Lewis Hamilton, Türkiye’de Twitter’da hakkında en çok konuşulan Formula 1 yarışçısı

®
Çok Okunanlar

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Tüm 2021 F1 sezonu (8 Mart 2021 – 7 Ekim 2021) boyunca Twitter verileri, Lewis Hamilton’ın Türkiye’de en çok konuşulan F1 sürücüsü olduğunu gösteriyor. Pistte rekorlar kırmaya devam eden Hamilton, kendisini son derece yetenekli Hollandalı sürücü Max Verstappen ile F1 şampiyonluğu için büyük bir mücadelenin içinde buldu. Hamilton’ın kokpitteki rekabetçiliği ve pist dışındaki liderliği bu sezon Türk taraftarlar arasında güçlü bir yankı uyandırdı. Hamilton dışında en çok konuşulan sürücüler ise 2. Max Verstappen, 3. Sebastian Vettel, 4. Charles Leclerc ve 5. Fernando Alonso oldu.

Takımlar arasında Türkiye’de Twitter’da en çok konuşulan takım MercedesAMG olurken, onu McLaren, Red Bull Racing Honda ve Scuderia Ferrari izledi.

Sezon boyunca en çok kullanılan hashtag #F1 ve #Formula1 olurken, onu yarış hakkında en çok Tweetlenen #AzerbajianGP takip etti.

Sezondan önemli anlar: Twitter’da da büyük anlar

Bir sezonda bazen Formula 1’in en kritik parçalardan biri haline gelen büyük anlar olur. F1 tutkunlarıyla takım ve sürücü destekçileri de bu efsanevi anlarla ilgili etkileşimde ve yorumlarda bulunurlar. Bu anlar Twitter’ı da aynı şekilde sallıyor. Örneğin bu yıl, Perez’in podyumda en üst sırada yer alması ve Verstappen’in elenmesiyle Bakü’deki inanılmaz sahneler vardı. Ocon’un Macaristan’daki ilk zaferi bir şoktu, ancak taraftarlar eski dünya şampiyonunu ve efsanevi Fernando Alonso’yu eskisi gibi kıvrak şekilde araba kullanırken görünce aynı derecede seviniyordu. Tüm bu anlar Twitter’da da anlık gündem oluyordu. 

Türkiye GP’si için duyulan heyecanı gösteren Scuderia Ferrari’nin güzel yarış öncesi çizimi, sezonun en çok retweet edilen takım Tweeti oldu.

Resmi Mercedes-AMG-Petronas Twitter hesabından gelen bu unutulmaz ve oldukça ilgi çekici tweet, sezon başından beri F1 hakkında en çok retweet edilen tweet oldu.

Ayrıca geçen yıldan Azerbaycan GP’sinde de sansasyonel konu, kurtarma aracında yazan Türkçe “Allah Korusun” yazısıydı, bu yazıya dair Twitter’ı sallayan yüzlerce Tweet atıldı

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...