Jinbei ve Huasong ile yüzde 3,2 artış göstererek 3,9 milyona ulaştı

®
Çok Okunanlar

4D algı, yapay zekâ ve her koşulda daha güvenilir ADAS

Aptiv’in 8. nesil radarları, 4D algı ve yapay zekâ ile ADAS ve otonom sürüşte menzil, hassasiyet ve hava performansı...

OSS Derneği, 2025’in Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in üçüncü çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının üçüncü çeyreğinde satış,...

Jaguar-LandRover dünya çapında üretime yeniden başladı…

JLR, 1 Eylül’deki siber saldırı sonrası 6 haftalık duruşu bitirip Halewood dahil dünya çapında üretime döndü. Range Rover üretim...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki başarılarını sergileyen ve markanın...

FORD TRUCKS YENİ F-MAX İLE TÜRKİYE TURUNA ÇIKIYOR

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarındaki referans modeli F-MAX'in yeni yüzü ile 20 Ekim-17 Kasım 2025 tarihleri arasında gerçekleşecek...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın Motorlu Araçlar, Yenimahalle'de açtığı...

İnci Holding’in ticari soğutma ve otomotiv mutfak üniteleri

İnci Holding’in ticari soğutma ve otomotiv mutfak üniteleri iş kolundaki yeni kuruluşu Starcool, yenilikçi ve öncü yaklaşımıyla geliştirdiği çözümleri...

Renault, ikinci yarıyılda uluslararası pazarlarda yeni model lansmanları ve Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya prömiyeri gerçekleştirilecek Grup’un Avrupa’daki amiral modeli Yeni Clio ile kazanacağı ivme sayesinde, 2019’da satışlarında küçük bir artış hedefliyor.

Grup, Renault markası ile gerçekleştirdiği 2 milyon 532 bin 567(-5,2%) satış adedi ve Dacia markası ile kaydettiği 700 bin 798 (+7,0%) satış adedi ile 2018 yılında 3 milyon 884 bin 295 satış rakamına ulaştı. Lada satışları yüzde 18,7 artış kaydederek 398 bin 282 adet olurken, Renault Samsung Motors’un satışları yüzde 14,9 düşüş ile 84 bin 954 olarak gerçekleşti. Jinbei ve Huasong 165 bin 603 satış adedi gerçekleştirdi.

Renault’nun elektrikli araçlar segmentinde dünya çapındaki yıllık satış hacmi, ikinci yarıyıl hızlanarak (yüzde 62,1 artış ile) yüzde 36,6 artış kaydetti (49 bin 600 araçtan fazla), Renault, yüzde 22,2’lik pazar payı ile Avrupa’daki liderliğini sürdürüyor. ZOE’nin satışlarında yüzde 26,1 (39 bin 458 satış adedi), Kangoo Z.E. satışlarında ise yüzde 105,1 (8 bin 747 satış adedi) artış kaydedildi.

Hafif ticari araç segmentinde Renault, Jinbei ve Huasong dahil olmak üzere yüzde 33,7 artış gösterdi. Bu segment için önemli pazarlar Türkiye ve Arjantin’deki düşüşe rağmen, Renault 2018’de yeni bir satış rekoru gerçekleştirdi.

Renault Grubu Satış ve Bölge Başkan Yardımcısı Olivier Murguet:“Renault Grubu satışları, Jinbei ve Huasong markalarının katılımı ile birlikte 2018 yılında yüzde 3,2 artış gösterdi. Grup’un, Rusya, Brezilya ve Afrika’daki yüksek satış performansı, Avrupa dışındaki ekonomik ve jeopolitik nedenlerle düşen pazarları kompanse ederek dengelemiş oldu.”

Yüzde 0,2 büyüyen Avrupa pazarında, atışlar 2017 trendinde devam etti.(+0,5%) Grup’un kaydettiği bu büyümede, B segmentindeki modeller (Clio, Captur, Sandero) ve Yeni Duster etkili oldu. Clio, Avrupa’nın en çok satan ikinci modeli olmaya devam ederken Captur, segmentindeki bir numaralı crossover olmayı sürdürdü.

Dacia markası 511 bin 622 satış adedi ile yüzde 10,3’lük artış sağlayarak Avrupa satışlarında yeni bir rekora imza attı ve 0,3 puan artış ile yüzde 2,9 gibi rekor bir pazar payına ulaştı. Bu yükseliş, 2018’in başında lansmanı gerçekleştirilen Yeni Duster ve Sandero modellerin performansı sayesinde gerçekleşti.

Renault Grubu uluslararası pazarlarda gelişim göstererek Drive the Future planına uygun adımlar atmaya devam ediyor. Uluslararası satışlar, toplam satışların yüzde 50,6 oranında önemli bir bölümünü oluşturuyor (2017 yılında bu rakam yüzde 49,2 idi). Bu başarı, özellikle Jinbei ve Huasong markalarının katılımı ile Türkiye ve Hindistan’daki satışların düşmesine, İran’da satışların Eylül başından beri durmuş olmasına rağmen sağlandı.

Grup’un ikinci sıradaki ülkesi olan Rusya’da, yüzde 12,8 büyüme kaydedildi. Satılan her dört araçtan birinden fazlasının Lada veya Renault olduğu ülkede Grup lider konumda. Bölgede satışlar yüzde 10,9 artış gösterdi.

Renault, 137 bin 062 satış adedi gerçekleştirdi. Arkana modeli 2019’da Rusya’da lanse edilecek.

LADA satışları yüzde 15,6’lık bir artışla 360 bin 204 adet gerçekleşti. Ürün gamını başarılı bir şekilde yenilemesi sayesinde pazar payını 0,5 puan artıran marka, yüzde 20 pazar payına ulaştı. LADA Vesta Rusya’da en çok satan araç oldu.

Brezilya’da Grup, yüzde 13,6 büyüyen pazardan daha yüksek bir büyüme kaydetti. Satışlar yüzde 28,5 artarak yaklaşık 215 bin satış adedine ulaşırken, 67 binden fazla satışı gerçekleştirilen Kwid modelinin elde ettiği olumlu sonuçlar sayesinde Renault Grubu’nun pazar payı 1 puan artarak yüzde 8,7’ye ulaştı.

Afrika’da, özellikle Fas, Güney Afrika ve Mısır’daki performans sayesinde Grup, 218 bin 797 adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 18,1 pazar payıyla liderliğini pekiştirdi. Fas’taki pazar payı, satış adetlerindeki yüzde 7’lik artış ile yüzde 43’e ulaştı. Ülkede Dacia, en çok satan iki model olan Dokker ve Logan ile liderliğini sürdürdü.

Renault, Güney Afrika’da yüzde 14,9 artış ile 26 binin üzerinde araç satışı gerçekleştirdi böylece yüzde 4,9 pazar payı elde etti. Mısır’da 20 bin 504 satış adedi gerçekleştirerek 3 puandan fazla artış kaydederek pazar payını yüzde 11,4’e yükseltti.

Hindistan’da 2019 yılı ikinci yarısı için yeni bir model lansmanı planlanan veyüzde 8,4 büyüyen pazarda satışlar yüzde 26,8 düşüş gösterdi.

Çin’de Grup, Drive the Future planına uygun adımlar atmaya devam ediyor. 2019’da lansmanı gerçekleştirilecek yeni modeller beklenirken, Dongfeng-Renault satış adetleri yüzde 26,9 düşüş kaydetti. RBJAC (Jinbei/Huasong) ortak girişiminin kuruluş çalışmaları tatmin edici seviyede devam ediyor. Grup, elektrikli araçlar segmentinde 5’inci imalatçı olan JM EV’ye yatırım yaparak bu segmentteki atılımını sürdürdü. Toplamda, Jinbei ve Huasong markalarının katılımı ile Grup’un Çin’deki satışları 216 bin 699’a ulaştı.

RENAULT GRUBU 2019 TİCARİ ÖNGÖRÜSÜ

2019’da dünya pazarının 2018’e kıyasla aynı trendde seyretmesi bekleniyor.

Avrupa pazarında da beklenti bu yönde. Rusya pazarının en az yüzde 3, Brezilya pazarının ise yüzde 10 büyüyeceği ön görülüyor.

Bu bağlamda, uluslararası pazarlarda yeni model lansmanları ve Grup’un Avrupa’daki amiral modeli Yeni Clio sayesinde Renault Grubu, 2019 satışlarında küçük bir artış ön görüyor.

