MAN eTruck Satışına Başlanıyor…

®
Çok Okunanlar

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda çok yönlülüğü...

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak iletişim kurabilen, dünyanın ilk...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede derecelendirildi. Silent Pattern ve...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken, Hyundai Continue çatısı altında...

MAN Truck & Bus’ın tarihindeki ilk ağır hizmet tipi elektrikli kamyonu olan yeni MAN eTruck satışa çıktı. Uzun mesafe taşımacılığı için MAN eTGX, dağıtım için de MAN eTGS modelleriyle pazara sunulan eTruck; 800 km olan ve daha sonra 1.000 km’ye kadar çıkacak günlük menzili, değişken CCS (kombine şarj portu) konumlandırılması ile MCS ve CCS standartlarında yüksek şarj gücü sağlamaktadır. MAN tarafından ticari araçlar için özel olarak geliştirilen Alman akü teknolojisi, optimum montaj esnekliği ve modüler konumlandırılabilir batarya paketi gibi pek çok yeniliği bünyesinde barındırıyor. Yeni eTruck ile birlikte MAN eMobilite Danışmanlığı da filo hizmetlerinden şarj altyapısı geliştirmeye kadar birçok konuda firma ve kullanıcılara destek sağlıyor.

MAN Truck & Bus, tarihindeki ilk ağır hizmet tipi elektrikli kamyonun satışına başlayarak, yük taşımacılığının karbonsuzlaştırılmasında bir kilometre taşını daha geride bıraktı. Yeni satışa sunulan MAN eTruck için şimdiden 600 sipariş talebi alındı. Satış kapsamında ilk 200 adetin 2024 gibi erken bir tarihte seçilmiş müşterilere sunulması planlanıyor. Ayrıca siparişler arttıkça da MAN’ın Münih fabrikasında 2025’ten itibaren daha büyük sayılarda üretime başlanması amaçlanıyor.

MAN, eMobility Center ile yaklaşık iki yıl önce Münih fabrikasında yeni MAN eTGX ve MAN eTGS elektrikli kamyonlarını geliştirme hedefiyle çalışmaya başladı. Bu süreçteki çalışmalarda 50 prototip üretildi. Bunun yanında üretim ve satıştan yaklaşık 4.000 çalışan da e-mobiliteye geçiş konusunda eğitildi. Ayrıca Nürnberg tesisinde de batarya üretimi için yaklaşık 100 milyon Euro yatırım yapıldı.

MAN Truck & Bus Satış ve Müşteri Çözümleri Yönetim Kurulu Üyesi Friedrich Baumann, “Paris İklim Anlaşması’nın 1,5 derece hedefine ulaşmak için ticari araç endüstrisi olarak üzerimize düşeni yapmalı ve CO2 emisyonlarını sürdürülebilir bir şekilde azaltmalıyız. Elektrikli kamyonlar, bunu başarmanın anahtarıdır. Bir ticari araç üreticisi olarak, son yıllarda bu çığır açan dönüşüm için kendimizi yeniden konumlandırdık ve yeni teknolojiye yapılacak yüksek yatırımların üstesinden gelebilmek için kendimizi sağlam ve geleceğe hazır hale getirdik. Yeni e-Kamyonlarımızın satışıyla birlikte, iklim-nötr taşımacılıkta yeni bir çağ başlatıyoruz. 2030 yılına kadar Avrupa’da kayıtlı her iki MAN kamyonundan birinin elektrikli olmasını hedefliyoruz. Ancak bu hedefe ulaşabilmemiz için ülke çapında şarj altyapısının geliştirilmesi mutlak ön koşulu oluşturuyor. Bu nedenle, 2030 yılına kadar son derece hızlı bir şekilde Almanya’da en az 4.000 megawatt şarj noktasına, Avrupa’da da 50.000 yüksek kapasiteli megawatt şarj noktasına ulaşmaya ihtiyacımız var” dedi.

 e-Danışmanlık Sürecinden e-Hizmet Sürecine

MAN teknoloji gelişim ekibine göre, Almanya çapında elektromobiliteye geçiş, ancak yeni eTruck’ın işletiminin bir dizel kamyondan daha pratik olması ve çok çeşitli gövde çözümleriyle birleştirilebilmesi halinde başarılı olabilir. Ayrıca satış öncesi bilgilendirme aşaması da başarılı kullanım için gerekli bir diğer temel unsuru oluşturuyor. Bu nedenle MAN geliştirme personeli, kamyonlardaki elektrikli tahriki, karayolu taşımacılığındaki tüm uygulama ve kullanım alanlarına uygun hale getirmek için yoğun bir şekilde görev yapıyor. MAN Transport Solutions ekibi de nakliye şirketlerini bu yeni döneme hazırlamak amacıyla sürekli çalışıyor. Çünkü e-Truck’a giden yolda başarı için kullanıcı tarafında da bir dönüşüme ihtiyaç var. Bu noktada MAN 360 Derece e-Mobilite Danışmanlığı devreye giriyor. e-Mobilite Danışmanlığı, uygun araçlara ilişkin tavsiyelerin yanı sıra, aynı zamanda maliyet optimizasyonu, rota analizi, filo optimizasyonu ve buna bağlı olarak şarj altyapısına ilişkin gerekli tavsiyeler de dahil olmak üzere işletme ve müşteriye özgü koşulların da değerlendirilmesini de kapsıyor. Bununla birlikte müşterilerin çalışma rotalarında araçların tamamen elektrikle nasıl kullanılabileceğini kontrol edebilecekleri yeni MAN eReadyCheck ve filo yöneticilerinin filodaki tüm kamyonların şarj durumuyla ilgili bilgileri sürekli takip edebilecekleri MAN eManager gibi dijital araçlarla da ek destek sağlanıyor.

