0 litrelik benzinli motor, yavaşlama ve fren anında oluşan enerjiyi geri kazandıran 48 Volt hibrit sistemle bir arada kullanıyor. Yoluna hibrit motorla devam ederken; DNA’sına da sadık kalan Maserati, en üst seviyede performans ile üstün yakıt tasarrufu sağlamayı hedefleyen bir çözüm sunuyor. Daha az yakıt tüketimi ile daha yüksek performans sunan hibrit sistem, benzinli V6 ile eşdeğer bir performans sunuyor ve önemli oranda yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu da Levante Hybrid’i benzinli veya dizel Levante versiyonlarından daha verimli hale getiriyor.

Dizelin alt devirdeki yüksek torkuyla 6 silindirli motorun gaz tepkilerini bir arada sunan Levante Hibrit, Maserati’nin kendisine has sesini de koruyarak; üstün sürüş keyfi sunuyor. 350 HP V6 benzinli motorun performans değerlerini sunan hibrit sistem, WLTP normuna göre benzine kıyasla yüzde 18 ve dizele kıyasla yüzde 3 oranında CO2 emisyonlarında azalma sağlıyor.

Levante’nin motoru 330 HP güç ve 450 Nm tork üretiyor. Maksimum torkunu 2.250 d/d’de üreten motor henüz 1.750 d/d’de maksimum torkunun yüzde 90’ını kullanıma sunuyor ve bu değerlerle dört tekerlekten çekişli Levante Hybrit’i sadece 6 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Aynı zamanda 240 km/s maksimum hıza da olanak tanıyor. Levante Hybrid, V6 benzinli ile eşdeğer ve dizelden daha yüksek güç üretiyor. Dizel versiyondan daha yüksek beygir gücü üreten sistem, 165 HP/lt ile benzinliden daha yüksek litre başına güç üretimine sahip, WLTP normuna göre 231-252 gr/km CO2 emisyon değerine ulaşıyor ve 350 HP V6 versiyonuna kıyasla yüzde18’nin üzerinde yakıt tasarrufu sağlıyor. Maserati 48 volt hibrit sistemi ise; BSG, batarya, eBooster ve bir DC/DC dönüştürücü olmak üzere dört bölümden oluşuyor. Alternatör görevi gören BSG (Kayışlı Marş Jeneratörü) fren ve yavaşlama anında oluşan enerjiyi geri kazanıyor ve bagajdaki bataryayı şarj ederek eBooster motora güç sağlıyor. eBooster, motorun düşük devirdeki güç üretimini arttırmak üzere geleneksel turbo beslemeyi destekliyor. Hibrit sistem çalışma stratejisi gereği, ister batarya isterse de BSG aracılığıyla olsun eBooster’ın ihtiyaç duyulduğunda kullanılabilir olmasını sağlıyor. BSG ve eBooster kombinasyonu, Spor modda motor en yüksek devire ulaştığında ekstra bir destek sağlayarak performansı en üst seviyeye taşırken, Normal modda ise yakıt tüketimi ve performansı dengeliyor.

Dikkat çekici tasarım, mavi iç ve dış detaylar

Levante’nin tasarımı, coupe çizgileri, beş kişilik iç mekan ve mükemmel bir aerodinamik verimliliği bir araya getiriyor. Dikkat çekici ön ızgaranın da etkisiyle “SUV’ların Maserati’si” uzaktan bile rahatlıkla fark ediliyor. 2021 model yılı için güncellenen yenilikçi ön ızgara bu versiyonda krom olarak kullanılıyor.

“Azzurro Astro” adı verilen yeni metalik üç katmanlı mavi renk ile tanıtılan Levante Hibrit’te, tıpkı Ghibli’de olduğu gibi bazı ayrıntılar kobalt mavisi ile vurgulanıyor. Maserati bu renk ile hibrit versiyonları diğer modellerden ayrıştırıyor. Kabin içinde yüksek çözünürlüklü ve gelişmiş grafiklere sahip 8,4 inçlik ekran, uygulanan tasarım sayesinde havalandırma ızgaralarıyla birlikte bütünleşerek kavisli tek bir ekran gibi görünüyor. Ekranın hemen altında ise zarif tasarımıyla iklimlendirmeye ait kumanda paneli bulunuyor. Gösterge panelinin ortasında 7 inç büyüklüğünde bir TFT bilgi ekranı bulunuyor. Bunun her iki yanında analog, ancak modern ve güncel grafiklerle büyük boy hız ve devir göstergesi yer alıyor. Parlak ve mat siyah renklerin dönüşümlü olarak uygulanmasıyla elde edilen efektler modern görünümü destekliyor.

