Hockenheim pistini tanımlayan tek bir belirgin özellik bulunmuyor

®
Çok Okunanlar

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız...

2019 ALMANYA GRAND PRIX:

FARKLI ÖZELLİKLERE SAHİP HOCKENHEİM’DA PIRELLI ORTA LASTİKLERİ ÖNERİYOR…

Eskiden yüksek hızı ve muazzam düzlükleri ile bilinen Almanya’daki Hockenheim pistinin 2002 yılında açılan kısaltılmış versiyonunda farklı özellikler daha dengeli bir şekilde yer alıyor. Dolayısıyla, Pirelli bu hafta sonu için C2 sert, C3 orta ve C4 yumuşak olmak üzere P Zero serisindeki orta lastikleri önerdiğini duyuruyor. Bu seçimler, orta, yumuşak ve ultra yumuşak hamurların kullanıldığı geçen yıl ile genel anlamda benzeşiyor.

Pist özellikleri

  • Hockenheim pistini tanımlayan tek bir belirgin özellik bulunmuyor. Bazıları hızlı, bazıları daha yavaş bölümlerden ve stadyumu andıran virajıyla hız kombinasyonu sunan parkur, izleyicilerin favorileri arasında yer alıyor.
  • Enerji yüklemesi ve aşınma açısından orta düzeyde olan pistte bu yıl önemli bir değişiklik olmadı. Hafta sonu boyunca pistte ciddi bir değişim olması beklenmiyor.
  • Yanal ve boylamsal talepler, pist boyunca oldukça dengeli, başka bir deyişle teorik olarak doğru kurguyla lastiklerin optimal şekilde işlev görmesini sağlamak zor olmamalı.
  • Geçen yıl yağmur, strateji öngörmeyi neredeyse imkansız hale getirmişti. Mercedes pilotu Lewis Hamilton, yumuşaktan ultra yumuşağa geçtiği tek pit stop stratejisiyle yarışı kazandı (ilk altıda arasında tek pit stop yapan pilot olarak). Güvenlik aracının da girdiği yarışta Red Bull pilotu Max Verstappen, üç pit stop yapmasına rağmen dördüncü sırada bitirmeyi başardı. Tarihsel olarak, güvenlik aracı yaklaşık %50 olasılıkla yarışa müdahale ediyor.
  • Ferrari pilotu Sebastian Vettel geçen yıl sıralamalarda yeni bir toplam tur rekoru kırmış olsa da Kimi Raikkonen, McLaren-Mercedes ile 2004’te kırdığı en hızlı tur rekorunu hâlâ elinde tutuyor.

Mario Isola –F1 ve Otomobil Yarışları Başkanı

“Hockenheim pisti, takımların tamamıyla aşina olduğu bir pist değil. Uzun yıllar Nurburgring ile dönüşümlü kullanıldı, daha sonra takvimden çıkarıldı ve geçen sene yeniden döndü. Bununla birlikte, pistin özellikle şaşırtacak bir bölümü yok ve lastikler için talepler ve uygulanan kuvvetler oldukça dengeli. Bunun bir istisnası, biraz daha çok dur-kalk yapılan Motordrom bölümü. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise 12. ve 13. virajlardaki eğim. Aşınma ve bozulma genellikle fazla olmadığı için daha önce lastiklerin uzun süre kullanıldığını gördük. Ama geçen sezon yaşadığımız gibi, yılın bu zamanında Hockenheim’da havanın nasıl olacağını tahmin etmek kolay değil ve bu kesinlikle stratejiyi etkileyen önemli bir faktör olabilir.”

Diğer Pirelli haberleri

  • Almanya Grand Prix ile aynı hafta sonu, Pirelli için yılın en büyük motor sporları etkinliği olan Blancpain GT Serisi kapsamındaki Spa 24 Hours sınırın diğer yanındaki Belçika’da gerçekleşecek. Pirelli, bu yıl yarışacak 72 aracı donatmak (artı şampiyonaları desteklemek) için yaklaşık 13.000 lastikle birlikte 100’ü aşkın kişilik bir ekibi Belçika’ya getiriyor.
  • Bu hafta, Almanya Grand Prix’sinden önce, Pirelli’nin gelecek yıl Formula 2’de kullanılacak yeni 18 inç lastikleri test ettiği program İtalya’da devam ediyor. Formula 2 de Formula 3 de Almanya’da yarışmayacak.
  • Pirelli Hot Laps programı Hockenheimring’e dönerken Lamborghini, katılan süper otomobil üreticileri arasında yerini aldı. İtalya’daki Sant’Agata fabrikasından çıkan her yeni Lamborghini, geçmişi 1960’lara uzanan özel bir sözleşme çerçevesinde Pirelli lastikleriyle donatılıyor.

İlk üç takım arasından Red Bull pilotları, bire bir aynı lastikleri seçen yegane kişiler oldu. Mercedes ve Ferrari pilotlarının tümü farklı tercihler yaparken Ferrari en fazla sayıda yumuşak lastik seçen takım oldu.

Diğer Haberler

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...