Groupe Renault yeni stratejik planı “Renaulution”u açıkladı

®
Çok Okunanlar

Allianz Partners Üst Yönetiminde Üç Stratejik Atama

Allianz Partners,şirketin büyüme stratejisini desteklemek amacıyla yönetim kademesinde gerçekleştirdiğiüçüst düzey atamayıduyurdu. Laurent Floquet şirketin yeni Operasyon Direktörü (COO) olurken,...

Shell’den sert düşüş karı yıllık bazda yaklaşık yüzde 50 azaldı

Shell'in karı 2024'ün son çeyreğinde sert düştü Enerji şirketi Shell'in 2024'ün son çeyreğindeki karı yıllık bazda yaklaşık yüzde 50 azaldı. Shell,...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı...

Ford Trucks 300 Bininci Kamyonunu Hattan İndirdi

Ağır ticari araç sektöründe Türkiye'nin lider markası Ford Trucks, Eskişehir’deki fabrikasında ürettiği 300 bininci kamyonunu büyük bir gururla hattan...

Petrol fiyatları düştü, ABD ham petrol stokları yükseldi

Fed'in faizleri sabit tutmasıyla petrol fiyatları düştü, ABD ham petrol stokları yükseldi... Petrol fiyatları, ABD Federal Rezervi'nin (Fed) faiz oranlarını...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 76,15 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 76,15 dolardan işlem görüyor Dün 76,50 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı bu seviyede...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan...

Groupe Renault CEO’su Luca de Meo, Yönetim Kurulu’nun onayının ardından, Groupe Renault’nun hedeflerini hacimden değere kaydırmayı amaçlayan yeni stratejik plan olan “Renaulution”u kamuoyuna açıkladı…

Bu strateji planı, birbiriyle paralel olarak başlatılan 3 aşamadan oluşuyor:

  • “Diriliş”, 2023’e kadar sürecek, kâr marjı ve nakit oluşturma işlevlerinin iyileştirilmesine odaklanacak,
  • “Yenilenme”, 2025 yılına kadar sürecek, markanın kârlılığını besleyen yenilenmiş ve zenginleştirilmiş ürün grupları yer alacak.
  • “Devrim” ise 2025 ve sonrasını kapsayacak iş modelini teknoloji, enerji ve mobilite çevresinde konumlandırarak Groupe Renault’yu yeni mobilite değer zincirinde öncü hale getirecek.

Renaulution planı kapsamında, Groupe Renault’nun yeniden rekabetçi konuma gelmesi için şunlar yapılacak:

  • Groupe Renault’nun geçen yıl açıkladığı 2o22 planın bir adım ileri taşıyarak mühendislik ve üretim yoluyla verimliliği artırmak, sabit masrafları azaltmak ve dünya genelindeki değişken maliyetleri iyileştirmek,
  • Grubun mevcut endüstriyel varlıklarından ve Avrupa’da elektrikli araçlar alanındaki liderliğinden faydalanmak,
  • İttifak’tan faydalanarak, ürün, iş ve teknoloji kapsamında etki alanımızı genişletmek,
  • Mobilite, enerjiye özel hizmetler ve veri ile ilişkili hizmetlere hız vermek,
  • Desteklenen markalar, müşteriler ve pazarlara odaklanarak 4 farklı iş alanında kârlılığı artırmak.

Plan, yenilenen bir organizasyon yapısıyla uygulanacak: Yeni organizasyon yapısı, markanın ürünlerinin rekabetçiliği, maliyetleri ve pazara sunma süresinden yeni örgütlenme kapsamındaki işlevlerden sorumlu olacak. Kârlılığı, tamamen olgunlaşmış, net ve birbirinden farklılaşmış markalar yönetecek.

Bu değer odaklı örgütlenme kapsamında şirket, bundan böyle performansını pazar payı ve satışla değil, kârlılık, nakit oluşturma ve yatırım verimliliğiyle ölçecek.

Grubun belirlediği yeni mali hedefler:

  • Grup, 2023’e kadar grup faaliyet kârının yüzde 3’ünden fazlasına, yaklaşık 3 milyar avro kümülatif otomotiv operasyonel serbest nakit akışına (2021-23) ulaşmayı ve yatırımlarını (Ar-Ge ve sermaye giderleri), hasılatının yaklaşık yüzde 8’ine düşürmeyi hedefliyor, Grup, 2025 yılına kadar grup faaliyet kârının en az yüzde 5’ine ve yaklaşık 6 milyar avro kümülatif otomotiv operasyonel serbest nakit akışına² ulaşmayı (2021-25) ve 2019’a kıyasla ROCE’yi en az 15 puan iyileştirmeyi amaçlıyor.

