Kuzey Kutup Dairesi’ne yolculuk

®
Çok Okunanlar

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

Bosch’tan kablosuz fren sistemi ile Kuzey Kutup Dairesi’ne yolculuk…

Yeni fren sistemi için başarılı uzun mesafe testi

  • Bosch mühendisleri, kamuya açık yollarda 3.300 kilometreyi aşan ve farklı iklim bölgelerinden geçen ilk yolculuğu başarıyla tamamladı.
  • Kablosuz fren sistemi, fren pedalı ile fren sistemi arasındaki mekanik bağlantıyı tamamen elektrik sinyal hatları ile değiştiriyor.
  • Bosch halihazırda çeşitli araç üreticilerinden sipariş almış durumda ve 2025 sonbaharından itibaren piyasaya sürmeyi planlıyor.
  • Bosch, 2030 yılına kadar dünya genelinde 5,5 milyon aracın kablosuz fren sistemi ile donatılmasını bekliyor.

Altı gün boyunca, 3.300 kilometreden fazla yol kat edilerek ve farklı iklim bölgelerinden geçilerek Kuzey Kutup Dairesi’ne ulaşıldı: Bosch geliştirme ekibi, alışılmadık bir test sürüşünde Bosch’un yeni hidrolik kablosuz fren sistemini ilk kez kamuya açık yollarda başarıyla test etti. Kablosuz fren sistemini diğer sistemlerden ayıran özellik: Bu çözüm, fren pedalı ile fren sistemi arasındaki mekanik bağlantıyı tamamen ortadan kaldırıyor. Sürücünün fren talebi, yedek sinyal hatları üzerinden tamamen elektrik sinyali olarak kablosuz fren sistemine iletiliyor. Bu temelde yeni yaklaşım için Bosch, bir kablosuz fren aktüatörü ve bir ESP® olmak üzere iki bağımsız hidrolik fren aktülatörü ile sağlam ve verimli bir çözüm sunuyor. Bosch’un entegre elektrikli freni gibi günümüzün fren sistemleri, fren pedalına mekanik bir bağlantı yoluyla bir arıza durumunda gerekli yedekliliği sağlamaya devam ediyor. Fren pedalına bir giriş çubuğu üzerinden yapılan bu bağlantı, yeni Bosch kablosuz fren sistemi çözümünde ortadan kaldırılıyor.

Fren ve direksiyon sistemleri lideri Bosch, 2025 sonbaharından itibaren piyasaya sürülmesi planlanan bu hidrolik fren sistemi de dahil olmak üzere her iki araç alanı için yenilikçi kablosuz fren sistemi çözümleri üzerinde çalışıyor. Bosch, hidrolik çözümün yanı sıra tamamen elektromekanik bir sistem de geliştiriyor. Şirket halihazırda çeşitli araç üreticilerinden sipariş almış durumda ve 2030 yılına kadar dünya genelinde 5,5 milyondan fazla aracın kablosuz fren sistemi ile donatılmasını bekliyor.

Bosch kablosuz fren sisteminin avantajları

Montajda yeni özgürlük: Mekanik bağlantının çıkarılması nedeniyle, fren sistemi bileşenlerinin aracın güvenlik duvarına monte edilmesine artık gerek bulunmuyor. Bunun yerine, bileşenler artık çarpışma güvenliği, NVH ve üretim açısından en uygun yere monte edilebilir. Fren aktüatörlerinin nereye monte edileceğinin seçilmesindeki esneklik, sağdan ve soldan direksiyonlu araçlar için farklı varyantlara olan ihtiyacı önlemeye yardımcı oluyor. Kablosuz fren sistemi teknolojisi, yeni iç tasarımlar için alan yaratmak üzere önemli ölçüde daha kısa fren pedalı hareketine sahip yeni pedal konseptlerini mümkün kılıyor. Bosch’un hidrolik kablosuz fren sistemi çözümü, kanıtlanmış fren sistemi teknolojisine dayanıyor ve kablosuz fren aktüatörü ile ESP®’nin bir kombinasyonudur. İnce tasarımı montaj alanından tasarruf sağlar ve fren sisteminin ağırlığını azaltır. Hem kablosuz fren aktüatörü hem de ESP® yedekli elektrik sisteminin farklı kanallarına atandığından, bir arıza durumunda her biri bağımsız olarak dört tekerlek freninde gerekli fren basıncını oluşturabiliyor. Bu nedenle, bu Bosch çözümü yüksek otonom araçlar için de uygundur ve güvenlik nedenleriyle gerekli olan fren sistemi korumasını karşılar.

Başarılı uzun mesafe testi, daha fazla geliştirme için değerli veriler sağlıyor

Kablosuz fren sistemi, Heilbronn yakınlarındaki Abstatt’ta bulunan Bosch geliştirme merkezinde geliştiriliyor. Geliştirme ekibinin uzun mesafeli yolculuğu Almanya’nın güneybatısından Hamburg, Kopenag ve Stokholm üzerinden ve Kuzey Kutup Dairesi’ne kısa bir sapma yaparak İsveç’in kuzeyindeki Arjeplog’da bulunan Bosch kış test merkezi Vaitoudden’de sona erdi. Bosch, kapsamlı bir güvenlik konseptine dayalı olarak test aracı için çeşitli ülkelerde kamuya açık karayolu kullanımı için özel olarak başvuruda bulunmuş ve onay almıştır. Abstatt’taki Bosch kablosuz fren aktüatörü proje yöneticisi Hagen Kuckert, “Tüm ekip bu etkinlik için inanılmaz bir motivasyonla çalıştı ve bu başarıdan gurur duyuyoruz. Hidrolik kablosuz fren sistemimiz yolculuk boyunca mükemmel çalıştı. İlk uzun mesafe testimizle, gerçek bir kablosuz fren sistemini test pistinden yola güvenli ve başarılı bir şekilde taşıyabileceğimizi etkileyici bir şekilde gösterdik. Yolculuk sırasında binlerce frenleme işlemi gerçekleştirdik, çok çeşitli trafik durumlarında fren sisteminin davranışına ilişkin önemli bilgiler ve veriler elde ettik ve bunları önceki simülasyonlarımızla karşılaştırdık. Tüm bunlar, hidrolik kablosuz fren sistemimizi daha da optimize etmek için yapılan geliştirme çalışmalarına dahil edildi.” diyor.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...