Kompakt hibrit şanzıman çözümünü buldu…

®
Çok Okunanlar

Groupe PSA Türkiye ile marka kasko projelerindeki iş birliğini genişletti

Groupama Sigorta, otomotiv sektörünün önde gelen markalarından Peugeot ve Opel için özel olarak hazırladığı marka kasko ürünlerine, Citroën ve...

Mercedes-Benz yepyeni modelleri ile Cenevre Otomobil Fuarı’nda

Mercedes-Benz 2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda yepyeni araçlarını görücüye çıkarmaya hazırlanıyor. 6-7 Mart’ta uluslararası basın günü ve 8-18 Mart tarihleri...

ZF, Hız Kesmeden Devam Ediyor

Tüm dünyada etkisi devam eden koronavirüs salgını, ZF’nin elektrikli çözüm çalışmalarını hızlandırdı ve hedeflerine yenilerini eklemesini sağladı.  30 Haziran...

Açık artırma için geri sayım başladı

“100.Yıl Özel Seri” Togg Akıllı Cihazları için ön siparişe katılma ve teslim alma sıralamasını belirleme hakkı sağlayacak  “100. Yıl Özel Seri” NFT’lerin...

Continental’in Güç Aktarma Organları şirketi Vitesco Technologies, 9 – 12 Aralık 2019 tarihlerinde Berlin’de düzenlenen CTI Sempozyumunda, Plug-in Elektrikli Araçlar (PHEV) için tasarlanan entegre elektrikli motor, son derece düşük maliyetli ve kompakt hibrit şanzıman çözümünü ilk kez görücüye çıkardı.

 Vitesco Technologies, güç aktarma organları elektrifikasyonu alanındaki teknik bilgisiyle gerçek anlamda ekonomik hibrit araçların önünü açıyor. Hibrit araçların iki güç kaynağının olması – dâhili bir yanmalı motorun yanında güç elektronik sistemleri ve akülü bir elektrikli motor – bu işi daha da zorlu hale getiriyor. Bu ek teknik altyapı, tamamen elektrikle çalışan yüksek voltajlı bir hibrit aracın maliyetini, yüksek pazar payı kazanmasına engel olabilecek bir seviyeye çıkarabilir. Genellikle 50 km veya daha fazla elektrikli sürüş menziline sahip olan hibrit araçları satın alma maliyeti hala bu kadar yüksek olmasaydı, bu motorlar günlük sürüşlerin yol açtığı CO2 emisyonlarını azaltmada önemli bir rol oynayabilirdi.

 Vitesco Technologies bu konuya bir çözüm getiriyor. Her şeyden önce bu çözüm, daha önce şanzımanın gerçekleştirdiği bir dizi fonksiyonu yeniden belirleyen bir konsept ile güç aktarma sistemi tasarımı konusundaki geleneksel düşüncenin değişmesini içeriyor. Vitesco Technologies’in getirdiği bu çözümde elektrikli motorun genişletilmiş rolü, artık sadece bir tahrik gücü ve enerji geri kazanımı ile sınırlı değil.

 Vitesco Technologies Teknoloji ve İnovasyon Müdürü Stephan Rebhan yaptığı açıklamada, “CO2 emisyonlarını azaltmak için plug-in ve tam hibrit araçların tüm potansiyelinden faydalanmak şimdiye kadar mümkün değildi, çünkü bu araçlar pahalı güç aktarım sistemleri nedeniyle birçok müşterinin erişemeyeceği bir konumdaydı. Bu noktada, uygun maliyetli PHEV’ler için tasarlanan DHT teknolojimizin potansiyelini tespit ettik. CO2 emisyonlarını azaltmak amacıyla, PHEV’ler gelecekte çok daha başarılı olmayı hak eden bir tür elektrikli mobilite şeklidir.” dedi.

 Düşük maliyetli PHEV’ler için geliştirilen DHT teknolojisi, aslında şanzımanın çıkış tarafında entegre bir yüksek voltajlı elektrik motoruyla çok kompakt otomatik şanzımanların tasarımına izin vermeyi amaçlıyor. Vitesco Technologies’in uygun maliyetli PHEV prototipi sürücüye, plug-in hibrit araçlarda, şimdiye kadar geleneksel 6 vitesli otomatik şanzıman ile aynı seviyede konforlu sürüş ve vites değiştirme standardını sunuyor. Buna karşın, Vitesco teknolojili bir DHT şanzıman sadece dört mekanik dişliye sahip ayrıca hiçbir mekanik senkronizasyon sistemi, yardımcı hidrolik veya marş debriyaj mekanizması bulunmuyor. Elektrikli tahrik motoru ile ileri (1. ve 2. viteste) ve geri hareket başlatılırken içten yanmalı motorun hızlı ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlayan bir marş motoru alternatörü ile senkronizasyon gerçekleştiriliyor. Fonksiyonların bu şekilde yeniden tasarımı, bir yandan şanzımanın mekanik bileşen sayısını azaltmayı mümkün hale getirirken diğer yandan ağırlık ve maliyetten tasarruf sağlıyor. Bu özelliği, DHT teknolojisini, kurulum alanı genellikle sorun olabilen kompakt segment araçlarda ön çapraz montaj için doğal bir seçim haline getiriyor. Düşük maliyetli bir port enjeksiyonlu benzinli motor ve tam bir elektrikli sürücü ile birleştirildiğinde, örneğin DHT teknolojisi ile, tam elektrikli sürüş modunda farklı günlük kullanımlara uygun, ekonomik, konforlu ve sıfır emisyonlu araçların önü açılıyor. Uygun maliyetli PHEV’ler için geliştirilen DHT, tam elektrikli modda 120 km/saat ve hibrit modda 160 km/saat hıza ulaşabiliyor. 

Bu yeni PHEV çözümü, Vitesco Technologies’in genel güç aktarma sistemi tasarımı ve elektrikli tahrik teknolojisi konusundaki kapsamlı bilgisi ve sistem uzmanlığına dayanıyor. Örneğin, basit çeneli kavrama tasarımına rağmen DHT teknolojisinin sunduğu yumuşak ve sessiz vites değiştirme özelliği, bu kontrol teknolojisinden en iyi şekilde faydalanmayı gerektiren elektrikli motor fonksiyonlarının yüksek dinamik becerisini öne çıkarıyor. Düşük maliyetli PHEV’ler için geliştirilen DHT teknolojisi, Vitesco Technologies’in sistematik elektrifikasyon stratejisinde yeni bir adıma daha işaret ediyor. Rebhan bunu, “Gelecekte AB’nin CO2 emisyon sınırlarına uyum sağlamak için özellikle, şu anda hibrit elektrikli motorların daha fazla pazar payı almasının önünü kesen maliyetlere hakim olmak önem taşıyacak.” sözleriyle özetliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...