İlk olarak EQS modelinde sunulacak Hyperscreen tanıtıldı

®
Çok Okunanlar

PHINIA Uluslararası Başarılarını 2 Ödülle

PHINIA2024 Büyüme Şampiyonluğu Ödülünü AD International’dan Aldı!  20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik...

SUV JAECOO 7 Haziran Ayına Özel Finansman

Premium Off-Road SUV JAECOO 7’deHaziran Ayına ÖzelFinansman Avantajları! Premium off-road SUV markası JAECOO, haziran ayında Türk tüketicilere heyecan verici yeni...

Yeni nesil C3 Aircross modeli Türkiye’de 1.249.900tl

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni nesil C3 Aircross modelini Türkiye’de 1.249.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu....

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu...

Toyota’nın sıvı hidrojenle çalışan ilk WRC aracı

Japonya, NAGOYA - Toyota Motor, sıvı hidrojenle çalışan bir motorla yarış aracı ile katıldığı 24 saatlik dayanıklılık yarışını geçen...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

Alpine’in Dieppe’de 70. yıl dönümü kutlaması

Alpine, 70. yıl dönümünü kutlamak için 150.000 tutkunu Dieppe'de olağanüstü bir kutlama hafta sonu için ağırladı. Dünden bugüne 1.700'den...

Görsel olarak son derece etkileyici, kullanımı son derece kolay ve öğrenmeye son derece istekli yapısıyla yeni MBUX Hyperscreen, EQS’in öne çıkan en önemli özelliklerden biri. Tamamen elektrikli EQS’in iç tasarımını domine eden devasa boyutta kavisli ekran, soldan sağa iki A sütunu arasını neredeyse tamamen dolduruyor. Ekran, sadece boyutuyla değil aynı zamanda kalitesi ve detaycı tasarımıyla da hayranlık uyandırıyor.

MBUX Hyperscreen ekranının estetik ve ileri teknolojik görünümünü yapay zeka (AI) tamamlıyor. Öğrenme yeteneğine sahip yapay zeka (AI) yazılımı ile ekran ve sistemin çalışma konsepti, kullanıcısına uyum sağlıyor ve çok sayıda bilgi-eğlence, konfor ve araç işlevi için kişiselleştirilmiş önerilerde bulunuyor. Bu sayede “Sıfır Katman” adı verilen çözüm sayesinde kullanıcının alt menüler arasında gezinmesine veya sesli komutlar vermesine gerek kalmıyor. En önemli uygulamalar durum ve içeriğe bağlı olarak her zaman en üstte sunuluyor. EQS, söz konusu çözüm sayesinde kumanda karmaşasını da ortadan kaldırıyor. Üstelik MBUX Hyperscreen sadece sürücünün değil, aynı zamanda yolcunun da hayatını kolaylaştıran bir yardımcı olarak devreye giriyor. Ön yolcuya, kendine ait bir ekran ve kullanım alanı sunuluyor.

MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi), bir Mercedes-Benz otomobilinin kullanımını önemli oranda kolaylaştırıyor. İlk olarak 2018 yılında güncel A-Serisi’nde tanıtılarak kullanıma sunulan MBUX, bugün gelinen noktada 1,8 milyondan fazla Mercedes-Benz binek otomobilinde kullanılıyor. Şirketin hafif ticari araç bölümü de MBUX’ten yararlanmaya başlıyor. MBUX’in öğrenme özelliğine sahip sistemin ikinci nesli ise, kısa bir süre önce Yeni S-Serisi’nde kullanıma sunuldu. Söz konusu benzersiz çözümün bir sonraki büyük adımı olan MBUX Hyperscreen ise Yeni EQS’te isteğe bağlı olarak sunularak ürün gamındaki yerini alacak.

Duygusal görselleştirme ile heyecan verici görünüm

MBUX Hyperscreen, dijital ile analog tasarımın birlikteliğinin en gelişmiş gözler önüne seriyor. Kusursuz bir şekilde birleşen çok sayıdaki ekran, etkileyici ve kavisli bir ekran şeridi oluşturuyor. Büyük dijital ekrana analog havalandırma ızgaralarının entegre edilmesiyle dijital dünya ile fiziksel dünya birleşip, bütünleşiyor.

