İspanya Grand Prix’sinden…

®
Çok Okunanlar

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....
İspanya Grand Prix’sinde Oracle Red Bull Racing’den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken, Vissa Cash App Racing Bull’un sürücüsü Isack Hadjar ise Circuit de Barcelona-Catalunya’da güçlü bir performans sergileyerek puanları yedinci sıraya taşıdı.
Geçtiğimiz hafta sonu Monako’da elde ettiği altıncılıkla bugüne kadarki en iyi F1 sonucunun hemen ardından çaylak sürücü Hadjar yine akıllı ve kontrollü bir yarış sürdü ve yedinci sırada bitirerek hem kendisi hem de takımı için altı önemli puan kazandı. 20 yaşındaki sürücü şimdi 21 puanla Sürücüler Sıralamasında dokuzuncu sırada yer alıyor.

Bu arada Verstappen, Grand Prix’nin büyük bölümünde en azından podyumda yer almanın peşindeydi. Ancak, geç bir Güvenlik Aracı konuşlandırması Dutchamn’ı sert lastikler için pite girmeye zorladı ve RB21’inin neredeyse tüm tutuşunu kaybetmesine neden oldu, bu da iki virajda iki kez pist dışına çıkmasına, üçüncülüğü Charles Leclerc’e kaybetmesine ve ardından Mercedes’ten George Russell ile temas etmesine neden oldu. Bu ona 10 saniyelik bir ceza kazandırdı ve onu son yarış sonuçlarında 10. sıraya düşürdü.
Verstappen’in Oracle Red Bull Racing’deki takım arkadaşı Yuki Tsunoda, pit alanından başlamasının ardından zorlu bir yarış geçirdi ve bitiş çizgisini 13. sıradan öteye geçemedi, ikinci Racing Bulls aracında yarışan Liam Lawson ise 11. sırada puanların hemen dışında kaldı.

Oracle Red Bull Yarışı
MAX VERSTAPPEN – 10.
“Güvenlik Aracı’nın çıkması ve pite girmek zorunda kalmamız üzücüydü. Ama bu bir yarış. Bazen işe yarıyor bazen yaramıyor. Sonunda sahip olduğumuz tek yeni lastikler sert lastiklerdi, bu yüzden herkes yumuşak lastiklerdeyken bunlara geçme kararı aldık. Ne yazık ki sert lastiklerin tutuşu çok düşüktü, bu da oldukça sinir bozucuydu ve işleri çok daha zorlaştırdı. Sadece altı turumuz vardı, bu yüzden diğerleri tam gaz gidebiliyordu ve biz de oldukça zorlandık. Elbette yumuşak lastikle pistte kalma fırsatı vardı, ancak bu bizim yaptığımız bir karardı ve geriye dönüp baktığımızda bunu görmek kolay. Yeniden başlatmaya girdiğimizde, zor bir duruma düştük ve yeri geri verdik. Orada olanlar oldu ve 10 saniye ceza aldık. Yarışta sahip olduğumuz şeyi en üst düzeye çıkardık, elimizden gelen her şeyi yaptık ve McLaren’lerle eşleşecek tempoya sahip değildik. Sonuç olarak, bugünden sadece olumlu sonuçlar almalıyız, her zaman düzeltilebilecek şeyler vardır “İyileştik ve üç duraklamanın doğru yol olduğunu biliyoruz, özellikle de lastik aşınması göz önüne alındığında.”

YUKI TSUNODA – 13.
“Bugünkü Güvenlik Aracına kadar puan kazanma potansiyeli vardı. Bu hafta sonu istediğimiz gibi olmadı ama oldu. Bu hafta inişli çıkışlı geçti ama bugün tempomuz fena değildi. Pit şeridinden başlamak asla ideal değildir ama bugün yarışta farklı bir şey denememiz gerektiğini biliyorduk, biraz mesafe kat etmeye çalıştık. Kurulumla ilgili farklı şeyler denedik, bugün pek işe yaramadı ama Kanada’da bunu nasıl iyileştirebileceğimize dair bir fikrimiz var. Olmak istediğimiz yerde değiliz ama bir ekip olarak çalışmaya devam edeceğiz ve hafta sonu boyunca tutarlı kalmayı hedefleyeceğiz.”

