Motor yağı ve katkı maddesi üreticisi, kayak, bob, skeleton, buz hokeyi ve çeşitli kayak yarışlarına yatırım yapıyor…
Aralık 2020 – Noel öncesi paket zamanıdır. LIQUI MOLY çok özel boyutta bir önlemler paketi hazırladı. Alman motor yağı ve katkı maddesi uzmanı kış sporları etkinliklerine milyonlarca Euro’luk reklam yatırımı yapıyor. Genel Müdür Ernst Prost, “Bu, markamızı tüm dünyada insanların oturma odasına götürüyor; üstelik bu zamana kadar bizi hiç tanımamış olan insanların bile,” diyor. Noel ile yeni yıl arasındaki TV izlenme oranı burada bir zirve noktası sunuyor: dört pistli turnuva.
İyi haber: Dört pistli turnuva yeni yılda gerçekleştiriliyor. Kötü haber: Pandemi nedeniyle uygulanan yasaklar nedeniyle 68 yıldır ilk defa bu organizasyon seyircisiz olarak gerçekleştirilecek. “Elbette bu çok üzücü. Ancak turnuva yine de gerçekleştirilecek. Diğer pek çok spor organizasyonu çoktan iptal edildi”, diyor LIQUI MOLY Genel Müdürü Ernst Prost. Bu nedenle şirketin medyada temsil edilmesi şirket için çok daha önemli.
Önceki iki yılda olduğu gibi LIQUI MOLY, geleneksel olarak yapılan dört pistli turnuvanın ana sponsoru. Şirket logosu, Oberstdorf, Garmisch-Partenkirchenr, Innsbruck ve Bischofshofen’deki organizasyonlarda neredeyse her yerde mevcut olacak. Bandajlarda, ısınma bölgesinde, start çizgisinde ve basın arka duvarında şirket logosu bulunmaktadır. Bischofshofen’deki kapanış turu sırasında LIQUI MOLY ayrıca sporcuların başlangıç numarası etiketlerini süsleyecek ve aynı zamanda röportaj duvarı ile ödül töreninin yapılacağı alanın arka duvarında da yer alacak. Ernst Prost, “Bu bize – sadece Almanya’da değil, dünya çapında mükemmel bir marka görünürlüğü sağlayacak,” vurgusunu yapıyor.
LIQUI MOLY’nin yer aldığı tek büyük organizasyon bu dört pistli turnuva değil. Marka FIS Ski Alpin Dünya Kupası, FIS Kuzey Disiplini Dünya Kupası, FIS Kayak Dünya Şampiyonası, FIS Alpin Dünya Şampiyonalarını, FIS Kuzey Disiplini Kayak Dünya Şampiyonası, Bob ve Skeleton dünya şampiyonası ve IBSF ve IIHF Buz Hokeyi Dünya Şampiyonası şampiyonalarını kapsıyor. Ernst Prost “Bu geniş yelpaze sayesinde her izleyici kendine uyan bir şey bulacak,” diyerek vurguda bulunuyor. LIQUI MOLY Mayıs ayına kadar sürekli olarak temsil ediliyor olacak.
Ernst Prost emin bir şekilde, “Alıştığımız turnuvalar ve yarışlar bu yıl ve eminim ki 2021 yılında da pandemi nedeniyle yapılamayacak,” açıklamasını yapıyor. Burada kapalı alandaki etkinliklerin gerçekleştirilmesi, açık havada yapılanlara oranla çok daha zor. Bu nedenle bu yılki buz hokeyi dünya sampiyonası ve hokey şampiyonlar ligi karşılaşmaları iptal edilmiştir. Her iki etkinlikte de LIQUI MOLY reklam partneri olacaktı. 2021 dünya şampiyonası için de bir sözleşme mevcut. Ama kupa avcılarının dünya şampiyonası kupasının peşinden koşup koşamayacakları henüz belli değil. Covid-19 ‘a rağmen, yağlama maddesi üreticisi tüm sponsorluk anlaşmalarını yerine getiriyor. “Hem iyi günde hem de kötü günde güvenebileceğiniz bir iş ortağıyız. Ayrıca bu krizi bir fırsat olarak görüyoruz. Bu nedenle, Nisan ayından bu yana pazarlama faaliyetlerimizi önemli ölçüde artırdık, yani ciddi anlamda geri çekilmek yerine ciddi anlamda atağa geçtik,” açıklamasını yapıyor Genel Müdür. Daha çok çalışılıyor ve daha fazla çalışan istihdam ediliyor. Aralık ayı başına kadar bu sayı 101 kişiydi. “Bu tıpkı spordaki gibi. Rakip zayıfladığında bunu kendi avantajına dönüştürmek gerekir. Biz tam da bunu yapıyoruz.“
LIQUI MOLY, kış sporlarını, pazarlama stratejisinin önemli bir yapı taşı ve motor sporları alanında angajmanını mükemmel bir tamamlayıcı olarak görüyor. Böylece, motor sporları sezonu sona erdiğinde bile marka temsil edilmeye devam ediyor. Ernst Prost: “Şimdiye kadarki kış sporları angajmanlarımızda her zaman çok iyi TV erişim oranları elde ettik. Bu sezonda da aynı sonuçları elde etmeyi hedefliyoruz.”
Medya erişiminin LIQUI MOLY için ne kadar önemli olduğunu Genel Müdür şu sözleriyle açıklıyor: “Ürünlerimiz 150’den fazla ülkede bulunuyor. Burada, marka bilinirliğini artırmamıza yardımcı olmak için münferit, yerel organizasyonlar ancak sınırlı bir şekilde yardımcı olabilir. Dünyanın her yerine yayını yapılan organizasyonlar çok daha geniş bir etki yaratmakta ve bizim adımıza çok daha fazla etki yaratmaktadır. Geniş ve uzun yollar için de kürek yerine kar küreme araçları kullanılıyor, öyle değil mi?”
LIQUI MOLY, kış sporları etkinliklerinin nerede gerçekleştirildiğini her zaman göz önünde bulundurur. Fransa’da şirket yakın geçmişte kendi bağlı şirketini kurmuştur. İtalya’da bu adım daha önce hayata geçirildi. Ernst Prost: “Orada gerçekleştirilen etkinliklerle başarılı bir marka oluşturmak ve geliştirmek için çok büyük bir adım atmış olduk.” Kuzey Amerika pazarına Kanada Lake Louise’de yapılan yarışlar hizmet etmektedir. Kanada’daki işlerimizden de sorumlu olan ABD’deki kardeş şirketimiz de dikkat çekici bir gelişim sergiliyor ve bu gidişle en büyük ihracat pazarı olan Rusya’yı sıralamada geride bırakacak gibi görünüyor. İskandinavya’da da Ulm kökenli bu şirket uzun süredir başarılı bir yol izliyor. “Danimarka, Norveç, Finlandiya ve İsveç’te kış sporlarına çok ciddi bir ilgi duyuyoruz. Bu konuda Finlandiya’da yapılan slalom ve kayakla atlama yarışları ile katkı sağlıyoruz,” diyor.
Bu ciddi finansal çabanın kendi kendine bir amaç değil, aksine ilgili ülke ve bölgelerdeki partnerlere sağlanan bir destek olduğunu ifade ediyor Genel Müdür Ernst Prost. “Artık çok sayıda kış sporu hayranı da LIQUI MOLY’yi tanıdığı için satışlarımız artarsa, bu her şeyi doğru yaptığımız anlamına gelir.”