İlk olarak EQS modelinde sunulacak Hyperscreen tanıtıldı

®
Çok Okunanlar

Stellantis Sürdürülebilir Ulaşım Teknolojisi

Mobilitenin her alanına yatırım yapan, dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, 2023 yılında ortaya koyduğu güçlü performansını sosyal sorumluluk...

Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland yeni nesliyle tanıtıldı. Stil sahibi, dinamik, geniş ve çok yönlü yeni...

Batarya maliyetleri 15 yıldan kısa bir sürede yüzde 90 geriledi

Londra Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) Bataryalar ve Güvenli Enerji Dönüşümleri Özel Raporu'na göre, düşen maliyetler, inovasyondaki ilerleme ve destekleyici endüstriyel...

Varil başına 88.02 dolarlık kapanış fiyatından %0.21 arttı

Petrol fiyatları, ABD stoklarındaki düşüş ve Orta Doğu'daki gerginlikler üzerine yükseldi - ABD'nin ticari ham petrol stoklarındaki düşüş ve Orta...

Görsel olarak son derece etkileyici, kullanımı son derece kolay ve öğrenmeye son derece istekli yapısıyla yeni MBUX Hyperscreen, EQS’in öne çıkan en önemli özelliklerden biri. Tamamen elektrikli EQS’in iç tasarımını domine eden devasa boyutta kavisli ekran, soldan sağa iki A sütunu arasını neredeyse tamamen dolduruyor. Ekran, sadece boyutuyla değil aynı zamanda kalitesi ve detaycı tasarımıyla da hayranlık uyandırıyor.

MBUX Hyperscreen ekranının estetik ve ileri teknolojik görünümünü yapay zeka (AI) tamamlıyor. Öğrenme yeteneğine sahip yapay zeka (AI) yazılımı ile ekran ve sistemin çalışma konsepti, kullanıcısına uyum sağlıyor ve çok sayıda bilgi-eğlence, konfor ve araç işlevi için kişiselleştirilmiş önerilerde bulunuyor. Bu sayede “Sıfır Katman” adı verilen çözüm sayesinde kullanıcının alt menüler arasında gezinmesine veya sesli komutlar vermesine gerek kalmıyor. En önemli uygulamalar durum ve içeriğe bağlı olarak her zaman en üstte sunuluyor. EQS, söz konusu çözüm sayesinde kumanda karmaşasını da ortadan kaldırıyor. Üstelik MBUX Hyperscreen sadece sürücünün değil, aynı zamanda yolcunun da hayatını kolaylaştıran bir yardımcı olarak devreye giriyor. Ön yolcuya, kendine ait bir ekran ve kullanım alanı sunuluyor.

MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi), bir Mercedes-Benz otomobilinin kullanımını önemli oranda kolaylaştırıyor. İlk olarak 2018 yılında güncel A-Serisi’nde tanıtılarak kullanıma sunulan MBUX, bugün gelinen noktada 1,8 milyondan fazla Mercedes-Benz binek otomobilinde kullanılıyor. Şirketin hafif ticari araç bölümü de MBUX’ten yararlanmaya başlıyor. MBUX’in öğrenme özelliğine sahip sistemin ikinci nesli ise, kısa bir süre önce Yeni S-Serisi’nde kullanıma sunuldu. Söz konusu benzersiz çözümün bir sonraki büyük adımı olan MBUX Hyperscreen ise Yeni EQS’te isteğe bağlı olarak sunularak ürün gamındaki yerini alacak.

Duygusal görselleştirme ile heyecan verici görünüm

MBUX Hyperscreen, dijital ile analog tasarımın birlikteliğinin en gelişmiş gözler önüne seriyor. Kusursuz bir şekilde birleşen çok sayıdaki ekran, etkileyici ve kavisli bir ekran şeridi oluşturuyor. Büyük dijital ekrana analog havalandırma ızgaralarının entegre edilmesiyle dijital dünya ile fiziksel dünya birleşip, bütünleşiyor.

MBUX Hyperscreen, tek parça plastik bir çerçeve ile çevreleniyor. Çerçevenin görünen yüzeyi üç katmanlı işlemle “Silver Shadow” olarak boyanıyor. Bu üç katmanlı kaplama sistemi son derece ince ara katmanlar sayesinde yüksek kalite algısı sağlıyor. MBUX Hyperscreen ekranının alt kenarına entegre edilen ortam aydınlatması, ekran havada süzülüyormuş hissi yaratıyor.

