Kamyondan trene geçiş, Volvo Cars lojistik

®
Çok Okunanlar

Avrasya Tüneli hakkında pratik bilgiler

20 Aralık 20016 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katıldıkları görkemli bir açılış töreninin ardından, Avrasya...

TOGG Kullanıcı Deneyimi Lideri Thomas Junk oldu

TOGG Kullanıcı Deneyimi ekibinin başına dünya çapında inovasyon ve yaratıcı tasarım süreçlerinin şekillenmesine yönelik projelere öncülük eden Thomas Junk...

NISSAN, Afrika, Orta Doğu ve Hindistan Bölgesinde Üretimini Durdurdu

NISSAN, Afrika, Orta Doğu ve Hindistan Bölgesinde Üretimini Geçici Olarak Durdurdu NISSAN, dünyayı etkisi altına alan ve Dünya Sağlık Örgütü...

Ferrari Monza SP1’e altın ödüle layık görüldü…

Ferrari, IF Tasarım Ödülleri 2019’da Ferrari Monza SP1 altın ödüle layık görülürken, Portofino, 488 Pista ve SP38 modelleri de...

Volvo Cars, üretim tesisleri ile yeni otomobil depoları arasındaki taşıma şeklinikamyonlardan trenlere geçirerek lojistik operasyonlarındaki CO2 emisyonlarını önemli ölçüde azaltmayı hedefliyor.

 Şirket, özellikle yeni otomobillerin dağıtım depolarına ve bayiliklere taşımasında hala kamyon taşımacılığının yaygın olarak kullanıldığı Avrupa’da, demiryolu taşımacılığını her geçen gün daha fazla tercih ederek, emisyonları daha da azaltma sürecini yaşıyor.

Örneğin, Belçika, Ghent merkezli üretim tesisi ve kuzey İtalya’daki amaca uygun bir depo arasındaki yolda demiryolu taşımacılığının tercih edilmesi, CO2 emisyonlarını neredeyse yüzde 75 oranında azalttı. Ghent’ten Avusturya’daki ikinci bir depoya kadar ulaşanbaşka bir rotada demiryolu taşımacılığına geçilmesi sayesindeyse, emisyonlar neredeyse yarı yarıya azalmış oldu.

Her iki girişim de Volvo Cars’ın bu yıl ortaya koyduğu iklim eylem planının bir parçasını oluşturuyor. Şirket, plan kapsamında 2018 ile 2025 arasında otomobil başına yaşam döngüsü karbon ayak izini yüzde 40 azaltmayı hedefliyor. Bu hedef, lojistik dahil tüm operasyonel emisyonlarda yüzde 25’lik bir azalma sağlanmasını gerektiriyor. 2025 planı, Volvo Cars’ın 2040 yılına kadar iklim-nötr bir şirket olma hedefine yönelik atılmış somut bir adımı temsil ediyor.

Volvo Cars Üretim ve Lojistikten Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Javier Varela, “Tüm operasyonlarımızdaki emisyonları önemli ölçüde azaltmayı planladığımızı söylediğimizde gerçekten ciddiydik. Lojistik ağımız bu bulmacanın sadece bir parçası, ama önemli bir parçası. Bu yaptığımız uygulama, çevre üzerindeki etkimizi anlamlı ve kararlı adımlarla azaltma vaatlerimiz için bir örnek teşkil ediyor” dedi.

Volvo Cars, ayrıca Çin ve Amerika Birleşik Devletleri’nde demiryolu taşımacılığını daha geniş ölçekte kullanmak istiyor. Şu anda, otomobiller Çin merkezli üretim tesislerinden haftada iki kez trenle Belçika’daki Ghent limanına taşınıyor. Diğer tren bağlantıları, yeni Volvo otomobillerini Çin ve Rusya’daki bölgesel depolara ulaştırıyor.

ABD’de, şirketin Güney Carolina,Charlestonmerkezli üretim tesisi, yeni otomobilleri, Kuzey Amerika’daki şehirlerde yer alan depolara köklü bir demiryolu kargo ağı üzerindentaşıyor.

Bu trenler,daha şimdiden haftada düzinelerce kamyonun taşıyacağı yükün eşdeğeri yükü taşıyorlar. Bu rakamın, gelecek nesil XC90 üretime girdikten sonra daha da artması bekleniyor.

Volvo Cars iklim eylem planı, otomotiv endüstrisindeki en iddialı planlardan birini temsil ediyor. Plan, küresel ısınmayı sanayi öncesi seviyelerin sadece 1,5 Celciusderece üzerinde sınırlamayı amaçlayan 2015 Paris küresel iklim anlaşması doğrultusunda somut eylemler içeriyor.

Volvo Cars’ın 2040 hedefleri, elektrifikasyonun çevre üzerindeki etkisini azaltmak için yeterli olmadığınınbilincinde olarak, egzoz gazı emisyonlarını sadece elektrifikasyon yoluyla ele almanın daha ötesine geçiyor. Bu nedenleVolvo Cars,karbon emisyonlarının üstesinden gelmeyi her alanda ele alıyor: üretim ağında, daha geniş operasyonlarında, tedarik zincirinde ve malzemelerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımında.

Şirketin elektrifikasyon hedefleri, yakın zamanda piyasaya sürülen yeni Recharge serisinede yansıdı. Recharge, tamamen elektrikli ve plug-in hibritmotor sistemine sahip tüm şarj edilebilir Volvo otomobilleri için kapsayıcı bir isim olarak kullanılacak. Recharge otomobil serisi, Volvo Cars’ın elektrikli otomobil satışlarını daha da artırmayı ve plug-in hibrit sürücülerine çeşitli teşvikler sağlayarak, onlaraPuremodunudaha çok kullandırmayı hedefliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...