Kompakt hibrit şanzıman çözümünü buldu…

®
Çok Okunanlar

Jeep North Star satışa sunuldu

Jeep, Compass modelinin yeni özel serisi 'North Star'ı Türkiye'de satışa sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Jeep Compass'ın yeni özel...

Castrol Ford Team Türkiye Sezonu Başlıyor

Şubat ayında Dünya Ralli Şampiyonası’nın İsveç Rallisi ile sezona giriş yapan Castrol Ford Team Türkiye, bu hafta sonu Türkiye Ralli...

Brent petrolün varili 69,87 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,87 dolardan işlem görüyor. Dün 71,81 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü...

TAG Heuer F1 ACADEMY’nin Resmi Ortağı oldu

Formula 1'den dayanıklılık yarışları ve tarihi etkinliklere kadar her alanda güçlü bir şekilde varlığını gösteren TAG Heuer, 2025 yılında...

Allianz Otomotiv Sektörü Raporu 2025

Avrupa doğru yatırımlarla otomotiv sektöründe yeniden direksiyona geçilebilir  Dünyanın güçlü sigorta şirketlerinden Allianz, otomotiv sektörünü değerlendirdiği yeni raporunu yayımladı. Raporda...

FIAT’tan mart ayı kampanyası…

FIAT, mart ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere yönelik hazırladığı kampanyasını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, FIAT, bu...

Alfa Romeo’dan Giulia, Tonale, Junior ve Stelvio kampanya

Alfa Romeo, Giulia, Tonale, Junior ve Stelvio modellerinde mart ayı boyunca geçerli özel finansman kampanyası başlattı. Şirketten yapılan açıklamaya...

Continental’in Güç Aktarma Organları şirketi Vitesco Technologies, 9 – 12 Aralık 2019 tarihlerinde Berlin’de düzenlenen CTI Sempozyumunda, Plug-in Elektrikli Araçlar (PHEV) için tasarlanan entegre elektrikli motor, son derece düşük maliyetli ve kompakt hibrit şanzıman çözümünü ilk kez görücüye çıkardı.

 Vitesco Technologies, güç aktarma organları elektrifikasyonu alanındaki teknik bilgisiyle gerçek anlamda ekonomik hibrit araçların önünü açıyor. Hibrit araçların iki güç kaynağının olması – dâhili bir yanmalı motorun yanında güç elektronik sistemleri ve akülü bir elektrikli motor – bu işi daha da zorlu hale getiriyor. Bu ek teknik altyapı, tamamen elektrikle çalışan yüksek voltajlı bir hibrit aracın maliyetini, yüksek pazar payı kazanmasına engel olabilecek bir seviyeye çıkarabilir. Genellikle 50 km veya daha fazla elektrikli sürüş menziline sahip olan hibrit araçları satın alma maliyeti hala bu kadar yüksek olmasaydı, bu motorlar günlük sürüşlerin yol açtığı CO2 emisyonlarını azaltmada önemli bir rol oynayabilirdi.

 Vitesco Technologies bu konuya bir çözüm getiriyor. Her şeyden önce bu çözüm, daha önce şanzımanın gerçekleştirdiği bir dizi fonksiyonu yeniden belirleyen bir konsept ile güç aktarma sistemi tasarımı konusundaki geleneksel düşüncenin değişmesini içeriyor. Vitesco Technologies’in getirdiği bu çözümde elektrikli motorun genişletilmiş rolü, artık sadece bir tahrik gücü ve enerji geri kazanımı ile sınırlı değil.

 Vitesco Technologies Teknoloji ve İnovasyon Müdürü Stephan Rebhan yaptığı açıklamada, “CO2 emisyonlarını azaltmak için plug-in ve tam hibrit araçların tüm potansiyelinden faydalanmak şimdiye kadar mümkün değildi, çünkü bu araçlar pahalı güç aktarım sistemleri nedeniyle birçok müşterinin erişemeyeceği bir konumdaydı. Bu noktada, uygun maliyetli PHEV’ler için tasarlanan DHT teknolojimizin potansiyelini tespit ettik. CO2 emisyonlarını azaltmak amacıyla, PHEV’ler gelecekte çok daha başarılı olmayı hak eden bir tür elektrikli mobilite şeklidir.” dedi.

 Düşük maliyetli PHEV’ler için geliştirilen DHT teknolojisi, aslında şanzımanın çıkış tarafında entegre bir yüksek voltajlı elektrik motoruyla çok kompakt otomatik şanzımanların tasarımına izin vermeyi amaçlıyor. Vitesco Technologies’in uygun maliyetli PHEV prototipi sürücüye, plug-in hibrit araçlarda, şimdiye kadar geleneksel 6 vitesli otomatik şanzıman ile aynı seviyede konforlu sürüş ve vites değiştirme standardını sunuyor. Buna karşın, Vitesco teknolojili bir DHT şanzıman sadece dört mekanik dişliye sahip ayrıca hiçbir mekanik senkronizasyon sistemi, yardımcı hidrolik veya marş debriyaj mekanizması bulunmuyor. Elektrikli tahrik motoru ile ileri (1. ve 2. viteste) ve geri hareket başlatılırken içten yanmalı motorun hızlı ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlayan bir marş motoru alternatörü ile senkronizasyon gerçekleştiriliyor. Fonksiyonların bu şekilde yeniden tasarımı, bir yandan şanzımanın mekanik bileşen sayısını azaltmayı mümkün hale getirirken diğer yandan ağırlık ve maliyetten tasarruf sağlıyor. Bu özelliği, DHT teknolojisini, kurulum alanı genellikle sorun olabilen kompakt segment araçlarda ön çapraz montaj için doğal bir seçim haline getiriyor. Düşük maliyetli bir port enjeksiyonlu benzinli motor ve tam bir elektrikli sürücü ile birleştirildiğinde, örneğin DHT teknolojisi ile, tam elektrikli sürüş modunda farklı günlük kullanımlara uygun, ekonomik, konforlu ve sıfır emisyonlu araçların önü açılıyor. Uygun maliyetli PHEV’ler için geliştirilen DHT, tam elektrikli modda 120 km/saat ve hibrit modda 160 km/saat hıza ulaşabiliyor. 

Bu yeni PHEV çözümü, Vitesco Technologies’in genel güç aktarma sistemi tasarımı ve elektrikli tahrik teknolojisi konusundaki kapsamlı bilgisi ve sistem uzmanlığına dayanıyor. Örneğin, basit çeneli kavrama tasarımına rağmen DHT teknolojisinin sunduğu yumuşak ve sessiz vites değiştirme özelliği, bu kontrol teknolojisinden en iyi şekilde faydalanmayı gerektiren elektrikli motor fonksiyonlarının yüksek dinamik becerisini öne çıkarıyor. Düşük maliyetli PHEV’ler için geliştirilen DHT teknolojisi, Vitesco Technologies’in sistematik elektrifikasyon stratejisinde yeni bir adıma daha işaret ediyor. Rebhan bunu, “Gelecekte AB’nin CO2 emisyon sınırlarına uyum sağlamak için özellikle, şu anda hibrit elektrikli motorların daha fazla pazar payı almasının önünü kesen maliyetlere hakim olmak önem taşıyacak.” sözleriyle özetliyor.

Diğer Haberler

Yeni Model Y’yi Türkiye’de satışı sunuyor

Tesla, Bugün globaldeki en çok satan modelinin güncellenmiş versiyonu olan Yeni Model Y’yi Türkiye’de satışı sunuyor.  Sınırlı stok ve hızlı teslimat imkanıyla Long Range All-Wheel...

Audi 8 milyar euro yatırım yapacak

Audi'den yapılan açıklamada, ekonomik koşulların giderek zorlaştığı, rekabet baskısı ve siyasi belirsizliklerin şirketi büyük zorluklarla karşı karşıya bıraktığı kaydedilerek 7 bin 500 kadar kişinin...

