LIQUI MOLY, başarı için mücadele ediyor

®
Çok Okunanlar

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir...

TOSFED Yetenekli Gençleri Arıyor

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilmesi ve 12-16 yaş arası gençlerin ücretsiz olarak katılabileceği sosyal sorumluluk projesi 'TOSFED Next Talent'...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29...

Motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, yılın ilk yarısında yüzde 23’lük bir büyüme sağladı. Temmuz ayında elde edilen yüksek ciro, yılın ikinci yarısını aynı ivme ile başlatıyor.

LIQUI MOLY, geriye dönüp baktığında son derece başarılı bir altı ay görüyor: Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, cirosunu önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artışla 355 milyon Euro’ya yükseltti. Genel Müdür Ernst Prost, “Ellerimizi bağlayıp oturmadığımız, aksine elimizi taşın altına koyup çok çalıştığımız için pandemiden daha güçlü bir şekilde çıkıyoruz”, diyor.

Mart ayında bile şirket tarihindeki en yüksek aylık cirosunu kayıt eden muhasebe defterleri, Haziran ayında yaklaşık 66 milyon Euro ile bunun da üzerinde bir rakam gördü. Yılın ikinci yarısında Temmuz ayında 70 milyon Euro tutarında bir ciro elde edildi. Altı ay sonra görülen yüzde 23’lük artış pandemi nedeniyle zayıf geçen bir 2020 yarı yılı ile bağlantılı değildir. Aksine: 2019 yılının ilk yarısına kıyasla artış aslında yüzde 38’dir. Sadece gelirler artmıyor: Ocak ayından Temmuz ayına kadar 53 yeni çalışan istihdam edildi. Ernst Prost bu başarıyı atılmış olan tutarlı adımlara bağlıyor: “Ürünlerimizin kalitesiyle ilgili hiçbir şüpheye yer bırakmayız. Müşterilerimiz için en iyi hizmeti sağlama görevinden asla taviz vermeyiz. 4M dediğimiz değerlerimize yatırım yapmaktan taviz vermeyiz: İnsanlar, pazarlar, makineler ve marka.”

LIQUI MOLY, motor yağlarının giderek daha da zorlu şekilde üretilebilir hale gelen yüksek teknolojili yağlama maddelerine dönüşmesinden de yararlanıyor. Her yağlama maddesi üreticisi bu teknoloji değişimine ayak uyduramıyor. LIQUI MOLY ise sürekli olarak araştırma, üretim ve lojistik alanına yatırım yapıyor – özellikle zor zamanlarda. Ernst Prost, ” Pandemi nedeniyle yatırımları durdurmak, bir çiftçinin tohumlarını tarlaya ekmek yerine satmasına benzer bir durum olurdu,” yorumunu yapıyor. “Bu şekilde kısa süreli faydalar için, o sırada oturmuş olduğunuz dalı kesmiş olursunuz.”

LIQUI MOLY’nin pandemiden o kadar başarılı bir şekilde çıkmasına rağmen, şirket her gün büyük güçlüklerle karşı karşıya kalıyor. Bu durumu elde edilen gelir ortaya koyuyor. Gelirlerin yılın ilk yarısında 8,2 milyon € ile 2020 yılının aynı zaman aralığına göre  (3,6 milyon €) belirgin şekilde yüksek olmasına rağmen önceki yılların hissedilir derece altında kalmaktadır. Ernst Prost, “Birçok hammadde gitgide daha pahalı hale gelmekle kalmıyor”, diyor. “Bazıları neredeyse hiç temin edilemiyor.” Pandemiye bağlı olarak hava trafiği ciddi şekilde aksamış durumda. Kerosen talebi de buna bağlı olarak düşük seyrediyor. Ancak rafinerileri ham petrolden üretilen kerosen yerine basit bir şekilde ısıtma yakıtı veya başka bir şey üretemediği için üretimi genel olarak düşürmeyi tercih ediyorlar. Bu durumdan LIQUI MOLY gibi motor yağı üreticileri de etkileniyor, çünkü yağları için kullandıkları malzemeler daha kıt hale geliyor. Ve sonra motor yağları üretildikten sonra bu malların müşteriye ulaşması da uzun zaman alabiliyor. Çünkü yük gemilerindeki kullanılabilir konteyner yerleri de oldukça sınırlı. Ernst Prost, “Pandemi uzun yıllar boyunca büyümüş, hassas şekilde dengelenmiş bir tedarik sistemini alt üst etti”, diyor. Yine de Temmuz 2,2 milyon Euro’luk bir ciro ile önceki aylara kıyasla yüksek bir kapanış yapıyor ve ikinci yarı yıla dair iyimser bir hava estiriyor. Genel Müdür, “Ancak yine de yılın geri kalanında pandeminin bu sonuçları ile mücadele etmeye devam zorunda kalacağız”, diyor. “Burada toplam 27 milyon € maliyet artışı yaşanacağını hesaplıyoruz. Ancak kaderin önümüze hangi taşları koyduğu konusunda şikayet etmiyoruz, aksine kollarımızı sıvıyor ve bu taşları yolumuzdan çekmek için mücadele ediyoruz.”

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...