Perşembe, Mayıs 22, 2025

Hidrojen Teknolojileri Her şey çok farklı gerçekleşecek!

®
Çok Okunanlar

Petrol fiyatları düşüşe geçti 61,08 dolara geriledi

Petrol fiyatları, İran ile ABD arasında olası bir nükleer anlaşmaya ilişkin spekülasyonların yeniden canlanmasıyla birlikte aşırı arz endişelerinin yoğunlaşmasıyla,...

Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı

Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı Renault Grubu Türkiye CEO'su Jan Ptacek, 1 Temmuz itibarıyla Renault...

Portekiz WRC’de Podyum İçin Etaba Çıkıyor

2025 Dünya Ralli Şampiyonası'na iddialı bir giriş yapan Castrol Ford Team Türkiye, İsveç Rallisi'nin ardından sezonun ikinci stadı olan...

İnci Yuasa “patent şampiyonları” arasında

Teknoloji ve inovasyona dayalı büyüme stratejisi kararlılıkla sürdürülen İnci GS Yuasa, Patent Etkisi tarafından sağlanan Türkiye'nin Patent Raporu 2024'ün...

O Mercedes 5 Yaşında…

O Mercedes 5 Yaşında! İlham Veren Kadınlar İstanbul Modern'de Buluştu... Dünya çapında 70'ten fazla ülkede aktif olan, kadınların birbirlerine cesaret ve...

Hot Wheels’tan 50 Yılın En Büyük Devrimi

Hot Wheels'tan 50 Yılın En Büyük Devrimi: Yeni Speed Snap Pist Sistemi Geliyor! Hot Wheels'ın yeni Speed Snap (Daha Kolay...

Maserati GranCabrio Folgore ile geçit töreni

Maserati, Monte Carlo’nun efsanevi yollarında ikonik araçlarının yer aldığı bir geçit töreni düzenledi. Monako E-Prix’te yer alan ABB FIA Formula...

Satış sonrası otomotiv endüstrisinde dünyanın en önemli fuar etkinliği olan ve OSS Derneği’nin katkılarıyla gerçekleştirilen Automechanika İstanbul Fuarı sona erdi. Sektör profesyonellerini biraraya getiren ve fuar kapsamında düzenlenen 8’inci OSS Konferansı ise sektörün önde gelen isimlerinden Delphi Technologies Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Satış Sonrası Başkan Yardımcısı Jean-François Bouveyron’u ağırladı. “Otomotivde yeni teknolojiler! Satış sonrası için başlangıcın sonu mu? Sonun başlangıcı mı?”başlıklı sunumuyla katılımcılara hitap eden Jean-François Bouveyron, “Ne zaman politikacılarla konuşsam hep şu cümleyi duyuyorum; bizim en büyük düşmanımız içten yanmalımotorlar. Hayır aslında bizim düşmanımız karbon emisyonu ve biziçten yanmalı motoru çevreci olacak şekilde yaratabilirsek aslında bu alternatif ile de ilerleyebiliriz. Hidrojen iseçevre dostuiçten yanmalı motorlar yaratmanın yeni aracı olacak.Elektrik şehir içinde kullanımda olan binek araçlara tanınan bir ayrıcalık olacak; ancak hafif ticari araçlar için hidrojen yakıt hücreleri, kamyonlar için ise hidrojen enjeksiyon sistemlerinin kullanımı söz konusu olacak” dedi.

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) desteğiyle TÜYAP’ta gerçekleştirilen Automechanika İstanbul Fuarı, sona erdi. Fuar kapsamında OSS Derneği de, bu yıl 8’incisini düzenlediği OSS Konferansı’nda sektör profesyonellerini biraraya getirdi. Konferansın baş konuşmacısı olan Delphi Technologies Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Satış Sonrası Başkan Yardımcısı Jean-François Bouveyron, “Otomotivde yeni teknolojiler! Aftermarket için başlangıcın sonu mu? Sonun başlangıcı mı?” başlıklı bir sunumla bilgi birikimini katılımcılarla paylaştı.

Hedef çevre dostu içten yanmalı motorlar üretmek olmalı!

BorgWagner’ıve onun satış sonrası kolu Delphi Technologies’i temsilen konferansta bulunduğunu söyleyen Jean-François Bouveyron, “BorgWarner,tahrik sistemleri teknolojilerinde yani bir taşıtı hareket ettiren teknolojilerde uzmanlık alanına sahip bir şirketler grubu. Elektrifikasyon ve elektrikli taşıtları ana odağı olarak tanımlamış bulunuyor” dedi. Araçteknolojilerinin her geçen gün daha çevre dostu teknolojilerle evrildiğini ifade eden Jean-François Bouveyron, “Ne zaman politikacılarla konuşsam hep şu cümleyi duyuyorum; “bizim en büyük düşmanımız içten yanmalımotorlar”. Hayır aslında biz içten yanmalı motoru çevreci olacak şekilde yaratabilirsek aslında bu alternatif ile de ilerleyebiliriz” diye konuştu.

Her şey çok farklı gerçekleşecek!

Herkesinsürekli elektrikli araçlardan bahsettiğine işaret eden Jean-François Bouveyron, şöyle devam etti: “Aslında dünya elektrikli araçlara doğru hareket edecek;ancak sadece bu gerçekleşmeyecek. Bunun dışında hidrojen enjeksiyonu, hidrojen hibrid araçlar da hayatımıza girecek.Bir de e-yakıtlardan bahsedeceğiz. Evet, yollarda daha fazla elektrikli araç görmeye başlayacağız ve şehir içinde kullanılan binek araçların çoğu elektrikli olacak. Ticarette kullanılan hafif ticari araçlar ve mini vanların yanı sıra şehir içi toplu taşımada kullanılan otobüsler, bunların da çok büyük bir kısmı elektrikli olacak ama kamyonlar ve ağır vasıtalı araçların son derece sınırlı bir kısmının elektrikli olacağını göreceğiz. Bu araçların çoğu hala dizel veya hidrojen yakıt sistemleri ile çalışıyor olacak. Dikkatinizi bir de şu noktaya çekmek istiyorum; hidrojen artık çevre dostumotorları yaratmanın yeni biçimi olacak. Gururla belirtmek isterim ki,Delphi Technologies olarak, tamamen hidrojen ile çalışan araçlarla ilgili ilk sözleşme imzalayan şirket olduk ve bu daha başlangıç. Şimdi ben bununla ne demek istiyorum? Elektrik şehir içinde kullanımda olan binek araçlara tanınan bir ayrıcalık olacak;hafif ticari araçlar için hidrojen yakıt hücreleri, kamyonlar için ise hidrojen enjeksiyon sistemleri söz konusu olacak. Yani bugün duyduğunuz her şeyi düşünelim. Son dönemde neler duyduysanız hepsini unutun çünkü her şey duyduklarınızdan çok farklı bir şekilde gerçekleşecek.”

Değişim tsunami dalgası gibi olmayacak!

Satış sonrası olarak araç pazarına bakış açılarının farklı olduğunu belirten Jean-François Bouveyron, “Her ne kadar trafiğe yeni çıkan araçları sevsek de asıl bizi ilgilendiren 5-10-15 yıllık hatta Türkiye’de de denk geldiğimiz gibi 20 yaşın üzerindeki araçlar ve buaraçlar trafikte olmaya devam edecekler ve bakım ihtiyaçları devam edecek.  2030’da yani bugünden 7 yıl sonra,binek ve hafif ticari elektrikli araçların Avrupa’daki oranının 440 milyon araç içerisindesadece 57 milyonluk bir paya sahip olacağını öngörüyoruz. Bu hala oldukça düşük bir oran.Ağır vasıtaya bakacak olursak elektrikli araç yüzdesi çok çok daha düşük olacak ve araç parkı neredeyse günümüz ile aynı olacak. Evet, sektörde bazı değişiklikler olacağını biliyoruz ama bu değişikliğin hızı öyle olacak ki bizim hazırlanmak için vaktimiz olacak. Yani değişim bir tsunami dalgası gibi olmayacak. Daha aşama aşama yavaş bir değişiklik gerçekleşecek” diye konuştu.

Yeni teknolojiden korkmamalıyız!

Gelecek dönemde teknik eğitime ve arıza teşhisi konularının sektördeöne çıkacağını vurgulayan Jean-François Bouveyron, şunları söyledi: “Eğer ihtiyacınız olan bilgiye zamanında erişemezsiniz oyunun dışında kalacaksınız. Bu noktada da yeni arıza teşhis teknolojilerini hayata geçirmek çok önemli. Dünyanın farklı bir yerinde çalışan bir görevli, aracınıza uzaktan aracınıza bağlanarak arıza teşhisi konusunda size destek verebilecek. Bizim de zaten satış sonrası şirketleri olarak yapmaya çalıştığımız şey bu. Satış sonrası pazarının harika bir geleceği olacak.Yeni bir teknolojiden asla korkmamalıyız. Sadece buna hazırlıklı olmalıyız. Günbegün yaptığımız şeyde bugünün ve yarının araçlarının ihtiyacı olabilecek tüm bilgileri, tüm ürünleri ve tüm belgeleri bir araya getirmek ve bunu müşterilerimize sunmak ancak bu şekilde satış sonrası pazarının geleceğine katkıda bulunabiliriz.”

Diğer Haberler

Hot Wheels’tan 50 Yılın En Büyük Devrimi

Hot Wheels'tan 50 Yılın En Büyük Devrimi: Yeni Speed Snap Pist Sistemi Geliyor! Hot Wheels'ın yeni Speed Snap (Daha Kolay Bağlanabilir Parçalar) Pist Sistemi Ağustos'taki...

Michelin Türkiye Gözde Alpaslan atama

Mobilite ve inovasyon alanında dünyanın önde gelenlerinden biri olan Michelin, Türkiye'deki operasyon operasyonunda önemli bir ayrılık gitti. 1 Haziran 2025 tarihi itibariyle geçerli olacak...

Türkiye’den Portekiz Rallisi’nde İkincilik Başarısı

Türk ralli pilotları Uğur Soylu ve Şener Güray, Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) Dünya Ralli Şampiyonası'nda (WRC) master klasmanında ikincilik elde etti.  FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın...

Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı

Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı Renault Grubu Türkiye CEO'su Jan Ptacek, 1 Temmuz itibarıyla Renault Hafif Ticari Araçlar Başkanlık Yardımcılığı...

Hyundai Yeni Elektrikli INSTER Şimdi Türkiyede…

Şehrin Yeni Elektriklisi Hyundai INSTER Şimdi Türkiye'de. Hyundai INSTER Advance'in Türkiye'deki satış fiyatı 1.319.000 TL. Hyundai Motor Türkiye, uzun süredir beklenen A – SUV segmentindeki...

PETRONAS ve Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı

PETRONAS, KİMİ ANTONELLİ'YE SIVI TEKNOLOJİSİNDEKİ YENİLİKLERİNİ SERGİLİYOR...  PETRONAS ve Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı, teknik odaklı ortak geliştirme ve performansa dayalı inovasyon üzerine kurulu 15...

Yeni Opel Frontera Türkiye’de…

Her Günün Macerasına Hazır Yeni Opel Frontera Türkiye’de!  Geleceğin teknolojisini bugüne taşıyan Alman otomotiv üreticisi Opel’in cesur ve yalın tasarım felsefesinin sağlam bir yorumu olarak...