Lexus, markanın tamamen yeni bir segmente girmesini sağlayan lüks minivan modeli LM’i Türkiye’de satışa sundu.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, özel jet uçaklarındaki konforu LM’e taşıyan Lexus, bu modelle birlikte markanın ve lüksün zirvesini sunuyor. Lexus’un yeni LM modelinin 4 kişilik VIP versiyonu, 10 milyon 900 bin TL ile Türkiye pazarına giriş yaparken LM’in 7 kişilik versiyonu ise 8 milyon 900 bin TL ile satışa sunuldu.
Lexus’un yeni NX ile başlattığı, RX ve RZ ile devam eden yeni döneminin dördüncü modeli olan LM, markanın yeni tasarım dilini, platformunu, güç ünitelerini ve yenilikçi teknolojilerini kullanıyor.
Markanın LS Sedan, LC Coupe gibi amiral gemisi modellerinde kullandığı isimlendirmeye uygun olacak şekilde LM, yani Luxury Mover modeli, markanın sunduğu konfor seviyesini en üst düzeye taşıyor. 4 kişilik VIP ve 7 kişilik versiyonlara sahip LM, yolcuları adına maksimum oranda konfor sunarken şoförlü veya bireysel kullanımlar için de eşsiz bir seçenek olarak öne çıkıyor.
Lexus, LM modelinin tüm versiyonlarında 2.5 litrelik benzinli motoru elektrikli motorla kombine eden Kendi Kendini Şarj Eden Hibrit sistemini kullanıyor. LM 350h, yeni NX 350h ve RX 350h modellerinde de yer alan aynı sistemle donatıldı. 250 HP güç üreten LM 350h, 239 Nm tork değerine sahip. 7 koltuklu ve 4 koltuklu LM modelleri, E-Four elektronik dört tekerlekten çekiş özelliğiyle de dikkat çekiyor.
ALJ Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, Lexus’un Türkiye pazarına sunduğu LM modelinin otomotiv sektöründeki lüks anlayışını farklı bir seviyeye taşıdığını, LM’in aynı zamanda yeni bir trend yaratarak segmentinde eşsiz bir konumda olacağını bildirdi.
Lexus’tan yapılan açıklamada, markanın yeni LM modelinin Türkiye lansmanındaki konuşmasına yer verilen Bozkurt, 2016’da Türkiye pazarına giriş yapan Lexus’un, kısa zamanda çok geniş ve aynı zamanda tamamen genç bir ürün gamı sunarak emin adımlarla büyümeye devam ettiğini kaydetti.
LM modelinin otomotiv sektöründeki lüks anlayışını farklı bir seviyeye taşıdığını belirten Bozkurt, Lexus markasının lüks konusundaki zirvesi olan LM’in aynı zamanda yeni bir trend yaratarak segmentinde eşsiz bir konumda olacağını aktardı.
Bozkurt, aracın bir ticari araç olmadığını, tamamen ‘doğuştan lüks’ bir araç olarak üretilmesiyle bir benzerinin olmamasının müşterileri tarafından takdir edildiğini belirterek, ‘LM’in dünya lansmanını nisan ayında gerçekleştirmiştik. Aracı son çeyrekte satışa sunacağımızı duyurarak ön talepler toplamaya başladık ve eylül ayından itibaren de müşterilerle temasa geçtik. Lexus LM, Türkiye’de beklenenden çok daha fazlasıyla ilgi gördü. Öyle ki bu talepler neticesinde sadece 5 gün içerisinde yıl sonuna kadar gelecek olan 34 LM modelinin tamamı satıldı. 34 adet LM modelinin, 26’sı 4 koltuklu, 8 adedi 7 koltuklu olarak sipariş edildi. Avrupa’da ise yıl sonuna kadar 220 adet LM satılması bekleniyor ve bunun yaklaşık yüzde 15’ini Türkiye pazarına tahsis ettiler. Biz de bu adetlerle LM’in en güçlü pazarlarından biri olacağız.’ ifadelerini kullandı.
LM’in tüm versiyonlarının iş insanları, sanatçılar, sporcular ve lüks VIP taşımacılık yapan firmalar dahil olmak üzere çok fazla ilgi gördüğünü aktaran Bozkurt, şu bilgileri verdi:
‘4 koltuklu versiyon, LM’in en üst düzey özelliklerini yansıtıyor ama aynı zamanda 7 koltuklu araç için de özellikle çocuklu aileler tarafından çok fazla ilgi olduğunu gözlemledik. Prömiyerin ardından 1500’ün üzerinde ön talep topladık ve şu anda araç olsa anında satın alacak onlarca müşterimiz var. 2024 yılı için sıra yazmaya başladık ve önümüzdeki yıl da yine LM’in güçlü pazarlarından biri olarak öne çıkacağız. Bu segmentin ülkemizde de yüksek bir potansiyeli olduğunu düşünüyoruz. LM için gelen talebe göre 2024 için 4 veya 7 koltuklunun siparişlerini şekillendireceğiz.’