Jinbei ve Huasong ile yüzde 3,2 artış göstererek 3,9 milyona ulaştı

®
Çok Okunanlar

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Renault, ikinci yarıyılda uluslararası pazarlarda yeni model lansmanları ve Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya prömiyeri gerçekleştirilecek Grup’un Avrupa’daki amiral modeli Yeni Clio ile kazanacağı ivme sayesinde, 2019’da satışlarında küçük bir artış hedefliyor.

Grup, Renault markası ile gerçekleştirdiği 2 milyon 532 bin 567(-5,2%) satış adedi ve Dacia markası ile kaydettiği 700 bin 798 (+7,0%) satış adedi ile 2018 yılında 3 milyon 884 bin 295 satış rakamına ulaştı. Lada satışları yüzde 18,7 artış kaydederek 398 bin 282 adet olurken, Renault Samsung Motors’un satışları yüzde 14,9 düşüş ile 84 bin 954 olarak gerçekleşti. Jinbei ve Huasong 165 bin 603 satış adedi gerçekleştirdi.

Renault’nun elektrikli araçlar segmentinde dünya çapındaki yıllık satış hacmi, ikinci yarıyıl hızlanarak (yüzde 62,1 artış ile) yüzde 36,6 artış kaydetti (49 bin 600 araçtan fazla), Renault, yüzde 22,2’lik pazar payı ile Avrupa’daki liderliğini sürdürüyor. ZOE’nin satışlarında yüzde 26,1 (39 bin 458 satış adedi), Kangoo Z.E. satışlarında ise yüzde 105,1 (8 bin 747 satış adedi) artış kaydedildi.

Hafif ticari araç segmentinde Renault, Jinbei ve Huasong dahil olmak üzere yüzde 33,7 artış gösterdi. Bu segment için önemli pazarlar Türkiye ve Arjantin’deki düşüşe rağmen, Renault 2018’de yeni bir satış rekoru gerçekleştirdi.

Renault Grubu Satış ve Bölge Başkan Yardımcısı Olivier Murguet:“Renault Grubu satışları, Jinbei ve Huasong markalarının katılımı ile birlikte 2018 yılında yüzde 3,2 artış gösterdi. Grup’un, Rusya, Brezilya ve Afrika’daki yüksek satış performansı, Avrupa dışındaki ekonomik ve jeopolitik nedenlerle düşen pazarları kompanse ederek dengelemiş oldu.”

Yüzde 0,2 büyüyen Avrupa pazarında, atışlar 2017 trendinde devam etti.(+0,5%) Grup’un kaydettiği bu büyümede, B segmentindeki modeller (Clio, Captur, Sandero) ve Yeni Duster etkili oldu. Clio, Avrupa’nın en çok satan ikinci modeli olmaya devam ederken Captur, segmentindeki bir numaralı crossover olmayı sürdürdü.

Dacia markası 511 bin 622 satış adedi ile yüzde 10,3’lük artış sağlayarak Avrupa satışlarında yeni bir rekora imza attı ve 0,3 puan artış ile yüzde 2,9 gibi rekor bir pazar payına ulaştı. Bu yükseliş, 2018’in başında lansmanı gerçekleştirilen Yeni Duster ve Sandero modellerin performansı sayesinde gerçekleşti.

Renault Grubu uluslararası pazarlarda gelişim göstererek Drive the Future planına uygun adımlar atmaya devam ediyor. Uluslararası satışlar, toplam satışların yüzde 50,6 oranında önemli bir bölümünü oluşturuyor (2017 yılında bu rakam yüzde 49,2 idi). Bu başarı, özellikle Jinbei ve Huasong markalarının katılımı ile Türkiye ve Hindistan’daki satışların düşmesine, İran’da satışların Eylül başından beri durmuş olmasına rağmen sağlandı.

Grup’un ikinci sıradaki ülkesi olan Rusya’da, yüzde 12,8 büyüme kaydedildi. Satılan her dört araçtan birinden fazlasının Lada veya Renault olduğu ülkede Grup lider konumda. Bölgede satışlar yüzde 10,9 artış gösterdi.

Renault, 137 bin 062 satış adedi gerçekleştirdi. Arkana modeli 2019’da Rusya’da lanse edilecek.

LADA satışları yüzde 15,6’lık bir artışla 360 bin 204 adet gerçekleşti. Ürün gamını başarılı bir şekilde yenilemesi sayesinde pazar payını 0,5 puan artıran marka, yüzde 20 pazar payına ulaştı. LADA Vesta Rusya’da en çok satan araç oldu.

Brezilya’da Grup, yüzde 13,6 büyüyen pazardan daha yüksek bir büyüme kaydetti. Satışlar yüzde 28,5 artarak yaklaşık 215 bin satış adedine ulaşırken, 67 binden fazla satışı gerçekleştirilen Kwid modelinin elde ettiği olumlu sonuçlar sayesinde Renault Grubu’nun pazar payı 1 puan artarak yüzde 8,7’ye ulaştı.

