Arızalı küresel mafsalın belirtileri
Ön aksın ses (titreşim) gelen tarafı bir test sürüşü sırasında bile tespit edilebilir. Nasıl bir sesin geldiği de hangi parçaların arızalı olabileceği hakkında fikir verir.
Atölyede
Araç liftteyken, küresel mafsalın salmastra manşonunun arızalı olup olmadığı gibi, sesin nereden geldiğini tespit etmek için bir uzmanın gözü yeterli olabilir. Yine de ilk bakışta sesin nereden geldiği tam olarak belli olmayabilir. Bu durumda ön aksın tüm küresel mafsalları kontrol edilir ve arızalı olan parça tespit edilir. Eğer rotil arızalı ise, salıncak kolu (süspansiyon çatalı) da yakından incelenmelidir. Salıncak kolunun yataklarında herhangi bir arıza görünmüyorsa, sadece rotilin değiştirilmesi yeterli olacaktır. Arızalı olan rotilin değişiminde birebir adımlar araçtan araca değişiklik gösterebilir ve araç üreticisi tarafından belirtilir.
Bizim örneğimizdeki gibi A-Class (W169) için, arızalı rotili şu şekilde değiştirebilirsiniz:
1. Aracı kaldırın ve ön tekerlekleri sökün.
2. Rotilin tespit vidalarını ve sabitleme somunlarını daha kolay gevşetmek için pas sökücü sıkın ve birkaç dakika bekleyin.
3. Rot kolu üzerindeki arızalı mafsalın tespit vidalarını gevşetin ve somunları sökün.
4. Ön aks üzerindeki mafsalın sabitleme somununu gevşetin ve sökün.
İpucu: Yuvarlak başlı vida dönerse, bir allen cıvata ile yerinde tutun.
5. Arızalı veya eskimiş mafsalı salıncak kolundan sökün.
6. Uygun bir alet kullanarak ön aks üzerindeki rotili/taşıma mafsalını gevşetin.
7. Koni bağlantısını temizleyin.
İpucu: Mafsal kolunun daha iyi oturması ve sağlamlığı için, temas yüzeyine biraz silikon gres uygulanabilir.
8. Yeni rotil/taşıma mafsalını salıncak koluna ve ön aksa yerleştirin ve yeni sabitleme somunları ile sıkın.
9. Ön tekerlekleri tekrar takın. Aracı liftten indirin ve vidaları araç üreticisi tarafından belirtilen sıkma torkuna kadar sıkın.
10. Şasiyi ölçün ve gerekiyorsa rotil/taşıma mafsalı üzerindeki çeşitli delikleri kullanarak ayarlayın.
11. Son olarak test sürüşü yapın.