MACERA VE KAR TUTKUNLARI İÇİN KIŞ LASTİKLERİ

®
Çok Okunanlar

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

MODERN “DÖRT MEVSİM” LASTİKLER PIRELLI’NİN TEKNOLOJİK İNOVASYONLARI SAYESİNDE KENTLİ SÜRÜCÜLER İÇİN KIŞ AYLARINDA BİLE VERİMLİ VE GÜVENLİ KULLANIM SAĞLIYOR 

KIŞ LASTİKLERİ ÖZELLİKLE ÇOK KİLOMETRE YAPAN, KARLI BÖLGELERE SEYAHAT EDEN VEYA PERFORMANS OTOMOBİL KULLANANLARIN TERCİHİ OLUYOR  

Kış lastiği mi dört mevsim lastik mi? Bu sorunun cevabı otomobilinizi nasıl kullandığınıza bağlı Aracınızı yoğun kullanıyorsanız mevsime özgü lastikler doğru seçim olacaktır; öte yandan Pirelli Cinturato All Season SF2 veya Scorpion All Season SF2 gibi en yeni ürünler içerdikleri inovasyonlarla şehirde “dört mevsim” mükemmel bir alternatif sunuyor. Geçtiğimiz yıl, bu tip lastiklerin Avrupa’daki pazar payı %20’ye yaklaştı ve hatta crossover ve SUV’larda 18 inç üzeri seriler bu oranın çok üzerinde bir pay yakaladı (2019 – 2022 arası +%60). Bu durumun daha ılıman kış koşullarından başlayarak dört mevsim lastiklerin yaptığı teknolojik atılımlar da dahil pek çok nedeni var. Pirelli, pazar lideri olduğu kış lastiği segmentindeki uzmanlığını bu ürünlere aktararak 18 inç ve üzeri özel üretim lastiklerin kullanıldığı premium ve prestij otomobil modellerinin yaklaşık %50’sinin orijinal ekipmanını sağlıyor. Peki hangi lastiğin ihtiyaçlarınıza daha uygun olduğunu nasıl belirleyebilirsiniz?

KENTLİ SÜRÜCÜLER İÇİN DÖRT MEVSİM LASTİKLER 

Modern dört mevsim lastikler, daha az kilometre yapanlara (yılda 25.000 kilometreye kadar) ve dağlık yollara pek çıkmayanlara eskisi gibi ödün vermeyen etkin bir çözüm sunuyor. Pirelli, Formula 1 için sanal modellemeyle mükemmelleştirdiği geliştirmeleri dört mevsim lastikler de dahil olmak üzere tüm ürünlerine aktarıyor. Bu sayede yolla temas alanı optimize edilerek aşınmanın azalması sağlanıyor. Yeni nesil lastikler, mevsime özgü lastiklerle kıyaslandığı zaman ıslak zemin koşullarında da en az geçiş sıcaklıklarında olduğu kadar hatta daha iyi performans sergiliyor. Sırt desenindeki çok sayıda V şekilli kanal suyun dağılmasına yardımcı olarak yağmurlu koşullarda performansı geliştiriyor. Bu lastiklerin etkinliği Avrupa etiketinde alınan değerlerle de teyit ediliyor. Pirelli Scorpion All Season SF2 lastiklerin yaklaşık %90’ı ıslak zeminde frenlemede en yüksek puanlara sahip bulunuyor. Pirelli’nin Cinturato ve Scorpion ailelerindeki dört mevsim lastiklerin sırt deseni, yıl boyu etkin kullanım için tasarlandı. Bu lastiklerin uyum sağlayabilen kılcal kanalları sıcak yaz koşullarında kapalı ve kompakt kalıyor ama havalar soğuduğunda kaygan veya karlı zeminde güçlü kavrama sağlamak için açılıyor ve genişliyor.

MACERA VE KAR TUTKUNLARI İÇİN KIŞ LASTİKLERİ

Yaz lastiklerinden kış lastiklerine geçmek özellikle uzun yol yapan, kar yağışı riskinin yüksek olduğu bölgelerde seyahat eden ve en sert hava koşullarında bile maksimum performans arayan sürücülerin en iyi seçeneği olmaya devam ediyor. Kış lastikleri düşük sıcaklıklar ve buzlu ya da karlı yollar gibi zorlu koşullarda en iyi performansı sunacak şekilde tasarlanıyor. Kış lastiği hamurlarının kimyasal özellikleri de yaz lastikleriyle karşılaştırıldığı zaman ıslak zeminde daha kısa fren mesafesi (%15’e kadar) sağlarken karlı yollarda %50 gibi ciddi oranda iyileştirilmiş performans sunuyor. Kış lastiklerinin sırt desenleri ve özellikle de kılcal kanalları, karı toplayıp tutacak biçimde tasarlandığı için “kar üzerinde karla sürtünme” etkisiyle kavramayı iyileştirirken zincir takmaya gerek kalmadan üstün hareketlilik sağlıyor. Kış lastikleri maksimum tutuş talep eden yüksek performanslı spor otomobil sahipleri tarafından da sıkça tercih ediliyor.

DOĞRU LASTİK NASIL SEÇİLİR? 

Kış ya da dört mevsim lastiği olsun, yanağında kış yönetmelikleriyle uyum için gerekli olan M+S (Çamur + Kar) işaretinin bulunduğundan emin olmak önem taşıyor. Bununla birlikte karlı zeminde maksimum güvenlik için “üç zirveli dağ ve kar tanesi” içeren sembolü de arayın. Bu özel işaret, lastiğin en kritik kış koşullarındaki onay testlerini geçtiğini gösteriyor. Günümüzde Pirelli’nin tüm yeni nesil dört mevsim lastiklerinde özellikle zorlu koşullarda kış lastiklerine benzer bir geliştirme sürecinden geçtiğini gösteren bu sembol yer alıyor.

PIRELLI DÖRT MEVSİM VE KIŞ LASTİKLERİ YELPAZESİ 

Pirelli, her tür sürücünün ihtiyaçlarına yanıt vermek amacıyla Cinturato ve Scorpion ürün aileleri için aynı teknoloji ve güvenlik düzeyinde kış ve dört mevsim lastikleri geliştirdi. Cinturato serisi geleneksel otomobillere, Scorpion serisi ise crossover ve SUV modellerine yönelik olarak ürün yelpazesinde yer alıyor. Bu iki lastik ailesinin üstün performansları, belgelendirme kuruluşu TÜV SÜD’ün farklı sürüş koşullarında gerçekleştirilen spesifik güvenlik testlerinden sonra verdiği “Performans İşareti” ile de teyit ediliyor. Bu lastiklerin tümü elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobiller için Pirelli’nin özel Elect teknolojisini içeren belirli ebatlarda sunuluyor. Pirelli genişleyen ürün yelpazesiyle şimdi Avrupa pazarının 16 inçten büyük ebatlı lastik talebinin %97’sini kapsıyor. Kış lastiklerinin tercih edilen çözüm olmaya devam ettiği yüksek performanslı araçlar için sunulan P Zero Kış lastiği de premium ve prestij otomobil üreticilerinin pek çoğu tarafından onaylanıyor.

Diğer Haberler

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...