Dışarıdan bakıldığında mavi renk; üçlü yan havalandırma kanalı, fren kaliperleri ve C sütunu logosunu süslüyor. Aynı renk koltukların dikişlerinde olmak üzere iç mekânda da kullanılıyor. Levante Hibrit, yeni logolarla özel bir görünüme de kavuşuyor. Otomobilin C sütununda üç dişli mızrak logosu yer alırken; GT logosu üçlü yan hava kanallarının üzerini süslüyor. Levante’nin hibrit versiyonuna yeni bir bagaj kapağı üzeri logosu eklenirken; bilgi-eğlence sistemindeki logo da yenileniyor. Levante Hybrid, müzik keyfini de de en üst seviyeye taşıyor.  Kabin içinde standart olarak; 8 hoparlörlü 600 Watt gücünde ses sistemi sunuluyor. Harman Kardon Premium ve Bowers & Wilkins Premium Surround ses sistemleri de isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor. 

Q4 Akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi

Levante Hibrit, Maserati’nin Q4 Akıllı Dört Tekerlekten Çekiş Sistemi ile donatılıyor. Sistem, ön aksa bir tahrik mili ile bağlanan bir transfer kutusu içine monte edilen ve elektronik olarak kontrol edilen çok plakalı bir kavramaya dayanıyor. Sistem, düşük tutuşa sahip yol koşullarında bile Maserati’nin geleneksel arkadan itiş sisteminin avantajlarını sağlıyor. Normal sürüş koşularında torkun tamamını arka aksa aktaran Q4 sistem, daha kaygan yüzeylerde veya arka tekerleklerin tutunma zorluğu yaşadığı sürüş koşullarında sistem büyük bir hızla reaksiyon gösteriyor ve 150 milisaniye gibi kısa bir sürede torku 50:50 oranında olacak şekilde ön ile arka aks arasında paylaştırıyor. Akıllı tork dağılımına sahip Q4 Akıllı Dört tekerlekten Çekiş Sistemi her zaman devrede olup tork dağılımını sürüş koşullarına göre büyük bir hızla ayarlıyor. Tork dağılımındaki değişiklik hissedilmese de sistemin etkinliği ekrandan anlık olarak izlenebiliyor. Standart olarak sunulan arka akstaki Sınırlı Kaymalı Diferansiyel (LSD) ise tüm sürüş koşullarında optimum tutuş sağlıyor. Asimetrik kilitleme özelliği, güç altında yüzde 25 ve serbest kaldığında yüzde 35 kilitlenme sağlıyor. Torque vectoring özelliği ise LSD ve Q4 Akıllı Dört Tekerlekten Çekiş Sistemi ile birlikte sportifliğe ve sürüş keyfine katkı sağlıyor. Sistem virajlarda iç tekerleğe hafif bir frenleme kuvveti uygularken dış tekerleğe daha fazla tork aktarıyor.

