Perşembe, Mayıs 22, 2025

“Her Koyun Kendi Bacağından Asılır…”

®
Çok Okunanlar

PETRONAS ve Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı

PETRONAS, KİMİ ANTONELLİ'YE SIVI TEKNOLOJİSİNDEKİ YENİLİKLERİNİ SERGİLİYOR...  PETRONAS ve Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı, teknik odaklı ortak geliştirme ve performansa...

Türkiye’den Portekiz Rallisi’nde İkincilik Başarısı

Türk ralli pilotları Uğur Soylu ve Şener Güray, Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) Dünya Ralli Şampiyonası'nda (WRC) master klasmanında ikincilik...

Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı

Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı Renault Grubu Türkiye CEO'su Jan Ptacek, 1 Temmuz itibarıyla Renault...

Honda Motosiklet Sahiplerine Özel Kasko

Anadolu Sigorta'dan Honda Motosiklet Sahiplerine Özel Kasko Sigortası Honda motosikleti artık yollarda daha güvende hissediyor. Kapsamlı teminatlar, özel indirimler ve...

Uluslararası Baja Troia Çanakkale’de Başlıyor

2025 FIA Avrupa Baja Kupası ikinci yarışı olan Baja Troia Türkiye, 16-18 Mayıs tarihleri arasında antik ruhu ve doğal...

Borusan Otomotiv İcra Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Tiftik

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Jaguar Land Rover (JLR), Avrupa distribütörleri 2024 yılı iş sonuçları ödüllerini açıkladı. Borusan Otomotiv,...

Michelin Türkiye Gözde Alpaslan atama

Mobilite ve inovasyon alanında dünyanın önde gelenlerinden biri olan Michelin, Türkiye'deki operasyon operasyonunda önemli bir ayrılık gitti. 1 Haziran...
Yazar: Umut Özgür Sunay

15 yılı aşkın Türkiye’de otomotiv dergi yayıncılığı yapıyorum. Daha önce ki yazılarımda da bahsettiğim gibi pek çok derginin imtiyaz sahibi ve genel yayın yönetmeni idim. Zamanın da destekleri olan otomobil markaları ne oldu ise Automobile Magazine, dergimize olan desteklerini gün geçtikçe bıraktılar. Nerede ise iletişimde sıfır olduğumuz markalar var.

Bunun sebebi biz değiliz? Her koşulda her anlamda yıllarca haber konusunda destek verdiğimiz markalar bize yüz çevirdi? Bunun sebebi ne?

Bunun sebebi dergimizin ve sitemizin Türkiye’de en çok okunan takip edilen yayın olması olabilir mi? Acaba markaları haklarında kötü bir şey yazacağız korkusu mu sardı…

Bilemem..

Şunu biliyorum ki, otomotiv markalarının çoğundan artık test aracı bile alamıyoruz. Yıllardır yoğun istek yapmamıza rağmen adı sanı duyulmamış ortada yayını bile olmayan kişilere reklam ve test aracı akıtıldığını, üstelik peş peşe görmek duymak üzücü, kaygı verici.

Bu araçlar hangi yayınlara neden bu kadar sıklıkta tahsis ediliyor? Bu yayınların ya da bu kişilerin ne gibi bir özelliği var?

Bunu bilmiyorum fakat bildiğim bir şey var ise, Türkiye’de 1 numara da olan otomobil dergisi ve haber sitesi olmamıza rağmen biz artık o markalardan test aracı istemiyoruz bile.

Her seferinde olumsuz dönüşler insanın canını sıkıyor. Verdikleri zamanda çoktan testi olmuş ve en son bize gelen araçlar nerede ise testten kalkacak durumda.

Üstelik bu test aracı. Yani istesek sokaklarda yakınlarımızda olan bu araçları sanki bulup, anlatıp çekemeyiz. Yani yapmak istesek yaparız. Fakat bizimle iletişimde olmayan yayınımızı görmezden gelen, yok bilen Türkiye’de ki otomobil markalarına neden bunu yapalım ki?

Youtube da araçlar test ediliyor. Ben daha hiç bir araç hakkında olumsuz diyen birini görmedim. Araçlarınızı övün-dürmek ve her seferinde iyi bir şeyler denmesi için mi? Yani bir kişide çıksın bu araçları eleştirsin olumsuz yönlerinden de biraz bahsetsin olmaz mı?

