Perşembe, Mart 13, 2025

Groupe Renault yeni stratejik planı “Renaulution”u açıkladı

®
Çok Okunanlar

Ford Otosan, Ankara Akyurt’ta Dağıtım Merkezi Açtı

Ford Otosan, Ankara Akyurt’ta Yeni Yedek Parça Dağıtım Merkezi Açtı Ford Otosan, Koç Holding bünyesinde bulunan satın alma ve tedarik zinciri...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve...

TAİD’de Üst Üste İkinci Kez Başkan Seçildi

Burak Hoşgören, Ağır Ticari Araçlar Derneği TAİD’de Üst Üste İkinci Kez Başkan Seçildi 2023 yılında Ağır Ticari Araçlar Derneği TAİD’in başkanlığını...

Otokoç Otomotiv’de üst düzey atama Esra Başer atandı

Otokoç Otomotiv'de pazarlama liderliği görevine, uzun yıllardır Koç Topluluğu'nda önemli görevler üstlenen Esra Başer atandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Otokoç...

Yeni BMW iX Sportif ve Etkileyici Tasarım

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin premium elektrikli SUV segmentinde ileri teknoloji, lüks, konfor ve yüksek performansı bir araya...

Brent petrolün varili 68,96 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,96 dolardan işlem görüyor. Dün 70,64 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü...

ZF’den otobüs ve raylı sistemler için yenilikçi çözümler

Teknoloji grubu ZF, geleneksel ve elektrikli tahrik sistemleri, şasi teknolojileri, dijital çözümler ve satış sonrası hizmetlerden oluşan geniş portföyü...

Groupe Renault CEO’su Luca de Meo, Yönetim Kurulu’nun onayının ardından, Groupe Renault’nun hedeflerini hacimden değere kaydırmayı amaçlayan yeni stratejik plan olan “Renaulution”u kamuoyuna açıkladı…

Bu strateji planı, birbiriyle paralel olarak başlatılan 3 aşamadan oluşuyor:

  • “Diriliş”, 2023’e kadar sürecek, kâr marjı ve nakit oluşturma işlevlerinin iyileştirilmesine odaklanacak,
  • “Yenilenme”, 2025 yılına kadar sürecek, markanın kârlılığını besleyen yenilenmiş ve zenginleştirilmiş ürün grupları yer alacak.
  • “Devrim” ise 2025 ve sonrasını kapsayacak iş modelini teknoloji, enerji ve mobilite çevresinde konumlandırarak Groupe Renault’yu yeni mobilite değer zincirinde öncü hale getirecek.

Renaulution planı kapsamında, Groupe Renault’nun yeniden rekabetçi konuma gelmesi için şunlar yapılacak:

  • Groupe Renault’nun geçen yıl açıkladığı 2o22 planın bir adım ileri taşıyarak mühendislik ve üretim yoluyla verimliliği artırmak, sabit masrafları azaltmak ve dünya genelindeki değişken maliyetleri iyileştirmek,
  • Grubun mevcut endüstriyel varlıklarından ve Avrupa’da elektrikli araçlar alanındaki liderliğinden faydalanmak,
  • İttifak’tan faydalanarak, ürün, iş ve teknoloji kapsamında etki alanımızı genişletmek,
  • Mobilite, enerjiye özel hizmetler ve veri ile ilişkili hizmetlere hız vermek,
  • Desteklenen markalar, müşteriler ve pazarlara odaklanarak 4 farklı iş alanında kârlılığı artırmak.

Plan, yenilenen bir organizasyon yapısıyla uygulanacak: Yeni organizasyon yapısı, markanın ürünlerinin rekabetçiliği, maliyetleri ve pazara sunma süresinden yeni örgütlenme kapsamındaki işlevlerden sorumlu olacak. Kârlılığı, tamamen olgunlaşmış, net ve birbirinden farklılaşmış markalar yönetecek.

Bu değer odaklı örgütlenme kapsamında şirket, bundan böyle performansını pazar payı ve satışla değil, kârlılık, nakit oluşturma ve yatırım verimliliğiyle ölçecek.

Grubun belirlediği yeni mali hedefler:

  • Grup, 2023’e kadar grup faaliyet kârının yüzde 3’ünden fazlasına, yaklaşık 3 milyar avro kümülatif otomotiv operasyonel serbest nakit akışına (2021-23) ulaşmayı ve yatırımlarını (Ar-Ge ve sermaye giderleri), hasılatının yaklaşık yüzde 8’ine düşürmeyi hedefliyor, Grup, 2025 yılına kadar grup faaliyet kârının en az yüzde 5’ine ve yaklaşık 6 milyar avro kümülatif otomotiv operasyonel serbest nakit akışına² ulaşmayı (2021-25) ve 2019’a kıyasla ROCE’yi en az 15 puan iyileştirmeyi amaçlıyor.

