İspanya Grand Prix’sinde Oracle Red Bull Racing’den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken, Vissa Cash App Racing Bull’un sürücüsü Isack Hadjar ise Circuit de Barcelona-Catalunya’da güçlü bir performans sergileyerek puanları yedinci sıraya taşıdı.
Geçtiğimiz hafta sonu Monako’da elde ettiği altıncılıkla bugüne kadarki en iyi F1 sonucunun hemen ardından çaylak sürücü Hadjar yine akıllı ve kontrollü bir yarış sürdü ve yedinci sırada bitirerek hem kendisi hem de takımı için altı önemli puan kazandı. 20 yaşındaki sürücü şimdi 21 puanla Sürücüler Sıralamasında dokuzuncu sırada yer alıyor.

Bu arada Verstappen, Grand Prix’nin büyük bölümünde en azından podyumda yer almanın peşindeydi. Ancak, geç bir Güvenlik Aracı konuşlandırması Dutchamn’ı sert lastikler için pite girmeye zorladı ve RB21’inin neredeyse tüm tutuşunu kaybetmesine neden oldu, bu da iki virajda iki kez pist dışına çıkmasına, üçüncülüğü Charles Leclerc’e kaybetmesine ve ardından Mercedes’ten George Russell ile temas etmesine neden oldu. Bu ona 10 saniyelik bir ceza kazandırdı ve onu son yarış sonuçlarında 10. sıraya düşürdü.
Verstappen’in Oracle Red Bull Racing’deki takım arkadaşı Yuki Tsunoda, pit alanından başlamasının ardından zorlu bir yarış geçirdi ve bitiş çizgisini 13. sıradan öteye geçemedi, ikinci Racing Bulls aracında yarışan Liam Lawson ise 11. sırada puanların hemen dışında kaldı.

Oracle Red Bull Yarışı
MAX VERSTAPPEN – 10.
“Güvenlik Aracı’nın çıkması ve pite girmek zorunda kalmamız üzücüydü. Ama bu bir yarış. Bazen işe yarıyor bazen yaramıyor. Sonunda sahip olduğumuz tek yeni lastikler sert lastiklerdi, bu yüzden herkes yumuşak lastiklerdeyken bunlara geçme kararı aldık. Ne yazık ki sert lastiklerin tutuşu çok düşüktü, bu da oldukça sinir bozucuydu ve işleri çok daha zorlaştırdı. Sadece altı turumuz vardı, bu yüzden diğerleri tam gaz gidebiliyordu ve biz de oldukça zorlandık. Elbette yumuşak lastikle pistte kalma fırsatı vardı, ancak bu bizim yaptığımız bir karardı ve geriye dönüp baktığımızda bunu görmek kolay. Yeniden başlatmaya girdiğimizde, zor bir duruma düştük ve yeri geri verdik. Orada olanlar oldu ve 10 saniye ceza aldık. Yarışta sahip olduğumuz şeyi en üst düzeye çıkardık, elimizden gelen her şeyi yaptık ve McLaren’lerle eşleşecek tempoya sahip değildik. Sonuç olarak, bugünden sadece olumlu sonuçlar almalıyız, her zaman düzeltilebilecek şeyler vardır “İyileştik ve üç duraklamanın doğru yol olduğunu biliyoruz, özellikle de lastik aşınması göz önüne alındığında.”

YUKI TSUNODA – 13.
“Bugünkü Güvenlik Aracına kadar puan kazanma potansiyeli vardı. Bu hafta sonu istediğimiz gibi olmadı ama oldu. Bu hafta inişli çıkışlı geçti ama bugün tempomuz fena değildi. Pit şeridinden başlamak asla ideal değildir ama bugün yarışta farklı bir şey denememiz gerektiğini biliyorduk, biraz mesafe kat etmeye çalıştık. Kurulumla ilgili farklı şeyler denedik, bugün pek işe yaramadı ama Kanada’da bunu nasıl iyileştirebileceğimize dair bir fikrimiz var. Olmak istediğimiz yerde değiliz ama bir ekip olarak çalışmaya devam edeceğiz ve hafta sonu boyunca tutarlı kalmayı hedefleyeceğiz.”

 

 

















































