MBUX Hyperscreen, tek parça plastik bir çerçeve ile çevreleniyor. Çerçevenin görünen yüzeyi üç katmanlı işlemle “Silver Shadow” olarak boyanıyor. Bu üç katmanlı kaplama sistemi son derece ince ara katmanlar sayesinde yüksek kalite algısı sağlıyor. MBUX Hyperscreen ekranının alt kenarına entegre edilen ortam aydınlatması, ekran havada süzülüyormuş hissi yaratıyor.

Yolcuya ait ekran ve kumanda bölümü, yolculuğu daha keyifli ve eğlenceli kılıyor. Ekran içeriğini yedi farklı profile kadar kişiselleştirilebilmek mümkün. Sürüş esnasında eğlence fonksiyonları, yasal düzenlemeler çerçevesinde sadece yolcu ekranında kullanılabiliyor. Ön yolcu koltuğu boş olduğunda bu ekran dijital dekoratif bir görünüm kazanıyor. Böyle bir durumda ekranda Mercedes-Benz içeriği ile hareketli yıldızlar görüntüleniyor.

Son derece parlak bir görüntü için orta ekranda ve yolcu ekranında OLED teknolojisi kullanılıyor. Bu bölümde her bir görüntü noktası bağımsız olarak aydınlatılıyor. Kullanılmayan görüntü pikselleri kapalı kalarak koyu siyah görüntü sağlıyorlar. Aktif OLED pikselleri ise renkleri yüksek parlaklık ile yayılıyor ve yüksek kontrast değerleri sağlıyor. Böylece görüş açısı ve aydınlatma koşullarından bağımsız olarak her zaman net bir görüntü elde ediliyor.

Söz konusu görüntü teknolojisi son derece canlı ve etkileyici bir görüntüyü beraberinde getiriyor. Baştan sona tüm grafikler, yeni bir mavi/turuncu renk şemasıyla oluşturuluyor. İki adet yuvarlak göstergeden oluşan klasik gösterge paneli görünümü yeniden yorumlanıyor.

Özel bağlantı noktalarına sahip net ve pürüzsüz ekran tasarımı sayesinde MBUX Hyperscreen, sezgisel ve kullanımı kolay bir yapı sunuyor. EV (Elektrikli Araç) moduna ait görüntü stili buna bir örnek. Hızlanma veya enerji geri kazanımı gibi elektrikli sürüşe ait önemli fonksiyonlar, hareketli parantezlerle canlandırılıyor ve böylece daha anlaşılabilir bir bilgi akışı sağlanıyor. Mercek şeklindeki bir nesne, bu parantezler arasında hareket ederek yerçekimini takip ediyor ve böylece G-Force kuvvetlerini gerçekçi bir şekilde canlandırıyor.

Yapay zeka sayesinde kişiselleştirilmiş öneriler

Bilgi-eğlence sistemleri çok sayıda kapsamlı işlev kullanıma sunuyor. Genelde bunları kontrol etmek adına birkaç hamle yapmak gerekiyor. Mercedes-Benz, söz konusu hamle sayısını azaltmak için yapay zeka yardımıyla duruma duyarlı bir kullanıcı arayüzü geliştirdi.

Yapay zeka tarafından desteklenen MBUX sistemi, kullanıcı için doğru zamanda doğru işlevleri proaktif şekilde görüntülüyor. Duruma duyarlı zekayla, çevredeki ve kullanıcı davranışındaki değişikliklerle sürekli olarak optimize ediliyor. Sıfır katman olarak adlandırılan çözümde, kullanıcıya tüm MBUX sisteminden ve ilgili hizmetlerden toplanan dinamik içerik ile MBUX bilgi mimarisinin en üst seviyesi sunuluyor.

Mercedes-Benz, ilk nesil MBUX’in müşteri kullanım davranışlarına göre çoğu örnekte kullanım yoğunluğu, “Navigasyon”, “Radyo/Medya” ve “Telefon” olarak sıralanıyor. Bu nedenle tam bir işlevsellik adına navigasyon uygulaması her zaman ekranın merkezinde yer alıyor.

Aktif masaj programından doğum günü hatırlatıcısına ve hatta yapılacaklar listesi önerisine kadar 20’nin üzerinde işlev, kullanıcıyla ilgili olması halinde yapay zeka yardımıyla otomatik olarak sunuluyor. Geliştiriciler, sıfır katmanda gösterilen bu öneri modüllerini kurum içinde “Sihirli Modüller” olarak adlandırıyor.

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...