Köpekbalığı, gelecekteki Opel modellerinde de kullanılacak

®
Çok Okunanlar

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Eskişehir Büyük Organizasyona Hazır

2025 FIA Avrupa Ralli Kupası'nın dokuzuncu, Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally,...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Opel’in geçmiş yıllardaki amiral gemileri Kadett, Amiral ve Kapitän benzersiz tasarımlarıyla otomobil severleri memnun ederken, markanın denizcilik ile olan yüksek bağını da ortaya koydu. Opel’in bu tutkusu zaman zaman deniz yüzeyinin altındaki canlılara da kaydı. Opel, 1970 yılında vatoz balığı şeklindeki logoyu gururla taşıyan sportif coupe modeli Manta’yı tanıttı. Opel Manta, otomobil dünyasında derin bir iz bırakarak çok kişinin yaşamına dokundu. Bu iz o kadar derin ki, Alman üretici geçtiğimiz günlerde detaylarını paylaştığı sıfır emisyonlu Manta GSe ElektroMOD’la modele yeniden hayat vermeye hazırlanıyor…

Manta’nın karakteristik logosunun tasarımına büyük önem veren tasarımcılar, kendilerini 15 yıldan daha uzun bir süre boyunca köpekbalığına adadı. Tasarım Direktörü Karim Giordimaina süreci anlatırken “Her şey 17 yıl önce başladı ve gerçek bir kült haline geldi” kelimeleriyle bu süreci ifade etti.

Bir çocuğun fikri nasıl bir kült haline geldi?

Peki, köpekbalığı nereden geliyor? 2004 yılının bir pazar günü Opel tasarımcısı Dietmar Finger, evde yeni Corsa için bir tasarım çiziyordu. Daha doğrusu, çoğu zaman kapalı olan yolcu kapısı nedeniyle görünmeyen torpido gözünün yan duvarını çiziyordu. Torpido gözü açıldığında bu duvarın güçlü olması ve dayanım göstermesi gerekiyordu. Bu dayanım plastik yüzeyine uygulanan enine kanallarla sağlanıyordu. Tasarımcı işte tam da bu kanalları tasarlıyordu. Tasarımının tam ortasında, oğlu yanına geldi, taslağa baktı ve sordu: “Baba, neden bir köpekbalığı çizmiyorsun?” Neden olmasın? Tasarımcının parmakları istem dışı  harekete geçerek kanallara köpekbalığı şeklini verdi. Böylece bir fikir ve yeni bir gelenek de doğmuş oldu ve torpido gözündeki köpekbalığı simgesiyle Opel,  seri üretime geçti.

O andan itibaren, “Opel köpekbalığı”nın başarı öyküsü başlamıştı. O sırada Zafira’nın iç tasarımından sorumlu olan Karim Giordimaina, esnek kullanım özellikleriyle gönüllerde taht kuran kompakt van modelinin kokpitine üç küçük köpekbalığı gizledi. Köpekbalığı uygulaması sonraki yıllar boyunca devam etti. Önce Opel Adam, ardından güncel Opel Astra ve son olarak Opel Crossland ve Opel Grandland X’ten Opel Insignia’ya kadar diğer binek modellerde köpekbalığı figürü görüldü. Bu durum zamanla gerçek bir kült haline geldi. O tarihten günümüze, her iç mekan baş tasarımcısı, geliştirme sürecinin sonunda iç mekanın bir yerine en az bir köpekbalığı konduruyor. Ve bu genelde otomobil pazara sunuluncaya kadar keşfedilmiyor.

Köpekbalığı, gelecekteki Opel modellerinde de kullanılacak

Köpekbalığı, Giordimaina için yıllar içinde Opel’in önemli bir simgesi haline geldi ve sadece torpido gözüyle sınırlı kalmadı. Giordimania konuyu şu sözlerle özetledi; “Gazeteciler yeni modelleri tanıttığımızda bize köpek balıklarının nerede olduğunu soruyor. Tasarımcılarımızı her zaman köpekbalıklarını yeni tasarımların içine gizlemeye yönlendiriyorum. Sevgiyle çizilen yırtıcılar, Opel’i diğerlerinden ayıran şeyi temsil ediyor: Otomobillerimize ve onlara olan tutkumuzu.Her ayrıntıya büyük özen ve hassasiyet gösteriyoruz. Ulaşılabiliriz, insanız ve her şeyi yüzümüzde bir tebessümle yapıyoruz. Müşterilerimizin hissetmesini istediğimiz şey de tam olarak bu.”

Köpekbalıkları kimi zaman daha yoğun, kimi zaman ise daha az, ama her zaman gizlenmiş olarak geleceğin Opel modellerinde görünmeye devam edecek. Ancak gizlendikleri Opel modeline bağlı olarak, iç mekanın farklı noktalarında yer alabilirler.

Diğer Haberler

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur Ahıskalı ekibinin zaferi ile tamamlandı. Banaz-Ahıskalı...