Hyundai Hidrojeni Yaygınlaştırma Vizyonunu Açıkladı

®
Çok Okunanlar

MAPESAD Başkanı Tayfun Koçak

Madeni yağlar, endüstriyel yağlar, kimyasallar ve katkı maddeleri gibi birçok alanda uzmanlaşmış 100’ün üzerinde markanın katılacağı İstanbul Fuar Merkezi’nde...

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

Automobilclub ‘den Continental Kalplere Dokunan Ödülü

Alman Otomobil Kulübü KS e.V. Enerji ve Çevre Ödülü’nü kazanan Continental, başarısını çocuk kalp hastalarına umut olarak taşıdı. Sürdürülebilirlik alanındaki öncü...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik...

Hyundai Motor Grubu, yakıt olarak hidrojeni ve küresel anlamda bu enerjiyi yaygınlaştırmak için yepyeni vizyonunu açıkladı. Bugün düzenlenen Hydrogen Wave Global forumunda bu vizyonunu paylaşan Hyundai, ulaşım ve diğer endüstriyel sektörler başta olmak üzere hidrojenin günlük yaşamda daha çok kullanılmasını sağlayacak yaygınlaştırma planlarını sundu…

Hyundai, 2040 yılına kadar hidrojende çok fazla yol kat etmeyi hedeflerken aynı zamanda her tür mobilite için temiz sürdürülebilir enerjiye yönelik öncülüğünü de devam ettiriyor. Hyundai bu kapsamda daha çok hidrojen yakıt hücreli elektrikli veya pilli elektrikli güç aktarma organlarının yanı sıra yakıt hücreli sistemlerin uygulanmasını içeren tüm yeni ticari araç modellerinin elektrifikasyonunu da kapsayacak benzeri görülmemiş planlarını paylaştı.

Güney Koreli otomotiv devi, 2028’e kadar tüm modellerinde cesur bir strateji izleyerek, sektörü yeniden şekillendirmeye ve sürdürülebilir temiz bir geleceği gerçekleştirmeye yardımcı olacak. Hyundai, özellikle alternatif yakıt türüne sahip modelleriyle ticari araç sektörünün öncüsü konumuna gelmeyi hedefliyor. Hyundai’nin bu vizyonu, hidrojen enerjisini evler, işyerleri ve fabrikalar gibi yaşamın ve endüstrinin her alanında uygulanacak. Ana hedef, hidrojeni herkes, her şey ve her yerde kolayca kullanılabilir hale getirmek. Grup ayrıca, 2030 yılına kadar bataryalı elektrikli araç (BEV) ile yakıt hücreli elektrikli araçların (FCEV) arasındaki fiyat farkını da en aza indirgemeyi planlıyor.

İlk kez 1998’de ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) modelinin geliştirilmesinden bu yana çok fazla yol alan Hyundai, 2013 yılında da FCEV’lerin seri üretimine kapı açarak Tucson FCEV (ix35 Fuel Cell) modelini tanıtmıştı. Ardından, 2018’de yeni nesil yakıt hücreli SUV model olan NEXO’yu ve 2020’de de dünyanın ilk yakıt hücreli ağır vasıtası olan XCIENT Fuel Cell kamyonu piyasaya sürdü. Bu sayede temiz ve sıfır emisyonlu araçlarla çevreye karşı olan bilincini de geri plana atmamış oluyor.

Hydrogen Vision 2040 – Enerji paradigması değişimi yoluyla karbon nötrlüğü çözümü

Hyundai’nin 2040 yılına kadar kesintisiz olarak uygulamayı planladığı bu hidrojen vizyonu, sadece ulaşımda değil, aynı zamanda daha geniş endüstri ve sektör alanlarında da devreye girecek. Ayrıca Hyundai, 2023’te piyasaya süreceği XCIENT Fuel Cell’e dayalı bir traktör de geliştiriyor. Bu traktöre ek olarak, tam otonom olarak hidrojenle çalışan bir konteyner taşıma sistemi ‘Trailer Drone’ konseptini tanıtan Hyundai, böylelikle verimli yakıt tüketimlerine sahip ticari araçlar hususunda dünya devi olmayı hedefliyor. Sürücüsüz TIR olarak da adlandırılan bu ağır vasıta, özellikle karayolu taşımacalığında şirketlere inanılmaz kolaylıklar sağlayacak.

Hidrojen yakıt hücresini binek ve ticari araçların dışında yüksek performanslı otomobiller, kentsel hava hareketliliği, robotlar, uçak ve gemilerde de kullanmayı amaçlıyor. Ulaşım haricinde binalara, kentsel enerji kaynaklarına ve enerji santrallerine de elektrik ve ısıtma sağlanması için hidrojeni öne sürecek.

Hyundai bu hedeflerine ulaşmak için 2023 yılında önemli ölçüde geliştirilmiş dayanıklılık ve verim ile daha düşük bir fiyat ve hacim gerçekleştiren yeni nesil bir yakıt hücresi sistemini piyasaya sürmeyi planlıyor. Devam eden Ar-Ge çalışmaları sayesinde, markanın mühendisleri son 20 yılda yakıt hücresi maliyetlerini önemli ölçüde azaltmayı başardı.

Hyundai, bu vizyon doğrultusunda sadece hidrojen değil aynı zamanda elektrikli otomobillerinde de yeni bir çağ başlatmayı hedefliyor. Mevcut menzilleri iki katına çıkarmak için piller üzerindeki çalışmalarını sürdüren Hyundai, aynı zamanda tamamen elektrikli ve hidrojenli yüksek performanslı araçlar üretmeyi de planlıyor.

Vision FK adıyla gücü 500 kW’nin üzerinde bir konsept de geliştiren Hyundai, bu etkileyici otomobille 0’dan 100 km/s hıza 4 saniyenin altında ulaşıyor. Arkadan itişli spor otomobil, yüksek performansına rağmen bir depo hidrojen ile 600 km gibi oldukça yüksek bir menzile ulaşabiliyor.

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...