Hockenheim pistini tanımlayan tek bir belirgin özellik bulunmuyor

®
Çok Okunanlar

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Chery Grubu Ağustos Ayında 243 Bin Adetlik Rekor Satışa İmza Attı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, küresel ölçekte satış ve ihracat başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Bu kapsamda Chery...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de...

2019 ALMANYA GRAND PRIX:

FARKLI ÖZELLİKLERE SAHİP HOCKENHEİM’DA PIRELLI ORTA LASTİKLERİ ÖNERİYOR…

Eskiden yüksek hızı ve muazzam düzlükleri ile bilinen Almanya’daki Hockenheim pistinin 2002 yılında açılan kısaltılmış versiyonunda farklı özellikler daha dengeli bir şekilde yer alıyor. Dolayısıyla, Pirelli bu hafta sonu için C2 sert, C3 orta ve C4 yumuşak olmak üzere P Zero serisindeki orta lastikleri önerdiğini duyuruyor. Bu seçimler, orta, yumuşak ve ultra yumuşak hamurların kullanıldığı geçen yıl ile genel anlamda benzeşiyor.

Pist özellikleri

  • Hockenheim pistini tanımlayan tek bir belirgin özellik bulunmuyor. Bazıları hızlı, bazıları daha yavaş bölümlerden ve stadyumu andıran virajıyla hız kombinasyonu sunan parkur, izleyicilerin favorileri arasında yer alıyor.
  • Enerji yüklemesi ve aşınma açısından orta düzeyde olan pistte bu yıl önemli bir değişiklik olmadı. Hafta sonu boyunca pistte ciddi bir değişim olması beklenmiyor.
  • Yanal ve boylamsal talepler, pist boyunca oldukça dengeli, başka bir deyişle teorik olarak doğru kurguyla lastiklerin optimal şekilde işlev görmesini sağlamak zor olmamalı.
  • Geçen yıl yağmur, strateji öngörmeyi neredeyse imkansız hale getirmişti. Mercedes pilotu Lewis Hamilton, yumuşaktan ultra yumuşağa geçtiği tek pit stop stratejisiyle yarışı kazandı (ilk altıda arasında tek pit stop yapan pilot olarak). Güvenlik aracının da girdiği yarışta Red Bull pilotu Max Verstappen, üç pit stop yapmasına rağmen dördüncü sırada bitirmeyi başardı. Tarihsel olarak, güvenlik aracı yaklaşık %50 olasılıkla yarışa müdahale ediyor.
  • Ferrari pilotu Sebastian Vettel geçen yıl sıralamalarda yeni bir toplam tur rekoru kırmış olsa da Kimi Raikkonen, McLaren-Mercedes ile 2004’te kırdığı en hızlı tur rekorunu hâlâ elinde tutuyor.

Mario Isola –F1 ve Otomobil Yarışları Başkanı

“Hockenheim pisti, takımların tamamıyla aşina olduğu bir pist değil. Uzun yıllar Nurburgring ile dönüşümlü kullanıldı, daha sonra takvimden çıkarıldı ve geçen sene yeniden döndü. Bununla birlikte, pistin özellikle şaşırtacak bir bölümü yok ve lastikler için talepler ve uygulanan kuvvetler oldukça dengeli. Bunun bir istisnası, biraz daha çok dur-kalk yapılan Motordrom bölümü. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise 12. ve 13. virajlardaki eğim. Aşınma ve bozulma genellikle fazla olmadığı için daha önce lastiklerin uzun süre kullanıldığını gördük. Ama geçen sezon yaşadığımız gibi, yılın bu zamanında Hockenheim’da havanın nasıl olacağını tahmin etmek kolay değil ve bu kesinlikle stratejiyi etkileyen önemli bir faktör olabilir.”

Diğer Pirelli haberleri

  • Almanya Grand Prix ile aynı hafta sonu, Pirelli için yılın en büyük motor sporları etkinliği olan Blancpain GT Serisi kapsamındaki Spa 24 Hours sınırın diğer yanındaki Belçika’da gerçekleşecek. Pirelli, bu yıl yarışacak 72 aracı donatmak (artı şampiyonaları desteklemek) için yaklaşık 13.000 lastikle birlikte 100’ü aşkın kişilik bir ekibi Belçika’ya getiriyor.
  • Bu hafta, Almanya Grand Prix’sinden önce, Pirelli’nin gelecek yıl Formula 2’de kullanılacak yeni 18 inç lastikleri test ettiği program İtalya’da devam ediyor. Formula 2 de Formula 3 de Almanya’da yarışmayacak.
  • Pirelli Hot Laps programı Hockenheimring’e dönerken Lamborghini, katılan süper otomobil üreticileri arasında yerini aldı. İtalya’daki Sant’Agata fabrikasından çıkan her yeni Lamborghini, geçmişi 1960’lara uzanan özel bir sözleşme çerçevesinde Pirelli lastikleriyle donatılıyor.

İlk üç takım arasından Red Bull pilotları, bire bir aynı lastikleri seçen yegane kişiler oldu. Mercedes ve Ferrari pilotlarının tümü farklı tercihler yaparken Ferrari en fazla sayıda yumuşak lastik seçen takım oldu.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...