Mobilitenin her alanına yatırım yapan, dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, 2023 yılında ortaya koyduğu güçlü performansını sosyal sorumluluk...
Londra
Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) Bataryalar ve Güvenli Enerji Dönüşümleri Özel Raporu'na göre, düşen maliyetler, inovasyondaki ilerleme ve destekleyici endüstriyel...
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Küresel Elektrikli Araç Veri Takipçisi'nden derlediği bilgilere göre, Türkiye'de toplam elektrikli araç satışları 2022'de 7 bin 540...
Katılımcı sayısı bu yıl, 135.000 seyirciyle % 10 arttı…
Yarışlara, Richard Mille ailesinin üyeleri start verdi…
RM 11-03 Le Mans Classic, Le Mans Classic 2018’de tanıtıldı.
Le Mans Classic 2018, katılım ve ilgi açısından önceki rekorlarını yeniden kırdı. Efsanevi Circuit de la Sarthe’da gerçekleşen yarışların organizatörleri Peter Auto ve Automobile Club de l’Ouest ile ana sponsor Richard Mille, üç gün içinde 135 bin seyirciyi ağırladı. 700’den fazla klasik arabanın yarıştığı Le Mans Classic 2018, 200 otomobil kulübüne ve Le Mans 24 Saat’in 10 kazananı da dahil 30 ülkeden 1000 pilota ev sahipliği yaptı. Bu, 2002’deki ilk etkinlikten bu yana büyüyerek devam eden mükemmel bir başarı.
Bu seçkin otomobil yarışını kutlamak ve önceki yılların hakkını verebilmek için bu yıl da gerekli her şey mevcuttu; parlak güneş ışığı, 60 farklı markadan 8500 araba, Porsche 70’inci yıl kutlamaları, Alpine’ın Le Mans 24 Saat’teki zaferinin 40’ıncı yılı, Artcurial Motorcars Müzayedesi ve bu efsanevi pistte tarih yazan 24 modeli sergileyen Le Mans Heritage Concours.
1 ve 6 arası geleneksel gridlere ve 1923’ten 1993’e kadar Le Mans yarış araçlarının olduğu C Grubuna ek olarak, yeni Global Endurance Legends gridi, 90’lı ve 2000’li yılların GT1’leri ve diğer LMP1’leri ile Le Mans Classic’te yeni bir çağ başlattı. Bu gösteri gridiyle, etkinlik artık meşhur Audi R8, Bentley Speed 8, Peugeot 908 HDI ve McLaren F1 ve Maserati MC12’yle birlikte Le Mans 24 Saat’in 2016’ya kadarki geçmişine bakıyor.
Richard Mille, McLaren Automotive CEO’su Mike Flewitt, geleceğin Formula E pilotu Felipe Massa, WRX pilotu Sébastien Loeb ve ‘kısa pantolonlu pilotlar’ için düzenlenen Little Big Mans’e cumartesi 15.30’da start veren futbolcu Didier Drogba gibi birçok dostunu ve iş ortağını Le Mans Classic’de ağırladı. Yaklaşık 100 dayanıklılık aracı replikası, seyirciler tek bir ağızdan bağırırken tribünlerin önündeki yarış çizgisinde harekete geçti.
Yetişkin meslektaşları ise, savaş öncesi araçlara (1923-1939) ayrılmış olan Grid 1’de hazır bulunarak, dokuzuncu Le Mans Classic’e resmi start verdi. Sébastien Loeb ve Felipe Massa, Fransa bayrağı ile pilotların ve araçların Le Mans pistine çıkabileceğini işaret etti. Grid yarışları, ertesi gün öğleden sonraya kadar birbirini ardında gerçekleşti.
Otomobiller, yalnızca pistte değil sergi alanlarında ve Le Mans kasabasında da hafta sonunun yıldızları oldu. Artcurial Motorcars, Mercedes Roadster 300 SL modelinin rekor kırarak 3.1 milyon Euro’ya satıldığı sıkı bir açık artırma gerçekleştirirken, kasabadaki DPPI butiğinde ise halk, Éditions Cercle d’Art ve DDPI Images ajansının yeni yayınladığı Car Racing 1965, 1’inci cildinin ön tanıtımına davetliydi. Bu şık cilt, ajansın yayınlanmayan arşivlerinden, hem yolda hem pistte çekilmiş bir fotoğraf seçkisini bir araya getiriyor.
Richard Mille ise, oldukça sportif yeni RM 11-03 Le Mans Classic saatinin tanıtımını yarışlar sırasında gerçekleştirdi. Beyaz seramik 150 parçadan oluşan bu sınırlı edisyon, seyir halindeki tur zamanlayıcılarını dümdüz edebilen geri dönüşlü kronograf mekanizmasına sahip RMAC3 otomatik kalibreyle donatıldı.
Dünyanın en büyük tarihi otomobil etkinlikleri arasında yer alan ‘Le Mans ruhunu’ iki yıl sonraki 10’uncu yılında, yani 2020’de tekrar keşfetmek üzere hepinizi bekliyoruz!
Le Mans Classic 2018 Sonuçları
Şovun En İyisi: Toyota 94 CV (ACO)
1923-1939 Sınıfının En İyisi: Adler Trumpf Rennlimousine (Adler Real Estate AG)
1949-1960 Sınıfının En İyisi: Triumph TRS (Mike Otto)
1961-1971 Sınıfının En İyisi: Sunbeam Alpine (Justin Harrington)
1972-1981 Sınıfının En İyisi: Porsche 930 Turbo (Rolf Sigrist)
Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...
Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey yeni bir atama gerçekleşti. Volvo...
”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren Ford Otosan, malzeme tedarikçilerinin ardından lojistik...
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, otomotiv endüstrisinin Ocak-Mart 2024'teki 9 milyar 132 milyon 431 bin dolarlık dış satımının yüzde 28,2'sini...
“Renault Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında, Türkiye'yi hem Avrupa pazarı hem de uluslararası ihracatta merkez haline getirmeyi amaçlayan en önemli adımlardan biri atılıyor.
Yıllardır Türkiye'deki...