Hidrojen Teknolojileri Her şey çok farklı gerçekleşecek!

®
Çok Okunanlar

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

Satış sonrası otomotiv endüstrisinde dünyanın en önemli fuar etkinliği olan ve OSS Derneği’nin katkılarıyla gerçekleştirilen Automechanika İstanbul Fuarı sona erdi. Sektör profesyonellerini biraraya getiren ve fuar kapsamında düzenlenen 8’inci OSS Konferansı ise sektörün önde gelen isimlerinden Delphi Technologies Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Satış Sonrası Başkan Yardımcısı Jean-François Bouveyron’u ağırladı. “Otomotivde yeni teknolojiler! Satış sonrası için başlangıcın sonu mu? Sonun başlangıcı mı?”başlıklı sunumuyla katılımcılara hitap eden Jean-François Bouveyron, “Ne zaman politikacılarla konuşsam hep şu cümleyi duyuyorum; bizim en büyük düşmanımız içten yanmalımotorlar. Hayır aslında bizim düşmanımız karbon emisyonu ve biziçten yanmalı motoru çevreci olacak şekilde yaratabilirsek aslında bu alternatif ile de ilerleyebiliriz. Hidrojen iseçevre dostuiçten yanmalı motorlar yaratmanın yeni aracı olacak.Elektrik şehir içinde kullanımda olan binek araçlara tanınan bir ayrıcalık olacak; ancak hafif ticari araçlar için hidrojen yakıt hücreleri, kamyonlar için ise hidrojen enjeksiyon sistemlerinin kullanımı söz konusu olacak” dedi.

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) desteğiyle TÜYAP’ta gerçekleştirilen Automechanika İstanbul Fuarı, sona erdi. Fuar kapsamında OSS Derneği de, bu yıl 8’incisini düzenlediği OSS Konferansı’nda sektör profesyonellerini biraraya getirdi. Konferansın baş konuşmacısı olan Delphi Technologies Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Satış Sonrası Başkan Yardımcısı Jean-François Bouveyron, “Otomotivde yeni teknolojiler! Aftermarket için başlangıcın sonu mu? Sonun başlangıcı mı?” başlıklı bir sunumla bilgi birikimini katılımcılarla paylaştı.

Hedef çevre dostu içten yanmalı motorlar üretmek olmalı!

BorgWagner’ıve onun satış sonrası kolu Delphi Technologies’i temsilen konferansta bulunduğunu söyleyen Jean-François Bouveyron, “BorgWarner,tahrik sistemleri teknolojilerinde yani bir taşıtı hareket ettiren teknolojilerde uzmanlık alanına sahip bir şirketler grubu. Elektrifikasyon ve elektrikli taşıtları ana odağı olarak tanımlamış bulunuyor” dedi. Araçteknolojilerinin her geçen gün daha çevre dostu teknolojilerle evrildiğini ifade eden Jean-François Bouveyron, “Ne zaman politikacılarla konuşsam hep şu cümleyi duyuyorum; “bizim en büyük düşmanımız içten yanmalımotorlar”. Hayır aslında biz içten yanmalı motoru çevreci olacak şekilde yaratabilirsek aslında bu alternatif ile de ilerleyebiliriz” diye konuştu.

Her şey çok farklı gerçekleşecek!

Herkesinsürekli elektrikli araçlardan bahsettiğine işaret eden Jean-François Bouveyron, şöyle devam etti: “Aslında dünya elektrikli araçlara doğru hareket edecek;ancak sadece bu gerçekleşmeyecek. Bunun dışında hidrojen enjeksiyonu, hidrojen hibrid araçlar da hayatımıza girecek.Bir de e-yakıtlardan bahsedeceğiz. Evet, yollarda daha fazla elektrikli araç görmeye başlayacağız ve şehir içinde kullanılan binek araçların çoğu elektrikli olacak. Ticarette kullanılan hafif ticari araçlar ve mini vanların yanı sıra şehir içi toplu taşımada kullanılan otobüsler, bunların da çok büyük bir kısmı elektrikli olacak ama kamyonlar ve ağır vasıtalı araçların son derece sınırlı bir kısmının elektrikli olacağını göreceğiz. Bu araçların çoğu hala dizel veya hidrojen yakıt sistemleri ile çalışıyor olacak. Dikkatinizi bir de şu noktaya çekmek istiyorum; hidrojen artık çevre dostumotorları yaratmanın yeni biçimi olacak. Gururla belirtmek isterim ki,Delphi Technologies olarak, tamamen hidrojen ile çalışan araçlarla ilgili ilk sözleşme imzalayan şirket olduk ve bu daha başlangıç. Şimdi ben bununla ne demek istiyorum? Elektrik şehir içinde kullanımda olan binek araçlara tanınan bir ayrıcalık olacak;hafif ticari araçlar için hidrojen yakıt hücreleri, kamyonlar için ise hidrojen enjeksiyon sistemleri söz konusu olacak. Yani bugün duyduğunuz her şeyi düşünelim. Son dönemde neler duyduysanız hepsini unutun çünkü her şey duyduklarınızdan çok farklı bir şekilde gerçekleşecek.”

Değişim tsunami dalgası gibi olmayacak!

Satış sonrası olarak araç pazarına bakış açılarının farklı olduğunu belirten Jean-François Bouveyron, “Her ne kadar trafiğe yeni çıkan araçları sevsek de asıl bizi ilgilendiren 5-10-15 yıllık hatta Türkiye’de de denk geldiğimiz gibi 20 yaşın üzerindeki araçlar ve buaraçlar trafikte olmaya devam edecekler ve bakım ihtiyaçları devam edecek.  2030’da yani bugünden 7 yıl sonra,binek ve hafif ticari elektrikli araçların Avrupa’daki oranının 440 milyon araç içerisindesadece 57 milyonluk bir paya sahip olacağını öngörüyoruz. Bu hala oldukça düşük bir oran.Ağır vasıtaya bakacak olursak elektrikli araç yüzdesi çok çok daha düşük olacak ve araç parkı neredeyse günümüz ile aynı olacak. Evet, sektörde bazı değişiklikler olacağını biliyoruz ama bu değişikliğin hızı öyle olacak ki bizim hazırlanmak için vaktimiz olacak. Yani değişim bir tsunami dalgası gibi olmayacak. Daha aşama aşama yavaş bir değişiklik gerçekleşecek” diye konuştu.

Yeni teknolojiden korkmamalıyız!

Gelecek dönemde teknik eğitime ve arıza teşhisi konularının sektördeöne çıkacağını vurgulayan Jean-François Bouveyron, şunları söyledi: “Eğer ihtiyacınız olan bilgiye zamanında erişemezsiniz oyunun dışında kalacaksınız. Bu noktada da yeni arıza teşhis teknolojilerini hayata geçirmek çok önemli. Dünyanın farklı bir yerinde çalışan bir görevli, aracınıza uzaktan aracınıza bağlanarak arıza teşhisi konusunda size destek verebilecek. Bizim de zaten satış sonrası şirketleri olarak yapmaya çalıştığımız şey bu. Satış sonrası pazarının harika bir geleceği olacak.Yeni bir teknolojiden asla korkmamalıyız. Sadece buna hazırlıklı olmalıyız. Günbegün yaptığımız şeyde bugünün ve yarının araçlarının ihtiyacı olabilecek tüm bilgileri, tüm ürünleri ve tüm belgeleri bir araya getirmek ve bunu müşterilerimize sunmak ancak bu şekilde satış sonrası pazarının geleceğine katkıda bulunabiliriz.”

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya...