Marco Tronchetti Provera – Pirelli Başkan Yardımcısı

®
Çok Okunanlar

Dünya Motor Sporları Konseyi tarafından onaylandı. Pirelli böylece  FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın yanı sıra Formula 2 ve Formula 3 şampiyonalarının da tek lastik tedarikçisi oldu.

Pirelli, Formula 1’in lastik tedarikçisi olmanın yanı sıra pistte ve pist dışındaki girişimleri sayesinde sporun dünya çapında tanıtılmasında global bir partner olarak hareket ediyor. Bu girişimler arasında özellikle Formula 2 ve Formula 3 olmak üzere tüm farklı feeder serileri için gelecek nesil genç pilotların yetiştirilmesini amaçlayan projeler de yer alıyor.

Marco Tronchetti Provera – Pirelli Başkan Yardımcısı:

“Formula 1 ve diğer ilgili şampiyonalardaki varlığımızın süresini uzatmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Formula 1, 1950’de doğduğunda orada olan Pirelli yenilenen sözleşmemizle modern Formula 1 döneminin yaklaşık yirmi yılı boyunca yine orada, şampiyonanın başrollerinden birinde olacak. Bu spor dalı, Liberty Media’nın kazandırdığı güç ve FIA’nın desteği sayesinde hem izleyici kitlesi hem de global genişleme açısından olağanüstü bir büyüme dönemi yaşıyor ve daha genç nesiller arasındaki takipçilerini artırıyor. İnovasyon ve teknoloji Pirelli’nin DNA’sının temel bir parçasını oluşturuyor. Formula 1 de sadece yeni teknik çözümleri denemek ve test etmek için değil aynı zamanda lastik üretiminde yeni araştırma, geliştirme ve üretim süreçlerini hızlandırmak açısından da en iyi açık hava laboratuvarını sunuyor. Tüm Pirelli ekibine işlerine tutkuyla bağlı olarak çalıştıkları ve en kaliteli ürünleri ortaya çıkardıkları için çok teşekkür ediyorum. Aynı tutku ve kalite Formula 1 ile iş birliğimiz devam ettikçe sürecek. Sürdürülebilirlik taahhüdümüz de aynı derecede güçlü ve gelecek sezondan itibaren F1 lastiklerimizde sunulacak FSC sertifikası da bu kararlılığımızı kanıtlıyor. En azından 2027 yılına kadar motor sporlarının zirvesinde öncü bir rol almak, şirketimize bir başka önemli değer boyutu daha katıyor.”

Mohammed Ben Sulayem – FIA Başkanı:

“Uzun yıllardır motor sporlarının en üst düzeyinde faaliyet gösteren Pirelli’nin dünya sahnesinde inovasyon ve mükemmellik sunmaya devam edeceğinden eminim. Formula 1, lastik tedarikçileri için benzersiz zorlukları temsil ediyor. Pirelli de bu inanılmaz araçların ekstrem taleplerine yanıt verebilen lastikler üretme konusunda ne kadar kararlı olduğunu göstermeyi sürdürüyor. Pirelli’ye hem Formula 1 hem diğer pek çok şampiyona ve kategoride motor sporlarını sürekli desteklediği için teşekkür ediyorum. Gerek performans gerek sürdürülebilirlik açısından daha ileri adımlar atmak için çalışmalar önümüzdeki yıllarda devam edecek. Pirelli de her iki hedef için güçlü taahhütlerde bulundu.”

Stefano Domenicali – Formula 1 Başkanı ve CEO: 

“Pirelli, 2011 yılında spora geri döndüğünden bu yana Formula 1’i yeni nesil teknoloji ve teknik düzenlemelerle destekleyen ve hayranlarımıza harika yarışlar yaşatmak için lastikler sunan çok değerli bir partner oldu. Şirketin kalite ve inovasyon taahhüdü ve sporumuz hakkındaki derin bilgi birikimi, 2026’da yürürlüğe girecek yeni düzenlemelerimize yaklaşırken önümüzdeki yıllarda hayati önem taşıyacak. Pirelli’nin FSC sertifikasıyla da kanıtlanan sürdürülebilirlik odaklı çalışmaları, paylaştığımız Net Sıfır 2030 hedefine doğru iş birliği içinde ilerlemeye devam etmemizi sağlayacak.”

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...