Kuzey Marmara Otoyolu’na IRF Dünya Kongresi

®
Çok Okunanlar

Fransa’da araçta telefon kullanma şartlarında düzenleme

Fransız üst mahkeme, sürücülerin araç içinde cep telefonu kullanabilmeleri için aracı kenara çekip motoru durdurmalarının yeterli olmadığına, aracın trafiğe...

20 Kasım Salı gününden geçerli olmak üzere benzin ve motorinde indirim bekliyoruz…

PÜİS motorine 22 kuruş, benzine ise 19 kuruş indirim yapılmasını beklediklerini duyurdu. Benzindeki indirim pompa fiyatına yansıyacağı için benzinle...

Anadolu Isuzu’nun Yeni Modeli Grand Toro

Anadolu Isuzu’nun yeni nesil aracı Grand Toro, Allison tam otomatik şanzıman opsiyonu ile yola çıkıyor. Grand Toro, midibus segmentinde...

Türkiye’nin geleceğe bağlanan yolu Kuzey Marmara Otoyolu, bu yıl ilk kez İstanbul’da gerçekleştirilen IRF Dünya Kongresi’nde karayollarının geleceğine yön veren 2 bini aşkın uluslararası temsilcisiyle bir araya gelerek akıllı ulaşımda rol model olan inovatif uygulamalarını paylaştı. Karayolu ulaşımının dünya çapındaki otoritelerinden tam not alan Kuzey Marmara Otoyolu, Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) 2024 Dünya Kongresi’nde ‘Proje Yönetimi ve Finansman Ödülü’ne layık görüldü. 

Dört yılda bir düzenlenen ve bu yıl da ilk defa Türkiye’de gerçekleşen IRF Dünya Kongresi, karayolu sektörünün uluslararası isimleri, kamu kurumlarını ve özel kuruluşları İstanbul’da araya getirdi. KMO’nun altın sponsorları arasında yer aldığı Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) 2024 Dünya Kongresi kapsamında gerçekleşen özel oturumlar kapsamında Kuzey Marmara Otoyolu Genel Müdür Yardımcıları Yılmaz Koyuncu ve Ergün Çelikten’in sunumları ise büyük beğeni topladı.

IRF 2024 Dünya Kongresi’nde Uluslararası Karayolu Federasyonu tarafından ‘Proje Yönetimi ve Finansman Ödülü’ne layık görülen Kuzey Marmara Otoyolu, akıllı ulaşım sistemlerinden dünyanın dört şeritli en geniş ve en uzun tünellerine kadar pek çok yüksek teknoloji ve ileri mühendislik çözümleriyle dikkat çekti.

Koyuncu: ”Kuzey Marmara Otoyolu bölgedeki yaklaşık 20 milyonluk nüfus için bir afet otoyolu olarak tasarlandı”

IRF Dünya Kongresi’nde “Akıllı Köprüler ile Tünellerin Yönetimi ve İşletimi” oturumunda söz alan KMO Genel Müdür Yardımcısı Yılmaz Koyuncu, “Türkiye’nin son yıllarda gerçekleştirdiği en büyük ve en stratejik ulaşım projelerinden biri olan Kuzey Marmara Otoyolu, ülkemizin ulaşım ağı kapasitesini bir adım öteye taşıyan vizyoner bir proje. Kuzey Marmara Otoyolu, şehir içi ve şehirler arası stratejik noktaları en güvenli, en konforlu ve akılcı biçimde birbirine bağlayan bir ulaşım koridoru. Bu dev ulaşım ağı, aynı zamanda bölgedeki yaklaşık 20 milyonluk nüfus için bir afet otoyolu olarak tasarlandı. KMO, Asya ve Avrupa kıtalarını birleştiren 3. bir köprü görevi üstlenirken, Karadeniz kıyısına paralel olarak uzanmakta ve ticaret hatları açısından kritik bir rol üstleniyor. Ekonomik ve ticari faaliyetlerin hızlanmasına katkı sunarken, İstanbul, Kocaeli ve Sakarya gibi ülkemizin üretim üssü konumundaki illeri arasındaki ulaşımı kolaylaştırıyor. Dünyanın dört şeritli en uzun ve en geniş tünellerini içeren bu otoyol, yüksek teknoloji ve ileri mühendislik uygulamaları ile donatılırken, üzerindeki akıllı ulaşım sistemleriyle de dünya karayollarına rol model oluyor.” dedi.

Çelikten: “Sürdürülebilirlik perspektifiyle daha iyi bir gelecek önceliğiyle çalışıyoruz”

“İklime Dirençli, Karbonu Azaltan Sürdürülebilir Yollar” başlıklı oturumda Kuzey Marmara Otoyolu’nun geleceği inşa ederken bugünü güçlendiren bir proje olduğunu vurgulayan KMO Genel Müdür Yardımcısı Ergün Çelikten, “KMO, sadece bir otoyol projesi olmaktan çok öteye geçen, bölgenin ekonomik kalkınmasına, çevresel sürdürülebilirliğe ve sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayan bir mühendislik harikası. Bu proje aynı zamanda ekonomik büyüme ve bölgesel kalkınmayı da hızlandırıyor. Zaman tasarrufu ve fosil yakıt kullanımının azaltılmasıyla da ekonomik verimlilik artmakta, sera gazı emisyonları azalarak çevresel sürdürülebilirlik destekleniyor. Özellikle çevresel sürdürülebilirlik açısından KMO, fosil yakıt tüketiminin azaltılması, karbon ayak izinin düşürülmesi gibi adımlarla örnek bir proje. Ekolojik köprü, ses bariyerleri, otizmlerinin istihdamı, sokak hayvanlarının rehabilitasyonu, atık yönetimi ve geri dönüşüm, fidan dikimi gibi pek çok alanda hayata geçirdiğimiz sürdürülebilirlik odaklı projelerle birlikte yeni nesillere daha iyi bir gelecek bırakmak için özenle çalışıyoruz.” diye konuştu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...