Renaulution planı, 2050 yılına kadar grubun sıfır (CO2) karbon ayak izi taahhüdünden ödün vermeden sürdürülebilir kârlılık elde etmesini sağlayacak.

Groupe Renault CEO’su Luca de Meo Renaulution’un açıklandığı basın toplantısında plan hakkında şunları söyledi: “Renaulution’ın amacı, şirketin bütününü hacimden değere geçirmek. Bu bir geri dönüşten çok, iş modelimizde köklü bir değişimi işaret ediyor. Performansımız için sağlıklı ve sağlam temeller belirledik. Mühendislikten başlayarak, gerektiğinde şirketimizin büyüklüğünü ayarlayarak ve kaynaklarımızı yüksek potansiyelli ürün ve teknolojilere yeniden dağıtarak operasyonlarımızı akıcı hale getirdik. Bu verimlilik artışı, gelecekteki teknolojiyle iç içe, elektrikli ve rekabetçi ürünlerimize güç verecek. Bu da, her biri kendi net ve birbirinden ayrılmış bölgelerine hitap eden ve kendi kârlılığı ile müşteri memnuniyetinden sorumlu olacak markalarımızı besleyecek. Teknolojiyle çalışan bir otomobil şirketinden, otomobillerle çalışan bir teknoloji şirketine evrilecek ve 2030’a kadar gelirimizin en az yüzde 20’sini hizmetler, veri ve enerji ticaretinden elde edeceğiz. Bu noktaya, bu büyük şirketin varlıklarına ve çalışanlarının becerileri ve bağlılığına dayanarak ulaşacağız. Renaulution, tam da oluşturduğumuz şekilde – kolektif olarak – uygulamaya geçirip başaracağımız bir şirket içi strateji planı.”  

Renaulution planının ana öğeleri: 

  1. Rekabetçilik, maliyetler, geliştirme süresi ve piyasaya çıkış süresinden sorumlu olan işlevlerin verimliliğini hızlandırmak.
  • İttifak ile mühendislik, üretim verimliliğini, hızını ve performansını artırmak:
    • Platform sayısını 6’dan 3’e (Grup hacminin yüzde 80’inde üç İttifak platformunun temel alınması), aktarma sistemlerinin sayısını ise 8’den 4’e düşürmek.
    • Mevcut platformlar üzerine piyasaya sürülecek tüm modeller, 3 yıldan kısa bir sürede piyasada olacak.
    • 2019’da 4 milyon adet olan endüstriyel kapasite 2025’te 3,1 milyon birim olarak yeniden yapılandırılacak (Harbour standartı)
    • Verimlilik, tedarikçilerle birlikte yeniden düzenlenecek.
  • Grubun uluslararası ayak izini, yüksek kârlı faaliyetlere yönlendirmek: Özellikle Latin Amerika, Hindistan ve Kore’de bunu yaparken, İspanya, Fas, Romanya ve Türkiye’deki rekabetçi konumumuzdan faydalanıp Rusya ile daha fazla sinerji yaratmaya çalışacağız.
  • Sıkı bir maliyet disiplini:   
    • Sabit giderlerin azaltılması: 2o22 planına daha erken ulaşılmasının ardından, 2023 yılı için bu plan 2,5 milyar avro olarak güncellendi ve 2025 yılına kadar 3 milyar avro hedefi belirlendi (sabit giderlerin değişken giderler dönüştürülmesi dahil)
    • Değişken giderler: 2023 yılına kadar araç başına[4] 600 avro iyileştirme
    • 2025 yılına kadar yatırımların (Ar-Ge ve Sermaye Giderleri), gelirlerin yüzde 10’undan yüzden 8’inin altına düşürülmesi

Tüm bu çalışmalar, 2023’e kadar Grubun dayanıklılığını artırıp kâra geçiş noktasını yüzde 30 düşürecek.

