Lastik Değiştirmeden Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

®
Çok Okunanlar

ZF Aftermarket Türkiye’de Yeni Atama

Otomotiv, tarım ve iş makinaları,deniz sevk ve endüstriyel teknolojiler sistem tedarikçisi olmasının yanı sıra yeni nesil mobilitenin öncü markası...

Özel Röportaj: İkinci El Araç Satışlarında Yeni Dönem Başladı…

Ülkemizde her gün binlerce araç el değiştirirken, yılda yapılan ikinci el oto satışı 5 milyonu aşıyor.1 Nisan’dan itibaren 2....

Renault Taliant Satışa Sunuldu Motor ve Fiyatları…

RENAULT TALIANT İLK KEZ TÜRKİYE’DE SAHNE ALIYOR   Renault’nun B-Sedan segmentindeki yeni oyuncusu Taliant, modern tasarım çizgileri, teknolojik donanımları, artırılmış kalite...

Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım

Citroën Türkiye, tamamen elektrikli ë-C4 ile ülkemizdeki elektrikli mobilite hamlesini devam ettiriyor. Mobilite dünyasının her alanına değen ve herkes...

Araç lastiklerinizden birini veya birden fazlasını değiştirmeden önce dikkat etmeniz gereken bazı durumlar bulunmaktadır. Araç performansını ve güvenliğini olumsuz etkileyen yalnızca bir veya iki lastiği değiştirmek için diğer lastiklerinizin yeterli diş kalınlığına sahip olması gereklidir. Lastiklerinizin diş kalınlığı yeterli ise aracınızın tüm lastiklerini değiştirmenize gerek kalmayabilir. Lastikleriniz aşınmış ve siz sadece bir lastik değiştiriyorsanız güvenliğinizi de tehlikeye atmış olursunuz.

Eğer araçta tüm lastikleri aynı anda değiştirmiyorsanız, değiştirdiğiniz lastiğin sırt deseni ve lastik türü (yaz, kış, dört mevsim) diğer lastikler ile aynı olmalıdır. Lastiklerin markası aynı olmasa dahi benzer sırtlar tercih edilmelidir. Çünkü her lastiğin farklı bir özelliği vardır. Frenleme, viraj alma ve suda kızaklanma becerileri lastikten lastiğe değişiklik göstermektedir. Aracınızda dengeli, öngörülebilir bir sürüş deneyimi istiyorsanız benzer bir lastik satın almak zorundasınız.

Aracınız dört çeker ise, çoğu araç üreticisi ve Lastik Endüstrisi Derneği her zaman dört lastiğin aynı anda değişmesi gerektiğini tavsiye etmektedir. Bunun nedeni ise aşınmış bir lastik, yeni bir lastiğe göre daha fazla döneceğinden aracın farklı hızlarda hareket etmesine neden olmaktadır. Tekerlekler aracınızın şanzımanı ve motoruna ek yükler bindirmesine sebep olabilir ve sizi maliyetli bir hasara sokabilir. Bu kadar küçük bir farklın büyük bir etki yaratacağına inanmak zor olsa da aracınızın aktarma organlarını korumak için dikkat etmeniz gerekmektedir.

Aracınızın markası ve modeli ne olursa olsun, Art Lastik & LastikJantAVM.com lastik uzmanları, size uygun lastikler konusunda rehberlik edebilir.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...