Renaulution planı, 2050 yılına kadar grubun sıfır (CO2) karbon ayak izi taahhüdünden ödün vermeden sürdürülebilir kârlılık elde etmesini sağlayacak.

Groupe Renault CEO’su Luca de Meo Renaulution’un açıklandığı basın toplantısında plan hakkında şunları söyledi: “Renaulution’ın amacı, şirketin bütününü hacimden değere geçirmek. Bu bir geri dönüşten çok, iş modelimizde köklü bir değişimi işaret ediyor. Performansımız için sağlıklı ve sağlam temeller belirledik. Mühendislikten başlayarak, gerektiğinde şirketimizin büyüklüğünü ayarlayarak ve kaynaklarımızı yüksek potansiyelli ürün ve teknolojilere yeniden dağıtarak operasyonlarımızı akıcı hale getirdik. Bu verimlilik artışı, gelecekteki teknolojiyle iç içe, elektrikli ve rekabetçi ürünlerimize güç verecek. Bu da, her biri kendi net ve birbirinden ayrılmış bölgelerine hitap eden ve kendi kârlılığı ile müşteri memnuniyetinden sorumlu olacak markalarımızı besleyecek. Teknolojiyle çalışan bir otomobil şirketinden, otomobillerle çalışan bir teknoloji şirketine evrilecek ve 2030’a kadar gelirimizin en az yüzde 20’sini hizmetler, veri ve enerji ticaretinden elde edeceğiz. Bu noktaya, bu büyük şirketin varlıklarına ve çalışanlarının becerileri ve bağlılığına dayanarak ulaşacağız. Renaulution, tam da oluşturduğumuz şekilde – kolektif olarak – uygulamaya geçirip başaracağımız bir şirket içi strateji planı.”  

Renaulution planının ana öğeleri: 

  1. Rekabetçilik, maliyetler, geliştirme süresi ve piyasaya çıkış süresinden sorumlu olan işlevlerin verimliliğini hızlandırmak.
  • İttifak ile mühendislik, üretim verimliliğini, hızını ve performansını artırmak:
    • Platform sayısını 6’dan 3’e (Grup hacminin yüzde 80’inde üç İttifak platformunun temel alınması), aktarma sistemlerinin sayısını ise 8’den 4’e düşürmek.
    • Mevcut platformlar üzerine piyasaya sürülecek tüm modeller, 3 yıldan kısa bir sürede piyasada olacak.
    • 2019’da 4 milyon adet olan endüstriyel kapasite 2025’te 3,1 milyon birim olarak yeniden yapılandırılacak (Harbour standartı)
    • Verimlilik, tedarikçilerle birlikte yeniden düzenlenecek.
  • Grubun uluslararası ayak izini, yüksek kârlı faaliyetlere yönlendirmek: Özellikle Latin Amerika, Hindistan ve Kore’de bunu yaparken, İspanya, Fas, Romanya ve Türkiye’deki rekabetçi konumumuzdan faydalanıp Rusya ile daha fazla sinerji yaratmaya çalışacağız.
  • Sıkı bir maliyet disiplini:   
    • Sabit giderlerin azaltılması: 2o22 planına daha erken ulaşılmasının ardından, 2023 yılı için bu plan 2,5 milyar avro olarak güncellendi ve 2025 yılına kadar 3 milyar avro hedefi belirlendi (sabit giderlerin değişken giderler dönüştürülmesi dahil)
    • Değişken giderler: 2023 yılına kadar araç başına[4] 600 avro iyileştirme
    • 2025 yılına kadar yatırımların (Ar-Ge ve Sermaye Giderleri), gelirlerin yüzde 10’undan yüzden 8’inin altına düşürülmesi

Tüm bu çalışmalar, 2023’e kadar Grubun dayanıklılığını artırıp kâra geçiş noktasını yüzde 30 düşürecek.

  1. Dört iş biriminde güçlü kimlik ve konumlandırma: Bu yeni model, yeniden dengelenmiş ve daha kârlı bir ürün portföyü oluşturacak ve 2025 yılına kadar 24 araç (yarısı C/D segmenti) ve en az 10 elektrikli araç piyasaya çıkarılacak.

Bu yeni değer odaklı örgütlenme ve ürün atağı, daha iyi bir fiyat ve ürün karması sağlayacak.

Renault, “Yeni Dalga” stratejisi

Marka, otomotiv sektörünün de ötesinde, enerji, teknoloji ve mobilite hizmetleri gibi alanlarda modernlik ve inovasyonu benimseyecek.

Marka, stratejisinin bir parçası olarak, segment karmasını bir C segmenti atağıyla hareketlendirip Avrupa pazarındaki konumunu güçlendirirken, Latin Amerika ve Rusya gibi önemli pazarlarda da kârlı segment ve kanallara yoğunlaşacak.

Marka, güçlü varlıklarımızdan destek alacak:

  • 2025 yılına kadar elektrikli araçlara geçişte liderlik:
    • Fransa’nın kuzeyinde, Grubun dünya genelindeki en büyük elektrik araç üretim kapasitesine sahip olacak “Electro pole”,
    • Yakıt pili kümesinden araca kadar hidrojen ortak girişimi
    • Avrupa’nın en çevreci ürün karması
    • Avrupa’da piyasaya sürülen araçların yarısı, içten yanmalı motorlara kıyasla (€ bazında) daha yüksek kâr marjı sunan elektrikli araçlar olacak
    • Ürün karmasının yüzde 35’ini oluşturan hibrid araçlarla hibrid piyasasında da rekabetçilik
  • İleri Teknoloji Ekosistemli Montaj Tesisi: “Software République” ile büyük veriden siber güvenliğe kadar kilit teknolojilerde önemli bir oyuncu haline gelmek
  • Flins Re-Factory (Fransa) üzerinden elektrikli araçlar ve enerjiye özel hizmetlerle döngüsel ekonomide liderlik

Dacia-Lada, Tout. Simplement 

Dacia markası, havalı bir dokunuşla birlikte Dacia olarak kalırken; Lada, sert ve dayanıklı görüntüsünü koruyup, akıllı alıcılara yönelik kendini kanıtlanmış teknolojilerle hesaplı ürünler üretmeye devam ederek C segmentinde daha iddialı bir konuma gelecek.

  • Süper verimli iş modelleri 
    • Tasarımdan maliyete
    • Verimlilik artışı: platform sayısı 4’ten 1’e, karoseri türü sayısı 18’den 11’e düşürülerek, ortalama üretim 0,3 milyon adet/platformdan 1,1 milyon adet/platforma yükseltilecek.
  • Yenilenmiş rekabetçi ürün gamı ve C segmentinde patlama
    • 2025’te piyasaya çıkacak 7 modelden 2’si C segmentinde olacak
    • İkonik modeller yeniden canlandırılacak
    • CO2 verimliliği: Grubun teknoloji varlıklarından faydalanılacak (her iki marka için LPG, Dacia için E-Tech)

Alpine

Alpine, Alpine Cars, Renault Sport Cars ve Renault Sport Racing’i özel ve yenilikçi spor otomobiller geliştirmeye odaklanmış olan yeni bir yalın ve akıllı şirket altında bir araya getirecek.

  • Marka büyümesini destekleyecek yüzde 100 elektrikli ürün planı 
    • CMF-B ve CMF-EV platformlarında Groupe Renault ve İttifak’ın ölçek ve kabiliyetlerinden, küresel üretim ayak izinden, güçlü satın alma kolundan, küresel dağıtım ağı ve RCI Bank and Services finansal hizmetlerinden faydalanılarak, optimum düzeyde maliyet rekabetçiliği sağlanacak.
    • Projenin kalbinde yer alan F1’de şampiyonluk kararlılığı yinelenecek.
    • Lotus ile yeni nesil bir elektrikli spor otomobil geliştirilecek.
  • 2025’te, motor sporlarına yatırım dahil olmak üzere kârlılık hedefleniyor.

 Otomotivin de ötesinde, Mobilize 

Bu yeni iş birimi, araç sahiplerine fayda getirecek şekilde veri, mobilite ve enerjiyle ilişkili hizmetlerden yeni kâr havuzları oluşturmayı ve 2030 yılına kadar grubun hasılatının yüzde 20’sinden fazlasını üretmeyi hedefliyor. Mobilize, başka markalara ve dış ortaklara çözümler ve hizmetler sunarak, Groupe Renault’nun yeni mobilite dünyasına daha hızlı bir sıçrama yapmasını sağlayacak.

  • Üç misyon:
    • Otomobiller için daha fazla zaman kullanımı (yüzde 90 kullanılmıyor)
    • Daha iyi artık değer yönetimi
    • Karbon ayak izini sıfırlama kararlılığı
  • Benzersiz, erişilebilir ve kullanışlı bir teklif: 
    • İkisi araç paylaşımı, biri araç çağırma ve biri son teslimat etabı için olmak üzere özel amaçlar için tasarlanmış 4 araç
    • Yenilikçi finans çözümleri (abonelik, kiralama, kullandığın kadar öde)
    • Özel veriler, hizmetler ve yazılım platformu
    • Bakım ve yenileme hizmetleri (Re-Factory)

Bu plan, geçerli düzenlemelere uygun olarak çalışanları temsil eden tüm kuruluşlara sunulacak.

Diğer Haberler

Brent petrolün varili 68,96 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,96 dolardan işlem görüyor. Dün 70,64 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 68,97 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

Otokoç Otomotiv’de üst düzey atama Esra Başer atandı

Otokoç Otomotiv'de pazarlama liderliği görevine, uzun yıllardır Koç Topluluğu'nda önemli görevler üstlenen Esra Başer atandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Otokoç Otomotiv'de üst düzey bir atama...