  1. Dört iş biriminde güçlü kimlik ve konumlandırma: Bu yeni model, yeniden dengelenmiş ve daha kârlı bir ürün portföyü oluşturacak ve 2025 yılına kadar 24 araç (yarısı C/D segmenti) ve en az 10 elektrikli araç piyasaya çıkarılacak.

Bu yeni değer odaklı örgütlenme ve ürün atağı, daha iyi bir fiyat ve ürün karması sağlayacak.

Renault, “Yeni Dalga” stratejisi

Marka, otomotiv sektörünün de ötesinde, enerji, teknoloji ve mobilite hizmetleri gibi alanlarda modernlik ve inovasyonu benimseyecek.

Marka, stratejisinin bir parçası olarak, segment karmasını bir C segmenti atağıyla hareketlendirip Avrupa pazarındaki konumunu güçlendirirken, Latin Amerika ve Rusya gibi önemli pazarlarda da kârlı segment ve kanallara yoğunlaşacak.

Marka, güçlü varlıklarımızdan destek alacak:

  • 2025 yılına kadar elektrikli araçlara geçişte liderlik:
    • Fransa’nın kuzeyinde, Grubun dünya genelindeki en büyük elektrik araç üretim kapasitesine sahip olacak “Electro pole”,
    • Yakıt pili kümesinden araca kadar hidrojen ortak girişimi
    • Avrupa’nın en çevreci ürün karması
    • Avrupa’da piyasaya sürülen araçların yarısı, içten yanmalı motorlara kıyasla (€ bazında) daha yüksek kâr marjı sunan elektrikli araçlar olacak
    • Ürün karmasının yüzde 35’ini oluşturan hibrid araçlarla hibrid piyasasında da rekabetçilik
  • İleri Teknoloji Ekosistemli Montaj Tesisi: “Software République” ile büyük veriden siber güvenliğe kadar kilit teknolojilerde önemli bir oyuncu haline gelmek
  • Flins Re-Factory (Fransa) üzerinden elektrikli araçlar ve enerjiye özel hizmetlerle döngüsel ekonomide liderlik

Dacia-Lada, Tout. Simplement 

Dacia markası, havalı bir dokunuşla birlikte Dacia olarak kalırken; Lada, sert ve dayanıklı görüntüsünü koruyup, akıllı alıcılara yönelik kendini kanıtlanmış teknolojilerle hesaplı ürünler üretmeye devam ederek C segmentinde daha iddialı bir konuma gelecek.

  • Süper verimli iş modelleri 
    • Tasarımdan maliyete
    • Verimlilik artışı: platform sayısı 4’ten 1’e, karoseri türü sayısı 18’den 11’e düşürülerek, ortalama üretim 0,3 milyon adet/platformdan 1,1 milyon adet/platforma yükseltilecek.
  • Yenilenmiş rekabetçi ürün gamı ve C segmentinde patlama
    • 2025’te piyasaya çıkacak 7 modelden 2’si C segmentinde olacak
    • İkonik modeller yeniden canlandırılacak
    • CO2 verimliliği: Grubun teknoloji varlıklarından faydalanılacak (her iki marka için LPG, Dacia için E-Tech)

Alpine

Alpine, Alpine Cars, Renault Sport Cars ve Renault Sport Racing’i özel ve yenilikçi spor otomobiller geliştirmeye odaklanmış olan yeni bir yalın ve akıllı şirket altında bir araya getirecek.

  • Marka büyümesini destekleyecek yüzde 100 elektrikli ürün planı 
    • CMF-B ve CMF-EV platformlarında Groupe Renault ve İttifak’ın ölçek ve kabiliyetlerinden, küresel üretim ayak izinden, güçlü satın alma kolundan, küresel dağıtım ağı ve RCI Bank and Services finansal hizmetlerinden faydalanılarak, optimum düzeyde maliyet rekabetçiliği sağlanacak.
    • Projenin kalbinde yer alan F1’de şampiyonluk kararlılığı yinelenecek.
    • Lotus ile yeni nesil bir elektrikli spor otomobil geliştirilecek.
  • 2025’te, motor sporlarına yatırım dahil olmak üzere kârlılık hedefleniyor.

 Otomotivin de ötesinde, Mobilize 

Bu yeni iş birimi, araç sahiplerine fayda getirecek şekilde veri, mobilite ve enerjiyle ilişkili hizmetlerden yeni kâr havuzları oluşturmayı ve 2030 yılına kadar grubun hasılatının yüzde 20’sinden fazlasını üretmeyi hedefliyor. Mobilize, başka markalara ve dış ortaklara çözümler ve hizmetler sunarak, Groupe Renault’nun yeni mobilite dünyasına daha hızlı bir sıçrama yapmasını sağlayacak.

