LIQUI MOLY, başarı için mücadele ediyor

®
Çok Okunanlar

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, yılın ilk yarısında yüzde 23’lük bir büyüme sağladı. Temmuz ayında elde edilen yüksek ciro, yılın ikinci yarısını aynı ivme ile başlatıyor.

LIQUI MOLY, geriye dönüp baktığında son derece başarılı bir altı ay görüyor: Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, cirosunu önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artışla 355 milyon Euro’ya yükseltti. Genel Müdür Ernst Prost, “Ellerimizi bağlayıp oturmadığımız, aksine elimizi taşın altına koyup çok çalıştığımız için pandemiden daha güçlü bir şekilde çıkıyoruz”, diyor.

Mart ayında bile şirket tarihindeki en yüksek aylık cirosunu kayıt eden muhasebe defterleri, Haziran ayında yaklaşık 66 milyon Euro ile bunun da üzerinde bir rakam gördü. Yılın ikinci yarısında Temmuz ayında 70 milyon Euro tutarında bir ciro elde edildi. Altı ay sonra görülen yüzde 23’lük artış pandemi nedeniyle zayıf geçen bir 2020 yarı yılı ile bağlantılı değildir. Aksine: 2019 yılının ilk yarısına kıyasla artış aslında yüzde 38’dir. Sadece gelirler artmıyor: Ocak ayından Temmuz ayına kadar 53 yeni çalışan istihdam edildi. Ernst Prost bu başarıyı atılmış olan tutarlı adımlara bağlıyor: “Ürünlerimizin kalitesiyle ilgili hiçbir şüpheye yer bırakmayız. Müşterilerimiz için en iyi hizmeti sağlama görevinden asla taviz vermeyiz. 4M dediğimiz değerlerimize yatırım yapmaktan taviz vermeyiz: İnsanlar, pazarlar, makineler ve marka.”

LIQUI MOLY, motor yağlarının giderek daha da zorlu şekilde üretilebilir hale gelen yüksek teknolojili yağlama maddelerine dönüşmesinden de yararlanıyor. Her yağlama maddesi üreticisi bu teknoloji değişimine ayak uyduramıyor. LIQUI MOLY ise sürekli olarak araştırma, üretim ve lojistik alanına yatırım yapıyor – özellikle zor zamanlarda. Ernst Prost, ” Pandemi nedeniyle yatırımları durdurmak, bir çiftçinin tohumlarını tarlaya ekmek yerine satmasına benzer bir durum olurdu,” yorumunu yapıyor. “Bu şekilde kısa süreli faydalar için, o sırada oturmuş olduğunuz dalı kesmiş olursunuz.”

LIQUI MOLY’nin pandemiden o kadar başarılı bir şekilde çıkmasına rağmen, şirket her gün büyük güçlüklerle karşı karşıya kalıyor. Bu durumu elde edilen gelir ortaya koyuyor. Gelirlerin yılın ilk yarısında 8,2 milyon € ile 2020 yılının aynı zaman aralığına göre  (3,6 milyon €) belirgin şekilde yüksek olmasına rağmen önceki yılların hissedilir derece altında kalmaktadır. Ernst Prost, “Birçok hammadde gitgide daha pahalı hale gelmekle kalmıyor”, diyor. “Bazıları neredeyse hiç temin edilemiyor.” Pandemiye bağlı olarak hava trafiği ciddi şekilde aksamış durumda. Kerosen talebi de buna bağlı olarak düşük seyrediyor. Ancak rafinerileri ham petrolden üretilen kerosen yerine basit bir şekilde ısıtma yakıtı veya başka bir şey üretemediği için üretimi genel olarak düşürmeyi tercih ediyorlar. Bu durumdan LIQUI MOLY gibi motor yağı üreticileri de etkileniyor, çünkü yağları için kullandıkları malzemeler daha kıt hale geliyor. Ve sonra motor yağları üretildikten sonra bu malların müşteriye ulaşması da uzun zaman alabiliyor. Çünkü yük gemilerindeki kullanılabilir konteyner yerleri de oldukça sınırlı. Ernst Prost, “Pandemi uzun yıllar boyunca büyümüş, hassas şekilde dengelenmiş bir tedarik sistemini alt üst etti”, diyor. Yine de Temmuz 2,2 milyon Euro’luk bir ciro ile önceki aylara kıyasla yüksek bir kapanış yapıyor ve ikinci yarı yıla dair iyimser bir hava estiriyor. Genel Müdür, “Ancak yine de yılın geri kalanında pandeminin bu sonuçları ile mücadele etmeye devam zorunda kalacağız”, diyor. “Burada toplam 27 milyon € maliyet artışı yaşanacağını hesaplıyoruz. Ancak kaderin önümüze hangi taşları koyduğu konusunda şikayet etmiyoruz, aksine kollarımızı sıvıyor ve bu taşları yolumuzdan çekmek için mücadele ediyoruz.”

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...