CHRISTIAN HORNER – CEO ve Ekip Müdürü
“Yarışın gidişatına bakarak, üç pit stoplu bir yaklaşım seçtik ve bunu oldukça erken bir aşamada taahhüt ettik. McLaren’lerin düz bir mücadelede sahip olduğu hız avantajı ve lastik avantajı, kumar oynamamız gerektiği anlamına geliyordu. İlk pit stopu erken yaptık ve McLaren iki pit stoplu bir yaklaşıma karar verdi ve stratejimiz en hızlı yaklaşım olma yolundaydı. Max ile olası bir undercut’a gittik, ancak daha sonra tüm yumuşak ve orta bileşiklerini kullanmıştı. Güvenlik Aracı stratejimiz için olabilecek en kötü zamanda çıktı ve eski lastiklerle kalıp yeniden başlatmada açığa çıkmak veya yeni sert lastik setiyle kumar oynamak arasında karar verdik. Sonradan akıl etmek her zaman kolaydır, ancak o anda sahip olduğumuz bilgilerle en iyi kararı verdik. Daha sonra George ile temasa geçtik ve hakemler bunun bir olay olduğunu ve ceza ile sonuçlandığını söylediler. Bunu kendi içimizde tartışıp daha fazla inceleyeceğiz. Bugün Max için kolay bir podyum gibi gözüktüğü için sinir bozucu bir sonuç oldu. Güvenlik Araba bugün Yuki’nin yarışını etkiledi, aksi takdirde puanlara çok yakın olurdu, tempo ve lastik avantajıyla gittiği yola bakarsanız. Zor bir hafta sonuydu, sonuçlar istediği gibi değildi, ancak önümüzdeki hafta Montreal için bazı kurulum iyileştirmeleri yapmak üzere takımla çalışmakla meşgul olacak.”
ISACK HADJAR – 7.
“Bugünkü yarıştan gerçekten mutluyum. Güçlü ve neredeyse kusursuz bir performanstı, tüm takımın gurur duyabileceği bir şey. İlk etaptan gerçekten keyif aldım, ancak Nico’nun bizi sonlarda haklı çıkarması üzücü. Stratejimiz mükemmeldi, orta lastiklerdeki tempo güçlüydü ve orta sahayı geçmemize gerçekten yardımcı oldu ve pistte harika mücadeleler verdik. Yumuşak lastikler için doğru kararı verdik. Arabada giderek daha fazla özgüven hissediyorum ve her yarışta sınırları zorluyorum. Bir takım olarak kesinlikle doğru yoldayız. Her yarışta puan alarak daha iyi bir üçlü yarış isteyemezdim. Bu ivmeyi Kanada’ya taşımayı dört gözle bekliyorum.”
LIAM LAWSON – 11.
“Bizim açımızdan, çok güçlü bir yarıştı. Çok fazla trafikte zaman geçirmemize rağmen, iyi bir hızımız vardı ve arabaları geçiyorduk, bu yüzden işe yarıyordu. Yanlış pozisyonda kaldık ve Güvenlik Aracı çizgisini yarım saniye kaçırdık, çünkü önümüzdeki herkes sıkıştı. Yarışta yaptığımız tüm çalışmalardan sonra bu kadar yakın olmak gerçekten talihsiz. Kanada’ya baktığımızda, harika yarış temposunun olumlu yanlarını alacağız. Puanlar her zaman hedeftir.”
LAURENT MEKIES – Takım Direktörü
“Burada Barselona’da çok güçlü bir hafta sonu geçirdik. Buradaki ve fabrikadaki ekibe çok teşekkür ederim. Üçlü bir yarışın sonuna yaklaşırken, Q3’te üç kez ve puanlarda üç kez oldu, yani çok büyük bir başarıydı. İspanya’daki geçen zamana kıyasla çok fazla ilerleme oldu, orada çok hızlı değildik, ancak bu yıl araç güçlüydü ve yarışın çoğunda orta sıranın tepesinde mücadele edebildik; sonundaki güvenlik aracı işleri biraz karıştırdı, ancak yine de bazı çok iyi puanlar kazandık. Isack’ten tüm hafta sonu boyunca inanılmaz bir performans, dün Q3’te ve bugün pistte harikalar yarattı. Liam dün biraz daha yavaş bir Sıralama’dan sonra biraz trafiğe takıldı, ancak hızlıydı, bazı çok iyi hareketler yaptı ve çok iyi bir tempoya geri döndü. Bu üçlü yarışa Üreticiler Şampiyonası’nda P8’de başladık ve P6’da bitiriyoruz. Ancak mücadelenin daha başındayız ve hala yapmamız gereken çok iş var. Biliyoruz ki Kanada’da iki çok güçlü arabamız olacak, ancak pozisyonumuzu korumak zor olacak. Başımızı öne eğip zorlamaya devam edeceğiz, böylece oyunda kalabilir ve büyük takımların bazılarını zorlamaya devam edebiliriz.”

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...