MACERA VE KAR TUTKUNLARI İÇİN KIŞ LASTİKLERİ

®
Çok Okunanlar

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

MODERN “DÖRT MEVSİM” LASTİKLER PIRELLI’NİN TEKNOLOJİK İNOVASYONLARI SAYESİNDE KENTLİ SÜRÜCÜLER İÇİN KIŞ AYLARINDA BİLE VERİMLİ VE GÜVENLİ KULLANIM SAĞLIYOR 

KIŞ LASTİKLERİ ÖZELLİKLE ÇOK KİLOMETRE YAPAN, KARLI BÖLGELERE SEYAHAT EDEN VEYA PERFORMANS OTOMOBİL KULLANANLARIN TERCİHİ OLUYOR  

Kış lastiği mi dört mevsim lastik mi? Bu sorunun cevabı otomobilinizi nasıl kullandığınıza bağlı Aracınızı yoğun kullanıyorsanız mevsime özgü lastikler doğru seçim olacaktır; öte yandan Pirelli Cinturato All Season SF2 veya Scorpion All Season SF2 gibi en yeni ürünler içerdikleri inovasyonlarla şehirde “dört mevsim” mükemmel bir alternatif sunuyor. Geçtiğimiz yıl, bu tip lastiklerin Avrupa’daki pazar payı %20’ye yaklaştı ve hatta crossover ve SUV’larda 18 inç üzeri seriler bu oranın çok üzerinde bir pay yakaladı (2019 – 2022 arası +%60). Bu durumun daha ılıman kış koşullarından başlayarak dört mevsim lastiklerin yaptığı teknolojik atılımlar da dahil pek çok nedeni var. Pirelli, pazar lideri olduğu kış lastiği segmentindeki uzmanlığını bu ürünlere aktararak 18 inç ve üzeri özel üretim lastiklerin kullanıldığı premium ve prestij otomobil modellerinin yaklaşık %50’sinin orijinal ekipmanını sağlıyor. Peki hangi lastiğin ihtiyaçlarınıza daha uygun olduğunu nasıl belirleyebilirsiniz?

KENTLİ SÜRÜCÜLER İÇİN DÖRT MEVSİM LASTİKLER 

Modern dört mevsim lastikler, daha az kilometre yapanlara (yılda 25.000 kilometreye kadar) ve dağlık yollara pek çıkmayanlara eskisi gibi ödün vermeyen etkin bir çözüm sunuyor. Pirelli, Formula 1 için sanal modellemeyle mükemmelleştirdiği geliştirmeleri dört mevsim lastikler de dahil olmak üzere tüm ürünlerine aktarıyor. Bu sayede yolla temas alanı optimize edilerek aşınmanın azalması sağlanıyor. Yeni nesil lastikler, mevsime özgü lastiklerle kıyaslandığı zaman ıslak zemin koşullarında da en az geçiş sıcaklıklarında olduğu kadar hatta daha iyi performans sergiliyor. Sırt desenindeki çok sayıda V şekilli kanal suyun dağılmasına yardımcı olarak yağmurlu koşullarda performansı geliştiriyor. Bu lastiklerin etkinliği Avrupa etiketinde alınan değerlerle de teyit ediliyor. Pirelli Scorpion All Season SF2 lastiklerin yaklaşık %90’ı ıslak zeminde frenlemede en yüksek puanlara sahip bulunuyor. Pirelli’nin Cinturato ve Scorpion ailelerindeki dört mevsim lastiklerin sırt deseni, yıl boyu etkin kullanım için tasarlandı. Bu lastiklerin uyum sağlayabilen kılcal kanalları sıcak yaz koşullarında kapalı ve kompakt kalıyor ama havalar soğuduğunda kaygan veya karlı zeminde güçlü kavrama sağlamak için açılıyor ve genişliyor.

MACERA VE KAR TUTKUNLARI İÇİN KIŞ LASTİKLERİ

Yaz lastiklerinden kış lastiklerine geçmek özellikle uzun yol yapan, kar yağışı riskinin yüksek olduğu bölgelerde seyahat eden ve en sert hava koşullarında bile maksimum performans arayan sürücülerin en iyi seçeneği olmaya devam ediyor. Kış lastikleri düşük sıcaklıklar ve buzlu ya da karlı yollar gibi zorlu koşullarda en iyi performansı sunacak şekilde tasarlanıyor. Kış lastiği hamurlarının kimyasal özellikleri de yaz lastikleriyle karşılaştırıldığı zaman ıslak zeminde daha kısa fren mesafesi (%15’e kadar) sağlarken karlı yollarda %50 gibi ciddi oranda iyileştirilmiş performans sunuyor. Kış lastiklerinin sırt desenleri ve özellikle de kılcal kanalları, karı toplayıp tutacak biçimde tasarlandığı için “kar üzerinde karla sürtünme” etkisiyle kavramayı iyileştirirken zincir takmaya gerek kalmadan üstün hareketlilik sağlıyor. Kış lastikleri maksimum tutuş talep eden yüksek performanslı spor otomobil sahipleri tarafından da sıkça tercih ediliyor.

DOĞRU LASTİK NASIL SEÇİLİR? 

Kış ya da dört mevsim lastiği olsun, yanağında kış yönetmelikleriyle uyum için gerekli olan M+S (Çamur + Kar) işaretinin bulunduğundan emin olmak önem taşıyor. Bununla birlikte karlı zeminde maksimum güvenlik için “üç zirveli dağ ve kar tanesi” içeren sembolü de arayın. Bu özel işaret, lastiğin en kritik kış koşullarındaki onay testlerini geçtiğini gösteriyor. Günümüzde Pirelli’nin tüm yeni nesil dört mevsim lastiklerinde özellikle zorlu koşullarda kış lastiklerine benzer bir geliştirme sürecinden geçtiğini gösteren bu sembol yer alıyor.

PIRELLI DÖRT MEVSİM VE KIŞ LASTİKLERİ YELPAZESİ 

Pirelli, her tür sürücünün ihtiyaçlarına yanıt vermek amacıyla Cinturato ve Scorpion ürün aileleri için aynı teknoloji ve güvenlik düzeyinde kış ve dört mevsim lastikleri geliştirdi. Cinturato serisi geleneksel otomobillere, Scorpion serisi ise crossover ve SUV modellerine yönelik olarak ürün yelpazesinde yer alıyor. Bu iki lastik ailesinin üstün performansları, belgelendirme kuruluşu TÜV SÜD’ün farklı sürüş koşullarında gerçekleştirilen spesifik güvenlik testlerinden sonra verdiği “Performans İşareti” ile de teyit ediliyor. Bu lastiklerin tümü elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobiller için Pirelli’nin özel Elect teknolojisini içeren belirli ebatlarda sunuluyor. Pirelli genişleyen ürün yelpazesiyle şimdi Avrupa pazarının 16 inçten büyük ebatlı lastik talebinin %97’sini kapsıyor. Kış lastiklerinin tercih edilen çözüm olmaya devam ettiği yüksek performanslı araçlar için sunulan P Zero Kış lastiği de premium ve prestij otomobil üreticilerinin pek çoğu tarafından onaylanıyor.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...