Groupe Renault yeni stratejik planı “Renaulution”u açıkladı

®
Çok Okunanlar

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde...

Bridgestone Blizzak 6, AUTO BILD sportscars 2025 Kış Lastiği Testi’nin Şampiyonu

Bridgestone’un kış lastiği Blizzak 6, AUTO BILD sportscars tarafından düzenlenen zorlu testlerde en yüksek dereceyi alarak kalitesini tescilledi. 11...

EV Charge Show 2025 WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe

Koç Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteren WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe bir ilk olan şarj istasyon tesisi WAT Şarj...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı. Şirket, tasarım kusurları ve...

IVECO’dan Anadolu Yakası’na Güçlü Çıkartma

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden IVECO, Türkiye pazarındaki etkili büyümesini ve hizmet ağını genişletme hedeflerini, sektörün deneyimli lojistik...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline getirme hedefi, Yeni Renault...

Groupe Renault CEO’su Luca de Meo, Yönetim Kurulu’nun onayının ardından, Groupe Renault’nun hedeflerini hacimden değere kaydırmayı amaçlayan yeni stratejik plan olan “Renaulution”u kamuoyuna açıkladı…

Bu strateji planı, birbiriyle paralel olarak başlatılan 3 aşamadan oluşuyor:

  • “Diriliş”, 2023’e kadar sürecek, kâr marjı ve nakit oluşturma işlevlerinin iyileştirilmesine odaklanacak,
  • “Yenilenme”, 2025 yılına kadar sürecek, markanın kârlılığını besleyen yenilenmiş ve zenginleştirilmiş ürün grupları yer alacak.
  • “Devrim” ise 2025 ve sonrasını kapsayacak iş modelini teknoloji, enerji ve mobilite çevresinde konumlandırarak Groupe Renault’yu yeni mobilite değer zincirinde öncü hale getirecek.

Renaulution planı kapsamında, Groupe Renault’nun yeniden rekabetçi konuma gelmesi için şunlar yapılacak:

  • Groupe Renault’nun geçen yıl açıkladığı 2o22 planın bir adım ileri taşıyarak mühendislik ve üretim yoluyla verimliliği artırmak, sabit masrafları azaltmak ve dünya genelindeki değişken maliyetleri iyileştirmek,
  • Grubun mevcut endüstriyel varlıklarından ve Avrupa’da elektrikli araçlar alanındaki liderliğinden faydalanmak,
  • İttifak’tan faydalanarak, ürün, iş ve teknoloji kapsamında etki alanımızı genişletmek,
  • Mobilite, enerjiye özel hizmetler ve veri ile ilişkili hizmetlere hız vermek,
  • Desteklenen markalar, müşteriler ve pazarlara odaklanarak 4 farklı iş alanında kârlılığı artırmak.

Plan, yenilenen bir organizasyon yapısıyla uygulanacak: Yeni organizasyon yapısı, markanın ürünlerinin rekabetçiliği, maliyetleri ve pazara sunma süresinden yeni örgütlenme kapsamındaki işlevlerden sorumlu olacak. Kârlılığı, tamamen olgunlaşmış, net ve birbirinden farklılaşmış markalar yönetecek.

Bu değer odaklı örgütlenme kapsamında şirket, bundan böyle performansını pazar payı ve satışla değil, kârlılık, nakit oluşturma ve yatırım verimliliğiyle ölçecek.

Grubun belirlediği yeni mali hedefler:

  • Grup, 2023’e kadar grup faaliyet kârının yüzde 3’ünden fazlasına, yaklaşık 3 milyar avro kümülatif otomotiv operasyonel serbest nakit akışına (2021-23) ulaşmayı ve yatırımlarını (Ar-Ge ve sermaye giderleri), hasılatının yaklaşık yüzde 8’ine düşürmeyi hedefliyor, Grup, 2025 yılına kadar grup faaliyet kârının en az yüzde 5’ine ve yaklaşık 6 milyar avro kümülatif otomotiv operasyonel serbest nakit akışına² ulaşmayı (2021-25) ve 2019’a kıyasla ROCE’yi en az 15 puan iyileştirmeyi amaçlıyor.

Renaulution planı, 2050 yılına kadar grubun sıfır (CO2) karbon ayak izi taahhüdünden ödün vermeden sürdürülebilir kârlılık elde etmesini sağlayacak.

