Lamborghini 26 yıl sonra pistlere döndü…

®
Çok Okunanlar

EFI Automotive Robot Şarj Cihazı

Robot Şarj Cihazıyla Islak veya Tozlu Şarj Kablolarına Dokunmaya Gerek Kalmayacak!  Aracınızı Park Edin EFI Automotive’in Robotu Gelip Şart Etsin!  Fransız otomotiv...

Avrupa’da en çok tercih edilen Lexus

Premium otomobil üreticisi Lexus, ocak-mart döneminde satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 48 artırdı. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

MICHELIN’İN POLONYA OLSZTYN’DEKİ ÜRETİM TESİSİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMA

MICHELIN’in Polonya Olsztyn’deki üretim tesisi, Kamyon ve Binek Otomobil lastiği pazarındaki gelişmelere daha iyi yanıt vermek adına dönüşümden geçiyor. Michelin,...

Lamborghini LE3512 V12 motoruyla 1992 Formula 1 yarışının kahramanlarından biri olan, #003 şasi numaralı Minardi M191B katıldığı son Grand Prix’nin ardından geçen 26 yıl aradan sonra pistlere dönüyor.

Lamborghini Squadra Corse tarafından organize edilen bu heyecanlı deneme, 90’ların başlarında Lamborghini F1 projesinde çalışan Lamborghini’nin eski mühendislik personelinin desteğiyle Lamborghini Polo Storico’nun yaptığı titiz restorasyon çalışması sonucunda ortaya çıktı.

Minardi M191B #003, Polo Storico’nun restore edeceği ilk tek kişilik otomobil olacak. Sant’Agata Bolognese’deki Lamborghini Müzesi’nde sergilenen otomobil, yedi ay süren çalışmalar sonucunda orijinal verimlilik düzeyine geri döndürüldü ve orijinal parçalarının çoğu korundu.

Lastikler, yakıt deposu, motor beyni, emniyet kemerler ve yangın söndürme sistemleri değiştirildi diğer parçalar ise Mauro Forghieri tarafından tasarlanan motordan başlayanarak dikkatle restore edildi.  12 silindirli LE3512’nin eskiden olduğu gibi yaklaşık 700 HP güç üretimini hâlâ yapabiliyor olması meraklılarına Formula 1’in altın yıllarındaki heyecanları yeniden yaşama imkanı sağlayacak.

Bu büyük dönüşün şeref konukları ise Lamborghini fabrika sürücüsü Mirko Bortolotti ve Giancarlo Minardi. Faenza merkezli ekibin kurucusu, Lamborghini ile tüm 1992 yılı boyunca sürdürülen verimli işbirliğini hatırlatıyor: “25-30 yıl önceki modelleri görmek hâlâ heyecan verici. Bunlar, telemetri ve otomatik şanzıman kullanılmaya başlamadan önceki son otomobillerdi. Şu anda bile o güzel günleri hatırlatan kükreyen sesinin yanı sıra düşük devirlerden başlarak çok büyük bir güç üretebilen çok esnek bir motordu.”

 

Sürcüler Gianni Morbidelli  ve Christian Fittipaldi’ye verilen Minardi M191B #003, 1992’nin ilk Grand Prix yarışlarında yer aldıktan sonra yerini yine bir Lamborghini motoruna sahip olan M192’ye bıraktı. Polo Storico tarafından restore edilen tek kişilik otomobilin elde ettiği en iyi sonuç, İspanya Grand Prix’sinde sürücü Christian Fittipaldi’nin kazandığı 11. sıra olmuştu. Otomobil şimdi tarihi F1 yarışlarına adanan şampiyonaya katılarak yarışlara geri dönmeye hazır. Test sonuçları çok olumluydu: Otomobil 20 turu hiçbir sorun yaşamadan geçerken Lamborghini motoru, Ayrton Senna’yı 1993’te Estoril’de çok etkileyen bütün özelliklerini mükemmel bir şekilde koruyordu.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler