Kılıçer: “2023’de toplamda 957 bin adetlik bir satışa ulaşıldı. Bu rakam 2022 yılının yaklaşık 2,5 kat daha yüksek. 10 yıllık ortalamanın ise 4 kat üzerinde bir pazardan bahsediyoruz. Yükselen otomobil fiyatları ile birlikte motosiklet her ne kadar tamamlayıcı bir mal olmasa da alternatif olarak düşünülen konulardan birisi oldu” ifadelerini kullandı…
Ocak-Şubat TÜİK verilerinin 2024’ün yüzde 35’inin üzerindeki bir pazara işaret ettiğini söyleyen Kılıçer “Matematiksel bir değerlendirme yapacak olursak pazarın 1,2 milyona gitmesi işten bile değil. Ancak krediye ulaşım ve kredi kullanım oranları burada çok çok önemli. Özellikle küçük hacimli motorlarda kredi kartı satışlarının yoğun olduğunu düşünürsek, buradaki taksit miktarları çok önemli. Öte yandan Döviz girdisi çok önemli bir sektörden bahsediyoruz. Dolayısıyla döviz kurlarının ne kadar yukarı gideceği TL’nin ne kadar değer kaybedeceği fiyatları da doğrudan etkileyeceği için önemli noktalardan bir tanesi de bu olacaktır. Mobilite anlamında motosiklete olan gereksinim günden güne artıyor. Dolayısıyla 1 milyonluk bir pazarın 2024 yılında bizim aşabileceğimiz bir nokta olacağını düşünüyorum” şeklinde konuştu.
Kılıçer “Özellikle küçük hacimli motosikletlerde yüzde 60 civarında kredi kartı kullanım oranı vardı. Bu oran yaklaşık olarak yüzde 30’lara düşmüş durumda. Buradaki etki bir miktar azalacaktır, ama kredi kartlarında faiz oranlarının artmasının mutlaka negatif bir etkisi olacaktır” dedi.