Afrika’da, özellikle Fas, Güney Afrika ve Mısır’daki performans sayesinde Grup, 218 bin 797 adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 18,1 pazar payıyla liderliğini pekiştirdi. Fas’taki pazar payı, satış adetlerindeki yüzde 7’lik artış ile yüzde 43’e ulaştı. Ülkede Dacia, en çok satan iki model olan Dokker ve Logan ile liderliğini sürdürdü.

Renault, Güney Afrika’da yüzde 14,9 artış ile 26 binin üzerinde araç satışı gerçekleştirdi böylece yüzde 4,9 pazar payı elde etti. Mısır’da 20 bin 504 satış adedi gerçekleştirerek 3 puandan fazla artış kaydederek pazar payını yüzde 11,4’e yükseltti.

Hindistan’da 2019 yılı ikinci yarısı için yeni bir model lansmanı planlanan veyüzde 8,4 büyüyen pazarda satışlar yüzde 26,8 düşüş gösterdi.

Çin’de Grup, Drive the Future planına uygun adımlar atmaya devam ediyor. 2019’da lansmanı gerçekleştirilecek yeni modeller beklenirken, Dongfeng-Renault satış adetleri yüzde 26,9 düşüş kaydetti. RBJAC (Jinbei/Huasong) ortak girişiminin kuruluş çalışmaları tatmin edici seviyede devam ediyor. Grup, elektrikli araçlar segmentinde 5’inci imalatçı olan JM EV’ye yatırım yaparak bu segmentteki atılımını sürdürdü. Toplamda, Jinbei ve Huasong markalarının katılımı ile Grup’un Çin’deki satışları 216 bin 699’a ulaştı.

RENAULT GRUBU 2019 TİCARİ ÖNGÖRÜSÜ

2019’da dünya pazarının 2018’e kıyasla aynı trendde seyretmesi bekleniyor.

Avrupa pazarında da beklenti bu yönde. Rusya pazarının en az yüzde 3, Brezilya pazarının ise yüzde 10 büyüyeceği ön görülüyor.

Bu bağlamda, uluslararası pazarlarda yeni model lansmanları ve Grup’un Avrupa’daki amiral modeli Yeni Clio sayesinde Renault Grubu, 2019 satışlarında küçük bir artış ön görüyor.

 

Bölgelere göre Grup satışları

Binek + Hafif Ticari

Yıllık Toplam*
2018 2017 % değişim
Fransa 689.788 673.868 %2,4
Avrupa** (Fransa Hariç) 1.230.954 1.237.956 -%0,6
Toplam Fransa + Avrupa 1.920.742 1.911.824 %0,5
Afrika Ortadoğu Hindistan 448.959 532.118 -%15,6
Avrasya 747.602 732.795 %2,0
Amerika 437.248 389 420 %12,3
Asya Pasifik 329.744 195.920 %68,3
Fransa hariç toplam + Avrupa 1.963.553 1 850.253 %6,1
Dünya 3.884.295 3.762.077 %3,2
* Satış
** Avrupa = Avrupa birliği, İzlanda, Norveç ve İsviçre

 

Markalara göre satış rakamları
Yıllık Toplam
2018 2017 % değişim
RENAULT
Binek 2.124.364 2.264.823 -%6,2
Hafif Ticari 408.203 406.968 %0,3
Binek + Hafif Ticari 2.532.567 2.671.791 -%5,2
RENAULT SAMSUNG MOTORS
Binek 84.954 99.846 -%14,9
DACIA
Binek 655.172 609.684 %7,5
Hafif Ticari 45.626 45.131 %1,1
Binek + Hafif Ticari 700.798 654.815 %7,0
LADA
Binek 385.069 324.739 %18,6
Hafif Ticari 13.213 10.879 %21,5
Binek + Hafif Ticari 398.282 335.618 %18,7
ALPINE
Binek 2.091 7 +++
JINBEI&HUASONG
Binek 13.416
Hafif Ticari 152.187
Binek + Hafif Ticari 165.603
RENAULT GRUBU
Binek 3.265.066 3.299.099 -%1,0
Hafif Ticari 619.229 462.978 %33,7
Binek + Hafif Ticari 3.884.295 3.762.077 %3,2

 

Renault Grubu İlk 15 Pazar – 2018 satışları
Satış

2018*

Pay

2018

(adet) (%)
1 FRANSA 689.788 26,20
2 RUSYA 497.266 27,62
3 ALMANYA 235.609 6,33
4 ÇİN 216.699 0,80
5 BREZİLYA 214.822 8,70
6 İTALYA 208.580 9,98
7 İSPANYA + KANARYA ADALARI 189.480 12,33
8 TÜRKİYE 115.842 18,66
9 ARJANTİN 114.348 14,78
10 İNGİLTERE 103.607 3,79
11 İRAN 101.347 10,56
12 GÜNEY KORE 90.369 5,06
13 BELÇİKA + LÜKSEMBURG 88.663 12,86
14 HİNDİSTAN 82.368 2,07
15 FAS 75.418 42,52
*2018 tüm yıl (satış), Twizy hariç

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...