Sonra, mesela gelelim bu markalardan birine örneğin Peugeot markası, maalesef yayınımıza reklam vermeyen, lansmanlara davetlere çağırmayan, test aracı tahsis etmeyen markaların başında geliyor.

Sonra Toyota markası, haberlerini yapmaya devam ettiğimiz Toyota yayınımızı görmezden gelen yine reklam kullanmayan, iletişimde bulunmayan, test aracı asla tahsis etmeyen markaların başında gelmekte.

Yayınımıza yıllar önce bir iki sefer test aracı vermiş ya da yıllardır yayınımıza hiç bir şekilde test aracı vermeyen iletişimde bulunmayan diğer markalar ise şunlardır;

Audi, Fiat,  Alfa Romeo,  Ford,  Jeep, Hyundai, Subaru

Suzuki, Citroen, DS Automobile, Lamborghini, Ferrari

Honda, Isuzu, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Bmw, Mini

Opel, Lexus, Maserati, Porsche, Renault, Dacia, Skoda, Ssangyong

Yayınımıza yapılan bu haksızlıktır. Türkiye otomotiv sektörü için iyi bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bu sebeple okurlarımız ile kısıtlı olarak test araçları yorumlarımızı yazılarımızı paylaşmaktayız…

Gerektiği gibi işimizi maalesef yapamıyoruz. Yayınımıza, herkese tahsis edilen test araçlarınında, her ay düzenli şekilde öncelik vermek sureti ile tahsis edilmesi gerekir. Tüm markaların ve modellerinin test için ayrılan teste çıkmış araçlarının hepsini bizde yayınımız adına testini yapmak durumundayız. Tiraj ve okur kitlemizi göz önünde bulundurduğumuz da bunun büyük bir haksızlık olduğunu elbette ki herkes görecektir.

Yıllardır basılı dergilerimizin her birinde yer verdiğimiz, dijital e-dergilerimizde yer ayırdığımız markaların yayınımıza yapmış olduğu tutum, Türk otomotiv yayıncılığı adına kara bir lekeden ibarettir.

Diğer Haberler

Hot Wheels’tan 50 Yılın En Büyük Devrimi

Hot Wheels'tan 50 Yılın En Büyük Devrimi: Yeni Speed Snap Pist Sistemi Geliyor! Hot Wheels'ın yeni Speed Snap (Daha Kolay Bağlanabilir Parçalar) Pist Sistemi Ağustos'taki...

Michelin Türkiye Gözde Alpaslan atama

Mobilite ve inovasyon alanında dünyanın önde gelenlerinden biri olan Michelin, Türkiye'deki operasyon operasyonunda önemli bir ayrılık gitti. 1 Haziran 2025 tarihi itibariyle geçerli olacak...

Türkiye’den Portekiz Rallisi’nde İkincilik Başarısı

Türk ralli pilotları Uğur Soylu ve Şener Güray, Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) Dünya Ralli Şampiyonası'nda (WRC) master klasmanında ikincilik elde etti.  FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın...

Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı

Jan Ptacek, Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı olarak atandı Renault Grubu Türkiye CEO'su Jan Ptacek, 1 Temmuz itibarıyla Renault Hafif Ticari Araçlar Başkanlık Yardımcılığı...

Hyundai Yeni Elektrikli INSTER Şimdi Türkiyede…

Şehrin Yeni Elektriklisi Hyundai INSTER Şimdi Türkiye'de. Hyundai INSTER Advance'in Türkiye'deki satış fiyatı 1.319.000 TL. Hyundai Motor Türkiye, uzun süredir beklenen A – SUV segmentindeki...

PETRONAS ve Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı

PETRONAS, KİMİ ANTONELLİ'YE SIVI TEKNOLOJİSİNDEKİ YENİLİKLERİNİ SERGİLİYOR...  PETRONAS ve Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı, teknik odaklı ortak geliştirme ve performansa dayalı inovasyon üzerine kurulu 15...

Yeni Opel Frontera Türkiye’de…

Her Günün Macerasına Hazır Yeni Opel Frontera Türkiye’de!  Geleceğin teknolojisini bugüne taşıyan Alman otomotiv üreticisi Opel’in cesur ve yalın tasarım felsefesinin sağlam bir yorumu olarak...