“Güçlü bir oyuncuyu satın alarak yatırım yapmaya karar verdik”

®
Çok Okunanlar

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Avrupa’nın en hızlı büyüyen seyahat girişimi FlixBus ve özel sermaye şirketi Actera, Türkiye’nin köklü otobüs şirketi Kamil Koç‘un Avrupa’nın en geniş şehirler arası otobüs ağına sahip FlixBus’a katılması konusunda anlaşmaya vardığını ağustos ayında duyurmuştu.

AA muhabirinin şirketten aldığı bilgilere göre, tüm ilgili kurumların onayının alınmasını takiben anlaşma resmi olarak sonuçlandı. Böylece Kamil Koç’un ülke çapında sunduğu seferler, Avrupa ve ABD’de 29 ülkede, 2 binden fazla noktada günde 350 bin sefer sunan FlixBus ağının bir parçası haline geldi.

Anlaşmanın resmi olarak sonuçlanmasıyla FlixBus’ın ve Kamil Koç’un organizasyon yapılarının ve sefer ağlarının entegrasyon süreci için çalışmalara başlandı. Şirketin Türkiye’de hangi isimle devam edeceği ise henüz kesinleşmedi.

“Güçlü bir oyuncuyu satın alarak yatırım yapmaya karar verdik”

FlixBus Kurucu Ortağı ve Üst Yöneticisi (CEO) Andre Schwammlein, , Türkiye’de otobüs seyahatinin sıkça tercih edildiğini, her yıl neredeyse 200 milyon kişinin otobüsle seyahat ettiğini söyledi.

Otobüsün, Türkiye’de orta ve uzun mesafe yolculuklarda tercih edilen en önemli ulaşım şekli haline geldiğine dikkati çeken Schwammlein, “Bu yüzden pazarın büyüklüğü ve yapısının, hizmetlerimiz için potansiyel bir büyüme fırsatı sunduğuna inanıyoruz. Bu nedenle Kamil Koç gibi güçlü bir oyuncuyu satın alarak Türkiye otobüs pazarına yatırım yapmaya karar verdik. Türkiye’de birçoğu aile şirketi olarak başlayan otobüs şirketlerinin uzun yıllardır süregelen, kemikleşmiş bir marka imajı ve itibarı var. Kamil Koç da bu şirketlerden biri. Şirket 1926’dan beri faaliyetlerine başarılı bir şekilde devam ediyor ve 60 ilde yılda 20 milyon yolcu taşıyor.” diye konuştu.

Schwammlein, “Kamil Koç’un yerel deneyimi ve bilgi birikimi ile bizim en yeni teknolojimiz, hizmetlerimiz ve özgün iş modelimizi birleştirerek sadece Türkiye’deki yolcular için değil, tüm sektör için değer yaratacağımıza inanıyoruz. Amacımız; herkes için çevreci ve akıllı seyahat imkanı sunmak. Şimdi bu vizyonu Türkiye’de genişletiyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Pazara özel ihtiyaçları anlamaya ve değerlendirmeye zaman ayıracağız

Andre Schwammlein, Avrupa’da düşük ücretlerle bilet satan ve muavin, atıştırmalık ikramı gibi hizmetleri bulunmayan FlixBus’ın Türkiye’deki hizmet politikalarına da değindi.

Geleneksel bir iş kolunu yeniden tasarladıklarını belirten Schwammlein, müşteri ihtiyaçlarını her zaman ön planda tutarken bunu yeni teknolojiler ve uluslararası bir ekibin girişimci ruhuyla birleştirdiklerini dile getirdi.

Schwammlein, “Türkiye için vizyonumuz müşteri dostu hüküm ve şartlar, kolay iptal ve yeniden rezervasyon imkanı, elektronik check-in, FlixBus uygulamasıyla anlık bildirimler, uygulama içi satın alma, Wi-Fi gibi diğer ülkelerde müşterilerimize sunduğumuz özgün kalite ve standartları Türkiye’de de sunmak… Ancak Türkiye’deki seyahatseverlere en iyi ve bütüncül bir seyahat deneyimi sunmak için hizmetlerimizi nasıl iyileştireceğimize karar vermeden önce pazara özel ihtiyaçları anlamaya ve değerlendirmeye biraz daha zaman ayıracağız.” dedi.

Her zaman kalite ve fiyat arasındaki en optimal dengeyi oluşturmak için çaba harcadıklarını vurgulayan Schwammlein, şöyle devam etti:

“Halihazırda otobüslerimizde pek çok standart, yüksek kalite hizmetlerimiz zaten bulunuyor. Tüm otobüslerimizde ücretsiz Wi-Fi, ekstra diz mesafesi, tuvalet, birden fazla priz ve bagajlarınız için çokça yer var. Bu hizmetlerle Türkiye’deki müşterilerimize uygun maliyetlerle en iyi ve kapsayıcı seyahat deneyimini sunabileceğimize inanıyoruz, ancak ister yeni ister halihazırda faaliyet gösterdiğimiz pazarlar olsun, iş modelimizi uygularken her zaman pazarın kendine özgü ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak hareket ediyoruz. Bu yüzden Türkiye’de de seyahatseverlere kusursuz bir rezervasyon ve seyahat deneyimi sunmak adına müşteri beklentilerini ve pazara özgü ihtiyaçları doğru analiz edebilmek için zaman ayıracağız.”

“Türkiye ve Avrupa’daki şehirleri birbirine bağlama vizyonumuz var”

Andre Schwammlein, ucuz bilet politikasının Türkiye’de de devam edip etmeyeceği yönündeki soruyu, “Faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde temel önceliğimiz müşterilerimize uygun fiyata muhteşem bir seyahat deneyimi sunmak. Dinamik fiyatlandırma bizim iş modelimizin önemli bir parçası; ancak biz her zaman bulunduğumuz ülkedeki yerel kanun ve kurallara uygun hareket etmeyi önceliklendiriyoruz. Türkiye’deki mevcut regülasyonlar nedeniyle dinamik fiyatlandırma alanı şu an için oldukça sınırlı. Biz yine de Türkiye’deki müşterilerimiz için en iyi kalite ve fiyat dengesini yaratmak için çalışacağız. Türk insanına ülke çapında uygun maliyetli seyahat imkanları sunmayı amaçlıyoruz.” şeklinde yanıt verdi.

Bu satın almayla Kamil Koç’un, Avrupa’da 28 ülkede ve ABD’de 2 binden fazla noktada günde 350 bin sefer sunan FlixBus ağının bir parçası haline geldiğini anlatan Schwammlein, şunları söyledi:

“İlk etapta yerel güzergahları genişletmeye ve Kamil Koç’u teknoloji platformumuza entegre etmeye odaklanacağız. Bu entegrasyon Almanya’dan gelen turistlerin tek bir uygulama üzerinden güzergahlarını seçmelerine, bilet almalarına ve otobüslerimizle kıtalar arası seyahat etmelerine olanak sağlayacak. Almanya’dan Türkiye’ye direkt bir hattın olup olmayacağı hakkında net bir şey söylemek için henüz çok erken; ancak Türkiye ve Avrupa’daki şehirleri birbirine bağlamak gibi bir vizyonumuz elbette var. İlk etaptaki önceliğimiz yerel güzergahlar olacak. Bununla birlikte Türkiye’deki büyük şehirleri Avrupa’daki FlixBus KOBİ ailemiz ile bölgedeki şehirlerle bağlamak tabii ki şirket vizyonumuzla örtüşüyor. Kamil Koç’un zaten halihazırda Yunanistan’a seferleri bulunuyor. Önümüzdeki süreçte Bulgaristan’a sefer koymak da gündemimizde.”

“Kamil Koç, hizmetlerini yeni bir seviyeye taşıyacak”

Kamil Koç Genel Müdürü Kadir Boysan ise konuya ilişkin, “Kamil Koç olarak Türkiye’nin en büyük ve köklü şehirler arası otobüs şirketi olmaktan büyük gurur duyuyoruz. Neredeyse bir asırlık tarihimiz boyunca yerel pazara değer katan ve müşteri ihtiyaçlarını her zaman en önde tutan pek çok ilke imza attık. Şimdi ise FlixBus ile hizmetlerimizi yepyeni bir seviyeye taşımaya ve Türkiye’deki milyonlarca insanın seyahat etme biçimlerini daha iyiye götürmeye hazırız.” değerlendirmelerinde bulundu.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...