Groupe Renault CEO’su Luca de Meo Renaulution’un açıklandığı basın toplantısında plan hakkında şunları söyledi: “Renaulution’ın amacı, şirketin bütününü hacimden değere geçirmek. Bu bir geri dönüşten çok, iş modelimizde köklü bir değişimi işaret ediyor. Performansımız için sağlıklı ve sağlam temeller belirledik. Mühendislikten başlayarak, gerektiğinde şirketimizin büyüklüğünü ayarlayarak ve kaynaklarımızı yüksek potansiyelli ürün ve teknolojilere yeniden dağıtarak operasyonlarımızı akıcı hale getirdik. Bu verimlilik artışı, gelecekteki teknolojiyle iç içe, elektrikli ve rekabetçi ürünlerimize güç verecek. Bu da, her biri kendi net ve birbirinden ayrılmış bölgelerine hitap eden ve kendi kârlılığı ile müşteri memnuniyetinden sorumlu olacak markalarımızı besleyecek. Teknolojiyle çalışan bir otomobil şirketinden, otomobillerle çalışan bir teknoloji şirketine evrilecek ve 2030’a kadar gelirimizin en az yüzde 20’sini hizmetler, veri ve enerji ticaretinden elde edeceğiz. Bu noktaya, bu büyük şirketin varlıklarına ve çalışanlarının becerileri ve bağlılığına dayanarak ulaşacağız. Renaulution, tam da oluşturduğumuz şekilde – kolektif olarak – uygulamaya geçirip başaracağımız bir şirket içi strateji planı.”  

Renaulution planının ana öğeleri: 

  1. Rekabetçilik, maliyetler, geliştirme süresi ve piyasaya çıkış süresinden sorumlu olan işlevlerin verimliliğini hızlandırmak.
  • İttifak ile mühendislik, üretim verimliliğini, hızını ve performansını artırmak:
    • Platform sayısını 6’dan 3’e (Grup hacminin yüzde 80’inde üç İttifak platformunun temel alınması), aktarma sistemlerinin sayısını ise 8’den 4’e düşürmek.
    • Mevcut platformlar üzerine piyasaya sürülecek tüm modeller, 3 yıldan kısa bir sürede piyasada olacak.
    • 2019’da 4 milyon adet olan endüstriyel kapasite 2025’te 3,1 milyon birim olarak yeniden yapılandırılacak (Harbour standartı)
    • Verimlilik, tedarikçilerle birlikte yeniden düzenlenecek.
  • Grubun uluslararası ayak izini, yüksek kârlı faaliyetlere yönlendirmek: Özellikle Latin Amerika, Hindistan ve Kore’de bunu yaparken, İspanya, Fas, Romanya ve Türkiye’deki rekabetçi konumumuzdan faydalanıp Rusya ile daha fazla sinerji yaratmaya çalışacağız.
  • Sıkı bir maliyet disiplini:   
    • Sabit giderlerin azaltılması: 2o22 planına daha erken ulaşılmasının ardından, 2023 yılı için bu plan 2,5 milyar avro olarak güncellendi ve 2025 yılına kadar 3 milyar avro hedefi belirlendi (sabit giderlerin değişken giderler dönüştürülmesi dahil)
    • Değişken giderler: 2023 yılına kadar araç başına[4] 600 avro iyileştirme
    • 2025 yılına kadar yatırımların (Ar-Ge ve Sermaye Giderleri), gelirlerin yüzde 10’undan yüzden 8’inin altına düşürülmesi

Tüm bu çalışmalar, 2023’e kadar Grubun dayanıklılığını artırıp kâra geçiş noktasını yüzde 30 düşürecek.

  1. Dört iş biriminde güçlü kimlik ve konumlandırma: Bu yeni model, yeniden dengelenmiş ve daha kârlı bir ürün portföyü oluşturacak ve 2025 yılına kadar 24 araç (yarısı C/D segmenti) ve en az 10 elektrikli araç piyasaya çıkarılacak.

Bu yeni değer odaklı örgütlenme ve ürün atağı, daha iyi bir fiyat ve ürün karması sağlayacak.

Renault, “Yeni Dalga” stratejisi

Marka, otomotiv sektörünün de ötesinde, enerji, teknoloji ve mobilite hizmetleri gibi alanlarda modernlik ve inovasyonu benimseyecek.

Marka, stratejisinin bir parçası olarak, segment karmasını bir C segmenti atağıyla hareketlendirip Avrupa pazarındaki konumunu güçlendirirken, Latin Amerika ve Rusya gibi önemli pazarlarda da kârlı segment ve kanallara yoğunlaşacak.