MAN, ürün ve uygulamanın ötesinde şarj altyapısını genişletmek için de kararlı bir şekilde çalışıyor. Bu kapsamda TRATON GROUP, Daimler Truck ve Volvo Group ile birlikte Avrupa’daki otoyollarda ve lojistik merkezlerinde ya da yakınlarında en az 1.700 yüksek performanslı şarj noktasının kurulması için ortak girişim başlatmış durumda. Ayrıca portföyündeki müşteriler için kendi şarj altyapısını da oluşturmak isteyen MAN, bu amaçla ABB, Heliox ve SBRS gibi şarj altyapısı üreticileri ile iş birliği yapıyor.

Uygulama-modüler batarya ve şarj bağlantı aralığı

Yeni MAN eTGX ve MAN eTGS özellikle akü konfigürasyonlarındaki yüksek çeşitlilik özellikleri ile öne çıkıyor. İkisi kabinin altında, dördü de araç şasisinin yan tarafında monte edilmiş olmak üzere toplam altı akü paketi, günlük 800 kilometreye kadar menzil için 480 kWh’ye kadar kullanılabilir akü kapasitesi sunuyor. MAN tarafından özellikle ticari araçlarda kullanılmak üzere geliştirilen bu akülerin seri üretimine ise, 2025 yılından itibaren Nürnberg fabrikasında başlanması planlanıyor. NMC hücre kimyası , özel olarak geliştirilmiş ısı yönetimi ile akü paketleri, kompakt tasarımları sayesinde düşük şarj ve düşük hava sıcaklıklarında bile uzun hizmet ömrünün yanında, hızlı şarj ile de yüksek enerji yoğunluğu sağlıyor.  Bu da, şehir merkezindeki süpermarket teslimatlarından, bölgesel inşaat malzemeleri tedarikine, üretim lojistiğinden uzun mesafeli taşımacılığa kadar her uygulama özelliği için menzil, taşıma kapasitesi ve şarj süresi açısından optimum araç konfigürasyonunun seçilebilmesine imkan veriyor. MAN eTGX ve MAN eTGS’nin modüler akü konsepti, altı yerine sadece üç, dört veya beş akü paketi ile donatılması seçeneği de sunarak, aracın ağırlığını 2,4  tona kadar azaltma ve daha fazla yük taşımaya da olanak tanıyor.

MAN, 375 kW’a kadar CCS standardına ek olarak, satışların başlangıcından itibaren sürüş sürelerindeki molalarda hızlı ara şarj için çok daha güçlü mega-watt şarj standardı-MCS’i sunuyor. Başlangıçta 750 kW şarj gücü sunan MCS, daha sonraki gelişme aşamasında bir mega-watt’tan daha fazla şarj gücü sağlayabiliyor. MAN akü yönetim sistemi,  şarj ve sürüş sırasında tek tek hücrelerin şarj durumu, voltaj ve akım denetimi, optimum ısı ayarı ile akülerin her zaman optimum çalışma koşullarında olmasını sağlıyor.

Akülerin ve tahrik ünitesinin optimum konumlandırılması

Modüler akü mimarisi, MAN eTGX ve MAN eTGS’yi özellikle araç üstü komponentlerin konumlandırılması açısından  ayrıcalıklı yapıyor. Akülerin esnek konumlandırılması sayesinde yüksek performanslı pompalar, ekipman istifleme alanları, vinç payandaları ve daha fazla alan gereksinimi olan benzer gövde bileşenleri için şasinin her iki yanında boş alanlar elde ediliyor. Geleneksel araçlardaki içten yanmalı motora benzer şekilde kabinin altına iki akünün standart olarak yerleştirilmesi de uygun ağırlık dağılımını sağlıyor. Merkezi tahrik ünitesinin konumu buna katkıda bulunurken; şasinin merkezinde yer alan bu ünite senkron elektrik motoru, invertör ve motor kontrolü için  2 veya 4 vitesli şanzımandan oluşuyor.

Konfigürasyonuna bağlı olarak, elektrik motoru 333 hp (245 kW), 449 hp (330 kW) veya 544 hp (400 kW) güç üretiyor. Buna karşılık gelen maksimum tork ise, 800, 1.150 veya 1.250 Newton metre oluyor. Fazla çalışma ve frenleme aşamalarında elektrik motoru, kullanım gereksinimlerine bağlı olarak sürücü tarafından jeneratör olarak da kullanılabiliyor ve aracın kinetik enerjisini tekrar elektrik enerjisine dönüştürebiliyor. Bu sayede de akülerin yeniden şarj edilmesi sağlanıyor.

Diğer Haberler

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na...

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam...

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...