Le Mans Classic 2018, rekorlarını yeniden kırdı…

®
Çok Okunanlar

Stellantis Sürdürülebilir Ulaşım Teknolojisi

Mobilitenin her alanına yatırım yapan, dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, 2023 yılında ortaya koyduğu güçlü performansını sosyal sorumluluk...

Batarya maliyetleri 15 yıldan kısa bir sürede yüzde 90 geriledi

Londra Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) Bataryalar ve Güvenli Enerji Dönüşümleri Özel Raporu'na göre, düşen maliyetler, inovasyondaki ilerleme ve destekleyici endüstriyel...

Elektrikli araç stoku 9 yılda 82 bine ulaştı…

Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Küresel Elektrikli Araç Veri Takipçisi'nden derlediği bilgilere göre, Türkiye'de toplam elektrikli araç satışları 2022'de 7 bin 540...

(OSD) 2024 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı

Yılın İlk Çeyreğinde Üretim Yüzde 3, İhracat Yüzde 1 Arttı Pazar Yüzde 24 Büyüdü!  Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024...

Katılımcı sayısı bu yıl, 135.000 seyirciyle % 10 arttı…

Yarışlara, Richard Mille ailesinin üyeleri start verdi…

RM 11-03 Le Mans Classic, Le Mans Classic 2018’de tanıtıldı.

Le Mans Classic 2018, katılım ve ilgi açısından önceki rekorlarını yeniden kırdı. Efsanevi Circuit de la Sarthe’da gerçekleşen yarışların organizatörleri Peter Auto ve Automobile Club de l’Ouest ile ana sponsor Richard Mille, üç gün içinde 135 bin seyirciyi ağırladı. 700’den fazla klasik arabanın yarıştığı Le Mans Classic 2018, 200 otomobil kulübüne ve Le Mans 24 Saat’in 10 kazananı da dahil 30 ülkeden 1000 pilota ev sahipliği yaptı. Bu, 2002’deki ilk etkinlikten bu yana büyüyerek devam eden mükemmel bir başarı.

Bu seçkin otomobil yarışını kutlamak ve önceki yılların hakkını verebilmek için bu yıl da gerekli her şey mevcuttu; parlak güneş ışığı, 60 farklı markadan 8500 araba, Porsche 70’inci yıl kutlamaları, Alpine’ın Le Mans 24 Saat’teki zaferinin 40’ıncı yılı, Artcurial Motorcars Müzayedesi ve bu efsanevi pistte tarih yazan 24 modeli sergileyen Le Mans Heritage Concours.

1 ve 6 arası geleneksel gridlere ve 1923’ten 1993’e kadar Le Mans yarış araçlarının olduğu C Grubuna ek olarak, yeni Global Endurance Legends gridi, 90’lı ve 2000’li yılların GT1’leri ve diğer LMP1’leri ile Le Mans Classic’te yeni bir çağ başlattı. Bu gösteri gridiyle, etkinlik artık meşhur Audi R8, Bentley Speed 8, Peugeot 908 HDI ve McLaren F1 ve Maserati MC12’yle birlikte Le Mans 24 Saat’in 2016’ya kadarki geçmişine bakıyor.

Richard Mille, McLaren Automotive CEO’su Mike Flewitt, geleceğin Formula E pilotu Felipe Massa, WRX pilotu Sébastien Loeb ve ‘kısa pantolonlu pilotlar’ için düzenlenen Little Big Mans’e cumartesi 15.30’da start veren futbolcu Didier Drogba gibi birçok dostunu ve iş ortağını Le Mans Classic’de ağırladı. Yaklaşık 100 dayanıklılık aracı replikası, seyirciler tek bir ağızdan bağırırken tribünlerin önündeki yarış çizgisinde harekete geçti.

Yetişkin meslektaşları ise, savaş öncesi araçlara (1923-1939) ayrılmış olan Grid 1’de hazır bulunarak, dokuzuncu Le Mans Classic’e resmi start verdi. Sébastien Loeb ve Felipe Massa, Fransa bayrağı ile pilotların ve araçların Le Mans pistine çıkabileceğini işaret etti. Grid yarışları, ertesi gün öğleden sonraya kadar birbirini ardında gerçekleşti.

Otomobiller, yalnızca pistte değil sergi alanlarında ve Le Mans kasabasında da hafta sonunun yıldızları oldu. Artcurial Motorcars, Mercedes Roadster 300 SL modelinin rekor kırarak 3.1 milyon Euro’ya satıldığı sıkı bir açık artırma gerçekleştirirken, kasabadaki DPPI butiğinde ise halk, Éditions Cercle d’Art ve DDPI Images ajansının yeni yayınladığı Car Racing 1965, 1’inci cildinin ön tanıtımına davetliydi. Bu şık cilt, ajansın yayınlanmayan arşivlerinden, hem yolda hem pistte çekilmiş bir fotoğraf seçkisini bir araya getiriyor.

Richard Mille ise, oldukça sportif yeni RM 11-03 Le Mans Classic saatinin tanıtımını yarışlar sırasında gerçekleştirdi. Beyaz seramik 150 parçadan oluşan bu sınırlı edisyon, seyir halindeki tur zamanlayıcılarını dümdüz edebilen geri dönüşlü kronograf mekanizmasına sahip RMAC3 otomatik kalibreyle donatıldı.