Nissan Yeni CEO ve Üst Yönetim Değişikliklerini Açıkladı

Nissan Motor Co., Ltd. bugün düzenlediği basın toplantısı ile üst yönetimindeki değişiklikleri duyurdu. Şirket kısa ve orta vadeli hedeflerine ulaşırken uzun vadeli büyümedeki konumlandırılması için önemli...

Yeni BMW iX Sportif ve Etkileyici Tasarım

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin premium elektrikli SUV segmentinde ileri teknoloji, lüks, konfor ve yüksek performansı bir araya getiren modeli Yeni BMW iX; xDrive60...

Mercedes-Benz’den Mart ayında fırsatları

Mercedes-Benz Otomobil kampanyaları: Mercedes-Benz Otomotiv ve Finansal Hizmetler, Mart ayına özel yeni otomobil alımlarında geçerli finansman seçeneklerini daha avantajlı olacak şekilde güncelledi. Mart ayında tüm...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Country News Categories - UK

Bentley’s Extraordinary Women unite to design a bespoke Grand Tourer

Bentley Motors has welcomed three exceptional, world-leading musical artists to its Crewe headquarters to design a one-of-a-kind Continental GTC, commissioned to honour female empowerment...

Abarth 600e, the most powerful Abarth ever, launches in the UK

The Abarth 600e has launched in the UK and is now available in UK showrooms. The new model is the most powerful Abarth ever, with...

USA

Genesis and Genesis Inspiration Foundation support education initiatives in Coastal Georgia

Genesis and Genesis Inspiration Foundation recently supported education initiatives in Coastal Georgia, home of Hyundai Motor Group Metaplant America. Genesis Gives, the corporate social responsibility...

Oil prices edge higher despite demand fears fueled by tariffs

Oil prices trimmed earlier losses on Tuesday despite concerns over the global economic impact of tariffs, a potential US recession, and OPEC+ output increase...

DE

Dreifach-Sieg für Alfa Romeo bei „BEST CARS“

Wieder ein Triple für Alfa Romeo: Wie schon im vergangenen Jahr feiert die italienische Marke einen Dreifachsieg beim Wettbewerb „BEST CARS“. Die Leserinnen und...

Abarth 500e gewinnt beim Wettbewerb „Best Cars“

Erneuter Sieg für Abarth bei der jährlichen Wahl der „Best Cars“: Der elektrisch angetriebene Abarth 500e wurde von den Leserinnen und Lesern des Fachmagazins...

IT

“Insieme per proteggere”, Lancia al fianco delle donne

Si è svolto lo scorso venerdì, nella splendida cornice di Villa Necchi Campiglio a Milano, il talk “Insieme per Proteggere: Dialoghi sulla Violenza di...

Reuters Events annuncia: Rebecca Reinermann inclusa nell’elenco “Trailblazing Women 2025”

Rebecca Reinermann, Vice President Marketing di Opel e Vauxhall, è stata inclusa nell'elenco delle "Trailblazing Women 2025". In occasione della Giornata internazionale della donna,...

FR

Alfa Romeo est la marque qui progresse le plus sur le marché français en 2025

Avec une progression de 62 % sur les deux premiers mois de l’année par rapport à la même période en 2024, Alfa Romeo atteint...

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

Brent petrolün varili 68,96 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,96 dolardan işlem görüyor. Dün 70,64 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 68,97 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

Otokoç Otomotiv’de üst düzey atama Esra Başer atandı

Otokoç Otomotiv'de pazarlama liderliği görevine, uzun yıllardır Koç Topluluğu'nda önemli görevler üstlenen Esra Başer atandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Otokoç Otomotiv'de üst düzey bir atama...

Nissan Yeni CEO ve Üst Yönetim Değişikliklerini Açıkladı

Nissan Motor Co., Ltd. bugün düzenlediği basın toplantısı ile üst yönetimindeki değişiklikleri duyurdu. Şirket kısa ve orta vadeli hedeflerine ulaşırken uzun vadeli büyümedeki konumlandırılması için önemli...

Yeni BMW iX Sportif ve Etkileyici Tasarım

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin premium elektrikli SUV segmentinde ileri teknoloji, lüks, konfor ve yüksek performansı bir araya getiren modeli Yeni BMW iX; xDrive60...

Mercedes-Benz’den Mart ayında fırsatları

Mercedes-Benz Otomobil kampanyaları: Mercedes-Benz Otomotiv ve Finansal Hizmetler, Mart ayına özel yeni otomobil alımlarında geçerli finansman seçeneklerini daha avantajlı olacak şekilde güncelledi. Mart ayında tüm...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...