Marka, güçlü varlıklarımızdan destek alacak:

  • 2025 yılına kadar elektrikli araçlara geçişte liderlik:
    • Fransa’nın kuzeyinde, Grubun dünya genelindeki en büyük elektrik araç üretim kapasitesine sahip olacak “Electro pole”,
    • Yakıt pili kümesinden araca kadar hidrojen ortak girişimi
    • Avrupa’nın en çevreci ürün karması
    • Avrupa’da piyasaya sürülen araçların yarısı, içten yanmalı motorlara kıyasla (€ bazında) daha yüksek kâr marjı sunan elektrikli araçlar olacak
    • Ürün karmasının yüzde 35’ini oluşturan hibrid araçlarla hibrid piyasasında da rekabetçilik
  • İleri Teknoloji Ekosistemli Montaj Tesisi: “Software République” ile büyük veriden siber güvenliğe kadar kilit teknolojilerde önemli bir oyuncu haline gelmek
  • Flins Re-Factory (Fransa) üzerinden elektrikli araçlar ve enerjiye özel hizmetlerle döngüsel ekonomide liderlik

Dacia-Lada, Tout. Simplement 

Dacia markası, havalı bir dokunuşla birlikte Dacia olarak kalırken; Lada, sert ve dayanıklı görüntüsünü koruyup, akıllı alıcılara yönelik kendini kanıtlanmış teknolojilerle hesaplı ürünler üretmeye devam ederek C segmentinde daha iddialı bir konuma gelecek.

  • Süper verimli iş modelleri 
    • Tasarımdan maliyete
    • Verimlilik artışı: platform sayısı 4’ten 1’e, karoseri türü sayısı 18’den 11’e düşürülerek, ortalama üretim 0,3 milyon adet/platformdan 1,1 milyon adet/platforma yükseltilecek.
  • Yenilenmiş rekabetçi ürün gamı ve C segmentinde patlama
    • 2025’te piyasaya çıkacak 7 modelden 2’si C segmentinde olacak
    • İkonik modeller yeniden canlandırılacak
    • CO2 verimliliği: Grubun teknoloji varlıklarından faydalanılacak (her iki marka için LPG, Dacia için E-Tech)

Alpine

Alpine, Alpine Cars, Renault Sport Cars ve Renault Sport Racing’i özel ve yenilikçi spor otomobiller geliştirmeye odaklanmış olan yeni bir yalın ve akıllı şirket altında bir araya getirecek.

  • Marka büyümesini destekleyecek yüzde 100 elektrikli ürün planı 
    • CMF-B ve CMF-EV platformlarında Groupe Renault ve İttifak’ın ölçek ve kabiliyetlerinden, küresel üretim ayak izinden, güçlü satın alma kolundan, küresel dağıtım ağı ve RCI Bank and Services finansal hizmetlerinden faydalanılarak, optimum düzeyde maliyet rekabetçiliği sağlanacak.
    • Projenin kalbinde yer alan F1’de şampiyonluk kararlılığı yinelenecek.
    • Lotus ile yeni nesil bir elektrikli spor otomobil geliştirilecek.
  • 2025’te, motor sporlarına yatırım dahil olmak üzere kârlılık hedefleniyor.

 Otomotivin de ötesinde, Mobilize 

Bu yeni iş birimi, araç sahiplerine fayda getirecek şekilde veri, mobilite ve enerjiyle ilişkili hizmetlerden yeni kâr havuzları oluşturmayı ve 2030 yılına kadar grubun hasılatının yüzde 20’sinden fazlasını üretmeyi hedefliyor. Mobilize, başka markalara ve dış ortaklara çözümler ve hizmetler sunarak, Groupe Renault’nun yeni mobilite dünyasına daha hızlı bir sıçrama yapmasını sağlayacak.

  • Üç misyon:
    • Otomobiller için daha fazla zaman kullanımı (yüzde 90 kullanılmıyor)
    • Daha iyi artık değer yönetimi
    • Karbon ayak izini sıfırlama kararlılığı
  • Benzersiz, erişilebilir ve kullanışlı bir teklif: 
    • İkisi araç paylaşımı, biri araç çağırma ve biri son teslimat etabı için olmak üzere özel amaçlar için tasarlanmış 4 araç
    • Yenilikçi finans çözümleri (abonelik, kiralama, kullandığın kadar öde)
    • Özel veriler, hizmetler ve yazılım platformu
    • Bakım ve yenileme hizmetleri (Re-Factory)

Bu plan, geçerli düzenlemelere uygun olarak çalışanları temsil eden tüm kuruluşlara sunulacak.

