İtalya, Fransa, İspanya ve Portekiz’de geliştirilmekte olan en büyük hızlı şarj ağı

®
Çok Okunanlar

Akaryakıtta Vaay Dedirten Kasım İndirimi

Tasarrufun öneminin arttığı, ve tüketicilerin artık indirimleri daha da yakından takip ettiği bu dönemde Kasım indirimleri tüm dünyada olduğu...

Renault SYMBIOZ: mobilitenin geleceği

Renault SYMBIOZ’un ilk gösterimi Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek, Bu yeni konsept model TREZOR ile başlayan yeni tasarım döngüsü kapsamında Renault, SYMBIOZ...

Women’s Worldwide Car Of The Year’da

BMW'nin elli yılı aşkın geçmişiyle Business Sedan segmentinin öncüsü olan sekizinci nesli Yeni BMW 5 Serisi Sedan modeli, sadece...

Yeni PETRONAS Urania Motor Yağı Serisi

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), hafif ticari ve ağır hizmet tipi araçlar için daha güçlendirilmiş bir formülle tasarladığı yeni Urania...

İtalya, Fransa, İspanya ve Portekiz’de geliştirilmekte olan en büyük hızlı şarj ağı.

Atlante projesi, yenilenebilir enerji ve depolama sistemleri kullanan ilk %100 araç-şebeke entegreli (VGI) olan Güney Avrupa’daki en büyük hızlı şarj ağının kurulmasıyla şekilleniyor.

8 Temmuz’da EV Günü’nde yapılan duyurular doğrultusunda Atlante kalkınma planı devam ediyor. Ekim ayının ortasında, ilk hızlı şarj istasyonu Piedmont’ta (İtalya) açıldı ve ilk 700 proje sahası belirlendi, bunların %10’u (özellikle İtalya’da) halihazırda geliştirme aşamasında ve önümüzdeki altı ay içinde faaliyete geçecek .

Atlante şarj istasyonlarındaki güç çıkışı, minimum 100 kW ile maksimum 175 kW arasında değişerek kısa şarj süreleri sağlar ve Stellantis müşterileri için faydalar sunacak.

Proje hedefleri

Atlante projesi, ağın sahibi ve operatörü olarak geliştiren ve buna yatırım yapan NHOA Grubu ile NHOA’nın Stellantis ile ortak girişimi olan ve sırayla şarj teknolojisini (donanım ve yazılım) sağlayan Free2Move eSolutions arasındaki işbirliğinin bir sonucudur. Proje, 2025 yılına kadar İtalya, Fransa, İspanya ve Portekiz’de 5.000 hızlı şarj noktasının kurulmasını ve 2030 yılına kadar 35.000’in üzerinde bir hedefin kurulmasını öngörüyor. Şarj istasyonları esas olarak ana yol kavşaklarının yakınlarına ve yoğun nüfuslu kentsel alanlara kurulacak.

Hızlı şarj ve ultra hızlı şarj sistemlerini Vehicle-Grid Integrated teknolojisi ve enerji depolama sistemleriyle birleştiren Atlante, türünün benzersiz bir projesidir. NHOA, 26 ülkede çevrimiçi ve geliştirme aşamasında olan 1 GWh’den fazla sistemle bu alanda kapsamlı deneyime sahiptir. Depolama sistemleri, yenilenebilir kaynaklardan enerji üretimi ile birleştirilebilen teknik olarak en uygun çözümdür, bu nedenle enerji depolanabilir ve daha sonra talep gerektiğinde daha fazla kullanım için kullanılabilir hale getirilebilir. İstasyonun konumuna ve planlanan şarj tipine (‘hareket halinde’ veya ‘hedefte’) bağlı olarak, Atlante şarj istasyonları ayrıca yerleşik güneş panelleri ve ‘ikinci ömür’ piller kullanan depolama sistemleri içeren çatılar içerecektir.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...