Tesla, Roma'nın Kalbinde Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) Test Ediyor...
Tesla, yaklaşan müşteri lansmanını bekleyerek şu anda Avrupa'da Tam Otonom Sürüş...
Akaryakıtlı ve hibrit araçlara ÖTV matrah güncellemesi, vakıflara KDV muafiyeti, serbest bölgede vergi istisnası, sahte belgeyle dijital mücadele ve...
Ömer Koç'tan boşalan yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna ise Ford Otomotiv'den istifa eden Levent Çakıroğlu getirildi.
TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP)...
Mercedes-AMG'nin Türkiye'deki 18 farklı modeli, İstanbulPark'ta düzenlenen etkinlikte çok özel davetlilerle buluştu. Katılımcılar, yüksek performanslı AMG modellerini profesyonel eğitmenler...
Beş yıldır Renault Grubu'nun CEO'luk görevini yürüten Luca de Meo, otomotiv sektörü dışındaki yeni fırsatları değerlendirme amacıyla görevinden ayrılmanın...
İspanya Grand Prix’sinde Oracle Red Bull Racing’den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken, Vissa Cash App Racing Bull’un sürücüsü Isack Hadjar ise Circuit de Barcelona-Catalunya’da güçlü bir performans sergileyerek puanları yedinci sıraya taşıdı.
Geçtiğimiz hafta sonu Monako’da elde ettiği altıncılıkla bugüne kadarki en iyi F1 sonucunun hemen ardından çaylak sürücü Hadjar yine akıllı ve kontrollü bir yarış sürdü ve yedinci sırada bitirerek hem kendisi hem de takımı için altı önemli puan kazandı. 20 yaşındaki sürücü şimdi 21 puanla Sürücüler Sıralamasında dokuzuncu sırada yer alıyor.
Bu arada Verstappen, Grand Prix’nin büyük bölümünde en azından podyumda yer almanın peşindeydi. Ancak, geç bir Güvenlik Aracı konuşlandırması Dutchamn’ı sert lastikler için pite girmeye zorladı ve RB21’inin neredeyse tüm tutuşunu kaybetmesine neden oldu, bu da iki virajda iki kez pist dışına çıkmasına, üçüncülüğü Charles Leclerc’e kaybetmesine ve ardından Mercedes’ten George Russell ile temas etmesine neden oldu. Bu ona 10 saniyelik bir ceza kazandırdı ve onu son yarış sonuçlarında 10. sıraya düşürdü.
Verstappen’in Oracle Red Bull Racing’deki takım arkadaşı Yuki Tsunoda, pit alanından başlamasının ardından zorlu bir yarış geçirdi ve bitiş çizgisini 13. sıradan öteye geçemedi, ikinci Racing Bulls aracında yarışan Liam Lawson ise 11. sırada puanların hemen dışında kaldı.
Oracle Red Bull Yarışı
MAX VERSTAPPEN – 10.
“Güvenlik Aracı’nın çıkması ve pite girmek zorunda kalmamız üzücüydü. Ama bu bir yarış. Bazen işe yarıyor bazen yaramıyor. Sonunda sahip olduğumuz tek yeni lastikler sert lastiklerdi, bu yüzden herkes yumuşak lastiklerdeyken bunlara geçme kararı aldık. Ne yazık ki sert lastiklerin tutuşu çok düşüktü, bu da oldukça sinir bozucuydu ve işleri çok daha zorlaştırdı. Sadece altı turumuz vardı, bu yüzden diğerleri tam gaz gidebiliyordu ve biz de oldukça zorlandık. Elbette yumuşak lastikle pistte kalma fırsatı vardı, ancak bu bizim yaptığımız bir karardı ve geriye dönüp baktığımızda bunu görmek kolay. Yeniden başlatmaya girdiğimizde, zor bir duruma düştük ve yeri geri verdik. Orada olanlar oldu ve 10 saniye ceza aldık. Yarışta sahip olduğumuz şeyi en üst düzeye çıkardık, elimizden gelen her şeyi yaptık ve McLaren’lerle eşleşecek tempoya sahip değildik. Sonuç olarak, bugünden sadece olumlu sonuçlar almalıyız, her zaman düzeltilebilecek şeyler vardır “İyileştik ve üç duraklamanın doğru yol olduğunu biliyoruz, özellikle de lastik aşınması göz önüne alındığında.”