Diğer Haberler

PEUGEOT, 2008, 3008, 5008, E-208, E-308, 408 kasım ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu kasım ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

IVECO’dan Anadolu Yakası’na Güçlü Çıkartma

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden IVECO, Türkiye pazarındaki etkili büyümesini ve hizmet ağını genişletme hedeflerini, sektörün deneyimli lojistik firmalarından HASER MOTORLU TAŞITLAR ile...

JP Performance ve LIQUI MOLY işbirliğine başlıyor

YouTube'da 2,6 milyondan fazla abonesiyle herhalde Almanca konuşulan bölgelerin en büyük ve en ünlü otomobil influencer'ı: Ruhrpott'tan Jean Pierre Kraemer, JP Performance kanalıyla neredeyse...

Bosch, Motosiklet ABS güvenliğinde otuzuncu yılını kutluyor

Milano, İtalya – Otuz yıl önce Bosch, ilk seri üretim motosiklet ABS sistemini piyasaya sunarak motosiklet sürücü güvenliğinin evriminde önemli bir dönüm noktasına imza...

ALC Lojistik, Renault Trucks ile uzun yıllara dayanan iş birliğini yeni araç yatırımları

Faaliyete başladığı günden bu yana Renault Trucks araçları kullanan ALC Lojistik, 10 adet T480 çekiciyi daha bünyesine katarak filosundaki Renault Trucks sayısını arttırdı.  Koçaslanlar Otomotiv...

T10X ve T10F V2 için 800 bin TL’ye %0 faizli 12 ay

Togg’da kasım ayı avantajlarla başladı  Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, T10X ve T10F cihazları için kasım ayında da cazip fırsatları kullanıcılarla...

Yeni BMW F 450 GS Yollara Çıkmaya Hazır

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, GS mirasını orta segmente taşıyan Yeni BMW F 450 GS modelini 4-10 Kasım tarihlerinde Milano’da düzenlenen EICMA...

PEUGEOT, 2008, 3008, 5008, E-208, E-308, 408 kasım ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

IVECO’dan Anadolu Yakası’na Güçlü Çıkartma

Dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden IVECO, Türkiye pazarındaki etkili büyümesini ve hizmet ağını genişletme...

JP Performance ve LIQUI MOLY işbirliğine başlıyor

YouTube'da 2,6 milyondan fazla abonesiyle herhalde Almanca konuşulan bölgelerin en büyük ve en ünlü otomobil...

Bosch, Motosiklet ABS güvenliğinde otuzuncu yılını kutluyor

Milano, İtalya – Otuz yıl önce Bosch, ilk seri üretim motosiklet ABS sistemini piyasaya sunarak...

ALC Lojistik, Renault Trucks ile uzun yıllara dayanan iş birliğini yeni araç yatırımları

Faaliyete başladığı günden bu yana Renault Trucks araçları kullanan ALC Lojistik, 10 adet T480 çekiciyi...

T10X ve T10F V2 için 800 bin TL’ye %0 faizli 12 ay

Togg’da kasım ayı avantajlarla başladı  Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, T10X ve...

Yeni BMW F 450 GS Yollara Çıkmaya Hazır

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, GS mirasını orta segmente taşıyan Yeni BMW F...

100’ün Üzerinde Sporcu Senoz’da Start Alacak

Karadeniz’in saklı cenneti Senoz Vadisi, büyük bir spor organizasyonuna ilk kez kapılarını açıyor. Rize’nin Çayeli...

EV Charge Show 2025 WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe

Koç Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteren WAT Mobilite, Türkiye elektrikli mobilite sektöründe bir ilk olan şarj...

Yeni Tesla Model Y, Lara Barut Collection’da Tanıtıldı

Elektrikli mobilite alanının öncü markalarından Tesla, yeni nesil SUV modeli Y’yi Lara Barut Collection’da otomobil...

Bridgestone Blizzak 6, AUTO BILD sportscars 2025 Kış Lastiği Testi’nin Şampiyonu

Bridgestone’un kış lastiği Blizzak 6, AUTO BILD sportscars tarafından düzenlenen zorlu testlerde en yüksek dereceyi...

Tırmanmada Son Yarış Eskişehir’de

2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 7. ve son yarışı olan Sarıcakaya Tırmanma Yarışı 08-09 Kasım tarihlerinde...

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline...

Nissan Türkiye’den Efsane Kasım Kampanyaları

Nissan Türkiye, 2025 model yılı araçlarında rekabetçi fiyatlar, sıfır faizli kredi ve nakit alım destekleriyle...