“Her Koyun Kendi Bacağından Asılır…”

®
Çok Okunanlar

Koray Kamiloğlu’ndan İtalya’da nefes kesen performans

Koray Kamiloğlu'ndan İtalya'da nefes kesen performans: Zirveyi kaptırmadı! Yurt içinde ve yurt dışında elde ettiği başarılarla dikkat çeken yarış pilotu...

Mercedes-Benz Group AG Yönetim Kurulu Başkanı Ola Källenius

Mercedes-Benz “Welcome Home” vizyonunu somutlaştıran, ikonik tasarım ve dijital zekânın standartlarını yeniden tanımlayan, her yönüyle bir süperstar olan tamamen...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

BOTAŞ ile BP arasında 3 yıl geçerli olacak LNG alımı anlaşması imzalandı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BOTAŞ ile BP arasında 3 yıl geçerli olacak bir LNG alımı anlaşması...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

Başlangıç Seviyesi için Gerekli Motosiklet Aksesuar Listesi

Motosiklete başlamak, özgürlük hissini tatmak ve yollarda rüzgârı hissetmek kadar güvenliğe ve konfora da yatırım yapmayı gerektirir. Özellikle başlangıç...
Yazar: Umut Özgür Sunay

15 yılı aşkın Türkiye’de otomotiv dergi yayıncılığı yapıyorum. Daha önce ki yazılarımda da bahsettiğim gibi pek çok derginin imtiyaz sahibi ve genel yayın yönetmeni idim. Zamanın da destekleri olan otomobil markaları ne oldu ise Automobile Magazine, dergimize olan desteklerini gün geçtikçe bıraktılar. Nerede ise iletişimde sıfır olduğumuz markalar var.

Bunun sebebi biz değiliz? Her koşulda her anlamda yıllarca haber konusunda destek verdiğimiz markalar bize yüz çevirdi? Bunun sebebi ne?

Bunun sebebi dergimizin ve sitemizin Türkiye’de en çok okunan takip edilen yayın olması olabilir mi? Acaba markaları haklarında kötü bir şey yazacağız korkusu mu sardı…

Bilemem..

Şunu biliyorum ki, otomotiv markalarının çoğundan artık test aracı bile alamıyoruz. Yıllardır yoğun istek yapmamıza rağmen adı sanı duyulmamış ortada yayını bile olmayan kişilere reklam ve test aracı akıtıldığını, üstelik peş peşe görmek duymak üzücü, kaygı verici.

Bu araçlar hangi yayınlara neden bu kadar sıklıkta tahsis ediliyor? Bu yayınların ya da bu kişilerin ne gibi bir özelliği var?

Bunu bilmiyorum fakat bildiğim bir şey var ise, Türkiye’de 1 numara da olan otomobil dergisi ve haber sitesi olmamıza rağmen biz artık o markalardan test aracı istemiyoruz bile.

Her seferinde olumsuz dönüşler insanın canını sıkıyor. Verdikleri zamanda çoktan testi olmuş ve en son bize gelen araçlar nerede ise testten kalkacak durumda.

Üstelik bu test aracı. Yani istesek sokaklarda yakınlarımızda olan bu araçları sanki bulup, anlatıp çekemeyiz. Yani yapmak istesek yaparız. Fakat bizimle iletişimde olmayan yayınımızı görmezden gelen, yok bilen Türkiye’de ki otomobil markalarına neden bunu yapalım ki?

Youtube da araçlar test ediliyor. Ben daha hiç bir araç hakkında olumsuz diyen birini görmedim. Araçlarınızı övün-dürmek ve her seferinde iyi bir şeyler denmesi için mi? Yani bir kişide çıksın bu araçları eleştirsin olumsuz yönlerinden de biraz bahsetsin olmaz mı?

Sonra, mesela gelelim bu markalardan birine örneğin Peugeot markası, maalesef yayınımıza reklam vermeyen, lansmanlara davetlere çağırmayan, test aracı tahsis etmeyen markaların başında geliyor.

Sonra Toyota markası, haberlerini yapmaya devam ettiğimiz Toyota yayınımızı görmezden gelen yine reklam kullanmayan, iletişimde bulunmayan, test aracı asla tahsis etmeyen markaların başında gelmekte.

Yayınımıza yıllar önce bir iki sefer test aracı vermiş ya da yıllardır yayınımıza hiç bir şekilde test aracı vermeyen iletişimde bulunmayan diğer markalar ise şunlardır;

Audi, Fiat,  Alfa Romeo,  Ford,  Jeep, Hyundai, Subaru

Suzuki, Citroen, DS Automobile, Lamborghini, Ferrari

Honda, Isuzu, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Bmw, Mini

Opel, Lexus, Maserati, Porsche, Renault, Dacia, Skoda, Ssangyong

Yayınımıza yapılan bu haksızlıktır. Türkiye otomotiv sektörü için iyi bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bu sebeple okurlarımız ile kısıtlı olarak test araçları yorumlarımızı yazılarımızı paylaşmaktayız…

Gerektiği gibi işimizi maalesef yapamıyoruz. Yayınımıza, herkese tahsis edilen test araçlarınında, her ay düzenli şekilde öncelik vermek sureti ile tahsis edilmesi gerekir. Tüm markaların ve modellerinin test için ayrılan teste çıkmış araçlarının hepsini bizde yayınımız adına testini yapmak durumundayız. Tiraj ve okur kitlemizi göz önünde bulundurduğumuz da bunun büyük bir haksızlık olduğunu elbette ki herkes görecektir.

Yıllardır basılı dergilerimizin her birinde yer verdiğimiz, dijital e-dergilerimizde yer ayırdığımız markaların yayınımıza yapmış olduğu tutum, Türk otomotiv yayıncılığı adına kara bir lekeden ibarettir.

Diğer Haberler

Koray Kamiloğlu’ndan İtalya’da nefes kesen performans

Koray Kamiloğlu'ndan İtalya'da nefes kesen performans: Zirveyi kaptırmadı! Yurt içinde ve yurt dışında elde ettiği başarılarla dikkat çeken yarış pilotu Koray Kamiloğlu, İtalya'nın Mugello pistinde...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve yazılım tedarik eden ZF, geleceğin...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback segmentinin en güçlü oyuncularından biri...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te yerini aldı. Şirket, ‘Cockpit Experience’...

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT Cup’ta ise kıyasıya mücadele nefes...

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı PETRONAS SPRINTA için dinamik ve...

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu. 3 Eylül’de başlayan organizasyon 550...