  • Üç misyon:
    • Otomobiller için daha fazla zaman kullanımı (yüzde 90 kullanılmıyor)
    • Daha iyi artık değer yönetimi
    • Karbon ayak izini sıfırlama kararlılığı
  • Benzersiz, erişilebilir ve kullanışlı bir teklif: 
    • İkisi araç paylaşımı, biri araç çağırma ve biri son teslimat etabı için olmak üzere özel amaçlar için tasarlanmış 4 araç
    • Yenilikçi finans çözümleri (abonelik, kiralama, kullandığın kadar öde)
    • Özel veriler, hizmetler ve yazılım platformu
    • Bakım ve yenileme hizmetleri (Re-Factory)

Bu plan, geçerli düzenlemelere uygun olarak çalışanları temsil eden tüm kuruluşlara sunulacak.

Diğer Haberler

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı günü geriledi... Uluslararası gösterge Brent ham...

18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

Sıfır Emisyon ve Verimlilik: KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans'a Teslim Etti Keyou, ilk hidrojenli içten yanmalı motora (H2ICE) sahip...

Yeni Nissan Qashqai’de nakit alım desteği

Nissan Türkiye’nin kış kampanyaları devam ediyor Nissan modelleri Şubat kampanyasında 200.000TL’ye kadar nakit alım desteğine ek olarak 12 ay yüzde sıfır faiz fırsatları ile dikkat...

Country News Categories - UK

Volvo Cars reports January sales…

Volvo Cars reported global sales of 50,820 cars in January, down 5 per cent compared to the same period last year. While the sale...

The first-ever BMW M3 CS Touring

With the first-ever BMW M3 CS Touring, BMW M GmbH adds another special-edition model to its high-performance vehicle line-up. This exclusive new derivative builds...

USA

Volkswagen chooses Dassault Systemes’ platform to optimise manufacturing

French software group Dassault Systemes, opens new tab on Tuesday announced a long-term partnership with Volkswagen, opens new tab to accelerate the German automaker's transition...

Tesla’s California car registrations down 12% in 2024, report shows

Tesla's, opens new tab electric-vehicle registrations in California fell about 12% last year, according to industry data, indicating mounting challenges for the automaker in the...

DE

Stellantis übernimmt vollständige Kontrolle über Produktionsaktivitäten für eDCT-Getriebe in Frankreich und Italien

Stellantis hat Anteile des 2018 mit dem belgischen Unternehmen Punch Powertrain – einem Spezialisten für die Herstellung von Automobilgetrieben – gegründeten Joint Ventures vollständig...

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ist ab sofort bestellbar

Der neue Alfa Romeo Ibrida Q4 mit elektrifiziertem Allradantrieb ist ab sofort bestellbar. Die vierte Modellvariante des italienischen „Sport Urban Vehicle“ kombiniert einen Turbobenziner...

IT

PEUGEOT E-2008: VIAGGIARE IN ELETTRICO COME CON UN TERMICO

Torino.  Alcuni temono che con una vettura elettrica non sia possibile fare dei lunghi viaggi oppure che la durata del viaggio diventi infinita a...

Gennaio positivo per Alfa Romeo con Junior in vetta

Alfa Romeo inizia il 2025 con una crescita sostenuta in termini di quota di mercato: con 2.283 immatricolazioni, il marchio ha registrato una quota...

FR

Tarik Yaou nommé Directeur de Jeep France

D’abord consultant en stratégie d’entreprise à Londres, Tarik Yaou a entamé sa carrière dans l’industrie automobile il y a dix-sept ans en intégrant les...

Performant et électrifié : le nouveau trio de SUV Opel Grandland, Frontera et Mokka

Avec les tout nouveaux Grandland et Frontera ainsi que le nouveau Mokka, Opel propose le trio de SUV le plus récent du marché, avec un modèle adapté à tous...

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı günü geriledi... Uluslararası gösterge Brent ham...

18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

Sıfır Emisyon ve Verimlilik: KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans'a Teslim Etti Keyou, ilk hidrojenli içten yanmalı motora (H2ICE) sahip...