LIQUI MOLY’nin kurtarma hizmetleri, itfaiye birimleri ve ilk sırada mücadele eden tüm kurtarma ekipleri için ücretsiz ürünler göndererek yaptığı bağış kampanyası tam bir başarıydı. Nisan ayında başladığı andan itibaren kampanya büyük ilgi gördü. Sekiz ay ve 20.000’den fazla paketten sonra milyonluk Euro bütçesi tüketildi. Genel Müdür Ernst Prost, “İlgi, alaka ve aldığımız teşekkürler gerçekten de devasa boyuttaydı”, açıklamasını yapıyor…
Bir milyon Euro’luk bir hacme sahip olan bu bağış kampanyası Nisan ayının başında başlamıştı. Hedef: Tüm dünyadaki yardım ve kurtarma ekiplerine Corona virüsüyle mücadelelerinde destek olmak. Ücretsiz olarak temin edilen ürünlerle LIQUI MOLY itfaiye birimleri, hastaneler, kurtarma hizmetlerine, “mobil yiyecek hizmetleri”, gel al dükkanları, mobil bakım hizmetleri ve ilk yardım organizasyonları ile diğer pek çok kamu yararına faaliyet gösteren derneklere finansal anlamda destek olmak ve bu sayede gerekli olan diğer kurtarma ekipmanlarını alabilmelerine yardımcı olmak istedi. Bu zamanlarda önemli olan sadece dezenfektanlar ve yüz maskeleri değildir. LIQUI MOLY Genel Müdürü Ernst Prost, “En iyi yapabildiğimiz şey olan yağlar, katkı maddeleri ve diğer otomobil bakım ürünleri ile destek olduk,” diyor. Sonuç olarak acil hizmet araçlarının çalışır durumda olması yüksek önceliğe sahiptir. “Kurtarma hizmetleri ve itfaiyeler, motor yağı olmadan görev yerine ulaşamaz. Bu nedenle ürünlerimiz, her ne kadar gizli yerlerde etki ediyor olsalar da, sağlık sistemimizin çalışması için çok önemli” diyor.
Tüm dünyadan itfaiyeler, kurtarma hizmetleri ve yardım organizasyonları kampanya ile yakından ilgilendiler. Bu nedenle bu bağış kampanyası Almanya ile sınırlı kalmadı. Şirket, uluslararası pazar için benzer kapsamda bir programı hayata geçirmişti. Ernst Prost, “Ürünlerimiz, pandeminin başında makarna ve tuvalet kağıdına duyulan oranda yoğun bir talep gördü”, diyor. Ulm’de bulunan şirket merkezine toplamda neredeyse 15.000 talep ulaştı ve bunlar 13.000’den fazla siparişe ve 22.000’in üzerinde pakete dönüştü. Bunun için de başta ayırdığımız kaynak yeterli olmadı ve yardım programı sadece Almanya’da iki kez revize edilerek toplam beş milyon Euro’ya yükseltildi. Bu rakamda son kuruşuna kadar harcandı ve hatta belirgin ölçüde de aşıldı. Sonunda rakam 5,6 milyon Euro gibi inanılmaz bir tutara ulaştı. Hesaba dahil olmayanlar: Hazırlıklar, sevkıyat ve dünya geneline yapılan teslimatlar için yapılan masraflar. “Kendi çabamızla bu tutarı üstlendik. Ve bağış belgeleri bizim için bir sorun değildi “, diyor LIQUI MOLY Genel Müdürü. Sonuçta özel harcamalar ile amaçlanan vergi yükünün düşürülmesi değildi.
Ön planda olan sosyal sorumluluk üstlenmekti. “Pek çok insan, korona krizinin daha da genişlemesini önlemek her gün ciddi şekilde çalışıyor. İlk sırada görev yapan bu yardımcılar için gerçek bir rahatlama sağlamış durumda” diyor Ernst Prost. Tüm kurtarma ekiplerinin ve ve yardım organizasyonlarının finansal durumunun gergin olduğunu ve kendilerinin yapmak zorunda kalmadığı her bir harcamanın toplum yararına çalışan bu kadın ve erkekler için çok büyük bir yardım anlamına geldiğini belirtiyor. Corona krizinin aynı zamanda hangi hizmetlerin ve ürünlerin vazgeçilmez olduğunu ve hemen fark edilmese de bir çok şeyin aslında birbiri ile ne kadar bağlantılı olduğunu ortaya koyduğunu ifade ediyor. LIQUI MOLY Genel Müdürü, “Ürünlerimiz sistemler için önemli,” vurgusunu yapıyor.
Krizde her türlü yardımın yapılması gerekiyordu. LIQUI MOLY’de, toplumun iyiliği için neler yapabileceği sorusu soruluyordu. Ernst Prost, “Bu düşüncenin içinden bu muhteşem kampanya çıktı” diyerek konuyu toparlıyor.