İlk olarak EQS modelinde sunulacak Hyperscreen tanıtıldı

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: Yeni Opel Antara

Yeni Opel Antara ile dağ bayır, çamur demedik sınırları zorladık ve çok iyi bir off-road macerası yaşadık. General motor,...

RALLİ KROSS Körfez Yarış Pisti’nde gerçekleştirilecek…

İstanbul, Bursa, Ankara, İzmir ve Antalya illerinden 16 sporcunun mücadele edeceği 2018 sezonunun son ulusal otomobil sporları organizasyonu olan Türkiye Rallikros...

OPEC + kesintilerinden kaynaklanan güçlü dolar ve arz endişeleri fiyatları yükseltiyor

Petrol fiyatları, ABD'deki talep belirsizliği nedeniyle 4 Mart'ta sona eren haftada %1'in üzerinde azalırken, OPEC+ üretim kesintisi kararı, zayıf...

Alfa Romeo, Formula 1’e Geri Dönüyor!

Formula 1 tarihinin baş aktörlerinden olan Alfa Romeo, 33 yıl aradan sonra pistlere geri dönüyor. Fiat Chrysler Automobiles (FCA)...

Görsel olarak son derece etkileyici, kullanımı son derece kolay ve öğrenmeye son derece istekli yapısıyla yeni MBUX Hyperscreen, EQS’in öne çıkan en önemli özelliklerden biri. Tamamen elektrikli EQS’in iç tasarımını domine eden devasa boyutta kavisli ekran, soldan sağa iki A sütunu arasını neredeyse tamamen dolduruyor. Ekran, sadece boyutuyla değil aynı zamanda kalitesi ve detaycı tasarımıyla da hayranlık uyandırıyor.

MBUX Hyperscreen ekranının estetik ve ileri teknolojik görünümünü yapay zeka (AI) tamamlıyor. Öğrenme yeteneğine sahip yapay zeka (AI) yazılımı ile ekran ve sistemin çalışma konsepti, kullanıcısına uyum sağlıyor ve çok sayıda bilgi-eğlence, konfor ve araç işlevi için kişiselleştirilmiş önerilerde bulunuyor. Bu sayede “Sıfır Katman” adı verilen çözüm sayesinde kullanıcının alt menüler arasında gezinmesine veya sesli komutlar vermesine gerek kalmıyor. En önemli uygulamalar durum ve içeriğe bağlı olarak her zaman en üstte sunuluyor. EQS, söz konusu çözüm sayesinde kumanda karmaşasını da ortadan kaldırıyor. Üstelik MBUX Hyperscreen sadece sürücünün değil, aynı zamanda yolcunun da hayatını kolaylaştıran bir yardımcı olarak devreye giriyor. Ön yolcuya, kendine ait bir ekran ve kullanım alanı sunuluyor.

MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi), bir Mercedes-Benz otomobilinin kullanımını önemli oranda kolaylaştırıyor. İlk olarak 2018 yılında güncel A-Serisi’nde tanıtılarak kullanıma sunulan MBUX, bugün gelinen noktada 1,8 milyondan fazla Mercedes-Benz binek otomobilinde kullanılıyor. Şirketin hafif ticari araç bölümü de MBUX’ten yararlanmaya başlıyor. MBUX’in öğrenme özelliğine sahip sistemin ikinci nesli ise, kısa bir süre önce Yeni S-Serisi’nde kullanıma sunuldu. Söz konusu benzersiz çözümün bir sonraki büyük adımı olan MBUX Hyperscreen ise Yeni EQS’te isteğe bağlı olarak sunularak ürün gamındaki yerini alacak.

Duygusal görselleştirme ile heyecan verici görünüm

MBUX Hyperscreen, dijital ile analog tasarımın birlikteliğinin en gelişmiş gözler önüne seriyor. Kusursuz bir şekilde birleşen çok sayıdaki ekran, etkileyici ve kavisli bir ekran şeridi oluşturuyor. Büyük dijital ekrana analog havalandırma ızgaralarının entegre edilmesiyle dijital dünya ile fiziksel dünya birleşip, bütünleşiyor.

MBUX Hyperscreen, tek parça plastik bir çerçeve ile çevreleniyor. Çerçevenin görünen yüzeyi üç katmanlı işlemle “Silver Shadow” olarak boyanıyor. Bu üç katmanlı kaplama sistemi son derece ince ara katmanlar sayesinde yüksek kalite algısı sağlıyor. MBUX Hyperscreen ekranının alt kenarına entegre edilen ortam aydınlatması, ekran havada süzülüyormuş hissi yaratıyor.