 

Bölgelere göre Grup satışları

Binek + Hafif Ticari

Yıllık Toplam*
2018 2017 % değişim
Fransa 689.788 673.868 %2,4
Avrupa** (Fransa Hariç) 1.230.954 1.237.956 -%0,6
Toplam Fransa + Avrupa 1.920.742 1.911.824 %0,5
Afrika Ortadoğu Hindistan 448.959 532.118 -%15,6
Avrasya 747.602 732.795 %2,0
Amerika 437.248 389 420 %12,3
Asya Pasifik 329.744 195.920 %68,3
Fransa hariç toplam + Avrupa 1.963.553 1 850.253 %6,1
Dünya 3.884.295 3.762.077 %3,2
* Satış
** Avrupa = Avrupa birliği, İzlanda, Norveç ve İsviçre

 

Markalara göre satış rakamları
Yıllık Toplam
2018 2017 % değişim
RENAULT
Binek 2.124.364 2.264.823 -%6,2
Hafif Ticari 408.203 406.968 %0,3
Binek + Hafif Ticari 2.532.567 2.671.791 -%5,2
RENAULT SAMSUNG MOTORS
Binek 84.954 99.846 -%14,9
DACIA
Binek 655.172 609.684 %7,5
Hafif Ticari 45.626 45.131 %1,1
Binek + Hafif Ticari 700.798 654.815 %7,0
LADA
Binek 385.069 324.739 %18,6
Hafif Ticari 13.213 10.879 %21,5
Binek + Hafif Ticari 398.282 335.618 %18,7
ALPINE
Binek 2.091 7 +++
JINBEI&HUASONG
Binek 13.416
Hafif Ticari 152.187
Binek + Hafif Ticari 165.603
RENAULT GRUBU
Binek 3.265.066 3.299.099 -%1,0
Hafif Ticari 619.229 462.978 %33,7
Binek + Hafif Ticari 3.884.295 3.762.077 %3,2

 

Renault Grubu İlk 15 Pazar – 2018 satışları
Satış

2018*

Pay

2018

(adet) (%)
1 FRANSA 689.788 26,20
2 RUSYA 497.266 27,62
3 ALMANYA 235.609 6,33
4 ÇİN 216.699 0,80
5 BREZİLYA 214.822 8,70
6 İTALYA 208.580 9,98
7 İSPANYA + KANARYA ADALARI 189.480 12,33
8 TÜRKİYE 115.842 18,66
9 ARJANTİN 114.348 14,78
10 İNGİLTERE 103.607 3,79
11 İRAN 101.347 10,56
12 GÜNEY KORE 90.369 5,06
13 BELÇİKA + LÜKSEMBURG 88.663 12,86
14 HİNDİSTAN 82.368 2,07
15 FAS 75.418 42,52
*2018 tüm yıl (satış), Twizy hariç

Diğer Haberler

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar ve gelecek projelerin ele alındığı önemli bir toplantı gerçekleştirdi.  Türkiye...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın Motorlu Araçlar, Yenimahalle'de açtığı yeni tesisiyle hizmet alanını genişletti....

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü olarak tanınıyor. Efsanevi Phantom’un 100. yılı kutlanırken, Rolls-Royce Motor...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki başarılarını sergileyen ve markanın teknolojik küreselleşme yolculuğunda yeni bir...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, Wuhu’da gerçekleştirilen Uluslararası Teknoloji Gecesi ile mobilite teknolojilerinin yakın...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini hızlandırmak amacıyla bir iş birliği anlaşması imzaladı. Sürdürülebilirlik ve enerji...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor. Peki yerli rakiplerin yetişmesi için...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek....

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000...

4D algı, yapay zekâ ve her koşulda daha güvenilir ADAS

Aptiv’in 8. nesil radarları, 4D algı ve yapay zekâ ile ADAS ve otonom sürüşte menzil,...

Omoda ve Jaecoo Super Hybrid System: 600 km test, 1.192 km menzil

Omoda C5 SHS-H, Jaecoo J5 SHS-H ve Omoda C7 SHS-P ile Anhui’de 600 km Hibrit...

Bugatti, tamamen elektrikliye geçmiyor: Tourbillon hibrit V16 ile sahnede

Mate Rimac, Bugatti’nin tamamen elektrikliye geçmeyeceğini söylüyor. 1.800 hp’lik hibrit V16 Tourbillon 2026’da üretimde; 250...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270...

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini...

Nissan, Sakura için güneş enerjili Ao-Solar Extender prototipini tanıtıyor

Nissan, bu ay düzenlenen Japan Mobility Show 2025’te güneşten enerji toplayan yerleşik bir sistemle donatılmış...

Mazda Avrupa, EV sahipleri için bağlantılı hizmetlerini genişletiyor

Mazda Avrupa, elektrikli mobiliteye ve özellikle elektrikli araç sahipleri için kurgulanan modern bir dijital ekosisteme...