Hockenheim pistini tanımlayan tek bir belirgin özellik bulunmuyor

®
Çok Okunanlar

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve Fikir Önderleri Forumu’nu tamamladı....

2019 ALMANYA GRAND PRIX:

FARKLI ÖZELLİKLERE SAHİP HOCKENHEİM’DA PIRELLI ORTA LASTİKLERİ ÖNERİYOR…

Eskiden yüksek hızı ve muazzam düzlükleri ile bilinen Almanya’daki Hockenheim pistinin 2002 yılında açılan kısaltılmış versiyonunda farklı özellikler daha dengeli bir şekilde yer alıyor. Dolayısıyla, Pirelli bu hafta sonu için C2 sert, C3 orta ve C4 yumuşak olmak üzere P Zero serisindeki orta lastikleri önerdiğini duyuruyor. Bu seçimler, orta, yumuşak ve ultra yumuşak hamurların kullanıldığı geçen yıl ile genel anlamda benzeşiyor.

Pist özellikleri

  • Hockenheim pistini tanımlayan tek bir belirgin özellik bulunmuyor. Bazıları hızlı, bazıları daha yavaş bölümlerden ve stadyumu andıran virajıyla hız kombinasyonu sunan parkur, izleyicilerin favorileri arasında yer alıyor.
  • Enerji yüklemesi ve aşınma açısından orta düzeyde olan pistte bu yıl önemli bir değişiklik olmadı. Hafta sonu boyunca pistte ciddi bir değişim olması beklenmiyor.
  • Yanal ve boylamsal talepler, pist boyunca oldukça dengeli, başka bir deyişle teorik olarak doğru kurguyla lastiklerin optimal şekilde işlev görmesini sağlamak zor olmamalı.
  • Geçen yıl yağmur, strateji öngörmeyi neredeyse imkansız hale getirmişti. Mercedes pilotu Lewis Hamilton, yumuşaktan ultra yumuşağa geçtiği tek pit stop stratejisiyle yarışı kazandı (ilk altıda arasında tek pit stop yapan pilot olarak). Güvenlik aracının da girdiği yarışta Red Bull pilotu Max Verstappen, üç pit stop yapmasına rağmen dördüncü sırada bitirmeyi başardı. Tarihsel olarak, güvenlik aracı yaklaşık %50 olasılıkla yarışa müdahale ediyor.
  • Ferrari pilotu Sebastian Vettel geçen yıl sıralamalarda yeni bir toplam tur rekoru kırmış olsa da Kimi Raikkonen, McLaren-Mercedes ile 2004’te kırdığı en hızlı tur rekorunu hâlâ elinde tutuyor.

Mario Isola –F1 ve Otomobil Yarışları Başkanı

“Hockenheim pisti, takımların tamamıyla aşina olduğu bir pist değil. Uzun yıllar Nurburgring ile dönüşümlü kullanıldı, daha sonra takvimden çıkarıldı ve geçen sene yeniden döndü. Bununla birlikte, pistin özellikle şaşırtacak bir bölümü yok ve lastikler için talepler ve uygulanan kuvvetler oldukça dengeli. Bunun bir istisnası, biraz daha çok dur-kalk yapılan Motordrom bölümü. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise 12. ve 13. virajlardaki eğim. Aşınma ve bozulma genellikle fazla olmadığı için daha önce lastiklerin uzun süre kullanıldığını gördük. Ama geçen sezon yaşadığımız gibi, yılın bu zamanında Hockenheim’da havanın nasıl olacağını tahmin etmek kolay değil ve bu kesinlikle stratejiyi etkileyen önemli bir faktör olabilir.”

Diğer Pirelli haberleri

  • Almanya Grand Prix ile aynı hafta sonu, Pirelli için yılın en büyük motor sporları etkinliği olan Blancpain GT Serisi kapsamındaki Spa 24 Hours sınırın diğer yanındaki Belçika’da gerçekleşecek. Pirelli, bu yıl yarışacak 72 aracı donatmak (artı şampiyonaları desteklemek) için yaklaşık 13.000 lastikle birlikte 100’ü aşkın kişilik bir ekibi Belçika’ya getiriyor.
  • Bu hafta, Almanya Grand Prix’sinden önce, Pirelli’nin gelecek yıl Formula 2’de kullanılacak yeni 18 inç lastikleri test ettiği program İtalya’da devam ediyor. Formula 2 de Formula 3 de Almanya’da yarışmayacak.
  • Pirelli Hot Laps programı Hockenheimring’e dönerken Lamborghini, katılan süper otomobil üreticileri arasında yerini aldı. İtalya’daki Sant’Agata fabrikasından çıkan her yeni Lamborghini, geçmişi 1960’lara uzanan özel bir sözleşme çerçevesinde Pirelli lastikleriyle donatılıyor.

İlk üç takım arasından Red Bull pilotları, bire bir aynı lastikleri seçen yegane kişiler oldu. Mercedes ve Ferrari pilotlarının tümü farklı tercihler yaparken Ferrari en fazla sayıda yumuşak lastik seçen takım oldu.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...