Kordsa ve Continental’in Cokoon yapıştırma teknolojisi

®
Çok Okunanlar

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız...

Cokoon yapıştırma teknolojisi kullanılan ilk 250.000 lastik üretimde; 2020 ve sonrası için bu sayının artması planlanıyor.

Sektördeki 40’ın üzerinde firma bu “açık kaynak” teknolojisine ilgi gösteriyor.

Kordsa ve Continental isteyen herkesi lisans havuzuna katılmaya davet ediyor.

Hanover / Istanbul, 20 Şubat 2020. Teknoloji şirketi ve premium lastik üreticisi Continental ile lastik, inşaat güçlendirme ve kompozit teknolojileri pazarının global oyuncusu Kordsa, bugün yeni sürdürülebilir yapıştırma teknolojisiyle 250.000 binek otomobil lastiğinin seri üretiminin 2019’da başladığını açıkladı. İki güçlü ortak 2017’den beri bu yeni çevre dostu yapıştırma teknolojisi üzerinde çalışıyor.

Bu yeni teknoloji, resorsinol ve formaldehit kullanılmadan kauçuk esaslı bileşiklerle tekstil güçlendirme malzemelerinin yapıştırılmasını sağlıyor. Tekstil güçlendirme malzemeleri, lastik üretimi ile hortumlar ve konveyör bantlar gibi mekanik kauçuk ürünlerin üretiminde yaygın olarak kullanılıyor.

Mart 2019’da bir açık inovasyon teknolojisi olarak ilk kez duyurulmasının ardından Cokoon sektörde büyük ilgi gördü. 40’ın üzerinde firma (lastik üreticileri, lastik bezi üreticileri ve tekstil tedarikçileri) malzemeyi test etmek istediğini ve lisans havuzuna katılmayı düşündüğünü belirtti. Şu ana kadar bu firmalardan yaklaşık 20 tanesi ürün numunesi aldı. Kordsa ve Continental bu yeşil teknolojinin daha da geliştirilmesine katkıda bulunmak üzere ilgilenen herkesi havuza katılmaya ve ücretsiz lisans almaya davet ediyor. Lisans havuzu bağımsız hukuk firması AdvInno tarafından yönetiliyor. İlgilenen şirketler www.cokoon.com resmi web sitesinden daha fazla bilgi edinebilir ve iletişim bilgilerine ulaşabilirler.

Continental Lastikleri Malzeme ve Süreç Geliştirme ve Sanayileşme Başkan Yardımcısı Dr. Andreas Topp konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Numune süreci oldukça başarılıydı ve başvurular beklentilerimizin üzerinde gerçekleşti. Sektörden gelen bu olumlu geri bildirimler, bizi Cokoon teknolojisinin lastiklerimize entegrasyonu ile devam etmeye ve 2019’da ilk lastiklerin seri üretimine geçmeye teşvik etti. 2020 ve sonrasında lastik üretimimizde Cokoon teknolojisinin kullanımını genişletmek öncelik verdiğimiz konular arasında.”

Kordsa Global Teknoloji Direktörü Devrim Özaydın, Cokoon teknolojisi ile neyi amaçladıklarını açıklayarak, “Cokoon ile tekstil ve kauçuk yapıştırmak için çevre dostu bir endüstri standardı yaratmak istiyoruz. Bu nedenle, tüm ilgili tarafları havuza katılmaya, ücretsiz lisans almaya, bu yeni açık teknolojinin geliştirilmesine katkıda bulunmaya ve Cokoon’u seri üretimlerinde kullanmaya davet ediyoruz” dedi.

Resorsinol ve formaldehit içermeyen çevre dostu yapıştırma teknolojisi

Cokoon, tüm diğer lastik üreticilerine ve tedarikçilerine açık kaynak bir çözüm olarak sunulan yeni bir yapıştırma teknolojisinin markası. Ar-Ge ortakları Continental ve Kordsa, geliştirme veya lisans ücretlerinden feragat ederek, lisans havuzuna katılan ücretsiz lisans sahiplerinin bu teknolojinin daha da geliştirilmesi için patentlerini bu lisans havuzu aracılığıyla diğer ortaklara ücretsiz olarak sunmalarını bekliyorlar. İlgilenen şirketler numune talep edebilirler.

Cokoon’dan önce, tekstil güçlendirme malzemelerinin etrafındaki kauçuk matrisine yapıştırılabilmesi için resorsinol ve formaldehit kimyasalları yerine kullanılabilecek bir alternatif yoktu. Resorsinol ve formaldehidin daha çevre dostu bir alternatifle değiştirilmesi, sadece sürdürülebilir tedarik zinciri için değil, aynı zamanda kord bezi üreticileri için de avantaj sunuyor. Lastik fabrikalarındaki çalışanların ve son kullanıcıların, vulkanizasyon sürecinde kimyasal olarak değişen bu iki maddeden zarar görmediklerinin altını çizmekte de fayda var. Cokoon teknolojisi ile tekstil ürünlerinin kauçuğa yapışması artık bu iki kimyasal olmadan mümkün ve teknik ekipmanlarda da hiçbir değişiklik yapmaya gerek kalmıyor.

Diğer Haberler

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...