Hockenheim pistini tanımlayan tek bir belirgin özellik bulunmuyor

®
Çok Okunanlar

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

iCAR Dubai Marka Gecesi’nde Tamamen Yeni Bir Orta-Büyük SUV

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery ve SmartMi Tech iş birliğiyle ortaya çıkan iCAR, yepyeni SUV modelinin örtüsünü kaldırmak...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

2019 ALMANYA GRAND PRIX:

FARKLI ÖZELLİKLERE SAHİP HOCKENHEİM’DA PIRELLI ORTA LASTİKLERİ ÖNERİYOR…

Eskiden yüksek hızı ve muazzam düzlükleri ile bilinen Almanya’daki Hockenheim pistinin 2002 yılında açılan kısaltılmış versiyonunda farklı özellikler daha dengeli bir şekilde yer alıyor. Dolayısıyla, Pirelli bu hafta sonu için C2 sert, C3 orta ve C4 yumuşak olmak üzere P Zero serisindeki orta lastikleri önerdiğini duyuruyor. Bu seçimler, orta, yumuşak ve ultra yumuşak hamurların kullanıldığı geçen yıl ile genel anlamda benzeşiyor.

Pist özellikleri

  • Hockenheim pistini tanımlayan tek bir belirgin özellik bulunmuyor. Bazıları hızlı, bazıları daha yavaş bölümlerden ve stadyumu andıran virajıyla hız kombinasyonu sunan parkur, izleyicilerin favorileri arasında yer alıyor.
  • Enerji yüklemesi ve aşınma açısından orta düzeyde olan pistte bu yıl önemli bir değişiklik olmadı. Hafta sonu boyunca pistte ciddi bir değişim olması beklenmiyor.
  • Yanal ve boylamsal talepler, pist boyunca oldukça dengeli, başka bir deyişle teorik olarak doğru kurguyla lastiklerin optimal şekilde işlev görmesini sağlamak zor olmamalı.
  • Geçen yıl yağmur, strateji öngörmeyi neredeyse imkansız hale getirmişti. Mercedes pilotu Lewis Hamilton, yumuşaktan ultra yumuşağa geçtiği tek pit stop stratejisiyle yarışı kazandı (ilk altıda arasında tek pit stop yapan pilot olarak). Güvenlik aracının da girdiği yarışta Red Bull pilotu Max Verstappen, üç pit stop yapmasına rağmen dördüncü sırada bitirmeyi başardı. Tarihsel olarak, güvenlik aracı yaklaşık %50 olasılıkla yarışa müdahale ediyor.
  • Ferrari pilotu Sebastian Vettel geçen yıl sıralamalarda yeni bir toplam tur rekoru kırmış olsa da Kimi Raikkonen, McLaren-Mercedes ile 2004’te kırdığı en hızlı tur rekorunu hâlâ elinde tutuyor.

Mario Isola –F1 ve Otomobil Yarışları Başkanı

“Hockenheim pisti, takımların tamamıyla aşina olduğu bir pist değil. Uzun yıllar Nurburgring ile dönüşümlü kullanıldı, daha sonra takvimden çıkarıldı ve geçen sene yeniden döndü. Bununla birlikte, pistin özellikle şaşırtacak bir bölümü yok ve lastikler için talepler ve uygulanan kuvvetler oldukça dengeli. Bunun bir istisnası, biraz daha çok dur-kalk yapılan Motordrom bölümü. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise 12. ve 13. virajlardaki eğim. Aşınma ve bozulma genellikle fazla olmadığı için daha önce lastiklerin uzun süre kullanıldığını gördük. Ama geçen sezon yaşadığımız gibi, yılın bu zamanında Hockenheim’da havanın nasıl olacağını tahmin etmek kolay değil ve bu kesinlikle stratejiyi etkileyen önemli bir faktör olabilir.”

Diğer Pirelli haberleri

  • Almanya Grand Prix ile aynı hafta sonu, Pirelli için yılın en büyük motor sporları etkinliği olan Blancpain GT Serisi kapsamındaki Spa 24 Hours sınırın diğer yanındaki Belçika’da gerçekleşecek. Pirelli, bu yıl yarışacak 72 aracı donatmak (artı şampiyonaları desteklemek) için yaklaşık 13.000 lastikle birlikte 100’ü aşkın kişilik bir ekibi Belçika’ya getiriyor.
  • Bu hafta, Almanya Grand Prix’sinden önce, Pirelli’nin gelecek yıl Formula 2’de kullanılacak yeni 18 inç lastikleri test ettiği program İtalya’da devam ediyor. Formula 2 de Formula 3 de Almanya’da yarışmayacak.
  • Pirelli Hot Laps programı Hockenheimring’e dönerken Lamborghini, katılan süper otomobil üreticileri arasında yerini aldı. İtalya’daki Sant’Agata fabrikasından çıkan her yeni Lamborghini, geçmişi 1960’lara uzanan özel bir sözleşme çerçevesinde Pirelli lastikleriyle donatılıyor.

İlk üç takım arasından Red Bull pilotları, bire bir aynı lastikleri seçen yegane kişiler oldu. Mercedes ve Ferrari pilotlarının tümü farklı tercihler yaparken Ferrari en fazla sayıda yumuşak lastik seçen takım oldu.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...