LIQUI MOLY, başarı için mücadele ediyor

®
Çok Okunanlar

Yeni nesil C3 Aircross modeli Türkiye’de 1.249.900tl

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni nesil C3 Aircross modelini Türkiye’de 1.249.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu....

Borusan Otomotiv şarj istasyonları yeni uygulaması

Türkiye otomotiv sektörünün elektrifikasyon sistemlerine liderlik etme vizyonuyla yol haritasını çizen Borusan Otomotiv Grubu'nun, şarj istasyonlarına tek bir yerden...

1 Milyon Adetten Fazla Araç Satışı

Chery Ocak-Mayıs Döneminde 1 Milyon Adetten Fazla Araç Satışına İmza Attı!  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, ilk 5 aylık...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

750S Le Mans özel versiyonu McLaren

McLaren Automotive, 24 Saat Le Mans'ta ilk kez zaferle çıkmasının 30. yıl dönümünü kutluyor - benzersiz bir Üçlü Taç* başarısını tamamlıyor...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı....

Yeni Opel Mokka GSE Rally Elektrikli

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobillerinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim...

Motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, yılın ilk yarısında yüzde 23’lük bir büyüme sağladı. Temmuz ayında elde edilen yüksek ciro, yılın ikinci yarısını aynı ivme ile başlatıyor.

LIQUI MOLY, geriye dönüp baktığında son derece başarılı bir altı ay görüyor: Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, cirosunu önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artışla 355 milyon Euro’ya yükseltti. Genel Müdür Ernst Prost, “Ellerimizi bağlayıp oturmadığımız, aksine elimizi taşın altına koyup çok çalıştığımız için pandemiden daha güçlü bir şekilde çıkıyoruz”, diyor.

Mart ayında bile şirket tarihindeki en yüksek aylık cirosunu kayıt eden muhasebe defterleri, Haziran ayında yaklaşık 66 milyon Euro ile bunun da üzerinde bir rakam gördü. Yılın ikinci yarısında Temmuz ayında 70 milyon Euro tutarında bir ciro elde edildi. Altı ay sonra görülen yüzde 23’lük artış pandemi nedeniyle zayıf geçen bir 2020 yarı yılı ile bağlantılı değildir. Aksine: 2019 yılının ilk yarısına kıyasla artış aslında yüzde 38’dir. Sadece gelirler artmıyor: Ocak ayından Temmuz ayına kadar 53 yeni çalışan istihdam edildi. Ernst Prost bu başarıyı atılmış olan tutarlı adımlara bağlıyor: “Ürünlerimizin kalitesiyle ilgili hiçbir şüpheye yer bırakmayız. Müşterilerimiz için en iyi hizmeti sağlama görevinden asla taviz vermeyiz. 4M dediğimiz değerlerimize yatırım yapmaktan taviz vermeyiz: İnsanlar, pazarlar, makineler ve marka.”

LIQUI MOLY, motor yağlarının giderek daha da zorlu şekilde üretilebilir hale gelen yüksek teknolojili yağlama maddelerine dönüşmesinden de yararlanıyor. Her yağlama maddesi üreticisi bu teknoloji değişimine ayak uyduramıyor. LIQUI MOLY ise sürekli olarak araştırma, üretim ve lojistik alanına yatırım yapıyor – özellikle zor zamanlarda. Ernst Prost, ” Pandemi nedeniyle yatırımları durdurmak, bir çiftçinin tohumlarını tarlaya ekmek yerine satmasına benzer bir durum olurdu,” yorumunu yapıyor. “Bu şekilde kısa süreli faydalar için, o sırada oturmuş olduğunuz dalı kesmiş olursunuz.”

LIQUI MOLY’nin pandemiden o kadar başarılı bir şekilde çıkmasına rağmen, şirket her gün büyük güçlüklerle karşı karşıya kalıyor. Bu durumu elde edilen gelir ortaya koyuyor. Gelirlerin yılın ilk yarısında 8,2 milyon € ile 2020 yılının aynı zaman aralığına göre  (3,6 milyon €) belirgin şekilde yüksek olmasına rağmen önceki yılların hissedilir derece altında kalmaktadır. Ernst Prost, “Birçok hammadde gitgide daha pahalı hale gelmekle kalmıyor”, diyor. “Bazıları neredeyse hiç temin edilemiyor.” Pandemiye bağlı olarak hava trafiği ciddi şekilde aksamış durumda. Kerosen talebi de buna bağlı olarak düşük seyrediyor. Ancak rafinerileri ham petrolden üretilen kerosen yerine basit bir şekilde ısıtma yakıtı veya başka bir şey üretemediği için üretimi genel olarak düşürmeyi tercih ediyorlar. Bu durumdan LIQUI MOLY gibi motor yağı üreticileri de etkileniyor, çünkü yağları için kullandıkları malzemeler daha kıt hale geliyor. Ve sonra motor yağları üretildikten sonra bu malların müşteriye ulaşması da uzun zaman alabiliyor. Çünkü yük gemilerindeki kullanılabilir konteyner yerleri de oldukça sınırlı. Ernst Prost, “Pandemi uzun yıllar boyunca büyümüş, hassas şekilde dengelenmiş bir tedarik sistemini alt üst etti”, diyor. Yine de Temmuz 2,2 milyon Euro’luk bir ciro ile önceki aylara kıyasla yüksek bir kapanış yapıyor ve ikinci yarı yıla dair iyimser bir hava estiriyor. Genel Müdür, “Ancak yine de yılın geri kalanında pandeminin bu sonuçları ile mücadele etmeye devam zorunda kalacağız”, diyor. “Burada toplam 27 milyon € maliyet artışı yaşanacağını hesaplıyoruz. Ancak kaderin önümüze hangi taşları koyduğu konusunda şikayet etmiyoruz, aksine kollarımızı sıvıyor ve bu taşları yolumuzdan çekmek için mücadele ediyoruz.”

Diğer Haberler

1 Milyon Adetten Fazla Araç Satışı

Chery Ocak-Mayıs Döneminde 1 Milyon Adetten Fazla Araç Satışına İmza Attı!  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, ilk 5 aylık performansıyla da bu ünvanını korumayı...

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...