Dünyanın en büyük tarihi otomobil etkinlikleri arasında yer alan ‘Le Mans ruhunu’ iki yıl sonraki 10’uncu yılında, yani 2020’de tekrar keşfetmek üzere hepinizi bekliyoruz!

Le Mans Classic 2018 Sonuçları

Şovun En İyisi: Toyota 94 CV (ACO)

1923-1939 Sınıfının En İyisi: Adler Trumpf Rennlimousine (Adler Real Estate AG)

1949-1960 Sınıfının En İyisi: Triumph TRS (Mike Otto)

1961-1971 Sınıfının En İyisi: Sunbeam Alpine (Justin Harrington)

1972-1981 Sınıfının En İyisi: Porsche 930 Turbo (Rolf Sigrist)

1982-1991 Sınıfının En İyisi: WM Peugeot P88 (Aventure Peugeot Citroën DS)

1992-2018 Sınıfının En İyisi: Toyota 94 CV (ACO)

F.F.V.E. Ödülü: Tracta Gephi (ACO)

F.I.V.A Ödülü: Simca 8 (Pierre-Olivier Chazette)

Özel ‘Başbakanlık’ Ödülü: WM Peugeot P88 (Aventure Peugeot Citroën DS)

Özel Restorasyon Ödülü: Ford GT40 (Eric de Caumont)

Jüri Özel Ödülü: DB Coach Gignoux (Guillaume Waegemaker)

The Concours des Clubs başarı ödülleri;

  1. Original Flat 4 Drivers Club (Başkan: Rémi Dargegen)

2: Amicale Tricyclecariste de France (Başkan: Frédéric Viginier)

  1. Club ‘Qui n’en veut’ (Başkan: Vincent Geslin)

Özel F.F.V.E Ödülü: Historic Lotus Register (Başkan: Charles Helps)

69 LAFONT (fra) / PENICAUD (fra), Bugatti Type 51 1931, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

67 HURTGEN (deu) / ELLINGHORST (deu) / HUTTER (deu), PORSCHE 911 T/R 1968, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

10 GAYE (bel), FERRARI 250 GT Berlinetta 1960, pitlane during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

04 GUENAT (che), Peugeot 905 EV1 Bis, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

Depart type le mans, start, 17 BURNETT (gbr) / RUSTON (gbr), Talbot 105 GO52 1931, 06 BALLY (fra) / LESEUR (fra), BMW 328 Roadster 1939, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

33 MILLE (fra) / TAVARES (prt), LOLA T70 Mk III B 1969, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

Start, depart type Le Mans, plateau 2, 21 MONTEVERDE (bra), Jaguar Type D 1955, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

Porsche 962 during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

Peugeot 905 EV1 Bis, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

33 MILLE (fra) / TAVARES (prt), LOLA T70 Mk III B 1969, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

04 GUENAT (che), Peugeot 905 EV1 Bis, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

steering wheel, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Antonin Vincent / DPPI

33 MILLE (fra) / TAVARES (prt), LOLA T70 Mk III B 1969, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

61 HOOD (gbr), LISTER Jaguar Knobbly 1958, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

61 HOOD (gbr), LISTER Jaguar Knobbly 1958, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

61 HOOD (gbr), LISTER Jaguar Knobbly 1958, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

33 MILLE (fra) / TAVARES (prt), LOLA T70 Mk III B 1969, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

04 GUENAT (che), Peugeot 905 EV1 Bis, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

02 NATO Norman, FERRARI 250 GT Berlinetta 1960, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

69 GLEYZE (fra) / MONOT (fra), CHEVROLET Corvette C1 1958, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

32 MILLE (fra) / MILLE (fra), LOLA T212 FVC 1970, during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

32 MILLE (fra) / MILLE (fra), LOLA T212 FVC 1970, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

R1 RITTWEGER (deu) / HANCOCK (gbr) Alfa Romeo 33 TT12 1974 during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

10 D IETEREN (bel) / TWYMAN (gbr), PORSCHE 917 LH 1969, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

12 KEMPNICH (aus) , Porsche 956C, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

54 MAC ALLISTER (usa), Mirage M6 1973 during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

33 MILLE (fra) / TAVARES (prt), LOLA T70 Mk III B 1969, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

37 BELMONDO (fra) / VANDROMME (fra), Porsche 935 1981 during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

Illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

56 CHATEAUX (fra) / BAUDOIN (fra), Lola T290 FVC 1974 during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

Illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

Illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

55 HAUTOT (fra), FORD GT40 MKII 1968, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

Illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

Loic DUVAL (fra), ALPINE RENAULT A 210 1967 during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

Illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / Julien Delfosse – DPPI

Illustration Start during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / Julien Delfosse – DPPI

Illustration during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

05 RETTENMAIER (deu), Maserati 450 S 1957, action during the 2018 Le Mans Classic, France from July 6 to 8, at Le Mans – Photo Francois Flamand / DPPI

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler