Hyundai Ioniq 3 spotted in the wild – coming to Europe next year

®
Çok Okunanlar

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

Hyundai is jumping into the compact EV class with a brand-new vehicle: the Ioniq 3. This car will join the successful Ioniq family, acting as a smaller sibling to the popular Ioniq 5. But the Ioniq 3 isn’t just a shrunken version of its predecessors. Hyundai first showed off this new direction at the Munich motor Show in September with the “Concept Three.”

The idea behind the design is what Hyundai calls “Art of Steel,” a look inspired by the company’s advanced steel manufacturing technology. The car’s profile is dubbed the “Aero Hatch,” which the company describes as a fresh approach to the compact EV silhouette. It has a sleek, almost hot-hatch-like body and finishes with a unique ducktail spoiler at the back.

Despite this radical silhouette, Hyundai kept some familiar visual cues from the other Ioniq models. The front and rear both feature the distinctive Parametric Pixel lights – a signature design element that helps tie the car to the larger Ioniq lineup. Recent sightings of prototypes in South Korea and Europe – some with very little camouflage – show that the production version of the Hyundai Ioniq 3 will stick closely to the bold styling of the Concept Three.

The development of the Ioniq 3 is officially part of what Hyundai refers to as “the next step in the company’s electrification journey.” The company plans to start production early in 2026, and the manufacturing will take place at Hyundai’s facility in Turkey, with customer deliveries scheduled to begin shortly after the production line starts rolling.

This compact EV is designed to compete directly with other European-focused small electric cars, such as the kia EV3 and the Volkswagen ID.3. The Ioniq 3 will measure just over 14.04 ft in length, about 6.36 ft in width, and will stand a little over 4.59 ft tall. Its wheelbase is surprisingly long at 8.92 ft – plenty for a small, urban-friendly machine designed to be nimble.

Hyundai has not officially announced the final price or battery details, but we expect it to share most of the components with its corporate cousin, the kia EV3. This suggests that customers will have a choice between two battery packs: a smaller one with 58.3 kWh and a larger one with 81.4 kWh. The larger pack should provide an excellent driving range for a car of its size, and the little EV shouldn’t have a problem hitting around 365 miles on the WLTP cycle.

When it comes to pricing, the Ioniq 3 will target the entry-level EV buyer. Considering the Kona electric starts at a higher price point – around $48,100 in the UK – the smallest electric Hyundai will probably be much more accessible, likely priced closer to $34,300.

One important detail for North American consumers: don’t hold your breath. This new compact EV is not crossing the Atlantic anytime soon. Hyundai’s strategy appears to be focused on meeting the strong demand for compact EVs in other global regions.

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...
Opel Astra facelift brings new look and better range

Opel Astra facelift brings new look and better range

The SUV is king of the road in Europe, dominating sales charts and making life...
The all-new Subaru Uncharted debuts in the US

The all-new Subaru Uncharted debuts in the US

The name Subaru, for years, meant one thing to drivers: All-Wheel Drive. Now, as the...
BMW iX3 50 xDrive Neue Klasse shows tremendous results in a highway range test

BMW iX3 50 xDrive Neue Klasse shows tremendous results in a highway range test

In an extensive YouTube review by popular YouTuber @CarManiac_Chris of the new bmw iX3 50...
BYD dominates China’s electric car race while Tesla struggles

BYD dominates China’s electric car race while Tesla struggles

The world’s largest and fastest-moving EV market is China, and the latest sales figures confirm...
Mercedes-Benz puts luxury S-Class robotaxis on the streets of Abu Dhabi

Mercedes-Benz puts luxury S-Class robotaxis on the streets of Abu Dhabi

The future of transportation is coming, and it's arriving in the plush, leather-clad comfort of...
Xiaomi plans a trio of new EVs

Xiaomi plans a trio of new EVs

Xiaomi auto is not waiting around for the next big thing, according to recent reports....