Hyundai Motor Co. 13.01.2021 Çarşamba günü, elektrikli küresel modüler platform (E-GMP) adı verilen kendi EV platformuna sahip ilk tamamen elektrikli model IONIQ 5 için bir teaser yayınladı. Araç önümüzdeki ay küresel olarak tanıtılacak.
IONIQ 5 orta boy crossover araç, tek bir şarjla 500 kilometreden fazla sürüş ve 18 dakika içinde yüzde 80 kapasiteye kadar ultra hızlı şarj sağlayan bir batarya ile birlikte sunulacak.
Hyundai Global Tasarım Merkezi’nden sorumlu başkan, yaptığı açıklamada; Lee Sang-yup, “IONIQ 5 ile başlayarak, özel pil tabanlı elektrikli araç (BEV) serimiz, insanlar ve arabaları arasındaki ilişkiyi yeniden tanımlayacak ve tüm BEV tasarım deneyimlerinin ölçüleceği yeni bir standart oluşturacak.”
Hyundai, çevre dostu araç pazarındaki varlığını güçlendirmek için, 2022’de IONIQ 6 orta boy sedan’ı ve 2024’te IONIQ 7 büyük SUV’yi de tanıtmayı planlıyor.
SEOUL
Hyundai Motor Company, yeni alt markası IONIQ adı altında ilk modelini üretmeye hazırlanıyor. Çok yakın bir tarihte resmi olarak tanııtılacak olan BEV serisinin ilk modeli olan IONIQ 5,bir CUV’nin tüm özelliklerini gövdesinde barındırıyor. IONIQ markasıyla birlikte yeni bir mobilite çağını başlatacak olan Hyundai, gelişmişbataryalı elektrikli araçları için özel olarak ürettiği yenilikçi bir sistem olan Electric-Global Modular Platform’u(E-GMP) ilk olarak bu modelde kullanacak.
IONIQ 5’in yenitasarım özellikleri arasında, Parametrik Pikseller ve analogla dijital duyguları birleştiren çevre dostu Renkli Malzeme Kaplama (CMF)dikkatleri çekiyor. IONIQ 5’in ön tarafı, dijital teknolojisini simgeleyenyeni nesil aydınlatmasistemiyle kaplı. IONIQ 5’in motor kaputu daön tarafı kaplayarak panel boşluklarını en aza indiriyor. Böylece yüksek teknolojili bir genel görünüm kazanılırken aynı zamanda EV araçlar için gerekli olan düşük sürtünme katsayısı da elde ediliyor.Aynı şekilde yüksek aerodinamizm için optimize edilmiş jantlar, şimdiye kadar bir Hyundai EV modelineuygulanan en büyük jantlar olarak öne çıkıyor.IONIQ 5’teki 20 inçlik Parametric Pixel tasarım temasına sahip jantlar, bu özelliğiyle beraber görselliği zirveye taşıyor.
Hyundai Global Tasarım Merkezi Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Başkanı SangYup Lee, “IONIQ 5, Hyundai’nin tasarım DNA’sını oluşturan simgeleri kusursuzca yanısıtırken aynı zamanda elektrikli otomobiller arasında tamamen yeni bir müşteri deneyimi sunuyor” dedi.
IONIQ 5, geleneksel elektrikli otomobillerin aksine, dışarıdan şarj edilebilmesinin yanı sıra bataryalarındaki gücü bir başka araca aktarabiliyor veya genel bir güç kaynağı (110 / 220V) olarak kullanılabiliyor. Araçtan Yükleme (V2L) teknolojisiyle desteklenen otomobil, çeşitli elektrikli aletleri normal priz çıkışıyla çalıştırabiliyor.Ayrıca IONIQ 5, yalnızca 5 dakikalık bir şarjla (WLTP Standardı) 100 km’den fazla yol alabiliyor. Bu sayede dünyanınultra hızlı şarj yeteneğine sahip nadir EV otomobillerinden biri olarak da fark yaratabiliyor.
IONIQ 5, Şubat ayında düzenlenecekonline bir dünya prömiyeriyle görücüye çıkacak.