YUKI TSUNODA – 13.
“Bugünkü Güvenlik Aracına kadar puan kazanma potansiyeli vardı. Bu hafta sonu istediğimiz gibi olmadı ama oldu. Bu hafta inişli çıkışlı geçti ama bugün tempomuz fena değildi. Pit şeridinden başlamak asla ideal değildir ama bugün yarışta farklı bir şey denememiz gerektiğini biliyorduk, biraz mesafe kat etmeye çalıştık. Kurulumla ilgili farklı şeyler denedik, bugün pek işe yaramadı ama Kanada’da bunu nasıl iyileştirebileceğimize dair bir fikrimiz var. Olmak istediğimiz yerde değiliz ama bir ekip olarak çalışmaya devam edeceğiz ve hafta sonu boyunca tutarlı kalmayı hedefleyeceğiz.”
CHRISTIAN HORNER – CEO ve Ekip Müdürü
“Yarışın gidişatına bakarak, üç pit stoplu bir yaklaşım seçtik ve bunu oldukça erken bir aşamada taahhüt ettik. McLaren’lerin düz bir mücadelede sahip olduğu hız avantajı ve lastik avantajı, kumar oynamamız gerektiği anlamına geliyordu. İlk pit stopu erken yaptık ve McLaren iki pit stoplu bir yaklaşıma karar verdi ve stratejimiz en hızlı yaklaşım olma yolundaydı. Max ile olası bir undercut’a gittik, ancak daha sonra tüm yumuşak ve orta bileşiklerini kullanmıştı. Güvenlik Aracı stratejimiz için olabilecek en kötü zamanda çıktı ve eski lastiklerle kalıp yeniden başlatmada açığa çıkmak veya yeni sert lastik setiyle kumar oynamak arasında karar verdik. Sonradan akıl etmek her zaman kolaydır, ancak o anda sahip olduğumuz bilgilerle en iyi kararı verdik. Daha sonra George ile temasa geçtik ve hakemler bunun bir olay olduğunu ve ceza ile sonuçlandığını söylediler. Bunu kendi içimizde tartışıp daha fazla inceleyeceğiz. Bugün Max için kolay bir podyum gibi gözüktüğü için sinir bozucu bir sonuç oldu. Güvenlik Araba bugün Yuki’nin yarışını etkiledi, aksi takdirde puanlara çok yakın olurdu, tempo ve lastik avantajıyla gittiği yola bakarsanız. Zor bir hafta sonuydu, sonuçlar istediği gibi değildi, ancak önümüzdeki hafta Montreal için bazı kurulum iyileştirmeleri yapmak üzere takımla çalışmakla meşgul olacak.”
ISACK HADJAR – 7.
“Bugünkü yarıştan gerçekten mutluyum. Güçlü ve neredeyse kusursuz bir performanstı, tüm takımın gurur duyabileceği bir şey. İlk etaptan gerçekten keyif aldım, ancak Nico’nun bizi sonlarda haklı çıkarması üzücü. Stratejimiz mükemmeldi, orta lastiklerdeki tempo güçlüydü ve orta sahayı geçmemize gerçekten yardımcı oldu ve pistte harika mücadeleler verdik. Yumuşak lastikler için doğru kararı verdik. Arabada giderek daha fazla özgüven hissediyorum ve her yarışta sınırları zorluyorum. Bir takım olarak kesinlikle doğru yoldayız. Her yarışta puan alarak daha iyi bir üçlü yarış isteyemezdim. Bu ivmeyi Kanada’ya taşımayı dört gözle bekliyorum.”
LIAM LAWSON – 11.
