Japonya’nın en büyük otomobil üreticisi, kârının yüzde 3,3 artarak 205 Mart’taki 2.55 trilyon yen (23.20 milyar $) seviyesine yükselmesini beklediğini, Refinitiv tarafından derlenen ve geçen yılın yüzde 20 artışına kıyasla 2.61 trilyon yen ortalama 23 analist tahmininin biraz altına düştüğünü belirtti.
Küresel grup perakende satışlarının cari yıl için 10,74 milyon araç rekoru olmasına karşın, bir önceki yıla göre 10,6 milyon olan Japonya satışları yüzde 1,2, Kuzey Amerika satışları ise yüzde 1,6 düşüş gösterdi.
Net gelirin 30,2 trilyon yen’den 30 trilyon yen’e kalacağı tahmin edildi.
Toyota, rakipleri gibi, sürüş paylaşım teknolojisi olarak zorlu bir rekabetle karşı karşıya kalmakta ve kendi kendini süren arabaları geliştirme yarışı, otomobil endüstrisinde hızlı ve masraflı bir bozulmaya neden olmuştur.
CFO Koji Kobayashi gazetecilere verdiği demeçte, “Hala geçen yıl maliyetlerimizi yeterince iyileştiremedik” dedi. “Bu yıl maliyetleri düşürmenin yeni yollarını bulmak için çalışmamız gerekiyor.”
Toyota’nın faaliyet karı tahminleri, yeni mali yılın bitiminde 111 yen ile karşılaştırıldığında, cari yılda yen ile 110 dolar arasında işlem göreceği varsayımına dayanıyor.
Şirket ayrıca, Eylül ayında 300 milyar yen hissesini geri alacağını açıkladı.