“Bence Tesla’nın yeni bir CEO’ya ihtiyacı var” dedi

Tesla’nın ilk yatırımcılarından biri, Elon Musk’ın federal hükümeti küçültmeye odaklanan mevcut işinden ayrılmaması halinde şirketin CEO’su olarak görevinden ayrılması çağrısında bulundu. Ross Gerber Sky News’e...

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch CB650R

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch, CB650R ve CBR650R modelleri ile ilk kez Türkiye’de...  Honda'nın Electronic Clutch teknolojisine sahip ilk modelleri olan CB650R ve CBR650R Türkiye...

ExxonMobil’in Güçlü Büyüme Hedeflerinde

Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Mobil Oil Türk A.Ş., başarılı bir yılı daha geride bıraktı. Bu yıl ülkemizde 120’nci yaşını kutlayan şirketin Genel...

TotalEnergies, ELF MOTO serisi ile Motobike

TotalEnergies, ELF MOTO serisi ile Motobike İstanbul’a damgasını vurdu TotalEnergies, yüksek performanslı motosiklet motor yağı ELF MOTO serisi ile Motobike İstanbul Fuarı’nın ilgi odağı oldu....

Dizel ve benzin partikül filtrelerini verimli bir şekilde temizleme

LIQUI MOLY'nin yeni DPF/OPF temizleyicisi ile partikül filtreleri sökülmeden detaylı bir şekilde temizlenebilir. Servisler ve araç sahipleri için basit bir çözüm. Hızlı, konforlu ve uygun...

Country News Categories - UK

First Media Test Drives with the Leapmotor C10 REEV in Spain

The first Media test drives with the Leapmotor C10 REEV will begin in Spain next week. Numerous international journalists will be able to experience...

Citroën Chevron Awards 2025

Citroën UK has celebrated the achievements of its retailers at the annual Citroën Chevron Awards. The event celebrated success within the Citroën network over...

USA

Innovative Q4 technology debuts on Junior

Innovative Q4 technology debuts on Junior, now with the most comprehensive line-up in the segment Everything is ready for the dynamic debut of the Junior...

Marion Beyret Appointed Senior Vice President, Corporate

Stellantis today announced the appointment of Marion Beyret as Senior Vice President, Corporate Affairs and Communications for Enlarged Europe. In this role, Beyret will lead...

DE

Marion Beyret zur Senior Vice President…

Stellantis hat Marion Beyret zur Senior Vice President, Corporate Affairs und Communications für die Region Enlarged Europe ernannt.  In dieser Funktion leitet Beyret die Public...

Leapmotor B10: Neues SUV wird in China begeistert aufgenommen

Der Vorverkaufsstart des neuen Kompakt-SUVs Leapmotor B10 ist ein großer Erfolg: Das sechste Modell der Marke, das in China sowohl in der Presse als auch...

IT

Cina: oltre 31.000 ordini in 48 ore

Il SUV B10 di Leapmotor riceve un'accoglienza entusiastica in Cina: oltre 31.000 ordini in 48 ore Il lancio in prevendita del SUV elettrico B10 di...

Nuove nomine all’interno del team Fiat nel Regno Unito

Fiat ha annunciato cambiamenti nel suo nuovo team di gestione nel Regno Unito con la nomina di Victoria Hatfield alla guida delle operazioni di...

FR

Alfa Romeo est la marque qui progresse le plus sur le marché français en 2025

Porté par le succès de Junior (876 immatriculations sur les deux premiers mois de l’année 2025), Alfa Romeo poursuit sa progression très significative sur...

Marion Beyret est nommée Senior Vice President

Stellantis annonce la nomination de Marion Beyret au poste de Senior Vice President, Affaires Publiques et Communication pour l'Europe élargie. À ce titre, Marion Beyret...