“Bizim açımızdan, çok güçlü bir yarıştı. Çok fazla trafikte zaman geçirmemize rağmen, iyi bir hızımız vardı ve arabaları geçiyorduk, bu yüzden işe yarıyordu. Yanlış pozisyonda kaldık ve Güvenlik Aracı çizgisini yarım saniye kaçırdık, çünkü önümüzdeki herkes sıkıştı. Yarışta yaptığımız tüm çalışmalardan sonra bu kadar yakın olmak gerçekten talihsiz. Kanada’ya baktığımızda, harika yarış temposunun olumlu yanlarını alacağız. Puanlar her zaman hedeftir.”
LAURENT MEKIES – Takım Direktörü
“Burada Barselona’da çok güçlü bir hafta sonu geçirdik. Buradaki ve fabrikadaki ekibe çok teşekkür ederim. Üçlü bir yarışın sonuna yaklaşırken, Q3’te üç kez ve puanlarda üç kez oldu, yani çok büyük bir başarıydı. İspanya’daki geçen zamana kıyasla çok fazla ilerleme oldu, orada çok hızlı değildik, ancak bu yıl araç güçlüydü ve yarışın çoğunda orta sıranın tepesinde mücadele edebildik; sonundaki güvenlik aracı işleri biraz karıştırdı, ancak yine de bazı çok iyi puanlar kazandık. Isack’ten tüm hafta sonu boyunca inanılmaz bir performans, dün Q3’te ve bugün pistte harikalar yarattı. Liam dün biraz daha yavaş bir Sıralama’dan sonra biraz trafiğe takıldı, ancak hızlıydı, bazı çok iyi hareketler yaptı ve çok iyi bir tempoya geri döndü. Bu üçlü yarışa Üreticiler Şampiyonası’nda P8’de başladık ve P6’da bitiriyoruz. Ancak mücadelenin daha başındayız ve hala yapmamız gereken çok iş var. Biliyoruz ki Kanada’da iki çok güçlü arabamız olacak, ancak pozisyonumuzu korumak zor olacak. Başımızı öne eğip zorlamaya devam edeceğiz, böylece oyunda kalabilir ve büyük takımların bazılarını zorlamaya devam edebiliriz.”
Türkiye’de tüm zamanların en büyük uluslararası katılımı ile Automechanika Istanbul 2025 tamamlandı...
İstanbul, 18.06.2025. 40 ülkeden 1.500 katılımcı firma, 15 ülke pavilyonu, sergilenen binlerce ürün,...
Bu yaz Bodrum’un kalbinde sıra dışı bir deneyime ev sahipliği yapan Ruins Luxury Resort ve otomotiv sektöründe dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen markalarından Mercedes-Benz...
Geçtiğimiz Pazar günü Renault Grubun bir numarası Luca de Meo'nun istifasının ardından zirvede bir değişiklik yaşanıyor. 1 Temmuz'dan itibaren, İspanya'daki mevcut Renault Genel Müdürü...
Filosuna katılan 150 adet Mercedes-Benz Sprinter ile 2.450 adetlik bir araç havuzuna sahip olan Turex Turizm’in araçlarının yüzde 13’ü Mercedes-Benz oldu.
Turizm, personel taşımacılığı, filo...
Akaryakıtlı ve hibrit araçlara ÖTV matrah güncellemesi, vakıflara KDV muafiyeti, serbest bölgede vergi istisnası, sahte belgeyle dijital mücadele ve vergi denetiminde dijitalleşme gibi köklü...
Brent petrolün varil fiyatı, günü 76,05 dolar seviyesinde tamamladı.
Brent petrolün varil fiyatı bugün itibarıyla kapanışa göre yüzde 0,14 artışla 76,05 dolar oldu. Aynı saatte...
George Russell, Montreal'de olağanüstü bir performans sergiledi ve Cuma günü attığı muhteşem turla (ki bunun şimdiye kadarki en iyisi olduğuna inanıyordu) güçlü temposunu destekleyerek...