Kuzey Kutup Dairesi’ne yolculuk

®
Çok Okunanlar

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Bosch’tan kablosuz fren sistemi ile Kuzey Kutup Dairesi’ne yolculuk…

Yeni fren sistemi için başarılı uzun mesafe testi

  • Bosch mühendisleri, kamuya açık yollarda 3.300 kilometreyi aşan ve farklı iklim bölgelerinden geçen ilk yolculuğu başarıyla tamamladı.
  • Kablosuz fren sistemi, fren pedalı ile fren sistemi arasındaki mekanik bağlantıyı tamamen elektrik sinyal hatları ile değiştiriyor.
  • Bosch halihazırda çeşitli araç üreticilerinden sipariş almış durumda ve 2025 sonbaharından itibaren piyasaya sürmeyi planlıyor.
  • Bosch, 2030 yılına kadar dünya genelinde 5,5 milyon aracın kablosuz fren sistemi ile donatılmasını bekliyor.

Altı gün boyunca, 3.300 kilometreden fazla yol kat edilerek ve farklı iklim bölgelerinden geçilerek Kuzey Kutup Dairesi’ne ulaşıldı: Bosch geliştirme ekibi, alışılmadık bir test sürüşünde Bosch’un yeni hidrolik kablosuz fren sistemini ilk kez kamuya açık yollarda başarıyla test etti. Kablosuz fren sistemini diğer sistemlerden ayıran özellik: Bu çözüm, fren pedalı ile fren sistemi arasındaki mekanik bağlantıyı tamamen ortadan kaldırıyor. Sürücünün fren talebi, yedek sinyal hatları üzerinden tamamen elektrik sinyali olarak kablosuz fren sistemine iletiliyor. Bu temelde yeni yaklaşım için Bosch, bir kablosuz fren aktüatörü ve bir ESP® olmak üzere iki bağımsız hidrolik fren aktülatörü ile sağlam ve verimli bir çözüm sunuyor. Bosch’un entegre elektrikli freni gibi günümüzün fren sistemleri, fren pedalına mekanik bir bağlantı yoluyla bir arıza durumunda gerekli yedekliliği sağlamaya devam ediyor. Fren pedalına bir giriş çubuğu üzerinden yapılan bu bağlantı, yeni Bosch kablosuz fren sistemi çözümünde ortadan kaldırılıyor.

Fren ve direksiyon sistemleri lideri Bosch, 2025 sonbaharından itibaren piyasaya sürülmesi planlanan bu hidrolik fren sistemi de dahil olmak üzere her iki araç alanı için yenilikçi kablosuz fren sistemi çözümleri üzerinde çalışıyor. Bosch, hidrolik çözümün yanı sıra tamamen elektromekanik bir sistem de geliştiriyor. Şirket halihazırda çeşitli araç üreticilerinden sipariş almış durumda ve 2030 yılına kadar dünya genelinde 5,5 milyondan fazla aracın kablosuz fren sistemi ile donatılmasını bekliyor.

Bosch kablosuz fren sisteminin avantajları

Montajda yeni özgürlük: Mekanik bağlantının çıkarılması nedeniyle, fren sistemi bileşenlerinin aracın güvenlik duvarına monte edilmesine artık gerek bulunmuyor. Bunun yerine, bileşenler artık çarpışma güvenliği, NVH ve üretim açısından en uygun yere monte edilebilir. Fren aktüatörlerinin nereye monte edileceğinin seçilmesindeki esneklik, sağdan ve soldan direksiyonlu araçlar için farklı varyantlara olan ihtiyacı önlemeye yardımcı oluyor. Kablosuz fren sistemi teknolojisi, yeni iç tasarımlar için alan yaratmak üzere önemli ölçüde daha kısa fren pedalı hareketine sahip yeni pedal konseptlerini mümkün kılıyor. Bosch’un hidrolik kablosuz fren sistemi çözümü, kanıtlanmış fren sistemi teknolojisine dayanıyor ve kablosuz fren aktüatörü ile ESP®’nin bir kombinasyonudur. İnce tasarımı montaj alanından tasarruf sağlar ve fren sisteminin ağırlığını azaltır. Hem kablosuz fren aktüatörü hem de ESP® yedekli elektrik sisteminin farklı kanallarına atandığından, bir arıza durumunda her biri bağımsız olarak dört tekerlek freninde gerekli fren basıncını oluşturabiliyor. Bu nedenle, bu Bosch çözümü yüksek otonom araçlar için de uygundur ve güvenlik nedenleriyle gerekli olan fren sistemi korumasını karşılar.

Başarılı uzun mesafe testi, daha fazla geliştirme için değerli veriler sağlıyor

Kablosuz fren sistemi, Heilbronn yakınlarındaki Abstatt’ta bulunan Bosch geliştirme merkezinde geliştiriliyor. Geliştirme ekibinin uzun mesafeli yolculuğu Almanya’nın güneybatısından Hamburg, Kopenag ve Stokholm üzerinden ve Kuzey Kutup Dairesi’ne kısa bir sapma yaparak İsveç’in kuzeyindeki Arjeplog’da bulunan Bosch kış test merkezi Vaitoudden’de sona erdi. Bosch, kapsamlı bir güvenlik konseptine dayalı olarak test aracı için çeşitli ülkelerde kamuya açık karayolu kullanımı için özel olarak başvuruda bulunmuş ve onay almıştır. Abstatt’taki Bosch kablosuz fren aktüatörü proje yöneticisi Hagen Kuckert, “Tüm ekip bu etkinlik için inanılmaz bir motivasyonla çalıştı ve bu başarıdan gurur duyuyoruz. Hidrolik kablosuz fren sistemimiz yolculuk boyunca mükemmel çalıştı. İlk uzun mesafe testimizle, gerçek bir kablosuz fren sistemini test pistinden yola güvenli ve başarılı bir şekilde taşıyabileceğimizi etkileyici bir şekilde gösterdik. Yolculuk sırasında binlerce frenleme işlemi gerçekleştirdik, çok çeşitli trafik durumlarında fren sisteminin davranışına ilişkin önemli bilgiler ve veriler elde ettik ve bunları önceki simülasyonlarımızla karşılaştırdık. Tüm bunlar, hidrolik kablosuz fren sistemimizi daha da optimize etmek için yapılan geliştirme çalışmalarına dahil edildi.” diyor.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...