Yolcuya ait ekran ve kumanda bölümü, yolculuğu daha keyifli ve eğlenceli kılıyor. Ekran içeriğini yedi farklı profile kadar kişiselleştirilebilmek mümkün. Sürüş esnasında eğlence fonksiyonları, yasal düzenlemeler çerçevesinde sadece yolcu ekranında kullanılabiliyor. Ön yolcu koltuğu boş olduğunda bu ekran dijital dekoratif bir görünüm kazanıyor. Böyle bir durumda ekranda Mercedes-Benz içeriği ile hareketli yıldızlar görüntüleniyor.

Son derece parlak bir görüntü için orta ekranda ve yolcu ekranında OLED teknolojisi kullanılıyor. Bu bölümde her bir görüntü noktası bağımsız olarak aydınlatılıyor. Kullanılmayan görüntü pikselleri kapalı kalarak koyu siyah görüntü sağlıyorlar. Aktif OLED pikselleri ise renkleri yüksek parlaklık ile yayılıyor ve yüksek kontrast değerleri sağlıyor. Böylece görüş açısı ve aydınlatma koşullarından bağımsız olarak her zaman net bir görüntü elde ediliyor.

Söz konusu görüntü teknolojisi son derece canlı ve etkileyici bir görüntüyü beraberinde getiriyor. Baştan sona tüm grafikler, yeni bir mavi/turuncu renk şemasıyla oluşturuluyor. İki adet yuvarlak göstergeden oluşan klasik gösterge paneli görünümü yeniden yorumlanıyor.

Özel bağlantı noktalarına sahip net ve pürüzsüz ekran tasarımı sayesinde MBUX Hyperscreen, sezgisel ve kullanımı kolay bir yapı sunuyor. EV (Elektrikli Araç) moduna ait görüntü stili buna bir örnek. Hızlanma veya enerji geri kazanımı gibi elektrikli sürüşe ait önemli fonksiyonlar, hareketli parantezlerle canlandırılıyor ve böylece daha anlaşılabilir bir bilgi akışı sağlanıyor. Mercek şeklindeki bir nesne, bu parantezler arasında hareket ederek yerçekimini takip ediyor ve böylece G-Force kuvvetlerini gerçekçi bir şekilde canlandırıyor.

Yapay zeka sayesinde kişiselleştirilmiş öneriler

Bilgi-eğlence sistemleri çok sayıda kapsamlı işlev kullanıma sunuyor. Genelde bunları kontrol etmek adına birkaç hamle yapmak gerekiyor. Mercedes-Benz, söz konusu hamle sayısını azaltmak için yapay zeka yardımıyla duruma duyarlı bir kullanıcı arayüzü geliştirdi.

Yapay zeka tarafından desteklenen MBUX sistemi, kullanıcı için doğru zamanda doğru işlevleri proaktif şekilde görüntülüyor. Duruma duyarlı zekayla, çevredeki ve kullanıcı davranışındaki değişikliklerle sürekli olarak optimize ediliyor. Sıfır katman olarak adlandırılan çözümde, kullanıcıya tüm MBUX sisteminden ve ilgili hizmetlerden toplanan dinamik içerik ile MBUX bilgi mimarisinin en üst seviyesi sunuluyor.

Mercedes-Benz, ilk nesil MBUX’in müşteri kullanım davranışlarına göre çoğu örnekte kullanım yoğunluğu, “Navigasyon”, “Radyo/Medya” ve “Telefon” olarak sıralanıyor. Bu nedenle tam bir işlevsellik adına navigasyon uygulaması her zaman ekranın merkezinde yer alıyor.

Aktif masaj programından doğum günü hatırlatıcısına ve hatta yapılacaklar listesi önerisine kadar 20’nin üzerinde işlev, kullanıcıyla ilgili olması halinde yapay zeka yardımıyla otomatik olarak sunuluyor. Geliştiriciler, sıfır katmanda gösterilen bu öneri modüllerini kurum içinde “Sihirli Modüller” olarak adlandırıyor.

Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler