“Her Koyun Kendi Bacağından Asılır…”

®
Çok Okunanlar

Emisyonsuz kamyon ve otobüs ürün portföyü genişliyor

Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler Truck, sürdürülebilirlik ilkesi ile sektörün dönüşümüne öncülük etmeyi hedefliyor. Finansal rakamları ile sürdürülebilirlik faaliyetlerini raporladığı...

Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün

Açılışı 11 Ekim 1986 tarihinde gerçekleşen Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası, Ekim 2021 itibarıyla 35. yaşını kutluyor. Daimler Truck...

Automobility LA Fuarı’nda bu yıl bir dünya ilkine imza atıyor…

Volvo Cars, Automobility LA Fuarı’nda bu yıl bir dünya ilkine imza atıyor: Standında bir otomobil sergilemiyor. Şirket bunun yerine,...

Tesla’nın Marjları, Yoğun Yapay Zeka Yatırımları Nedeniyle İki Yılda %42 Düştü

Tesla'nın mali mücadeleleri, şirketin kar marjlarının daralmasıyla 2024'ün 2. çeyreğinde de devam etti. CEO Elon Musk'ın otonom teknolojiyi geliştirmeye...
Yazar: Umut Özgür Sunay

15 yılı aşkın Türkiye’de otomotiv dergi yayıncılığı yapıyorum. Daha önce ki yazılarımda da bahsettiğim gibi pek çok derginin imtiyaz sahibi ve genel yayın yönetmeni idim. Zamanın da destekleri olan otomobil markaları ne oldu ise Automobile Magazine, dergimize olan desteklerini gün geçtikçe bıraktılar. Nerede ise iletişimde sıfır olduğumuz markalar var.

Bunun sebebi biz değiliz? Her koşulda her anlamda yıllarca haber konusunda destek verdiğimiz markalar bize yüz çevirdi? Bunun sebebi ne?

Bunun sebebi dergimizin ve sitemizin Türkiye’de en çok okunan takip edilen yayın olması olabilir mi? Acaba markaları haklarında kötü bir şey yazacağız korkusu mu sardı…

Bilemem..

Şunu biliyorum ki, otomotiv markalarının çoğundan artık test aracı bile alamıyoruz. Yıllardır yoğun istek yapmamıza rağmen adı sanı duyulmamış ortada yayını bile olmayan kişilere reklam ve test aracı akıtıldığını, üstelik peş peşe görmek duymak üzücü, kaygı verici.

Bu araçlar hangi yayınlara neden bu kadar sıklıkta tahsis ediliyor? Bu yayınların ya da bu kişilerin ne gibi bir özelliği var?

Bunu bilmiyorum fakat bildiğim bir şey var ise, Türkiye’de 1 numara da olan otomobil dergisi ve haber sitesi olmamıza rağmen biz artık o markalardan test aracı istemiyoruz bile.

Her seferinde olumsuz dönüşler insanın canını sıkıyor. Verdikleri zamanda çoktan testi olmuş ve en son bize gelen araçlar nerede ise testten kalkacak durumda.

Üstelik bu test aracı. Yani istesek sokaklarda yakınlarımızda olan bu araçları sanki bulup, anlatıp çekemeyiz. Yani yapmak istesek yaparız. Fakat bizimle iletişimde olmayan yayınımızı görmezden gelen, yok bilen Türkiye’de ki otomobil markalarına neden bunu yapalım ki?

Youtube da araçlar test ediliyor. Ben daha hiç bir araç hakkında olumsuz diyen birini görmedim. Araçlarınızı övün-dürmek ve her seferinde iyi bir şeyler denmesi için mi? Yani bir kişide çıksın bu araçları eleştirsin olumsuz yönlerinden de biraz bahsetsin olmaz mı?

Sonra, mesela gelelim bu markalardan birine örneğin Peugeot markası, maalesef yayınımıza reklam vermeyen, lansmanlara davetlere çağırmayan, test aracı tahsis etmeyen markaların başında geliyor.

Sonra Toyota markası, haberlerini yapmaya devam ettiğimiz Toyota yayınımızı görmezden gelen yine reklam kullanmayan, iletişimde bulunmayan, test aracı asla tahsis etmeyen markaların başında gelmekte.

Yayınımıza yıllar önce bir iki sefer test aracı vermiş ya da yıllardır yayınımıza hiç bir şekilde test aracı vermeyen iletişimde bulunmayan diğer markalar ise şunlardır;

Audi, Fiat,  Alfa Romeo,  Ford,  Jeep, Hyundai, Subaru

Suzuki, Citroen, DS Automobile, Lamborghini, Ferrari

Honda, Isuzu, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Bmw, Mini

Opel, Lexus, Maserati, Porsche, Renault, Dacia, Skoda, Ssangyong

Yayınımıza yapılan bu haksızlıktır. Türkiye otomotiv sektörü için iyi bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bu sebeple okurlarımız ile kısıtlı olarak test araçları yorumlarımızı yazılarımızı paylaşmaktayız…

Gerektiği gibi işimizi maalesef yapamıyoruz. Yayınımıza, herkese tahsis edilen test araçlarınında, her ay düzenli şekilde öncelik vermek sureti ile tahsis edilmesi gerekir. Tüm markaların ve modellerinin test için ayrılan teste çıkmış araçlarının hepsini bizde yayınımız adına testini yapmak durumundayız. Tiraj ve okur kitlemizi göz önünde bulundurduğumuz da bunun büyük bir haksızlık olduğunu elbette ki herkes görecektir.

Yıllardır basılı dergilerimizin her birinde yer verdiğimiz, dijital e-dergilerimizde yer ayırdığımız markaların yayınımıza yapmış olduğu tutum, Türk otomotiv yayıncılığı adına kara bir lekeden ibarettir.

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...