Benzersiz Maserati Tasarımı ve Gerçek SUV Performansı

Levante, geleneksel Maserati tasarım hatları ve üstün yol performansını sunan gerçek bir SUV ve markanın kendine özgü asfalt performansını harmanlıyor. Üstün rijitlik seviyesi sunan şasi, ağırlık merkezini düşürürken 50:50 olmak üzere ideal ön/arka ağırlık dağılımı sağlıyor. Hafif yapı prensibi ile aracın toplam ağırlığını düşürmeye yardımcı olan şasi, aynı zamanda sürücü ve beraberindeki yolculara üstün güvenlik seviyesi de sunuyor. Şasinin ön tarafında sağlam bir yapıyı beraberinde getiren dökme alüminyum dikmeler kullanılırken, arka kısımda ağırlık dağılımını da optimize etmek amacıyla daha ağır çelik kullanılıyor. Kapı, motor kaputu ve bagaj kapağında son derece hafif alüminyum devreye giriyor. Bunun dışında örneğin konsol taşıyıcısı gibi noktalarda magnezyum da kullanılıyor. Alçalan gövde ile sadece sürtünme azalmıyor, aynı zamanda ağırlık merkezi düşüyor ve ani ağırlık transferlerinin gövde salınımlarına etkisi önemli oranda azalıyor ve yüksek hızlarda çok daha dengeli ve çok daha stabil bir sürüş elde ediliyor. Havalı süspansiyon Normal ve Park dahil altı farklı yükseklik ayarı sunuyor. Sürücü, konsoldaki kumanda paneli ile manuel olarak veya sürüş modlarını seçerek sürüş yüksekliğini ayarlayabiliyor. En alçak konumdan en yüksek konuma yükseklik değişimi 75 mm olup Park seviyesi ile 85 mm’ye ulaşıyor. Araç hareketsiz haldeyken, sürücüyü ve yolcuların araca girip-çıkmasını kolaylaştırmak için yükseklik Aero 2 modundan 10 mm daha da alçalarak 45 mm alçalıyor. Araç 24 km/s hıza ulaştığında süspansiyon Normal seviyeye dönüyor. Araç yüksekliği sürüş güvenliğini desteklemek üzere sürüş hızına bağlı olarak değişiyor. Yüksek hızlarda araç yüksekliğini düşüren sistem belirlenen sürüş hızlarının altında örneğin off-road modunda aracı yükseltmeye izin veriyor. Ayrıca farklı sürüş modları Levante Hybrid’i değişken sürüş koşullarına uyarlama olanağı sunuyor. Araç çalıştığında ilk olarak Normal mod etkinleşiyor. Kullanıcınının tercihine göre Sport ve Off Road ve ayrıca Trofeo donanımındaki Corsa sürüş modları ise Levante’nin karekterinin ve üstün performansının her koşula uyum sağlayabildiğini vurguluyor.

En Güncel Teknolojiler, Aktif Sürüş Yardımcısı ve “Maserati Connect”

Hibrit Levante, sürücüsünün kullanım tercihlerine göre tamamen kişiselleştirilebilen ve yüksek performanslı bir “Kullanıcı Deneyimi” sunan güçlü Android Automotive işletim sistemine sahip MIA (Maserati Akıllı Asistan) bilgi-eğlence sistemi sunuyor. Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi etkinleştirildiğinde 145 km/s hıza kadar tüm bakımlı yollarda kullanılabiliyor. Sürücü yorgunluğunu azaltan sistem aracı kendi şeridinde ortalıyor ve sürücü tarafından belirlenen hızı tamamen otomatik olarak korumaya devam ediyor. Sistem bir radar ve yola dönük bir kamera ile çalışıyor. Çok işlevli kamera, yol işaretlerini algılıyor ve öndeki aracın mesafesini ve hızını hesaplıyor. Sürücü istediği zaman aracın kontrolünü ele alabiliyor.

Levante Hybrid, bağlantılı araç teknolojisiyle de müşteri deneyimini daha üst seviyeye taşıyor. “Maserati Connect Programı” sayesinde gelişmiş bağlanabilirlik çözümleri sunan hibrit Levante; kullanıcısına otomobilinin durumu takip edebilmesine olanak sağlıyor. Ayrıca servis zamanı geldiğinde gerekli bildirimleri vererek hayatını kolaylaştırıyor. Maserati Connect aynı zamanda acil durumlarda ve çalınma durumunda yardım sağlayarak güvenliği iyileştiriyor. Kullanıcı, akıllı telefon, akıllı saat veya sanal kişisel asistanlar (Amazon Alexa ve Google Assist) aracılığıyla Connect Uygulaması üzerinden Maserati’siyle her an iletişim kurabiliyor. Entegre, bağlantılı navigasyon sistemi sayesinde sürücü her zaman gerçek zamanlı trafik bilgilerinin ve sürekli güncellenen haritaların keyfini sürebiliyor.

Maserati Levante Hybrid, ülkemizde 1.931.366 TL’lik başlangıç fiyatıyla satışa sunuluyor.

Diğer Haberler

Türkiye’nin En Büyük Oto Yedek Parça Firmaları Nelerdir?

Otomotiv sektörü Türkiye’nin en dinamik ve büyüyen sektörlerinden biri. Araç sahipleri için ise güvenilir oto yedek parça temini hayati bir önem taşıyor. İster bireysel...

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...