Yolcuya ait ekran ve kumanda bölümü, yolculuğu daha keyifli ve eğlenceli kılıyor. Ekran içeriğini yedi farklı profile kadar kişiselleştirilebilmek mümkün. Sürüş esnasında eğlence fonksiyonları, yasal düzenlemeler çerçevesinde sadece yolcu ekranında kullanılabiliyor. Ön yolcu koltuğu boş olduğunda bu ekran dijital dekoratif bir görünüm kazanıyor. Böyle bir durumda ekranda Mercedes-Benz içeriği ile hareketli yıldızlar görüntüleniyor.

Son derece parlak bir görüntü için orta ekranda ve yolcu ekranında OLED teknolojisi kullanılıyor. Bu bölümde her bir görüntü noktası bağımsız olarak aydınlatılıyor. Kullanılmayan görüntü pikselleri kapalı kalarak koyu siyah görüntü sağlıyorlar. Aktif OLED pikselleri ise renkleri yüksek parlaklık ile yayılıyor ve yüksek kontrast değerleri sağlıyor. Böylece görüş açısı ve aydınlatma koşullarından bağımsız olarak her zaman net bir görüntü elde ediliyor.

Söz konusu görüntü teknolojisi son derece canlı ve etkileyici bir görüntüyü beraberinde getiriyor. Baştan sona tüm grafikler, yeni bir mavi/turuncu renk şemasıyla oluşturuluyor. İki adet yuvarlak göstergeden oluşan klasik gösterge paneli görünümü yeniden yorumlanıyor.

Özel bağlantı noktalarına sahip net ve pürüzsüz ekran tasarımı sayesinde MBUX Hyperscreen, sezgisel ve kullanımı kolay bir yapı sunuyor. EV (Elektrikli Araç) moduna ait görüntü stili buna bir örnek. Hızlanma veya enerji geri kazanımı gibi elektrikli sürüşe ait önemli fonksiyonlar, hareketli parantezlerle canlandırılıyor ve böylece daha anlaşılabilir bir bilgi akışı sağlanıyor. Mercek şeklindeki bir nesne, bu parantezler arasında hareket ederek yerçekimini takip ediyor ve böylece G-Force kuvvetlerini gerçekçi bir şekilde canlandırıyor.

Yapay zeka sayesinde kişiselleştirilmiş öneriler

Bilgi-eğlence sistemleri çok sayıda kapsamlı işlev kullanıma sunuyor. Genelde bunları kontrol etmek adına birkaç hamle yapmak gerekiyor. Mercedes-Benz, söz konusu hamle sayısını azaltmak için yapay zeka yardımıyla duruma duyarlı bir kullanıcı arayüzü geliştirdi.

Yapay zeka tarafından desteklenen MBUX sistemi, kullanıcı için doğru zamanda doğru işlevleri proaktif şekilde görüntülüyor. Duruma duyarlı zekayla, çevredeki ve kullanıcı davranışındaki değişikliklerle sürekli olarak optimize ediliyor. Sıfır katman olarak adlandırılan çözümde, kullanıcıya tüm MBUX sisteminden ve ilgili hizmetlerden toplanan dinamik içerik ile MBUX bilgi mimarisinin en üst seviyesi sunuluyor.

Mercedes-Benz, ilk nesil MBUX’in müşteri kullanım davranışlarına göre çoğu örnekte kullanım yoğunluğu, “Navigasyon”, “Radyo/Medya” ve “Telefon” olarak sıralanıyor. Bu nedenle tam bir işlevsellik adına navigasyon uygulaması her zaman ekranın merkezinde yer alıyor.

Aktif masaj programından doğum günü hatırlatıcısına ve hatta yapılacaklar listesi önerisine kadar 20’nin üzerinde işlev, kullanıcıyla ilgili olması halinde yapay zeka yardımıyla otomatik olarak sunuluyor. Geliştiriciler, sıfır katmanda gösterilen bu öneri modüllerini kurum içinde “Sihirli Modüller” olarak adlandırıyor.

Diğer Haberler

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga vurdu. Toplam 2.450.804 teslimat gerçekleştiren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...